Evenimentul Zilei, februarie 2006 (Anul 15, nr. 4349-4376)

2006-02-01 / nr. 4349

cifn_ ^zilei * Ediția de Transilvania Evenimentui 657.900 cititori in fiecare zi I Ediția I Nr. 4349 I Miercuri. m> www.evz^o 1 februarie 2006 I 24 pagini 1 80 de bani / 8.000 lei vechi *T Adjunctul directorului SRI este cercetat penal ■à Bugetul maidanez mușcă rău la buzunare înmulțirea patrupedelor din București a fost încurajată de toată lumea pentru că este profitabilă Eveniment 3 Special, 8 MINISTRUL JUSTIȚIEI, ÎN FURTUNI DE PRESĂ ,Gândul“ cere scuze Monicăi Macovei Directorul ziarului, Cristian Tudor Popescu, recunoaște că articolul împotriva ministrului justiției n-a fost corect Ioana Lupea Mihai Mincan otidianul „Gândul“ își va cere scuze pentru articolul publicat în ediția de L luni, ne-a declarat aseară directorul ziarului, Cristian Tudor Popescu; în articolul respectiv, ziarul susținea că a intrat în posesia scrisorii prin care ministrul justiției Monica Macovei ar fi cerut înlăturarea procurorului Adriana Cristescu din dosarul „Patriciu“. „Ziarul «Gândul» prezintă scuze ministrului Monica Macovei, indiferent de documentele ulterioare ce ar mai putea apărea. Articolul nu se justifica pe baza documentelor folosite și a fost redactat intr-un mod profund sentențios“, ne-a declarat Cristian Tudor Popescu. Documentul cu pricina a intrat duminică și în posesia „Jurnalului Național“, după cum a recunoscut Marius Tucă, directorul ziarului, care a decis, după verificarea lui, să nu-l publice. Monica Macovei a fost, în primul an de mandat, subiectul a trei scandaluri de presă, provocate de „Evenimentul zilei“, „Jurnalul Național“ și „Gândul“, bazate pe informații neprobate, venite de la surse anonime și survenite în momente importante pentru sistemul de Justiție. Eveniment. 22 Vor exista și urmări de ordin administrativ, începând cu redactorul și terminând cu mine, care am vina de a nu fi fost prezent duminică la redacție și stopa apariția acestuiai articol Cristian Tudor Popescu directorul cotidianului „Gândul“ Cuțitul în spate Editorial EVZ. Ovidiu Nahoi comentează efectele celor trei scandaluri de presă cărora ministrul Monica Macovei a trebuit să le facă față în ultimele luni Opinii, 6 MONICA MACOVEI CRISTIAN TUDOR POPESCU I TOP RATING Cele mai sigure companii românești Eryca Langervca.lane.evz.ro Avicola Călărași, Petromservice și Coca Cola HBC sunt doar trei din cele 159 de companii considerate printre cele mai sigure și care activează pe piața autohtonă, conform unui top realizat de agenția de rating Coface. Clasamentul cuprinde cele mai performante și sigure firme din fiecare sector de activitate, despre care se consideră că este foarte puțin probabil să intre în incapacitate de plată. Economie. 11 S.O.S. BANCHIZA Un pod de gheață era să lovească Tulcea Feri Predesa ferimprie. O banchiză imensă de gheață, de aproximativ doi kilometri lungime și șapte metri grosime, a amenințat feri Tulcea după ce s-a desprins necontrolat din zona Isaccea. Autoritățile locale au evacuat din calea blocului plutitor toate ambarcațiunile aflate în portul orașului. Trei spărgătoare de gheață au reușit, aseară, fărâmițarea banchizei, iar trecerea sloiurilor nu a produs pagube în afară de avarierea ușoară a unui ponton. Știri. 4 TULCEA. Banchiza a ajuns bucăți în port EFERVESCENȚĂ început de an agitat pentru presa scrisă Alexandru Bălă alexandru.bala@evz.ro Se lansează un nou săptămânal, se mută „Gardianul“, se reformează „Atac“ se tabloidizează „Averea“. Un jurnalist plecat de la „Cotidianul" negociază postul de redactor-șef la „România liberă“, în timp ce ocupantul actual al funcției declară că nu știe nimic. Sunt doar câteva dintre subiectele fierbinți dezbătute pe culoarele presei centrale, care demonstrează că avem un început de an agitat pentru mass-media. Cultură/Media, 22 NEGOCIERI Contractul cu Bechtel, pe ultima sută de metri Guvernul ar putea aproba, în această săptămână, hotărârea și amendamentul elaborate în urma renegocierii contractului cu compania constructoare a Autostrăzii Transilvania, Bechtel. Transilvania, 19 .pș Ai Bjirpii ■ nk JTji JJ Tl . Povestea gardianuluispărgător din Deva în mai 2002, gardianul public Cristian Ibănescu a luat 1,4 miliarde de lei din casieria băncii pe care o păzea, s-a urcat liniștit într-un autocar și a plecat din țară, în cele din urmă a fost prins și condamnat. După trei ani și jumătate de detenție, el a acceptat să stea de vorbă cu reporterii EVZ. (Ciprian Iancu) Transilvania, M Demolatorul Bibliotecii, erou al Revoluției Mircea Mureșan, actualul rector al Universității Naționale de Apărare, a comandat, în decembrie 1989, regimentul de tancuri din Piața Palatului care a distrus Biblioteca Centrală Universitară. (Mihai Solca) Dezvăluiri. 5 Greu de răpus Adrian Năstase (foto) a refuzat ieri să-și dea demisia de la șefia Camerei Deputaților. El a venit în fața grupurilor parlamentare pentru a vedea dacă se mai bucură de susținerea partidului. Pentru moment a obținut acest sprijin, însă lucrurile se pot schimba dacă situația lui juridică se va înrăutăți. (Silviu Sergiu) Politică, ; Telenovela Oprescu, cu final înlăcrimat Ministrul sănătății, Eugen Nicolăescu, a dat un pas inapoi și a renunțat să-și mai impună propria conducere la Spitalul Universitar, chiar dacă spune că „decizia instanței este interpretabilă" Sorin Oprescu a fost întâmpinat de angajații fideli din spital cu lacrimi și flori. (Mihaela Năftănăilă) Știri, 4 După victoria Hamas SENATUL EVZ, Christian Mititelu cântărește șansele Occidentului de a-i pacifica pe proaspeții câștigători ai alegerilor palestiniene Opinii, 6 Târgu-Mureș REMEMBER. Stejărel Olaru readuce în memoria colectivă un moment care a generat o gravă ruptură în societate Politică. 7 Evenimentul contact Tel: 021-202.20.00 Fax: 021-202.20.01 www.evz^ro