Evenimentul Zilei, septembrie 2009 (Anul 18, nr. 5637-5666)

2009-09-15 / nr. 5651

_a zileia Evenimentul Marți, 15 septembrie 2009 I Nr. 5651 I 16 pagini I 1,2 lei I 545.000 de cititori în fiecare zi ! Ziar tipărit la București și Cluj-Napoca România, încă o săptămână fără Justiție . Actualitate. 6 Turiștii electorali b sunt protejați de birocrație Ministrul Dan Nica acuză Autoritatea Electorală Permanentă condus de fostul PSD-ist Octavian Opriș că blochează anchetele în cazul a 13.039 de români care „au furat“ europarlamentarele. pc«t L /ft 1 OCTAV SUPRAVIEȚUITORII Primii șomeri ai crizei au împlinit un an de chin Andrei Udișteanu Mihai Șolca solcaaeva di n urmă cu un an. „Evenimentul zilei“ vă prezenta povestea a trei dintre primii români disponibilizați din țară: Susana Cristea, Ana Trif și Aurel Tofan, din Turda, angajați ai unei fabrici de pantofi. Acum, cei trei spun că au prins o „gură de aer“. Lucrează din nou și găsesc puterea să vorbească despre greutățile din lunile de recesiune. O altă frescă a crizei s-a conturat la Mioveni (Argeș), cu aproape șapte luni în urmă. EVZ a intrat în casa familiei Florea, ai cărei membri au fost printre primii disponibilizați de aici, pe fondul problemelor financiare ale uneia dintre firmele subcontractate de Uzina Dacia. Puși în fața unui viitor financiar care se anunța dezastruos, Marin și Maria Florea au început să renunțe la obiceiurile de zi cu zi, stârnind, printr-un efect de domino, alte probleme în sistemul economic. Azi, în casa soților Florea, criza s-a cuibărit bine, în ciuda faptului că Marin a găsit, pentru moment, de muncă. Dezamăgiți, oamenii încep să regrete „Epoca Ceaușescu“. Tabloul de la Mioveni capătă nuanțe și mai întunecate, pentru a putea supraviețui, unii dintre colegii disponibilizați în același lot cu soții Florea încep să se îndrepte către sate EVZ vă prezintă o astfel de cronică a primului an de criză în România, una cu oameni reali și problemele lor, ce nu pot fi descrise în termeni reci, economici. Paginile 2-3 TABLOU DIN MIOVENI. Un dram de speranță a intrat în casa familiei Florea, după ce Marin și-a recuperat temporar locul de munc. COLAC DE SALVARE. Trei dintre primii șomeri ai crizei, de la Turda, s-au reangajat MOMENT CRITIC Cum depășim criza vârstei de 40 de ani Cristina Olivia Moldovan Când proasta dispoziție se permanentizează, iar tensiunile devin de nesuportat fără un motiv clar, este posibil să treceți prin ceea ce psihologii numesc criza vârstei de mijloc. Problema apare atât la femei, cât și la bărbați, în jurul vârstei de 40-50 de ani, și se manifestă prin stări de nervozitate, oboseală, scăderea libidoului sau creștere în greutate. FamNie.13 INDIFERENȚA AUTORITĂȚILOR Elevii de la Fetești, victime ale taxei de pod Feri Predescu fori nroHocr 1 ifâlPU7 1 Mai mulți copii care locuiesc în fostele ferme din Balta Ialomiței, de pe brațul Borcea, au așteptat zadarnic, ieridimineață, microbuzul care să-i ducă la Școala Generală nr. 1 din Fetești. Pentru cele patru drumuri pe care ar trebui să le efectueze microbuzul școlar, taxa de pod ar ajunge la 140 de lei pe zi. Reprezentanții Companiei de Autostrăzi și Drumuri Naționale susțin că în curând microbuzele școlare vor avea acces gratuit. Actualitate. 6 CONTRABANDĂ Pile de unghii din China oprite la Vamă Ana Batea Aproape 1.800 de jucării, 6.000 de pile de unghii, 1.100 de prosoape, cira 13.000 de ochelari, 1.200 de yale și tot atâtea ceasuri. Toate acestea, alături de multe alte obiecte, au fost confiscate de lucrătorii vamali în primele opt luni ale anului, pe motiv că erau contrafăcute. în total, ei au reținut peste 28 milioane de produse falsificate, față de 17 milioane, anul trecut. iiblioteca Județeană URB fi EWJSH9l IRCii Reciclările „învingătorului“ Paulo Coelho Cea de-a 12-a carte a scriitorului, „învingătorul este întotdeauna singură‘ lansată azi în librării, e scrisă după aceeași rețetă ezoterică aducătoare de succes psturi Prima zi de școală, primul control de gripă nouă ratat Directivele Ministerului Sănătății ca preșcolarii și elevii să fie atent supravegheați pentru a se evita extinderea cazurilor de gripă nouă nu au fost luate în serios în prima zi de școală. Medicii reclamă că nu au fost instruiți. (Andreea Archip) Actualitate^ Dinamo, scindată de scandalul banderolei Intervenția conducătorilor de la FC Dinamo, care au schimbat căpitanul de echipă peste capul antrenorului, agită apele în Șoseaua Ștefan cel Mare. Președintele Nicolae Badea a fost în cantonament și a anunțat schimbarea ca pe o „decizie administrativă“. (Daniel Conțescu) Sport. 1 Obama a redresat SUA, dar nu și pe americani Liderul american susține că, grație inițiativelor sale America a evitat o catastrofă economică. Sondajele de opinie efectuate în ultima perioadă arată însă că majoritatea americanilor de rând cred că pachetul de stimuli economici nu are niciun impact pozitiv asupra lor. (Paul Ciocoiu) Internațional,! Case de probă La a doua ediție a târgului „Prima casă“, dezvoltatorii imobiliari vin cu idei năstrușnice pentru a atrage clienți în vremuri de criză. Spre exemplu, Impact pune la dispoziția celor interesați apartamente de probă în weekend. (Teodora Trandafir Economie, 1) Urmărește-ne în fiecare zi de luni pana vineri evenimentele zilei Partidul magistraților intră la guvernare „Odată cu arta pe nedrept ignorată a rusului gotic, dna Mona Pivniceru a dat la desprăfuit și gustul pentru exprimare publică în rândul magistraților“. Opinii. 1 Evenimentul contact Tel: 021*202.20.00 Fax: 021*202.20.0: