Evenimentul Zilei, iunie 2007 (Anul 16, nr. 4826-4854)

2007-06-01 / nr. 4826

ÆKk # A ■HH EDIȚIA DE TRANSILVANIA V ISß Mittel I Evenimentul Vineri, 1 iunie 2007 I Nr. 4826 I 24 de pagini I Ulei I www.evz.ro I 759.000 cititori în fiecare zi I Ziar tipărit la București, Cluj, Timișoara și Iași ■HHI •.* __________________________________________________________________ Năstase, judecat pentru „Mătușa Tamara"4 . Actualitate. 4 REȚEAUA STAT-PRIVAT Bani publici spre „Finkelsteini“ Tăriceanu a preluat de la PSD și consultanții, și rețeta de finanțare Călin Cosmaciuc Mihai Munteanu Arthur Finkelstein și Tal Silberstein, consultanții angajați de PNL în actualul război politic, sunt asociați în afaceri de PR politic cu un israelian care câștigă bani publici serioși în România. Personajul se numește Amnon Lipkin-Shahak, este general în rezervă și a comandat Armata Israelului. Acum conduce Tahal, o companie israeliană de infrastructură care a primit în România contracte de sute de milioane de euro, cu sau fără licitație. Fondurile au fost atribuite atât de guvernul Năstase, cât și de cabinetul Tăriceanu, în cadrul unui program de alimentare cu apă a satelor. Grupul Kardan, în care e inclusă firma Tahal, derulează în România afaceri de anvergură ,în domeniul imobiliar și al asigurărilor. în acest ultim domeniu, israelienii au beneficiat de numeroase contracte cu instituții de stat. Dezvăluiri. 5 Tăriceanu e consiliat în calitate de președinte al PNL, nu de prim-ministru, în contract nu sunt implicați bani publici. A DE LA PSD LA PNL. În campania din 2004, partidul lui Victor Ponta si al lui Victor Hrebenciuc (primii din stânga) a fost consiliat de mercenarii electorali Tai Silberstein (cel în pulover), Shimon Sheves (al doilea din dreapta) si Dan Andronic Dan Andronic asociatul român al „Finkelsteinilor“ US Duminică » Merkel, secretele celei mai puternice femei din Europa Cum a ajuns fetița născută în Hamburg, și care se mută cu familia în timpul Războiului Rece în RDG, cel mai puternic om politic european al momentului? O biografie publicată în Germania încearcă să dezlege misterul Angelei Merkel (foto) TENIS La 18 ani, Raluca Olaru zburdă la Roland Garros Marius Chican Tânăra Raluca Olaru (foto), 18 ani, a izbutit ieri cea mai bună performanță a tenisului feminin românesc din ultimii șase ani, calificându-se în turul 3 al turneului de Grand Slam de la Roland Garros. Raluca a învins o categorie, în două seturi, 6-3, 6-0, pe Tatiana Pusek (Belarus); în turul următor, românca o va întâlni pe Ana Ivanovici (Serbia), favorita numărul 7 a competiției. Sport.21 TELEFONUL SĂRACULUI Cel mai vândut aparat electronic Adrian Popa adrian.popa. Modelul Nokia 1100 a fost comercializat, de la momentul apariției sale pe piață (începutul anului 2003), în peste 200 de milioane de exemplare, devenind cel mai bine vândut produs electronic din isorie. Special creat pentru piețe uriașe precum India și Rusia, telefonul i-a atras pe clienți mai ales prin prețul mic: 150 de lei (44 de euro). Economie. 15 împreuna cu ghidul tv Azi ai talonul de concurs! Câștigă zilnic un salariu Câștiag de europarlamentar in valoare de 2.000 de euro! 11 IT *1 IÎT [ vf « Yt -1 «C » It ! ■ 11 mW i Y- T '4 [**■ 1 -t Kl« «11 Fabrică Bosch la Blaj Concernul german Bosch Rexroth a inaugurat ieri, oficial, prima fabrică din România, construită în Blaj, județul Alba. Investiția, în valoare de 11 milioane de euro, va crea 300 de locuri de muncă până în 2008. (Mihaela Moraru) Transilvania, 10 Mutu, la concurență cu Iron Maiden Naționala de fotbal a României va juca mâine, cu Slovenia, în preliminariile pentru Euro 2008, la concurență cu concertul legendarei trupe rock Iron Maiden. Britanicii vor concerta în capitala Ljubljana, iar meciul Slovenia - România se va disputa în orășelul Celje. (Adi Dobre, Celje) Sport, 20 Nea Titi l-a învins pe judecătorul șpătar Reclamat la DNA de pensionarul Constantin Păduraru (cunoscut drept „nea Titi“), judecătorul Vasile Mălăescu și-a încheiat rușinos cariera de magistrat. După ce a fost condamnat la șase luni de închisoare cu suspendare, Mălăescu a fost dat afară, ieri, și de la Judecătoria Vălenii de Munte. (Laurențiu Mihu) Actualitate. 4 Superpilula care te scapă de fumat Champix este cel mai eficient medicament pentru cei care vor să se lase de țigări. Produsul, lansat ieri și în România, diminuează dorința de fumat și ameliorează simptomele generate de lipsa nicotinei. (Ionela Croitorescu] Sănătate. 1C Mungiu: „Am făcut ceva pentru țara mea“ La prima întâlnire cu presa românească după ce s-a întors cu Palme d’Or-ul de la Cannes, Cristian Mungiu s-a declarat fericit că premiul a bucurat o țară întreagă. Regizorul e dezamăgit însă că a fost întâmpinat cu acuzații de plagiat. (Florentina Ciuverca) EVZ Special. 8 Prima iubire înflorește și a doua oară Cercetătorii americani spun că există mari șanse să te îndrăgostești din nou de persoana care ți-a aprins inima întâia oară. Dependența dată de amintirea primei iubiri este mai puternică decât cea dată de orice drog existent, iar mulți adulți nu pot evita să se reîndrăgostească. (Maria Vlădescu) Panorama. 24 Au revenit bocitoarele! Editorialul EVZ. Grigore Cartianu: „Din zori și până târziu în noapte, gâlceava s-a reluat pe aceleași voci stridente, de mătușici nefericite“. Opinii. 6 WWW.eV2MTO iii iii [‘-Iii Ol