Educaţie Fizică şi Sport, 1990 (Anul 41, nr. 1-8)

1990-01-01 / nr. 1

PROGRAMUL - MANIFEST AL „SOCIETĂŢII PROFESORILOR DE EDUCAŢIE FIZICA ŞI SPORT DIN ROMANIA" Societatea profesorilor de educaţie fizică şi sport din România a fost înfiinţată la 5 ianuarie 1990. Comitetul de iniţiativă prezintă acum manifestul-program, pentru a fi cunoscut de toţi profesorii din domeniul educaţiei fizice şi sportului, în vederea dezbaterii lui şi aprobării în proxima adunare generală. „Societatea profesorilor de educaţie fizică şi sport4 este o asociaţie profesională, metodică-ştiinţifică a profesorilor de specialitate, urmărind reaşezarea şi promovarea activităţilor de educaţie fizică, sport şi recreaţie pe baze democratice, in mod ştiinţific interdisciplinar, atît din punct de vedere socio-profesional, metodic-pedagogic, cit şi administrativ. Situaţia dezastruoasă în care a fost adusă ţara noastră de dictatura ceauşistă s-a răsfrînt şi în domeniul nostru. De aceea, în aceste momente, energia creatoare a tuturor profesorilor şi a altor specialişti ai domeniului trebuie însumată şi orientată spre aspectele esenţiale ale repunerii in drepturi atît a locului educaţiei fizice, sportului, recreaţiei şi altor activităţi compensatorii sau recuperatorii, cît şi a locului profesorului specialist între ceilalţi slujitori a mişcării democratice de instruire şi formarea cetăţenilor de toate vîrstele. Considerăm că nu este necesar să mai subliniem însemnătatea educaţiei fizice în asigurara sănătăţii, vigoarei şi bucuriei de a trăi a oamenilor. Dar faptul că sunt foarte numeroase cazurilee de respingere la recrutare şi de scutiri medicale, ca şi faptul că indicii capacităţii motrice ai dezvoltării fizice au scăzut mult în ultimii zece ani ne determină să tragem un semnal de alarmă care să fie auzit atît în forurile administrative, cît şi de concetăţenii noştri, chemaţi astfel să înţeleagă, să ia măsuri sau să sprijine acţiunile iniţiate de oamenii de specialitate. Supunem deci atenţiei forurilor administrative şi tuturor cetăţenilor de bună credinţă următoarele : PROPUNERI 1. In noua lege a învăţămîntului public să se prevadă un capitol prin care să se sublinieze : rolul şi locul educaţiei fizice, sportului şi altor activităţi corporale In formarea fiinţei umane. 2. In Statutul cadrelor didactice să se asigure cadrelor din educaţie fizică şi sport aceleaşi drepturi şi obligaţii ca şi celor de la celelalte discipline. Să se reducă numărul de ore de lecţii practice după vîrsta de 55 ani (R) şi 50 ani (F). , 3. In noile planuri de învăţămînt numărul de ore de educaţie fizică să fie mărit, chiar în condiţiile săptămînii de lucru redusă. 4. Să se introducă predarea educaţiei fizice la clasele I—IV de către profesori de specialitate 5. In cea de a şasea zi, între activităţile de cercuri să fie incluse şi cele de educaţie fizică şi sport. Educație fizică şi sport, nr. 1, 1990, pag. 1