Era socialistă, ianuarie-iunie 1986 (Anul 66, nr. 1-12)

1986-01-10 / nr. 1

Fie ca 1986 — primul an al noului cincinal — să deschidă calea unor noi și tot mai mari realizări în toate domeniile de activitate, în munca şi lupta harnicului nostru popor pentru înfăptuirea hotărîrilor istorice ale Congresului al XlII-lea, a Programului partidului, să asigure înaintarea neabătută a patriei pe calea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate, ridicarea gradului de civilizaţie şi bunăstare a întregii naţiuni, întărirea continuă a independenţei şi suveranităţii României! NICOLAE CEAUŞESCU Din Mesajul de Anul nou adresat întregului nostru popor Măreţe înfăptuiri, noi şi însufleţitoare perspective în dezvoltarea social-economică a României, în ridicarea societăţii noastre socialiste pe trepte superioare de progres şi civilizaţie Poporul nostru a încheiat anul 1985 şi, totodată, cel de-al 7-lea cincinal cu legitimă mîndrie şi profundă satisfacţie pentru rezultatele însemnate dobîndite în dezvoltarea economică şi socială a patriei, păşind în noul an, 1986, primul din cel de-al 8-lea cincinal, însufleţit de voinţa de a-şi spori eforturile pentru înfăptuirea istoricelor hotărîri ale Congresului al XlII-lea, a Programului partidului, pentru ridicarea României pe noi trepte, calitativ superioare, de progres şi civilizaţie, în pofida condiţiilor grele determinate de criza economică mondială şi de unele lipsuri şi contradicţii interne, ţara noastră a străbătut în anii 1981—1985 — aşa cum se subliniază în Mesajul de Anul nou adresat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu întregului nostru popor — o nouă etapă importantă pe calea consolidării orînduirii sale socialiste, a ridicării nivelului de trai material şi spiritual al întregului popor. S-au dezvoltat în continuare industria, agricultura, celelalte ramuri ale economiei naţionale. în această perioadă, producţia netă industrială a sporit cu circa 36%, producţia industrială marfă cu peste 20%, iar venitul naţional cu aproape 32%; în aceeaşi perioadă, producţia agricolă a sporit într-un ritm mediu anual de circa 2,5%. Realizări importante s-au obţinut şi în domeniile învăţămîntului, ştiinţei şi culturii — factori determinanţi în asigurarea progresului general al patriei. Nu există sector de activitate în care să nu se fi introdus în producţie rezultatele cercetării ştiinţifice, noi tehnologii. în acelaşi timp, învăţămîntul a asigurat ridicarea generală a nivelului de cunoştinţe al întregului tineret, pregătirea superioară a forţei de muncă şi a cadrelor de specialişti pentru toate sectoarele de activitate. Ca urmare a realizărilor obţinute în dezvoltarea forţelor de producţie, a creşterii continue a potenţialului economic al ţării, accentuării laturilor calitative, intensive, sporirii productivităţii muncii, produsul social a fost la sfîrşitul cincinalului trecut cu circa 25% mai mare decît în 1980. Pe temelia trainică a sporirii venitului naţional, a dezvoltării generale a patriei, în anii celui de-al 7-lea cincinal, retribuţia reală a oamenilor muncii a crescut cu circa 8%, iar veniturile ţărănimii cu peste 12%. Au sporit, de asemenea, desfacerile de mărfuri şi serviciile către populaţie. în perioada 1981—1985 s-au perfecţionat, în continuare, organizarea şi conducerea economiei naţionale, a întregii societăţi. Noile organisme ale democraţiei munci