Evenimentul Sibian, octombrie-decembrie 1998 (Anul 8, nr. 1371-1430)

1998-11-25 / nr. 1410

Fondat în 1991 Un tâlhar şi-a umplut sacul ameninţând cu acuţitul un minor Vasile Cristea din satul Ţapu s-a prezentat vineri, 20 noiembrie, la postul de Poliţie din Micăsasa reclamând că, locuinţa sa fusese spartă pe data de 13 noiembrie a.c., de către o persoană necunoscută, în ziua respectivă, Vasile Cristea era plecat de acasă, lăsându-şi averea în grija minorului Ioan Cristea. Surprins singur în locuinţă, acesta a fost ameninţat de către hoţ cu un cuţit. Orice intervenţie, din partea copilului, împotriva răufăcătorului care cotrobăia în voie prin casă, însuşinduşi produse electronice şi electrocasnice şi o sumă de bani în valoare de 140.000 de lei devenise, astfel, inutilă. Dând curs reclamaţiei, lucrătorii postului de poliţie au demarat cercetările de rigoare. La finele acţiunii, a fost demascat ca autor al furtului săvârşit în locuinţa lui Vasile Cristea, tânărul Claudiu Stoică (22 de ani) din Copşa Mică, colonia Laborator, bloc 78. Acesta a fost reţinut pe 24 de h, cazul său urmând a fi prezentat Parchetului cu propunerea, arestării preventive pentru comiterea infracţiunii de tâlhărie. Barafrazând o autoreclamă difuzată de un celebru post de televiziune şi adresând-o unui vrednic parlamentar, am putea scrie cam aşa ...Eşti în Parlament? Foarte bine! Asta-i instituţie Serioasă, plină de indivizi subţiri,cu ifose de oameni ştiutori de toate, cu parlamentariţe consumatoare de parfumuri scumpe şi cu activitate pentru ţară joc .Eşti în Parlament? Foarte bine! în sfârşit, după o viaţă de simplu directoraş de întreprindere falimentară, după o "carieră" de profesoară mediocră şi de nevastă cu calităţi discutabile, ai devenit cetăţean de bine, "nu cineva” ai spune tu, "o importanţă" care ridică mâna stângă sau dreaptă pentru vot şi mai ia pentru această muncă grea şi o căruţă de bani. Eşti în Parlament? Foarte bine! Asta-i viaţă adevărată! Spune tu, când altcândva în viaţa ta ai reuşit să chiuleşti de la şedinţe fără ca şeful să-ţi bată măcar obrazul? Când ai putut vreodată mai dihai ca acu' să te faci că munceşti , să te vadă tac-tu şi mămiţică-ta la televizor săptămânal şi să-i poţi înjura pe toţi din jurul tău tară să -i ai cuiva socoteală? Ei? Nu-i instituţie serioasă Parlamentul? Cineţi mai suporta în altă parte cheltuieli pentru şofer, secretară, secretar, fax, telefon, maşină la scară, salariu european, fantezii cu maşini de tuns iarbă decât Parlamentul? Unde altundeva mai poţi face pe deşteptul în voie decât între zidurile care-ţi conferă imunitatea imunităţilor. Şi probabil că de imunitate este vorba atunci când nimic din dezamăgirile celor care te-au ales nu te pot atinge.De imunitate este vorba şi atunci când nu funcţionează acel simţ al oamenilor normali, care se înroşesc atunci când li se atrage atenţia că au întins coarda. Şi recunoaşte că din înaltul for legislativ poţi coborî şi tu câteodată, să devi om, om obişnuit bineînţeles, şi să mai faci şi tu o grevă când te superi pe ăilalţi care-ţi sunt în breaslă. Grevă parlamentară, tot bineînţeles, că nu ţi-ar da mâna şi poate ţi-ar crăpa obrazul să ceri drepturi, reformă, scăderi de preţuri, măriri de salarii şi alte fleacuri care nu pot fi revendicate decât de pârliţii de pământeni. Tu, parlamentar de calitate, faci grevă pentru promovarea unor idei, a unor orgolii, a unor... In judeţul Sibiu există zone în care pământul se poate surpa în cadrul unei discuţii purtate cu colonel Nicolae Ghergu, şeful Brigăzii de Ordine Publică şi Circulaţie din cadrul Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Sibiu, domnia sa ne-a declarat în exclusivitate pentru “Evenimentul sibian" că..în judeţul nostru există unele zone, situate în imediata apropiere a şoselelor judeţene şi naţionale, ce prezintă riscul ca terenul să cedeze. Dacă nu se va interveni urgent în consolidarea acestor zone (cum sunt cele de la Agârbiciu, Slimnic ş.a.), se pot produce grave accidente de circulaţie, mai ales că pe acolo se desfăşoară traficul greu ce tranzitează judeţul nostru, în următoarele zile, cadre din Inspectoratul Judeţean de Poliţie Sibiu, însoţiţi de reprezentanţii mass-mediei locale, se vor deplasa în aceste zone pentru a se putea observa concret, la faţa locului, starea drumurilor şi a terenului. Lucian Coca Daniela Maria Flucşă Eşti în Parlament ? Foarte bine ! Deşi staţiile de autobuze şi troleibuze au fost oarecum amenajate, persoane răuvoitoare continuă să te distrugă ! h 1 COTIDIAN DE INFORMAȚIE - DIRECTOR GENERAL: LUCIAN CALMANUL VI, Nr. 1409, Miercuri, 25 NOIEMBRIE 1998 (900 leit II Poliţia vă - l avertizează! Deoarece la această oră încă mai există şosele acoperite cu zăpadă sau gheaţă, Serviciul Poliţiei Rutiere din cadrul Inspectoratului de Poliţie al judeţului Sibiu vă recomandă să nu plecaţi la drum, fără să verificaţi starea tehnică a autoturismului: frânele, direcţia, anvelopele, instalaţia de încălzire etc. De asemenea să aveţi întotdeauna suficientă benzină în rezervor şi să fiţi dotaţi cu o lopăţică şi nisip. în cazul deplasărilor lungi, informaţi-vă despre starea drumurilor pe care aveţi să le parcurgeţi. Nu circulaţi cu anvelope uzate sau al căror profil nu corespunde condiţiilor de zăpadă şi gheaţă, iar la coborârea pantelor folosiţi cu preponderenţă frâna de motor, păstrând distanţă faţă de alte autoturisme. Nu staţionaţi pe partea carosabilă a drumurilor naţionale şi a celor instens circulate. Adaptaţi viteza autoturismului condiţiilor de trafic. L.C. Rătăciţi pe drumurile soartei Cu toate că provine dintr-o familie numeroasă, micuţa G. Cristina, de 12 ani, a fost nevoită să-şi petreacă ultimii ani ai copilăriei în instituţia de ocrotire socială "Don Boşco" din Cincu, singură, departe de cei pe care îi iubea şi care se aflau în Sibiu. Când "urâtul" a trimis-o pe drumurile disperării impuse de viaţa între nişte străini care nu puteau să-i ofere şi altceva decât un trai fără probleme materiale, fetiţa s-a întors aproape de cei dragi, în Sibiu. Fiind un caz social, a fost găzduită ca şi în urmă cu trei ani, în Centrul de Primire a Minorilor. După cum ne relata doamna Elisabeta Petca, şef al Centrului, Cristina provine dintr-o familie în care mama, de origine germană şi tatăl, maghiar, s-au dovedit a fi nişte oameni fără căpătâi. Dintre cei şase copii pe care îi au împreună, doar unul a reuşit să ia cu adevărat viaţa-n piept, restul trăind prin închisori, prin instituţii de ocrotire socială sau la voia întâmplării. La ora actuală mama Cristinei a ajuns în închisoare, iar tatăl locuieşte cu una din fete şi cu sora lui într-o garsonieră de pe B-dul V. Mirek, ocupându-se cu împletitul coşurilor din nuiele. Situaţia locativă precară făcea imposibilă întoarcerea fetiţei direct în sânul familiei "decimate", înainte de a hotărî internarea Cristinei într-un centru de plasament. Direcţia Judeţeană pentru Protecţia Copilului a încercat plasarea minorei la una dintre rudele acesteia. Iniţial, o mătuşă care a mai crescut unul din copii soţilor Gabor, s-a arătat dispusă să o ia şi pe Cristina, dar după câteva zile a renunţat. Singura soluţie pentru cazul Cristinei G. a rămas, prin urmare, plasarea acesteia într-o instituţie de ocrotire socială. Comisia Judeţeană pentru Protecţia Drepturilor Copilului a hotărât ca fetiţa să fie trimisă în Centrul de Plasament de la Orlat. Când am cunoscut-o, singurătatea şi tristeţea erau evident instalate în ochii mari, frumoşi şi mereu plânşi ai Cristinei G., fetiţa cu o grămadă de rude, de dorul cărora fugise de la "Don Bosco” din Cincu şi care, la rândul lor, au fugit de responsbilitatea de a o creşte. Drept "încurajare” înainte de pleca din Centrul de Primire a Minorilor la Orlat, Cristinei i-a fost dat să afle, din întâmplare şi adevărul despre mama sa, aflată de luni de zile în închisoare. F.G. Marţi ' 9 dormea în post... Luni, 23 noiembrie, Marţi, unul dintre paznicii Regionalei de Gaz Metan Sibiu a fost găsit dormind în timpul serviciului. După ce a fost trezit de către poliţiştii care au efectuat o amplă acţiune de control pe "linie de pază a bunurilor” s-a constatat că Viorel Marţi era "beat mort”. Cu prilejul acţiunii amintite în care au fost verificaţi 38 de paznici, 7 au fost sancţionaţi în temeiul Legii nr. 18/1996. în cazul lui Marţi poliţiştii vor propune retragerea avizului. Aviz paznicilor somnoroşi şi prieteni cu Bachus!