Evenimentul Zilei, mai 2008 (Anul 17, nr. 5155-5185)

2008-05-01 / nr. 5155

evz.ro , Ediția Națională æ ZI 161 L Evenimentul Joi, 1 mai 2008 I Nr. 5155 I 24 de pagini I 1 leu I 676.000 de cititori în fiecare zi I Ziar tipărit la București și Cluj-Napoca 1o CM Cristian Mungiu acuză PNL că folosește numele filmului „432“ Politică. 5 Procurorii anticorupție i-au făcut dosar fostului lor șef Fostul procuror general al PNR, Ioan Amarie, este suspectat de implicare în mușamalizarea dosarului privind falimentarea Băncii Internaționale a Religiilor.______________________________Eveniment,. _||4 ALCOOLTESTE NAȚIONALE România suflă în fiolă Șoferii care urcă băuți la volan vor fi „vânați“ în trafic de polițiști în cadrul celei mai mari operațiuni de acest gen organizate până acum în România Raluca Dan , filtruoferii care urcă băuți la volan, vitezomanii și cei care nu poartă centura de siguranță vor fi „vânați“ în trafic de polițiști în următoarele patru zile, marca niciodată. „Vom trece la acțiuni gen total. Vom închide cu echipaje de poliție străzi, cartiere întregi din marile orașe și chiar localități de dimensiuni mai reduse, pentru a-i descuraja pe șoferi să conducă sub influența băuturilor alcoolice“, a declarat, ieri, comisarul-șef Gino Bosman, director adjunct al Direcției Poliției Rutiere. Startul „vânătorii“ a fost dat aseară, la ora 20.38. In cele mai importante intersecții din București, Cluj, Drobeta-Turnu-Severin, Giurgiu, Iași, Piatra-Neamț, Pitești, Ploiești, Sibiu și Slobozia au fost aprinse instalațiile de lumini folosite de Crăciun; în acest fel, polițiștii au dorit să le atragă atenția șoferilor asupra efectelor consumului de alcool la volan. Această acțiune de amploare reprezintă o nouă etapă a campaniei sociale „Realitatea se schimbă când conduc: băut", lansată în februarie. Actualitate. 4 raluca.dan@evz.ro c< o/I Ö în acest număr: Laura Cosoi și iubitul ei, Smiley, se întrec în finala emisiunii „Dansez pentru tine“, după care pleacă în vacanță Adam va întâlni un cititor EV2 TV, în cadrul unei campanii speciale ■ Anda 1 MAI De la muncitori împușcați la bere și cârnați Andrei Crăciun EVZ prezintă istoria unei zile deformate de propaganda comunistă. 1 Mai. Semnificația inițială - comemorarea muncitorilor uciși la Chicago în 1886, pentru că solicitau ziua de lucru de doar opt ore - s-a pierdut, odată cu comunismul. Regimul roșu a transformat sărbătoarea într-un prilej de mari manifestări populare regizate. în varianta românească, evenimentul, sobru la origini, a devenit prilej de grătare și bere. EVZ Speriat: U FESTIVITATE. Comunismul nu rata niciun prilej să glorifice cultul pentru muncă PRONOSTIC Zenga: „Steaua va ieși sigur campioană“ Cristian Deltee Walter Zenga, italianul care a antrenat atât Steaua, cât și Dinamo, este convins că „roș-albaștrii“ vor învinge duminică în „Groapă“ și vor deveni campioni. „Steliștii știu că trebuie să lupte 90 de minute pentru un egal. Dinamo se bate numai pentru orgoliu, pentru a șterge ce a fost anul trecut, cu CFF Cluj, crede Zenga, în prezent antrenor la formația italiană Catania. Sport. 15 Euro 2008: Goian și Tamaș, în echipa ideală Fundașii tricolori Dorin Goian și Gabi Tamaș sunt titulari în cel mai bun „11“ întocmit de un sponsor al Campionatului European de fotbal. Sport. u Economia crește, cine mai muncește? Directorii societăților comerciale sunt optimiști, în următoarele trei luni va crește activitatea în industrie, comerț, construcții și servicii. Optimismul lor e întemeiat, spun analiștii. Există însă o frână în calea dezvoltării economiei: lipsa forței de muncă. (Ana Jităniță) Eveniment. 2-3 Țărăniștii au cântat ..I Will Survive“ Țărăniștii și-au lansat ieri, la Palatul Parlamentului, candidații pentru alegerile locale pe acordurile melodiei „I Will Survive“ („Voi supraviețui“), considerată emblematică pentru ambițiile actuale ale partidului. (Andi Manciu) Politică,! Școli și locuințe în cazărmile militare ARAD. Majoritatea fostelor cazărmi militare au trecut în administrarea autorităților locale. în aceste spații au apărut școli, blocuri, ștranduri sau zone comerciale și industriale. (Alex Negru] Național,; Zdob și Zdub bat „doba“ la Mamaia După recentu turneu european de promovare a albumului „Ethnomecanica“, trupe Zdob și Zdub revine „acasă“ ș promite, într-un interviu acordat EVZ, să bată „doba“ încă și mai tare mâine, la Gala MTV de la Mamaia. (Traian Danciu) ROMANIAGUPO Showbiz, 23 Nu vă zgârciți la botox! Pacienții care vor operații estetice trebuie să-și aleagă medicii cu atenție. în România, doar 30% dintre dermatologi și plasticieni sunt specializați pentru astfel de intervenții. O parte dintre aceștia folosesc produse ieftine, care prezintă riscuri. (Geta Roman) Sănătate, 20 Tutuiala și prenume Tabk Hiri de tranziție. Radu Paraschivescu: „Bătutul pe burtă și trasul de șireturi sunt două dintre sporturile la care producem campioni cu nemiluita“ Opinii. Evenimentul contact Tei: 021-202.20.00 Fax: 021-202.20.01 Alegeri locale 2008 Tu eu cine votezi? m . Județele Covasna și Harghita Biblioteca județeană Pagina 1