Era socialistă, ianuarie-iunie 1983 (Anul 63, nr. 1-12)

1983-01-10 / nr. 1

O ППМ Ш ПИВЕД mozoncĂ д nu ÍTELOIВОВШПЕ1 Nicolae Ceauşescu Naţiunea şi naţionalităţile conlocuitoare în epoca contemporană EDITURA POETICAocumentele de o covîrşitoare importanţă teoretică şi practică, de substanţă programatică, ale plenarei lărgite a C.C. al P.C.R. din iunie 1982 şi ale Conferinţei Naţionale a partidului au consemnat şi fundamentat, în mod ştiinţific, în spiritul filozofiei materialist-dialectice şi istorice, accentuarea mereu mai puternică a laturilor calitative ale activităţii în toate domeniile, afirmarea riguroasă a gîndirii creatoare, revoluţionare. Raportul prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la Conferinţa Naţională, prin generalizarea teoretică a experienţei construcţiei socialiste în ţara noastră, prin analiza şi interpretarea principalelor fenomene şi procese caracteristice lumii contemporane, oferă un bogat material de reflecţie teoretică şi creaţie în sfera gîndirii şi acţiunii sociale practice. Problemele noi, complexe, inedite pe care le ridică stadiul actual de dezvoltare a societăţii noastre, viaţa internaţională reclamă o filozofie politică novatoare, de o vie mobilitate dialectică, refractară la orice închistare, intransigentă faţă de ideologia retrogradă, exprimînd principiile socialismului ştiinţific aplicate creator. în acest sens, în raportul la Conferinţa Naţională se arată că este necesar să tragem concluzii cu privire la o serie de teze, pornind de la necesitatea înlăturării a tot ce este vechi, perimat şi nu mai corespunde noii etape de dezvoltare, pentru a face drum noului. O gîndire creatoare, revoluţionară, profund legată de practica socială Bogat tezaur de idei profund novatoare, opera teoretică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu se constituie ca o înaltă şcoală a gîndirii filozofice revoluţionare, deschizînd orizonturi noi analizei şi clarificării unor probleme principiale şi practice fundamentale. Seria de lucrări „Din gîndirea filozofică a preşedintelui Nicolae Ceauşescu", completată recent prin apariţia volumului „Naţiunea şi naţionalităţile în lumea contemporană", dă expresie marxismului aplicat creator la condiţiile României, ale lumii contemporane, reprezintă un eveniment de o deosebită semnificaţie teoretică, politică şi ideologică. Cuprinzînd selectiv texte din principalele rapoarte, cuvîntări, expuneri, studii, articole, interviuri ş.a., volumele tipărite de Editura politică oglindesc prodigioasa activitate teoretică şi politică desfăşurată de secretarul general al partidului. Ilustrare vie a gîndirii şi acţiunii în spirit ştiinţific, militant, opera filozofică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, înfăţişată selectiv în volumele de faţă, marcată de noi contribuţii prin expunerea la plenara lărgită a C.C. al P.C.R. din iunie 1982 şi prin raportul la Conferinţa Naţională a partidului, izvorăşte dintr-o profundă stăpînire şi aplicare consecventă a dialecticii revoluţionare, a adevărurilor materialismului dialectic şi istoric, din descifrarea cu maximă perspicacitate a cerinţelor obiective ale dez-Щ —--------------------------------------------------■ --------------------| _____|