Era socialistă, iulie-decembrie 1978 (Anul 58, nr. 13-24)

1978-07-05 / nr. 13

nscriindu-se în suita de acţiuni politico-organizatorice Г din ultimul timp, menite să contribuie la analiza modului SI care se înfăptuiesc hotărîrile Congresului al XI-lea şi Conferinţei Naţionale ale partidului - între care un loc important îl ocupă vizitele de lucru ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu în judeţe din Transilvania, precum şi în Capitală, cuvîntarea la recenta Conferinţă naţională a Uniunii artiştilor plastici, consfătuirea pe ţară a oamenilor muncii din comerţul socialist, care şi-a desfăşurat lucrările în zilele de 27-28 iunie a.c., reprezintă un moment remarcabil al vieţii economico-sociale şi politice a ţării. Prin natura şi caracterul ei, această consfătuire, la care au luat parte peste 2 500 de delegaţi, reprezentanţi ai celor aproape 450 000 de oameni ai muncii din comerţul socialist - români, maghiari, germani şi de altă naţionalitate —, a reprezentat o nouă şi elocventă expresie a practicii democratice statornicite în activitatea partidului şi statului nostru de a dezbate cu masele celor ce muncesc probleme importante ale fiecărui sector de activitate, de a adopta măsuri menite să contribuie la perfecţionarea conducerii în toate domeniile vieţii economice şi sociale. In ampla cuvîntare rostită de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la încheierea lucrărilor consfătuirii a fost înfăţişat un cuprinzător program de activitate în domeniul comerţului, cooperaţiei şi turismului, program a cărui aplicare fermă, cu înalt simţ de răspundere, va contribui la ridicarea nivelului muncii comerciale în concordanţă cu exigenţele cetăţenilor, cu obiectivele partidului privind îmbunătăţirea continuă a condiţiilor de viaţă ale populaţiei şi creşterea generală a gradului de civilizaţie a întregului popor. In ultimii ani, comerţul socialist — de stat şi cooperatist —, ca şi serviciile turistice au cunoscut o permanentă dezvoltare şi modernizare. Odată cu extinderea şi perfecţionarea bazei materiale a comerţului a fost creat un cadru legislativ adecvat vizînd organizarea şi funcţionarea comerţului interior. Astfel, Legea comerţului, Decretul cu privire la organizarea Consiliului pentru coordonarea şi îndrumarea activităţii de aprovizionare şi prestare de servicii către populaţie, Decretul privind normele generale de organizare şi dezvoltare a reţelei comerciale şi de alimentaţie publică au stabilit cu claritate sarcinile şi atribuţiile ce revin organelor centrale din acest domeniu, ca şi consiliilor populare, întreprinderilor şi unităţilor comerciale pentru mai buna aprovizionare a populaţiei cu produse industriale şi agroalimentare. In concordanţă cu creşterea continuă a puterii de cumpărare a cetăţenilor, cu perfecţionările impuse de aceste acte normative, dimensiunile activităţii comerciale au sporit fără precedent, mai ales în anii actualului cincinal. ■ înaintarea patriei pe noi trepte de civilizaţie este strîns legată de politica economică a partidului, de dezvoltarea în ritm accelerat a economiei naţionale. Aşa cum sublinia în cuvîntarea sa tovarăşul Nicolae Ceauşescu, „economia noastră socialistă a permis înfăptuirea obiectivelor fundamentale ale politicii partidului, ale societăţii socialiste, de a asigura, într-o perioadă relativ scurtă, ridicarea gra ES „Buna desfăşurare a activităţii de comerţ şi servicii, in conformitate cu programul elaborat de partid, asigură dezvoltarea forţei economice şi sociale a ţârii, demonstrează superioritatea orînduirii noastre socialiste, constituie o contribuţie la creşterea prestigiului şi autorităţii socialismului în întreaga lume". NICOLAE CEAUŞESCU BioHoreci judeţenii MUR . SIRGU-MURES COMERŢUL SOCIALIST ÎN CONCORDANŢĂ CU PROGRAMUL DE CREŞTERE A NIVELULUI DE TRAI AL ÎNTREGULUI POPOR