Evenimentul Zilei, septembrie 2007 (Anul 16, nr. 4918-4946)

2007-09-15 / nr. 4932

mmmm ediția de transilvania JSb/ m zilei ■ Evenimentul Sâmbătă, 15 septembrie 2007 I Nr.4932 I20 de pagini Ilieu I www.evz.ro I 746.000 de cititori în fiecare zi ! Ziar tipărit la București, Cluj, Timișoara și Iași Chiulangiul parlamentului Corneliu Vadim Tudor a lipsit la 98% dintre ședințele EVZ are onoarea să va prezinte 4 luni De la București 7 săptămîni și la Iași, pe 2 zile covorul roșu. Eveniment: 231 III a legislativului Politică, 7 IAMARIA MARINCA TRAGEDIA DE LA ZALĂU A 28-a explozie fără vinovați Posibilii responsabili petreceau de Ziua nazistului Mihai Șolca Explozia care a distrus, ieridimineață, un bloc din Zalău (județul Sălaj) este cea de-a 28-a dintr-un lung șir de tragedii similare care au zguduit România, în ultimii 12 ani. De fiecare dată, oamenii au arătat cu degetul spre companiile care au gestionat rețeaua de alimentare cu gaz a orașelor. Cu toate acestea, în numai două cazuri, angajații găsiți vinovați s-au ales cu dosare penale. Nicio condamnare însă. Exploziile au ucis 15 persoane și au rănit grav alte 78. Ieri-dimineață, o fetiță de 14 ani și un tânăr de 20 de ani au murit, iar alți nouă locatari ai blocului distrus au ajuns la spital cu răni grave. Specialiștii susțin că deflagrația a fost cauzată de o acumulare de gaze în subsolul clădirii, toată structura de rezistență a acesteia fiind avariată, în timp ce echipele de salvare se chinuiau să scoată de sub dărâmături trupul neînsuflețit al tânărului ucis, iar reprezentanții primăriei căutau fără succes o firmă care să demoleze blocul distrus, posibilii responsabili, reprezentanții E.ON Gaz, și-au închis telefoanele, fiind prea ocupați cu petrecerea organizată de Ziua Gazistului. Actualitate. 4 i.c. varæfTiü". Mâine » Darie iubește Bulandra Regizorul Alexandru Darie (foto)și-a propus să transforme Teatrul Bulandra, al cărui director este, întrunul cunoscut în Europa. Descoperiți ce-l pasionează și ce-l emoționează pe fiul actorului Iurie Darie ?i cum se pregătește pentru o premieră. Autoritățile române sunt neputincioase Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Gazelor Naturale (ANRGN) nu este direct responsabilă de controlul tehnic al operatorilor din domeniul gazelor. Serviciul Inspecție-Control din cadrul instituției „asigură evidența accidentelor specifice (explozii, incendii) produse în sectorul gazelor naturale“, se arată în document. Distribuitorul de gaze, în acest caz E.ON România, își rezolvă singur problemele, altfel „poate fi sancționat“ de autoritate (Adelina Vlad) ULTIMELE ZILE DE VACANTA Trafic infernal în toată țara, la sfârșit de săptămână Raluca Dan Han(3)on7 rr Circulația ar putea fi blocată, în acest weekend, pe principalele drumuri din țară. Motivul: deschiderea anului școlar, care îi obligă pe părinți să-și „recupereze“ copiii de prin locurile unde și-au petrecut vacanța. Așa susțin polițiștii de la Rutieră, care îi îndeamnă pe șoferi la calm, recomandându-le, totodată, să țină cont de condițiile meteo și să nu calce peste limită pedala de accelerație. Actualitate. 4 SFINTELE NEGOCIERI CNSAS îi trimite Patriarhului un soi de pace Anca Simina După eșecul deconspirării înalților prelați, înainte de alegerea noului Patriarh, un mediator va încerca să-i convingă pe aceștia să vină la audierile legate de relația lor cu Securitatea. CNSAS a decis ieri să înceapă un dialog în acest sens cu capii Bisericii Ortodoxe, pornind chiar de la Patriarhul proaspăt ales, Daniel. Colegiul l-a ales ca „mediator“ pe Laurențiu Tănase, teolog, fost secretar de stat la Culte și propus de PSD la CNSAS. Eveniment. 2 Steaua - Rapid, primul derby Etapa a șaptea a Ligii I la fotbal programează mâine-seară, de la ora 20.30, primul derby al sezonului: Steaua - Rapid. Partida va fi transmisă in direct la Kanal D pfofile IRRITR și Votarea minunilor a intrat pe ultima sută CAMPANIE EVZ. Doar azi și mâine, cititori noștri mai pot vota pe site-ul www.evz.ro una dintre construcțiile din țară pe care le consideră embleme ale României frumoase. în cursă sunt 30 de monumente, iar șapte dintre ele vor fi considerate minuni ale României. (Călin Hera) EVZ Special.! în căutarea grătarului perfect, la Gilău Campionatul internațional de gătit în aer liber, care are loc azi la Gilău-Cluj, îl are ca președinte al juriului pe Robert Ramford, starul emisiunii culinare „Licence To Grill“, difuzată în întreaga lume. El a dezvăluit pentru EVZ câteva dintre secretele sale culinare. (Laura Laurențiu) Transilvania, 10 Ce nu știi despre corpul tău Stomacul secretă acid coroziv, care de regulă este folosit în industrie, iar 20% din calorii merg către creier. Acestea sunt doar două dintre misterele organismului uman pentru care specialiștii publicației on-line „Livescience“ au alcătuit un clasament. (Mihaela Năftănăilă) Sănătate. 14 Managerii iau lecții de la Oana Perlea Actrița Oana Perlea, Horia-Roman Patapievici, criticul de teatru Marian Popescu sau moderatorul TV Robert Turcescu sunt doar câțiva dintre profesorii care le dau managerilor de top lecții de leadership creativ. Cursurile de „Artă teatrală“, „Dialog și dezbatere“, „Vorbire în public“ și „Scriere creativă“ costă însă peste 5.300 de euro. (Mihaela Dincă) Economie. 12 Iris. la primul poem După 30 de ani de carieră, formația Iris marchează o premieră pe plan muzical: poemul rock „Iris 30 de ani: Cei ce vor fi“, album care va fi lansat la concertul aniversar de pe 5 octombrie. (Raluca Moisă) Showbiz. 19 PNL vrea președintespectator la CSAT Liberalii vor ca deciziile în Consiliul Suprem de Apărare a Țării (CSAT) să se ia prin vot, iar premierul Tăriceanu să aibă astfel un cuvânt mai greu decât președintele Băsescu. Ei au elaborat un proiect de lege în acest sens. (Romulus Georgescu) Politică, 7 Școala, un pariu pierdut Foișorul de foc Emilian Isailă: „An de an ne mințim că școala românească e performantă și oferă o șansă copiilor“. OmniL 6 www. îvzaro 5948354 21112-