Educaţie Fizică şi Sport, 1976 (Anul 29, nr. 1-12)

1976-01-01 / nr. 1

ACTIVITATEA SPORTIVĂ A STUDENŢILOR BRAŞOVENI ÎN SEZONUL DE IARNĂ MIHAI BÂRA Ziarist ntr-o zonă geografică prin excelenţă montană şi în consecinţă cu mari opţiuni pentru turism şi drumeţie, succesiunea anotimpurilor nu este de natură să influenţeze — în sens negativ — procesul de instruire şi educaţie prevăzut în planul de învăţămînt, şi cu atît mai puţin activitatea sportivă extraşcolară cuprinsă în ansamblul activităţilor sportive de masă, organizate sau pornite din iniţiative de grup sau chiar individuale. Intr-adevăr, dacă cu ani în urmă în Braşov sportul in general, iar cel universitar în special, era marcat de servitutile unei insuficienţe a bazei materiale, eşuînd adesea în improvizaţie, azi, dispunînd de o bază materială sportivă proprie, Universitatea din Braşov şi-a creat premisele unei continuităţi de activitate capabilă să asigure, în condiţii optime, orarul studenţesc pentru educaţia fizică, ca şi numărul de ore solicitat de activitatea de performanţă concentrată în activitatea secţiilor clubului sportiv. Nu e puţin lucru ca, pornind de la zero, activitatea sportivă studenţească să se desfăşoare acum intr-o sală proprie, în incinta universităţii, pe „Colină“ cum ii spun studenţii, in noua Sală a sporturilor din Braşov, în bazinul de înot al oraşului pe stadionul universităţii (fostul Stadion Municipal), care dispune şi de o sală de forţă sau, atunci cînd e cazul şi pentru cine este nevoie, în cabinetul de cultură fizică medicală, dotat cu toată aparatura necesară unei rapide şi eficiente recuperări fizice. Sîntem tentaţi să spunem — reflectînd, de fapt, realitatea — că problema bazei materiale a fost definitiv soluţionată pentru tineretul studenţesc şi,in asemenea condiţii, incit să-i asigure dezvoltarea ca întindere de masă şi calitatea din unghiul performanţei şi al condiţiilor necesare pentru obţinerea ei. Dacă adăugaţi la tot ceea ce a creat mîna omului, cadrul natural excepţional şi vecinătăţile care invită la mişcare şi exerciţiu fizic, veţi înţelege mai bine afirmaţia de la început că, indiferent de anotimp, la Braşov sportul universitar a dobîndit şi privilegiul continuităţii, pe lingă cele iniţiale de varietate şi complexitate. Cunoscând „noul context edilitar" al sportului studenţesc braşovean, ne apare mai simplu ca, păstrînd imaginea de ansamblu a activităţii, să investigăm cu mai mult succes o zonă limitată de timp — iarna — în care, pornind de la premisele iniţiale să putem coborî pe filiera concretului pînă la acţiunea de amănunt : excursia, concursul, tabăra etc, la îndemina studentului şi demersurile făcute în acest sens de antrenori şi profesorii catedrei de specialitate. Din capul locului, trebuie spus că, la fel ca şi in alte centre universitare, pentru realizarea cu succes a aspectelor legate de cultura sportivă de masă şi la Braşov colaborează, se susţin şi se întrepătrund iniţiativele catedrei de educaţie fizică cu cele ale Asociaţiei studenţilor comunişti din Braşov, care acordă şi un sprijin Educaţie fizică şi sport, nr. 1, 1976, pag. 1.