Era socialistă, ianuarie-iunie 1987 (Anul 67, nr. 1-12)

1987-01-10 / nr. 1

Dispunem de tot ce este necesar pentru înfăptuirea în bune condiţii a tuturor obiectivelor şi prevederilor înscrise în planul de dezvoltare economică şi socială a ţării pe 1987. Să luăm toate măsurile pentru a asigura, chiar din primele zile, îndeplinirea exemplară a tuturor acestor prevederi! NICOLAE CEAUŞESCU Din Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor AL DOILEA AN AL CINCINALULUI - ANUL UNEI CAUTAJI NOI SUPERIOARE, ÎN TOATE DOMENIILE {ine cîteva zile, întregul nostru popor, strîns unit în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, acţionează cu toate forţele, într-o atmosferă de entuziasm şi încredere în viitor, de elan revoluţionar, pentru îndeplinirea planurilor şi programelor de dezvoltare economico-socială a ţării pe anul 1987 — cel de-al doilea an al actualului cincinal —, ferm hotărît să nu precupeţească nici un efort pentru atingerea însufleţitoarelor obiective stabilite de Congresul al Xlll-lea, de Programul partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Referindu-se la sarcinile şi obiectivele prevăzute pentru acest an, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la Plenara C C. al P.C.R. din decembrie 1986, sublinia că „ele corespund pe deplin bazei tehnico-materiale de care dispune societatea noastră, forţei puternicelor colective de oameni ai muncii din toate sectoarele de activitate — şi deci sunt create toate condiţiile ca aceste obiective să fie îndeplinite cu succes". Anul trecut — primul din cincinalul 1986—1990 — a fost marcat de trecerea decisivă la dezvoltarea calitativ-intensivă a întregii noastre economii naţionale, la înfăptuirea noii revoluţii tehnico-ştiinţifice, a noii revoluţii agrare, ca şi a unei revoluţii în modul de gîndire şi acţiune al oamenilor. Au fost dobîndite noi şi însemnate realizări în toate domeniile vieţii economico-sociale, în creşterea şi modernizarea producţiei materiale, în sporirea eficienţei şi calităţii întregii activităţi, în înflorirea ştiinţei, învăţămîntului şi culturii, în ridicarea bunăstării poporului. Ele demonstrează, o dată în plus, justeţea politicii generale a partidului nostru comunist, caracterul ştiinţific, realist al hotărîrilor Congresului al Xlll-lea, al planurilor şi programelor de dezvoltare a patriei, fermitatea şi încrederea neţărmurită cu care comuniştii, toţi oamenii muncii acţionează pentru a le transpune în viaţă, spre binele naţiunii noastre socialiste, al tuturor fiilor ei. Comuniştii români, întregul nostru popor au conştiinţa clară a faptului că toate aceste mari realizări sunt indisolubil legate de activitatea creatoare, teoretică şi practică, a iubitului nostru conducător, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Eroii intre eroii neamului, arhitectul şi ctitorul României moderne, inspiratorul măreţelor victorii ale poporului nostru din ultimii 22 de ani, o epocă glorioasă, care, pe drept cuvint, ii poarta numele. Gîndirea şi fapta secretarului general al partidului, preşedintele republicii, se bucură de cea mai înaltă stimă, dragoste şi recunoştinţă în rîndul tuturor cetăţenilor patriei. Poporul nostru admiră şi preţuieşte profund rolul esenţial, hotărîtor al tovarăşului Nicolae Ceauşescu în elaborarea şi înfăptuirea întregii politici interne şi externe a partidului şi statului, în mobilizarea largă a tuturor resurselor ţării în vederea realizării neabătute, cu deplin succes, a însufleţitorului Program de edificare pe pămîntul României a celei mai drepte şi mai umane orînduiri — comunismul. Cu deosebită satisfacţie şi mîndrie patriotică, oamenii muncii