Evenimentul Zilei, iulie 1998 (Anul 7, nr. 1827-1853)

1998-07-06 / nr. 1831

ULTIMA ORA " Nr. 1831 • luni, 6 iulie 1998 • Pagina 16 în Pădurea Balasan, Părintele Leontin Vasile este acuzat că a furat din avutul public Leontin Vasile, 46 de ani, preot la Biserica Sfinții Apostoli, din Băilești, a plecat, de Sfinții Petru și Pavel, să facă o plimbare prin Pădurea Balasan, din apropierea Băileștiului. Și, pentru că era miezul nopții, părintele a luat cu el opt enoriași ca să-i țină de urît. Enoriașii au luat cu ei o căruță, un tractor cu remorcă și trei drujbe. Și au trecut la treabă...Petre Ignat, paznicul pădurii, a auzit zgomotul drujbelor și mai multe voci, dar s-a temut să se ducă singur spre locu unde “se plimbau” cei nouă."" Paznicul Ignat și-a scos stația de emisierecepție și a cerut ajutor gardienilor publici angajat de Primăria Băilești. Apelul a fost auzit și de primarul Băileștiului, Ioan Negrei, care tocmai se așezase la cină, dar avea stația de emisierecepție, din dotarea primăriei, deschisă. Știind ce mașina gardienilor se află pe butuci, primarul l-a apelat pe paznic și i-a spus să anunțe poliția. Nic la polițiști n-a avut paznicul Ignat mai mult succes "Tablou" cu preot și enoriași surprinși la furat de lemne Aceștia i-au spus că li s-a terminat cota și nu au pic de benzină în rezervor ca să poată ajunge în pădure. Auzind discuția, primarul Negreț a recurs la singura soluție care mai rămăsese: s-a urcat în autoturismul proprietate personală, s-a dus și a luat patru gardieni și au plecat împreună în Pădurea Balasan. La marginea pădurii, gardienii și primarul au găsit nouă persoane care se chinuiai să taie un plop imens Povestea plopului Primarul Ioan Negreț spune că șeful grupului de tăietori era chiar părintele: “Am rămas uimit cînd am văzut că șeful grupului de tăietori era chiar părintele Leontin. L-am întrebat dacă are aprobare să taie plopul și mi-a spus că are, l-am cerut-o, dar nu a putut să-mi arate aprobarea pentru că nu o avea”. Primarul și gardienii au plecat cu cei nouă tăietori nocturni de lemne la sediul Poliției Băilești, pentru a clarifica situația. Plopul cu pricina, fiind pe marginea drumului, nu era al Ocolului Silvic, ci al Direcției de Drumuri și Poduri, filiala Băilești, al cărei reprezentant spune că nu a dat nici o aprobare pentru tăierea copacului. Și totuși plopul are o tăietură plană de drujbă la cîteva zeci de centimetri de sol și stă să cadă de-a lungul drumului. Preotul Leontin Vasile susține că plopul a fost rupt de vînt și pentru că-l incomoda cînd trecea cu combina pe drumul respectiv, ca să treiere grîu, a cerut aprobarea să îl taie. Leontin Vasile susține că a mers la tehnicianul Napoleon Secu, de la Direcția de Drumuri și Poduri Băilești: “L-am informat pe domnul Secu de la Drumuri că plopul a fost rupt de vînt și că mă incomodează cînd trec pe acolo cu combina la treierat. Domnul Secu mi-a dat aprobare verbală să tai copacul. Nu mă consider vinovat, cred chiar că am încercat să fac o faptă bună”. Napoleon Secu, tehnician la DRDP Băilești, spune că preotul Leontin Vasile nu i-a cerut aprobare să doboare plopul: “Nu a existat nici o solicitare pentru tăierea plopului. Nu am dat aprobare părintelui Leontin, nici scrisă, nici verbală. Pentru că nici nu mi-a cerut.. Maiorul Radu Minea, comandantul Poliției Băilești, a declarat redactorului “Evenimentului zilei” că preotul Leontin Vasile este cercetat într-un dosar penal, pentru săvîrșirea infracțiunii de furt în dauna avutului public. Maiorul Radu Minea a ținut să precizeze că dosarul nu este încă finalizat, persoanele implicate fiind cercetate în continuare: “S-a stabilit cu certitudine, după primele verificări, că părintele Leontin Vasile nu a avut aprobare să taie copaci în zona Balasan. Se fac în continuare verificările de rigoare, însă orice ar zice părintele este mai mult decît suspect să te găsești, însoțit de alte opt persoane, la miezul nopții, în pădure cu trei drujbe, tractor cu remorcă și căruță. In cel mai scurt timp, polițiștii vor definitiva cercetările și vor prezenta cazul respectiv Parchetului” MAVOINEA ‘Teroarea din Tokio” și-a păstrat titlul mondial la “hot-dog-viteză” Campionul Hirofumi Nakajima, supranumit “Teroarea din Tokio”, a reușit ieri să-și păstreze titlul de cel mai rapid mîncător de hot-dog, consumînd 19 bucăți în numai 12 minute, în cadrul unui concurs desfășurat în Coney Island, New York, Statele Unite. Potrivit Reuters, slăbuțul Nakajima, 23 de ani, 61 de kilograme, l-a înfrînt pe principalul său oponent, americanul Ed “Animalul” Krachie, 35 de ani, 173 kilograme, care cu numai 14 crenvurști ingurgitați în același interval de timp s-a situat abia pe locul trei Cei 19 hot-dog mîncați sîmbătă de micuțul japonez cîntăresc, cu tot cu chifle, 2,2 kilograme. Nakajima a cîștigat o centură de campion oferită de firma “Nathan”, producătoare de hot-dog și sponsor al concursului, un trofeu de culoare roșie și 9 kilograme de crenvurști, pe care le va consuma în tihnă la el acasa, adică în localitatea japoneză Kofu. Record îmbunătățit la dans disco non-stop Sud-africanul Andre van Zijl, 38 de ani, se apropie de finalul extenuantei încercări de a-și îmbunătăți propriul record mondial la dans disco non-stop, stabilit în 1980, de 338 de ore, adică mai mult de 14 zile, intenționînd a se opri în cursul zilei de astăzi, cînd speră să depășească “bariera” a 400 de ore, anunță Reuters Pe lîngă dorința de a intra din nou în Cartea Recordurilor, Andre van Zijl dorește ca prin noua sa performanță să poată contribui cu bani în contul organizațiilor de ajutorare a bolnavilor de SIDA din țara sa. Principala nemulțumire a lui van Zijl este legată de faptul că observatorii săi nu-i scapă o clipă din priviri, nici măcar atunci cînd se duce la WC. Cel mai iute de picioare cu nevasta în spinare Estonianul Imre Ambros a cîștigat sîmbătă ediția anuală a tradiționalului “campionat mondial” de cărat neveste în spinare, desfășurat în localitatea Sonkajarvi, Finlanda, la 550 kilometri nord de Helsinki Ambros a cărat-o pe partenera sa, Anella Ojaste, preț de 253 de metri în numai un minut și 9 secunde, trecînd cu succes peste obstacolele traseului și prin inevitabila groapă cu apă Americanca Karen McDougal, cea mai sexy femeie a anului 1997 Fosta Miss Decembrie 1997 a revistei “Playboy”, Karen. McDougal, a fost desemnată de cititorii acestei reviste pentru adulți drept “frumoasa” anului trecut. Fostă educatoare într-o localitate apropiată de Detroit, Karen, 27 de ani, și-a părăsit slujba pentru a se dedica unei cariere de manechin. Titlul de “frumoasa anului” a surprins-o pînă și pe ea, cu atît mai mult cu cît el i-a fost atribuit de covîrșitoarea majoritate a celor care au votat în favoarea modelelor prezentate de “Playboy” în întregul an trecut. Cu toate că se plînge că nu prea are timp liber, frumoasa recunoaște totuși că activitatea ei de acum - interviuri, prezentări de modă, fotografii “nu se poate numi chiar muncă”. CONSTANTIN VLAD Foto: REÎ Foto: REUTERS Foto: PLAYBOY ANA Grup a donat 70 de milioane de lei sinistraților din Transilvania Zece familii sinistrate din Șibot și Vinți de Jos au primit ajutoare în valoare totală de 70 de milioane de lei. Suma a fost oferită de Ana Grup celor mai afectate familii aflate în dificultate în urma inundațiilor din săptămînile trecute. Ajutoarele au fost înmînate direct celor ce au nevoie de ele lăsînd posibilitatea acestora să decidă modul în care le vor folosi. Printre cei ajutați s-au aflat fie familii numeroase, fie bătrîni aflați în imposibilitatea de a-și reface gospodăriile. Inițiatoarea acțiunii a fost doamna Cristiana Copos, președinta fundației ANA (foto). ALINA MITU Fără un motiv anume, Un făgărășan a atacat Postul de Poliție Mîndra Sîmbătă dimineață, la Postul de Poliție din comuna Mîndra, județul Brașov, a izbucnit un scandal de proporții, în jurul orei 7.50, la locuința de serviciu a plutonierului major Augustin Forgaci, ajutorul șefului de post, a început să bată violent în ușă un tînăr necunoscut. Plutonierul major se afla la acea oră în casă, împreună cu soția lui. Cînd i-a deschis ușa scandalagiului, acesta l-a lovit cu pumnul în față, umplîndu-l de sînge. Speriat, subofițerul a închis grilajul metalic, însă agresorul a continuat să lovească în ușă, ba, mai mult, s-a apucat să spargă geamurile ferestrelor. Observînd că agresorul continuă scandalul și că dorește să pătrundă în casă, subofițerul s-a gîndit să intervină, pentru a-și salva soția de un eventual pericol. Astfel, Augustin Forgaci și-a luat pistolul din dotare, a ieșit din casă și l-a somat pe scandalagiu să se predea. Pentru că acesta nu a răspuns somațiilor, plutonierul a tras patru focuri de avertisment în plan vertical, fără a răni pe cineva, după care, ajutat de doi săteni, l-a imobilizat pe turbulent. Cei doi săteni care au ajutat la prinderea scandaliului au fost și ei loviți de acesta. Agresorul se numește Vasile Cerghit, are 23 de ani, este din Făgăraș și nu are antecedente penale. La Postul de Poliție Mîndra s-a deplasat o echipă de polițiști și un procuror, care au stabilit că Vasile Cerghiz nu-și poate justifca faptele. Ieri, acesta a fost prezentat Parchetului, care i-a emis un mandat de arestare pentru 30 de zile, fiind acuzat de comiterea infracțiunilor de ultraj, ultraj contra bunelor moravuri, tulburarea liniștii publice, lovire și distrugere de bunuri. Cazul va fi soluționat de Parchetul de pe lîngă Judecătoria Făgăraș. Plutonierul major Augustin Forgaci a primit îngrijirile medicale necesare la spital, unde medicii au constatat că prezintă o fractură de piramidă nazală. CAMELIA CSIKI în țară. Vremea va fi răcoroasă și în general instabilă. Va ploua local în nordul, centrul și estul țării, precum și la munte; în rest, aria ploilor se va restrînge fretat. Ploile vor avea și caracter de aversă, de descărări electrice. Cantitățile vor depăși izolat 15 l/mp în zona^pnpa, unde și vîntul vă prezenta iWWlistensificari. Valorile maxime ale aerului vor fi între 17 și 25 gradațiișori și mari în cîteva localități din Luncaiutrării. La București Vremea va fi răcoroasă. Cerul va fi dimineața, cînd vor fi condiții de ploae, apoi va deveni variabil. Maximal termicfa zilei se va suta în jur de 25 grade . Pe litoral. Vremea va fi răcoroasă. Pe alocuri,va ploua mai ales în prima parte a zilei TVÎntul va sufla moderat din vest. Maximele temperaturi ale aerului vor fi între 20 și 24 grade, iar temperatura apei mării între 15 și 18 grade. (I.N.M.H. ] VÂND SAU ÎNCHIRIEZ SPAȚIU BIROURI IMOBIL NOU 6 ETAJE = 1350 m FINISĂRI IMPORT ZONA PIAȚA VICTORIEI 1 m 315 84 77 Weekend negru pe șoselele României 21 de morți și 40 de răniți grav în accidente rutiere Cinci persoane și-au pierdut viața și două au fost rănite în comuna Sfîntu Gheorghe din județul Ialomița . Un fotoreporter de la ziarul “Concret” - implicat într-un accident în care au murit două persoane Vineri și sîmbătă, Poliția Rutieră a înregistrat un trist bilanț: 48 de accidente soldate cu 21 de morți și 40 de grav răniți. Cel mai tragic dintre acestea, cu 5 morți și 3 persoane rănite grav, s-a consumat sîmbătă dimineața, în jurul orei 6.00, în comuna Sfîntu Gheorghe, județul Ialomița. Ion Mirea, din comuna Cobadin, județul Constanța, se afla la volanul mașinii personale cînd a accidentat-o mortal pe Florica Răducanu, care traversa fără să se asigure printr-un loc nepermis. Din impact, autoturismul a intrat pe contrasens, lovindu-se frontal de o autoutilitară TV, la volanul căreia se afla bucureșteanul Costin Cîrjan. Au murit pe loc Ion Mirea și toate cele trei persoane care îl însoțeau. Costin Cîrjan și doi pasageri din autoutilitară au fost grav răniți, starea lor fiind, în continuare, incertă. Șase ore mai tîrziu, la ieșirea din municipiul Urziceni, la intersecția DN 2 cu DN 1 D, Ștefan Olteanu, fotoreporter la ziarul “Concret”, nu a acordat prioritate în timp ce conducea autoturismul propriu, marca Opel, fiind lovit de un autocamion marca Volvo, care circula regulamentar. Elena Olteanu, de 42 de ani, și fiica sa, Mariana Talida Olteanu, de 18 ani, pasagere în Opel, și-au pierdut viața, șoferul fiind rănit. NICOLETA SAVIN JE CALD... JE FOARTE TERIBIL DE CAE Si tu ești înca în București... iii atunci. mi^!*î în fiecare seară între orele 20-22 ,,Radio Total“ și „Evenimentul zilei“ te așteaptă cu surprize și cadouri la o Terasă din București „Evenimentul zilei* îți dă PREMIUL MMIZILEIL SIGUR că DA! Tofil 984 «Ai f CUM Vrei să cîștigi un PREMIU SURPRIZĂ? Decupează talonul, completează-l și pune-l în urna„Evenimentul zilei“ care se află AZI 6.07 Terasa Club 28 (Drumul Taberei nr. 34] Talon pt. tragere la sorți ") Nume și prenume O Adresă O Telefon