Evenimentul Zilei, mai 2009 (Anul 18, nr. 5514-5543)

2009-05-04 / nr. 5517

m* IS ® £.7rei ■ Evenimentul Luni, 4 mai 2009 I Nr. 5517 I 24 pagini I 1,2 lei I 558.000 de cititori în fiecare zi l Ziar tipărit la București și Cluj-Napoca Derogare de la lege de dragul lui Radu Mazăre „La începutul anilor ’90, Iliescu era mult mai decent decât este Băsescu“ Dinu Patriciu crede că Traian Băsescu a scos tot ceea ce e mai urât în oameni și că această strategie se va întoarce împotriva sa la alegeri. Eveniment 3 . Interviurile EVZ, 12-13 PROFIT PE CAZ DE BOALĂ Bani de la spitale pentru soțul Elenei Udrea INTERESE. Dorin Cocoș încasează milioane de euro de la unitățile sanitare din București, printr-o firmă cu acționari scoși din burtă Liviana Rotaru i via na intamiator ra Ionuț Stănescu Dorin Cocoș, soțul Elenei Udrea, a încheiat, în ultimii doi ani, contracte de 13,6 milioane de euro cu mai multe unități sanitare din București. Până acum, a încasat deja 1,7 milioane de euro. Obiectul tranzacțiilor: vânzarea de reactivi de laborator pentru analizoarele pe care tot Cocoș le-a plasat spitalelor. Una dintre cele două firme prin care afaceristul drenează bani de la instituțiile medicale a fost înființată în condiții suspecte: doi dintre acționarii fondatori spun că datele de identitate le-au fost folosite fără să li se ceară acordul! Cocoș a fost administrator și acționar principal al firmei în cauză până în 2004, dată de la care a continuat să o controleze prin interpuși. Ministrul turismului, Elena Udrea, afirmă că nu e răspunzătoare de afacerile „domnului Cocoș“ și că eventualele nereguli „ar trebui anunțate instituțiilor abilitate“. „Consider că ar trebui să am un punct de vedere dacă activitățile economice ale soțului meu ar avea legătură cu responsabilitățile pe care le am ca ministru al turismului“, a declarat Udrea. Dorin Cocoș a evitat dialogul cu ziarul nostru. Dezvăluiri. 5 Dr.Raluca Olaru fostă șefă laborator, acționar fictiv Meditest „Nu am fost niciodată acționară în Meditest. Pe domnul Cocoș nu l-am văzut în viața mea. Nu știu cum s-a ajuns aici. (...) Nici nu știam că există această firmă!“ „MAXIMĂ SIGURANȚĂ 44 Dublu asasin, sugrumat în celulă Ovidiu Eftimie Ionuț Nicolae, taximetristul brașovean acuzat că a omorât cu sânge rece două tinere și le-a ascuns într-o locuință din Bacău, a fost sugrumat, sâmbătă seară, de colegul său de celulă din Penitenciarul de Maximă Siguranță Codlea. Potrivit procurorilor, Nicolae i-a povestit lui Marian Sas cum le-a omorât pe cele două fete, moment în care tânărul de 22 de ani l-a strâns de gât. Eveniment. 3 REUȘITĂ Livada de piersici din mijlocul deșertului românesc Paul Barbu paul.barbu@evz.ro Aflată pe unul dintre cele mai aride pământuri din România, ferma lui Constantin Aurel arată că agricultură se poate face și pe un teren nisipos, înconjurată de piersici, viță-de-vie și lămâi, printre care se plimbă păuni și bibilici, aceasta pare un Eden în deșertul Bărăganului. în total, sunt peste 1.600 de hectare de cultură, pe care inginerul le exploatează încă de pe vremea comuniștilor, care l-au exilat aici drept pedeapsă. Economie. SUCCES. Metodele inginerului Constantin Aurel dau roade într-un mediu dificil FILMĂRI Dragoș Bucur, fugar prin lume cu Farrell Florentina Ciuvercanu „Am filmat și 15-16 ore pe zi, iar schimbările sunt spectaculoase, de la zăpadă până la brâu și viscol la temperaturi de 40 de grade în deșert și furtuni de nisip“, povestește Dragoș Bucur, care joacă rolul unui evadat, într-o superproducție americană, alături de Colin Farrell și Ed Harris. în „The Way Back“, regizat de celebrul Peter Weir, este distribuit și Alex Potocean. Cultură. 19 „Răzvan renunță la Mutu dacă a face probleme!“ Fost coleg de camieră cu Răzvan Lucescu (foto), proaspătul selecționer al naționalei de fotbal a României, Costel Stănici spune că antrenorul nu va tolera toanele lui Mutu. sport 16 Peste un milion de doze de antivirale, pe apa sâmbetei Actualul ministru al sănătății acuză fosta guvernare că nu a refăcut rezerva de antivirale, peste 1,2 milioane de doze expirând în mai 2008, în condițiile în care stocul putea fi schimbat. Fostul ministru Eugen Nicolăescu susține că nu are nicio vină pentru această situație. (Geta Roman) Eveniment J 2009, anul finalizării despăgubirilor FNI Șeful AVAS, Mircea Ursache, vrea să încheie în acest an plățile către păgubiții Fondului Național de Investiții. „Toată afacerea“ costă statul român, adică pe contribuabili, peste 450 de milioane de lei. (Ciprian Mailat) Economie. 1 Băsescu-Geoană, prima confruntare cu fața la popor In pauzele de degustare a cașului și a pălincii ardelenești, primul și al doilea om în stat și-au făcut ieri concurență, în Țara Oașului, pentru simpatia electoratului. Subiectul preferat al celor doi rivali pentru Cotroceni a fost criza. (Anca Simina) Politică.! Ploi și maxime de 26 de grade Celsius Săptămâna aceasta începe cu vreme închisă și ploi însoțite de descărcări electrice. Maximele termice vor avea valori normale pentru această perioadă, cuprinse între 16 și chiar 26 de grade Celsius. (Andreea Ciupercă) Actualitate, 4 l-au dispărut 29.500 de euro din bancă Hunedoreanul Emil Lung susține că din contul său de la filiala BRD Brad au dispărut 29.500 de euro, sumă care ar fi fost retrasă de o angajată a băncii. Daniela Andron spune că banii i-ar fi fost, de fapt, împrumutați de soția lui Emil Lung, care a decedat în martie. (Ciprian Iancu) Național, 8 Vine gripa. Porcii sunt aici Senatul EVZ. Mircea Mihăieș: „Trăind de-atâta amar în cocina prost-gustului, a nesimțirii și lăcomiei, n-ar trebui să fim speriați de virusul care ne vine din Mexic“. Opinii. 6 Evenimentul contact Tel: 021*202.20.00 Fax: 021*202.20.01