Evenimentul Zilei, iunie 2005 (Anul 14, nr. 4108-4137)

2005-06-01 / nr. 4108

ZILEI Vinetii miercuri, 1 iunie 2005 • 20 pagini 6000 lei (60 de bani) Ediția I • Anul XII • Nr. 4108 Fondat 1992 OEIțJfJ Prognoză meteo Vin ploi și vijelii începutul lunii iunie va aduce ploi și descărcăr electrice în majoritatea regiunilor țării. Meteorologi avertizează că vor fi ploi însemnate cantitativ, mai mult de 25-30 litri pe metru pătrat, și frecvente descărcăr electrice. Ploile vor avea și caracter torențial, în intervale scurte de timp (de la 30 de minute pînă la două-trei ore). Intensificările de vînt vor avea și aspect de vijelie cel mai probabil în zonele de cîmpie și de podiș. Locul va cădea grindină. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 8 și 16 grade Celsius, iar maximele se vor situa între 18 și 26 de grade. Unde a dispărut la cobora pag. 2 De azi, impozite mai mari Nebunia Codului Fiscal pag 9 3 întors toate Opag. 6 Alianța, beneficiarul migratiilor politice 3 zile pînă la meciul cu Olanda pag. 17 Corifeii Naționalei, din nou împreună după 20 de luni . Oana Sîrbu se relansează pe versurile lui Robert Turcescu » Cătălin Mireuță de la Divertis își smulge părul de pe față t Olanda-Romănia, meciul revenirii lui Mutu la echipa națională Programe și recomandări TV din perioada 3-9 iunie. LINISTIT LVÂ, NU SÎNT Instalatorul Polonez SÎNT DEZINSTALATORUL ROMÂN CM^SÂilâman din Antrenorul „crinilor roșii“, loan Andone, va fi înlocuit cu Gică Hagi Și-a înscenat răpirea unul dintre ziariști? « "Surse judiciare, citate de Antena 1, susțin că doi dintre irakienii arestați la Bagdad le-ar fi făcut anchetatorilor o mărturisire zguduitoare: unul dintre cei trei ziariști români ar fi știut despre planul inițial al răpirii O irakiano-americanul Mohammad Munaf, complicele lui Omar Hayssam, ar fi vorbit în anchetă despre „un rol al lui Marie-Jeanne " . Un ofițer MApN, probabil Gelaledin Nezir, a intervenit personal pe lîngă ambasadorul Irakului la București pentru a le acorda viză ziariștilor . Nu ratați SUDOKU, jocul-minune! 3 R a 65 pag. 2C ÎNTOARCEREA LUI VADIM LA ȘEFIA PRIN PROVOACA NEBUNIE IN PARTID ,--------------------------------------------------■ GREU DE TRATAT ,în Partidul Popular România Mare se întîmplă fenomene aproape imposibil de explicat :Anunțul președintelui de onoare Corneliu Vadim Tudor privind reîntoarcerea sa la conducerea executivă a partidului a provocat un adevărat război în PPRM .Corneliu Ciontu (medalion) președintele în exercițiu al formațiunii, desemnat chiar de Vadim drept succesor al său, refuză să părăsească funcția .La doar o zi după ce Vadim a spus despre acesta că este „cel mai prost dintre cei care îmi cărau servieta“, Ciontu îl acuză pe C.V. Tudor de „derivă cognitivă“ .Susținătorii lui Vadim afirmă că formațiunea politică nu se mai numește Partidul Popular România Mare, ci a rămas la vechea titulatură, Partidul România Mare, în lipsa unei sentințe judecătorești ,Corneliu Ciontu se alătură altor colegi de partid de-ai lui Vadim, pe care el i-a ridicat în slăvi și tot el, ulterior, i-a împroșcat cu noroi Ciontu. ..Sînt poze cu mine și cu femei goale“ Vădim un bur subiecte studii Olop U.P N. pag Seuleanu a dat, Neamtu a luat Românii au plătit abonament radio la PSD Comentariul zilei de Grigore Cartianu pag. c Miss Univers, o rusoaică din Canada Miss Canada, Natalia Glebova, în vîrstă de 23 de ani, a fost aleasă ieri Miss Univers 2005, la finala concursului care s-a desfășurat la Bangkok. Tînăra brunetă cu ochi albaștri s-a născut în Rusia și a emigrat în Toronto cînd avea 12 ani. Și politica românească are un Gigi cu Capu’ Mare: Corneliu Vadim Tudor Da Gigi cu Capu’ Mare Undeva la poale de munte, într-un sat uitat de lume, trăiește un personaj de poveste: Gigi cu Capu’ Mare. Omul a fost bătut de soartă. O boală nenorocită i-a transformat capul într-o hidoșenie, un fel de dovleac uriaș plantat pe umeri. Bătrînii satului vorbesc de un blestem și, făcîndu-și cruce, îl invocă pe necuratul. Babele îl descîntă cu tămîie și sting lumînări în vin, ptiu-ptiu, ucigă-l toaca, ptiu-ptiu! în alienarea lui. Gigi cu Capu’ Mare spune azi una și mîine alta. Uită de la mînă pîn’ la gură, sună diagnosticul pus de doftorii de pe marginea șanțului. Și au dreptate: Gigi cu Capu’ Mare se laudă acum că tocmai a mîncat brînză cu slană și cu ceapă, iar în secunda următoare se plînge că n-a pus în gură nimic de trei zile. Nici nu știi ce să faci: să-l îmbii la masă ori să-i spui „să-ți fie de bine“?! A lu’ Răspopitu, băiat deștept, cu facultăți, poartă vorba că Gigi cu Capu’ Mare e schizofrenie. Cuvînt care bagă în transg cumetrele adunate la marginea drumului: Doamne, ferește-ne de cel rău!... Și politica românească are un Gigi cu Capu’ Mare. Se numește Corneliu Vadim Tudor și e schimbător ca vremea. Cînd e șef de partid, cînd nu mai e. Cînd e naționalist, cînd internaționalist. Cînd e prieten cu evreii, cînd le amintește de Auschwitz. Cînd înjură PSD-ul, cînd îl votează cu ambele mîini. Gigi cu Capu’ Mare se manifestă și mai jelenar în intervirul propriiitnr partiri N a m ..... hirUeane 4 î <i existat în istoria României un biped care să porcăiască atîția foști colaboratori. Ieri erau patrioți justițiari, azi sînt lichele trădătoare de țară! Cînd intr-o redacție sosește un comunicat semnat de Gigi cu Capu’ Mare, prima reacție este de neîncredere, oare nu e făcătură? Un cetățean nelovit de boala aceea distrugătoare, care face capul mare, nu poate emite asemenea dejecții. Un telefon, două și totul se confirmă: da, comunicatul îi aparține chiar lui, distinsului Gigi cu Capu’ Mare. Ani în șir, Cornel Ciontu și Anghel Stanciu au fost prezentați de șeful lor de partid ca fiind doi mari patrioți. De luni, același tomberon politic ne-a anunțat că avem de-a face cu „doi impostori“ și „ticăloși“. Trecînd la particularizări, pe Stanciu l-a executat sumar: „caracter abject“. Cu Ciontu a fost mai generos: „un electrician pensionar și analfabet, în vîrstă de 63 de ani, care nu știe nici o limbă străină și a fost activist PCR la Sectorul 5“. Și nu doar atît: „personaj mediocru pe care l-am instalat, provizoriu, în locul meu, fiindcă nu găsisem altul mai prost printre cei care îmi duceau servieta“. în satul acela uitat de lume, pitit la poale de munte, cînd se aude apropiindu-se vreo mașină, babele încep să bocească, vai de mine și de mine, să știi că vine Salvarea să-l ia pe Gigi cu Capu’ Mare! Vai de mine și de mine.