Evenimentul Sibian, iulie-septembrie 1997 (Anul 7, nr. 1056-1120)

1997-08-05 / nr. 1081

Comandantul 1 , C.G.P., colonelul Ştefan Crăciun. Evenimentele care au avut loc la începutul acestui an în sânul Corpului Gardienilor Publici s-au soldat, precum probabil ştiţi, cu demiterea vechii conduceri şi instalarea în funcţie a unui nou comandant, domnul colonel (r) Ştefan Crăciun.Imediat după câştigarea concursului, în 21 martie a.c., în propriul birou, colonelul Crăciun le-a explicat câtorva subordonaţi modul în care domnia sa a ajuns să ocupe funcţia de şef al C.G.P. Convorbirea a fost înregistrată pe o casetă de către gardienii publici, fără ştirea proaspătului şef. Suntem în măsură să vă prezentăm câteva fragmente extrase de pe respectiva înregistrare :”...o discuţie pe care am avut-o cu Nicu Nan serbus, ce mai faci băi ? Da’ tu ce faci măi Fane ?... Io ce să fac, băi ...Peşte, treburi, gagicuţe, nu ştiu ce...Băi, vrei să vi puţin pe la mine ?...Era pe la vreo doişape şi ceva, într-o miercuri. Mă duc, mă aşteaptă cu o cafeluţă, treburi, şi mă-ntreabă: ce părere ai tu despre cutare treabă şi îi răspund: măi băiete măi, şti că anul trecut am avut probleme cu Partidul Socialist, cuuu...aşa, am avut activitate. Uite-aşa am ajuns eu la Gardienii Publici" -Jo 1! I OTIDIAN DE INFORMAŢIE *Anu! VI,nr.1081 *Marţi, 5 august 1997*Preţ:700 lei zic, anul ăsta am cam şomat: nepoţii scoşi afară şi plimbaţi. Zice (Nicolae Nan, n.r.): vrei să fi gardian public ? Este concurs... Io zic, când este concurs ? Păi mâine. Ce salar este? Zic, dom ’ne, vreo 300.000 de lei iau în mână ? Zice, păi cam așa, poate ceva mai mult... O cheamă pe doamna Popa. O întreb: până când se fac înscrierile ? Până mâine la ora unu... Vizita medicală o am și acuma în buzunar, că nu m-am dus să i-o dau lu’ Popa că o zis lasă bă, că ştiu eu că eşti sănătos. Aşa... Şi mam dus la concurs. Mi-o dat şase legi, toate legile alea le-am citit o singură dată, că n-a fost timp într-o după amiază, cât p... măsii, aşa, nu mai sunt la vârsta voastră când citeşti şi reţii mai ţăpănos, am 58 de ani, şi uite-aşa am ajuns eu la Gardienii Publici.Situaţia pe care am găsit-o eu aicea, am zis, bă Fane. f...te ‘n c... pe măta, n-ai avut ce face şi acum ai belit ca....u !*’ Caseta pe care este înregistrat acest text se află la redacţie. Alte comentarii sunt, credem, de prisos. Oricum, asupra situaţiei în care se află în acest moment Corpul Gardienilor Publici vom reveni. Se pare că lucrurile sunt departe de a fi rezolvate. Gabriel Mărginean r.TRAGEDIE IN GARA SIBIU Un tânăr a fost sfârtecat de roţile unui tren Ieri, în jurul orei 9, în gara Sibiu, sub ochii călătorilor, s-a petrecut o tragedie. Un tânăr s-a aruncat pur şi simplu sub roţile unui tren, găsindu-şi sfârşitul. Dodoc Ioan avea doar 22 de ani când a hotărât să-şi încheie socotelile cu viaţa. A fost pur şi simplu sfârtecat de trenul personal 2414 ce venea din direcţia Vinţu de Jos. vi4 Martorii oculari au confirmat că gestul de a se arunca în braţele morţii a fost deliberat. Din primele cercetări ale Poliţiei s-a confirmat sinuciderea. Se pare că Dodoc Ioan ar mai fi avut o tentaivă de sinucidere, nereuşită, şi că dorinţa de a muri i-a fost dictată de unele probleme familiale grave. Gabriela Medrean N "Nu ne lăsa Doamne să pierim de mulţime de ape..." Duminică, 3 august, în majoritatea Bisericilor de pe cuprinsul municipiului Sibiu, în cadrul Sfintei Liturghi, s-au făcut rugăciuni pentru încetarea ploilor, care, după cum aţi putut afla, au provocat dezastre în numeroase zone ale ţării noastre şi nu numai. Astfel, cu mic cu mare, bărbaţi şi femei, cu toţii şi-au plecat genunchii înaintea lui Dumnezeu, cerând milostivire şi îndurare pentru “ a nu ne lăsa să pierim în mulţimea de ape ce s-a dezlănţuit cu necontenire asupra pământului, asupra dobitoacelor şi asupra vietăţilor de Tine zidite”. Desigur că toate acestea ni le-a trimis Dumnezeu pentru păcatele noastre. Se cade deci, mai ales în acest post al Născătoarei de Dumnezeu, să ne îndreptăm rugăciunile noastre către Dumnezeu, cu mai multă smerenie, cu mai multă dragoste şi dăruire, rugându-L să nu ne pedepsească ci, “ca un bun şi iubitor de oameni, milostiveşte-Te de noi păcătoşii care cu inima zdrobită cădem înaintea îndurării Tale.” Lucian Coca «BIBLIOTECA „ASTRA* I I SIBIU fătărerea noastra PEDEAPSA LUI DUMNEZEU A îndurat poporul acesta, de-a lungul unei istorii, de-a lungul veacurilor, şi bine şi rău şi războaie şi amăgitoarea pace roşie-bolşevică. A trecut prin vremuri de foamete, dar şi prin vremuri de falsă îndestulare, când avea libertatea să-şi aglomereze cămara, uitând că sufletul tânjeşte spre libertatea ce-şi aducea vântul dinspre apus. A crezut românul că e liber pentru că l-a răsturnat pe Ceauşescu şi l-a ucis în zi de sărbătoare creştinească. A crezut românul că Iliescu i-a fost sortit şi că orice ar spune, orice ar vota, “tot Iliescu va ieşi”...Multe a crezut românul. Şi roadele credulităţii le culege acum, când trăieşte întro ţară pe care, degeaba o mai vor dregătorii reanimată, când ea a fost secătuită de vlagă, timp de şase ani, de fanariotismul cu faţă umană. Românul dintre Carpaţi şi mare te duce pe umeri săi încet, încet, pe toate. Pe toate cele date de forţe omeneşti, pe cele încurcate de cei pe mâinile cărora şi-a dat soarta vreme de şase ani. Dar mai greu înfruntă românul stihiile naturii, dezlănţuirea furioasă a apelor, furtunile trimise din ceruri. Răzbunarea cerurilor, vieţile şi bunurile omeneşti distruse de apă devin la un moment dat de neînţeles... De ce noi să fim pedepsiţi? De ce tocmai nouă să ne dea Domnul atâta suferinţă ? De ce nouă? Pentru că, într-un decembrie, am mânjit ziua Naşterii Mântuitorului cu sângele unui dictator judecat într-un simulacru de proces. De ce nouă? Pentru că, într-un decembrie, au fost ucişi de gloanţe tineri nevinovaţi, iar criminalii lor sunt liberi şi trăiesc în îndestulare. De ce nouă? Pentru că am mâzgălit în ignoranţa noastră toate valorile spirituale ale acestui pământ binecuvântat odată de Dumnezeu... De ce nouă ? Pentru că... Daniela Maria Flucșă