Evenimentul Zilei, iunie 2008 (Anul 17, nr. 5188-5215)

2008-06-20 / nr. 5205

I ■ - - - -$ J**! rW^ X XJstilLit X r\ X Hi • Evenimentul PRIMA ȘTIRE Instanța a decis: statul român este bun de plată în procesul „FNI“ Cea mai mare parte a cheltuielilor judiciare rezultate din judecarea apelului în dosarul privind prăbușirea Fondului Național de Investiții (FNI) pică pe umerii statului român. Astfel, potrivit deciziei magistraților din 18 iunie, autoritățile române sunt chemate la plata a 548.970 de lei, cuantumul total al cheltuielilor, calculate de către judecători. Prin aceeași sentință, despăgubirea investitorilor FNI revine în sarcina inculpaților din dosar. Concret, este vorba despre 12 persoane fizice (Ioana Maria Vlas, Nicolae Popa, Marian Petrescu Mihaela Sima, Marius Andrei, Gavril Bătrân, Mircea Costescu, Muscel Ionescu Ianculescu, Gheorghe Negură, Ștefan Boboc Ștefan și Cezara Cecilia Bebiș), împreună cu Comisia Națională a Valorilor Mobiliare, SC Sov Invest SA și SC Gelsor SA. Baniie urmează să fie plătiți de aceștia către investitorii FNI variază în funcție de sumele investite inițial, indexate cu rata inflației, începând cu data de 24 mai 2000. Mai mult, pentru a evita capcana unei vine comune, magistrații Tribunalului București au decis ca fiecare inculpat să răspundă numai față de acele părți civile care au depus unități de fond în perioada în care și-au desfășurat activitatea infracțională. Instanța a mai stabilit că despăgubirile cuvenite investitorilor se vor acorda conform numărului unităților de fond depuse inițial, așa cum rezultă din carnetele de investitor FNI, confirmările de sold, ordinele de plată și chitanțele sau orice alt act doveditor. (Amalia Derscariu) Olimpic român prins la furat în Italia Bogdan Gabriel Ionescu, în vârstă de 20 de ani, se află într-o pușcărie din Como pentru că a inventat o capcană informatică Roxana Dumitru . Autoritățile române încearcă să-l aducă în țară pe tânărul Bogdan Gabriel Ionescu, în vârstă de 20 de ani, care a fost arestat de italieni. Bogdan Ionescu are de ispășit o pedeapsă de trei ani și o lună de închisoare în orașul Como pentru că a inventat o capcană informatică cu scopul de a-i stoarce de bani pe pensionarii posesori de conturi la Poșta italiană, a scris ieri cotidianul din Cizmă „Il Giornale“ Lovitură de 200.000 de euro Bogdan, fiu al unui inginer care lucrează în Ministerul român de Interne, a fost prins împreună cu alți membri ai unei bande specializate în „phishing“, o metodă clasică de fraudare pe internet. Practic, grupul lui Bogdan construise un site care semăna perfect cu cel al Poștei italiene. Apoi, a expediat câteva zeci de mii de e-mailuri către posesorii de conturi curente la Poșta italiană, cărora li se cerea date despre conturi. Datele erau încărcate pe cărți de credit preplătite. Potrivit „D Giornale“, înșelătoria ar fi adus acestei bande un câștig de aproximativ 200.000 de euro. Tânărul, câștigător al Olimpiadei Balcanice de Matematică și Informatică din 2004, a fost arestat pe 27 decembrie 2007, la Craiova, în baza unui mandat emis de Interpol. „Bogdan, prostuțul genial, jură că nu a văzut decât 5.000 de euro din cei 200.000, deși înțelegerea cu restul bandei prevedea să fie și el plătit cu un procent“, consemnează „Il Giornale“. Luptă româno-italiană pentru Bogdan Potrivit publicației italiene, autoritățile române și-au dat seama abia după extrădare de valoarea pe care o are tânărul matematician, iar acum depun eforturi pentru eliberarea lui Bogdan, prin intermediul consulului român din Milano, Tiberius Mugurel Dinu (tatăl Alexandrei Dinu). „Ce-i de făcut cu un tip ca acesta? Să-l iei acasă pentru a-l reeduca, spun autoritățile române. Soluționarea problemei nu va fi totuși ușoară, fiindcă Bogdan a recunoscut că el a confecționat portalul pirat. Avocatul său se gândește să-i solicite președintelui Italiei grațierea clientului sau să solicite o soluție alternativă la detenție. De pildă, să fie încredințat, de probă, a propus avocatul Piarpaolo Livio, unui român, titularul unei firme de informatică. în fond, spune el, Bogdan este un copil“, a scris „Il Giornale“. (Gabriela Zanfir, Florin Băltărețu) inffininii w CHIȘINĂU, 2007. Bogdan Ionescu (dreapta), alături de colegii săi premianți la Balcaniadă UI MINTE SCLIPITOARE Aur la Informatică Comisarul-șef al IPJ Dolj, Gheorghe Bică, își amintește de arestarea unui tânăr în baza unui mandat internațional eliberat de autoritățile italiene: „Grupul era format din 8 tineri, iar 7 au fost arestați în Italia“. Bogdan Ionescu a câștigat Balcaniada de Informatică din 2007, de la Chișinău. A absolvit anul trecut Colegiul Național „Frații Buzești“ din Craiova. ÎN NUMELE DOMNULUI! Și-a ucis mama cu 196 de lovituri de cuțit Adrian Moise Un tânăr de 27 de ani, din Miercurea Ciuc, și-a ucis mama, miercuri, cu 196 de lovituri de cuțit, i-a sucit gâtul și i-a smuls limba, apoi a ieșit dezbrăcat pe stradă „ca să se purifice în urma faptei comise“, după cum le-a declarat chiar el polițiștilor harghiteni. Alertați de un localnic la 112, polițiștii l-au reținut pe criminal în aceeași zi, în timp ce se plimba pe stradă și recita pasaje din Biblie. Psihiatrul Florin Tudose, șeful clinicii de psihiatrie de la Spitalul Universitar București, spune că, dacă informațiile sunt corecte, „actul abominabil are în spate o gravă afecțiune psihică“, bărbatul dând dovadă de comportament de tip paranoid schizoiden. „Semne de la Dumnezeu“ La sediul poliției, Robert Brumă - de profesie translator la Iris Service Ciuca I Vineri, 20 iunie 2008 . Evenimentul zilei SA, necăsătorit - a declarat că și-a ucis mama, în vârstă de 60 de ani, în apartamentul în care locuiau împreună, a spus purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție al Județului (IPJ) Harghita, Gheorghe Filip. O echipă de polițiști, medicul legist și procurorul criminalist au găsit cadavrul femeii învelit într-un cearșaf îmbibat cu sânge. Victima, pensionară, a fost profesoară de istorie la Grupul Școlar Johannes Kajoni“, din Miercurea Ciuc. Medicul legist a constatat că rănile de pe cadavru au fost produse cu un cuțit de bucătărie, găsit lângă victimă. Când polițiștii l-au întrebat de ce recită pasaje din Biblie, Robert a spus că a primit mai multe semne de la Dumnezeu că, dacă-și omoară mama, aceasta va învia peste trei zile. Psihologul Cristiana Levițchi, de la Spitalul „Victor Gomoiu“, din București, crede că tânărul ar putea suferi de schizofrenie sau paranoia cu schizofrenie și că este vorba despre un delir mistic. „în psihoze, bolnavii aud voci Voci străine, nu propria voce“, afirmă Levițchi, psiholog și psihoterapeut. „Este vorba despre delir mistic și idei delirante dintre cele mai periculoase“, apreciază și doctorul Tudose. Parchetul a dispus reținerea tânărului pentru 24 de ore, iar la audierile de ieri-dimineață acesta nu a cooperat cu anchetatorii, conform declarațiilor procurorului Florin Braie, de la Parchetul de pe lângă Tribunalul Harghita. Robert Brumă urma să fie prezentat ieri tribunalului cu propunerea de arestare preventivă pentru omor deosebit de grav, faptă pedepsită cu închisoare de la 15 la 25 de ani. „Odată ce va fi arestat, suspectul va fi supus unei expertize medico-legale psihiatrice, toate indiciile pe care le avem până acum conducând către o crimă comisă pe fondul unor probleme psihico-religioase“, a afirmat procurorul Braie. Victima, o „colegă cu inima caldă“ Directoarea Grupului Școlar Economic „Johannes Kajoni“, Veress Eniko, ne-a declarat ieri că victima, Eva Orban, s-a pensionat în ianuarie anul acesta, dar a continuat să predea din lipsă de profesori calificați. Veress a descris-o pe femeie ca fiind o fire foarte înțelegătoare și cu o inimă caldă, care și-a făcut întotdeauna treaba. Întrebată despre fiul fostei sale colege, directoarea ne-a spus că și despre acesta a auzit numai vorbe bune. „Nu am altceva să vă spun, maică-sa vorbea numai de bine despre el“, ne-a declarat aceasta. DOSARUL „FABRICA DE PERMISE“ Șpăgarii din Argeș: „Am făcut afaceri imobiliare“ Cele 17 persoane implicate în scandalul privind obținerea frauduloasă de permise auto în Argeș rămân în arest. Și asta după ce instanța supremă a respins ca nefondat recursul acestora la decizia Curții de Apel București privind arestarea preventivă. Cei considerați „capii“ rețelei de către anchetatori, șeful Serviciului Permise Argeș, Codruț Gheorghe Vlăsceanu, și adjunctul său, Vasile Voinea, au declarat magistraților că banii găsiți de anchetatori în casele lor proveneau din tranzacții imobiliare. Mai mult, Vlăsceanu le-a spus judecătorilor că știa despre ancheta deschisă pe numele său, dar și că este urmărit sau că anchetatorii îi fotografiaseră și filmaseră casa. La final, într-o încercare duioasă de a convinge instanța de nevinovăția sa, Codruț Vlăsceanu a atras atenția că activitatea sa și a oamenilor săi ar fi fost, de fapt, interpretată eronat de anchetatori: „Eu și colegii mei am anunțat oamenii care dădeau examen de permis la sală să fie atenți la persoane care ar fi putut să le ceară sume de bani pentru obținerea de facilități“, a susținut acesta. n, * *i «i 1 Știrile zilei Banca Transilvania, fraudată de un angajat FURT. Banca Transilvania suspectează un angajat de furtul a peste 192.000 de lei (echivalentul a peste 52.000 de euro) din sucursala Rădăuți-Suceava, potrivit unui comunicat remis de instituția de credit. „Din cercetările la fața locului reiese faptul că banii au fost sustrași din două bancomate aflate în afara localității Rădăuți, existând suspiciuni privind implicarea unui salariat a sucursalei“, se precizează în comunicat. Banca a făcut o sesizare penală pentru a soluționa cazul. Elicopter SRI cuprins de flăcări ATERIZARE FORȚATĂ. Un elicopter a Serviciului Român de Informații (SRI) a luat foc ieri-dimineață, în timpul unei aterizări forțate la baza Grădiștea (Giurgiu). Doi membri ai echipajului și un luptător antitero au fost răniți în urma incidentului și transportați la Spitalul de Urgență Floreasca din Capitală, dar niciunul dintre cei răniți nu a suferit arsuri sau fracturi; în schimb, aparatul de zbor a fost avariat în totalitate. Potrivit reprezentanților SRI, elicopterul -ui Allouette - participa ieri la un exercițiu de antrenament al brigăzii antiteroriste, dar, din cauza unor probleme tehnice, pilotul a fost nevoit să aterizeze de urgență. (Andreea Pocotilă) Mergi cu Dumnezeu în pelerinaj! OFERTE. Turiștii care vor să-și închine vacanța lui Dumnezeu și să descopere obiective religioase pot opta pentru oferta agenției de turism a Bisericii, Basilica Travel, deschisă în luna aprilie. Aceasta organizează pelerinaje spre Egipt, Israel și Iordania, la prețuri de 1.100-1.200 de euro, dar și călători cu profil religios în interiorul țării, care costă între 55 și 653 de lei. Tariful include un sejur de până la 11 nopți. Pentru excursiile în țară, turiștii pot opta pentru un program intitulat „Pe urmele marilor duhovnici“ pentru zona Maramureșului, Moldovei și Ardealului sau pentru un tur al mănăstirilor din Buzău. Agenția este administrată de părintele protopop Dinu Pompiliu, de la Protoieria III din Capitală, clădire la parterul căreia funcționează agenția. (Teodora Trandafir) Record de site-uri porno cu minori în România STATISTICĂ. România este țara cu cele mai multe site-uri de pornografie infantilă. Potrivit poliției daneze, care monitorizează furnizorii de servicii de internet din întreaga lume, țara noastră ocupă primul loc în „clasamentul“ pornografiei infantile, cu 86 de astfel de site-uri. Următoarele pe listă sunt Statele Unite ale Americii, Rusia și China. Autoritățile daneze cred că situația din România s-ar putea explica prin lipsa de reacție a autorităților de la noi în problema site-urilor care conțin și promovează pornografia cu minori. (Amalia Derscariu)