Evenimentul Zilei, februarie 2009 (Anul 18, nr. 5428-5453)

2009-02-02 / nr. 5428

Evenimentul Luni, 2 februarie 2009 I Nr. 5428 I 24 de pagini I 1,2 lei I 547.000 de cititori în fiecare zi ! Ziar tipărit la București și Cluj-Napoca ‘Fără teste unice și cu Bac-ul simplificat de la anul l/sinistrul Ecaterina Andronescu propune, din 2010, eliminarea pestelor cu subiect unic și admiterea la liceu pe baza notelor de la gimnaziu. Bacul ar putea fi dat direct la facultate, evz special, Reprezentantul FMI în România recomandă economisirea în bănci rinurUe „2+1“, 12-13 PENITENCIARE CU UȘI DESCHISE Gorbunov * a avut trei complici în justiție Florin Băltărețu florin,baltaretul evz.ro Ovidiu Eftimie Ovidiu.eftimie_evz.ro A fost nevoie ca doi oameni să moară pentru ca un infractor periculos - condamnat la peste 15 ani de detenție - să fie aruncat pentru ani buni în spatele gratiilor. Dacă anchetatorii vor reuși să dovedească faptul că Serghei Gorbunov - considerat principalul suspect în cazul atacului comis, săptămâna trecută, în centrul Brașovului - e cel care a apăsat pe trăgaci, acesta ar putea să-și petreacă în închisoare tot restul vieții; în acest caz, un judecător și un procuror care l-au pus în libertate, dând dovadă de o clemență nejustificată, dar și legistul care a propus eliberarea lui din închisoare în baza unui raport contestat acum de medici cu experiență ar putea fi considerați autori morali ai asasinatului. Eveniment,: VINOVAT! MORAL Magistrați cu „antecedente“ . Judecâtoarea Maria Nicola de la Tribunalul Dolj a decis eliberarea lui Serghei Gorbunov. Anul trecut, ea a dispus eliberarea din arest a celebrului clan „Pară“, care atacase cu săbii și topoare un lider al lumii interlope din Craiova. » Procurorul Marius Vlădoianu „a uitat“ să conteste cu recurs decizia magistratului. Vlădoianu a fost anchetat pentru luare de mită într-un alt dosar. » Medicul legist de la IMS Craiova a propus eliberarea din arest a lui Gorbunov pentru ca acesta să poată fi operat de glaucom. CHILIPIRURI FALSE Asigurări private făcute degeaba Mihaela Năftănăilă Mihaela. Un bucureștean care a suferit un infarct când era în vizită în Franța a fost nevoit să plătească peste 7.000 de euro la spital, deși avea o asigurare privată. Firma asigurătoare nu i-a decontat cheltuielile, iar bărbatul a pierdut procesul cu aceasta. In timp ce omul reclamă că a fost păcălit, reprezentanții firmei spun că asigurarea nu oferea acoperire pentru cazul respectiv. Protecția . PRONOSTIC ȘOCANT Victor Pițurcă: „Avem șansa a patra la calificare!“ Cristian Hubaki înaintea meciurilor cu Serbia și Austria, capitale pentru soarta calificării la Mondialele de fotbal din Africa de Sud, selecționerul Victor Pițurcă ne anunță să nu ne facem iluzii..Avem șansa a patra la calificare, după Franța, Serbia și Lituania!“. Mai mult decât atât: .Austriecii au jucători buni, își caută cadența“. Nu lipsește bomboana pe colivă: „Nu trebuie să facem o dramă dacă ne bate Serbia acasă!“. Sport. Biblioteca Județeană OFERTE DE CRIZĂ Locuințele noi, mai ieftine la „second-hand“ Teodora Trandafir (31PU7 ) Primii cumpărători ai apartamentelor din complexurile rezidențiale se vând acum la prețuri mai mici cu 30%-40% decât cei care le-au construit; în replică, dezvoltatorii imobiliari contraatacă, încercând să atragă clienți prin lansarea unor sisteme de creditare avantajoase, care nu implică băncile. Economie. ifi UBLICITATE 7,3% p.a. pentru depozitele în Euro Super Depozit pe 4 luni Ofertă pentru depozitele noi în perioada 19 ianuarie - 30 aprilie www.superdepozit.ro trecem m vise realizaone. fh)BANCA ROMÂNEASCĂ Carea de baroni pentru conducerea PSD Marian Vanghelie, Nicușor Constantinescu și Marian Oprișan vor să candideze pentru câte o funcție de vicepreședinte PSD. Liviu Dragnea țintește postul de secretar general. (Florin Ciornei) Politică. 1 Românii vor parlament mai puternic decât președintele în proporție de 47%, românii vor ca parlamentul să aibă puteri mai mari decât președintele, în timp ce 39% susțin contrariul, relevă un sondaj INSOMAR realizat la comanda Realitatea TV. (Romulus Georgescu) Politică, 1 Guvernul așteaptă bani mai mulți de la firme într-un an în care activitatea firmelor scade și se îngroașă rândurile șomerilor, guvernul se așteaptă la bani mai mulți din impozite. Proiectul de buget transmis partenerilor sociali a programat venituri în creștere din impozitele datorate de firme și de cetățeni. (Ana Bâtcă) Economie, S România vrea show scump la Eurovision Reprezentanții TVR spun că vor căuta sponsorizări, astfel încât show-ul pe care Elena Gheorghe (foto) îl va susține la Moscova să fie unul cât mai original și să-i aducă României un Iac fruntaș la ediția de anul acesta a Eurovisionului. (Andreea Marinescu) Showbiz, 13 Criza de la Sometra afectează Copșa Mică Decizia de a sista producția la fabrica de prelucrare a zincului Sometra afectează o treime dintre cei 6.000 de locuitori din Copșa Mică; în plus, veniturile la bugetul local vor fi reduse cu câteva milioane de lei. (Mara Popescu) National, î Verde la demolarea barurilor de pe plajă Ministrul turismului, Elena Udrea, și cel al mediului, Nicolae Nemirschi, s-au pus de acord cu primarul Constanței, Radu Mazăre (PSD), asupra unui plan de reziliere a contractelor cu operatorii de plaje. (Feri Predescu) Eveniment,) Paranghelia de la capul mortului Silviu Sergiu: „în vremuri de restriște financiară, cârciumile politicii continuă să se umple la refuz. Dimineața, politicienii le spun bugetarilor că nu sunt bani pentru salarii, iar seara lipesc hârtii de-o sută pe frunțile lăutarilor“. Opinii. 6 Evenimentul contact Tel: 021-202.20.00 Fax: 021-202.20.01