Evenimentul Zilei, februarie 2008 (Anul 17, nr. 5067-5095)

2008-02-26 / nr. 5092

................................. ECONOMIE - - EveniWa. Cea mai importantă felină Puma conduce relaxat Producătorul Puma își va prezenta primele rezultate financiare după ce PPR, proprietarul Gucci, a preluat o mare parte din afacere Mihaela Dincă Mihaela,din care varo in spatele schimbării la față a Puma, brand care nu a reușit încă să țină piept concurenței giganților Adidas și Nike, se află cel mai tânăr manager care a condus vreodată o companie germană listată, Jochen Zeitz. El a fost și cel care i-a convins pe managerii PPR, companie care are în portofoliu firme de lux precum Yves Saint Laurent, Boucheron, Bottega Veneta sau Stella McCartney, să preia o parte din Puma, înalt și slab, îmbrăcat în negru. Jochen Zeitz, directorul executiv al Puma, se leagănă liniștit în scaunul său. Păr blond, ochi albaștri, trăsături acviline, dar rece ca un cub de gheață, îl descriu reporterii cotidianului britanic „The Times", întrebat dacă va încerca Puma să-i prindă din urmă pe rivalii Nike sau Adidas, răspunsul a fost la fel de liniștit. „Nu mă interesează să-i prind din urmă“, a ridicat el din umeri, ținând mâna la bărbie. Ține piept concurentei Jochen Zeitz este director executiv al producătorului de echipament sportiv Puma din 1993. Are 44 de ani și este considerat „principalul responsabil" pentru transformarea companiei dintr-o insulă izolată pe piață într-o navă uriașă la nivel global, potrivit relatării „The Times". A reușit acest lucru aducând brandul de echipament sportiv în zona de lifestyle și transformând Puma întruna dintre cele mai cunoscute afaceri nemțești. în prezent, toate brandurile sportive produc mai multe haine decât pantofi sport și toate apelează la cei mai buni designeri pentru a crea articole la modă Zeitz, cel mai tânăr șef care a condus vreodată o companie germană de asemenea valoare, a înțeles primul acest lucru. Salariul său de opt milioane de lire (11,2 milioane de euro) pe an îl face unul dintre cei mai bine plătiți manageri din Europa. Puma este încă mult în spatele companiilor-gigant în domeniu precum Adidas sau Nike, dar Jochen Zeitz încearcă să suplinească prezența slabă pe piețele dezvoltate. Șeful Puma susține că ridică profiturile companiei cu vânzări în zone mai puțin competitive, precum Africa. Suntem o companie de echipament sportiv, dar vrem să facem altceva. Suntem sport, lifestyle și modă. Dar trebuie să ne întărim abordarea pe piață. MANAGEMENT. Jochen Zeitz, director executiv al producătorului, este cel mai tânăr manager care a condus vreodată o companie germană listată pe a IL Jochen Zeitz CEO Puma PROFIL DE MANAGER 12 ore de muncă pe zi înainte de a ajunge la Puma, Jochen Zeitz și-a testat calitățile la o multinațională americană, Colgate Palmolive. în câțiva ani a ajuns însă un pion important pentru Puma. Vorbește cinci limbi, nu poartă niciodată cravată, are o casă de vacanță în Africa și zboară numai cu avioanele sale personale. Șeful Puma se trezește în fiecare zi la 6.30, de obicei la casa sa de lângă Nürnberg, își începe ziua cu un shake cu proteine, își verifică emailul și apoi conduce timp de 25 de minute până la biroul său din sediul central al Puma din Herzogenaurach, „Dacă în ziua respectivă semnăm un contract cu un nou designer, mă întâlnesc personal cu el. Mă uit la rapoartele zilnice de vânzări - Asia, dimineața, și mai ales China“, povestește Jochen Zeitz. Ajunge acasă seara, după ora 8.00, apoi lucrează prin e-mail încă vreo două ore Cel mai performant SUV de pe teren Noul Chevrolet Captiva Sport De la 25.605 Euro fără TVA CAPTIVA Dacă ceea ce cauți este un SUV care să-ți ofere un plus de stil și energie noul Chevrolet Captiva Sport este alegerea perfectă. Exteriorul mașinii te va face să ieși cu siguranță în evidență: jante sport din aliaj ușor de 18”, faruri și stopuri fumurii, design nou bară frontală cu inserții cromate, țevi de eșapament sport, mânere uși și bare acoperiș cromate. La interior, este loc suficient pentru șapte persoane, pe trei rânduri, decorul dezvăluind o ambianță modernă cu numeroase dotări de confort, iar CAMI CAN ,ca unele m combinație de piele neagră și roșie întregind caracterul sportiv al mașinii Soarî Lacetti 5 uși www.chevrolet.ro Lacetti Sedan UN MARE PLUS Epica CHEVROLET Captiva Economia SUA, greu de redresat DIFICULTĂȚI. Economia americană a stagnat, iar procesul de redresare ar putea necesita o perioadă mai lungă decât de obicei, a declarat fostul președinte al băncii centrale americane - Federal Reserve System (Fed) - Alan Greenspan, citat de Reuters. Fed a revizuit în scădere, săptămâna trecută, estimările privind rata de creștere economică a SUA la 1,3%-2%, de la intervalul 1,8%-2,5%. Qatarul preferă băncile europene OPȚIUNE. Oficialii Autorității pentru Investiții din Qatar, fond suveran care administrează active evaluate la 60 miliarde de dolari, au declarat că preferă plasamentele în bănci europene în detrimentul celor în bănci americane, deoarece există o probabilitate mare ca acțiunile instituțiilor de credit din SUA să scadă în continuare. Fondul vrea să investească în următorii doi ani 10-15 miliarde de dolari în participații la unele bănci. Aproape un milion de computere vândute CREȘTERE. Piața locală a calculatoarelor personale, incluzând PC-uri de birou, laptopuri și servere, a atins anul trecut 944.000 unități, cu 48% mai mult decât în 2006, informează International Data Corporation (IDC). Vânzările din 2007 au depășit estimările inițiale, care arătau că piața va atinge circa 800.000 de unități, cu peste 25% mai mult decât în 2006. Piețele emergente, favorizate BENEFICII. Problemele recente de pe piețele financiare occidentale au adus anumite beneficii pentru statele emergente, care au reușit să evite propagarea șocurilor în cascadă, a declarat directorul executiv al Deutsche Bank, Josef Ackermann, citat de Reuters. Prețurile mari pentru mărfuri și investițiile în creștere pe aceste piețe au susținut economiile acestor state și au limitat efectele crizei creditelor. ran 12 I Marți, 26 februarie 2008 I Evenimentul zilei Aveo Sedan Avea 5 usi 195 la 90 iunie. Garanție oferită in limita : 264g/krr . anism Hafai witorii therfoie