Evenimentul Zilei, octombrie 2009 (Anul 18, nr. 5667-5697)

2009-10-01 / nr. 5667

wwwxvz.ro Ediția Națională a zilei ■ Evenimentul Joi,1 octombrie 2009 I Nr. 5667 116 pagini 11,2 lei I 545.000 de cititori în fiecare zi I Ziar tipărit la București și Cluj-Napoca Candidatul Geoană, reînviat de lacrimile miniștrilor PSD Constanda, marele câștigător al legii urbanismului Majoritatea consilierilor bucureșteni au refuzat ieri să spună „nu“ planului urbanistic propus de afaceristul Costică Constanda în „Satul Francez“. Acesta și-ar putea lua înapoi Parcul Bordei, actualitate, : NICOLAE PLEȘIȚĂ NU ȘI-A REGRETAT CRIMELE Moartea unui torționar « Vlad Odobescu Andrei Udișteanu Generalul în rezervă Nicolae Pleșiță a murit liniștit, într-o zi de sfârșit de septembrie, înconjurat de rude și de prieteni. La înmormântarea lui au venit bătrâni în costume negre și cu ochelari de soare, priviți cu interes de lumea săracă de prin Curtea de Argeș. A fost unul dintre slujitorii cei mai credincioși și cei mai temuți ai Securității, cunoscut pentru sadismul său. A urcat funcție cu funcție, până la cea de prim-adjunct al ministrului de interne și șef al Direcției de Informații Externe. A lucrat alături de celebrul Carlos „Șacalul“ pentru anihilarea secției în limba română a postului de radio Europa Liberă. Dacă a avut vreun regret, l-a ascuns cât se poate de bine de ochii lumii. Asta spune și procurorul Dan Voinea, cel care i-a instrumentat dosarul în cazul „Europa Liberă“: „N-a avut vreun regret pentru activitățile criminale“. Chiar și Pleșiță recunoștea senin, când vorbea despre victimele sale: „I-am ucis, bineînțeles. Asta făceam noi“. Justiția română l-a găsit însă nevinovat, cu câteva luni înainte de moarte. E ¥ 2 Special, 6 Gen. (r) Nicolae Pleșiță 1929-2009 Nu am păcate de natură juridică. Bineînțeles, asta nu înseamnă că, timp de 42 de ani petrecuți în lumea spionajului, am fost un sfânt sau o ușă de biserică. în acest număr: Monica Bârlădeanu vorbește despre „Francesca“, filmul care a revoltat Italia și în care actrița joacă rolul principal, cel al unei învățătoare emigrante. Iuliana Tudor, gazda emisiunii „O dată-n viață“ de la TVR 1, ar face orice inteleviziune, mai puțin să prezinte știri. „în primul an de TV îmi trecea prin cap să fac știri. M-a speriat însă gândul că trebuie să stau țintuit î ntr-un scaun și să citesc de pe frompter“, a spus Iuliana. ndrei Hai 1 OCTOMBRIE AUSTER Specializări universitare ucise de criză Andreea Archipandi Mai multe universități de stat din țară au renunțat la specializări precum fizică și chimie în engleză și franceză, dar și la istorie sau inginerie din cauza crizei financiare și a numărului mult prea mic de studenți. . Astfel, la Universitatea București au fost scoase de pe harta specializărilor chimia și fizica în limbi străine. Și în țară s-a renunțat la istorie sau inginerie și „s-au tăiat“ bonurile de masă ale cadrelor didactice. Eveniment. 3 t ; 1 letoanî! TENDINȚE Jucării educaționale în loc de păpuși Mirabela Anghel Ca să se descurce rezonabil în lume; de astăzi, în care tehnologiile se schimbă cu viteze incredibile, copiii încep lupt; din primele zile de viață. Din arsenalul pe care părinții îl pregătesc nu lipsesc jucăriile din ce în ce mai complexe: caruselul muzical, omul, care îmbogățește vocabularul sau laptopul bilingv cu zeci de activități sunt doar câteva exemple. Stil de viață. 13 Dacian Varga, eroul crescut fără tată Fiindcă părinții săi au divorțat când el era copil, fotbalistul Dacian Varga, eroul Unirii Urziceni, a fost crescut doar de mamă. Jucătorul i-a dedicat acesteia golul marcat marți seară în poarta celor de la Stuttgart, în grupele Ligii Campionilor Electra și Energetica, „odraslele lui Videanu Cele două companii energetice, care ar putea fi înființate până la finele anului, se vor numi Electra și Energetica. Denumirile sunt menționate într-un proiect de ordonanță de urgență elaborat de Ministerul Economiei, condus de Adriean Videanu. (Teodora Vasâlca) Economie, ¹ Salarii ca în Occident, abia din 2050 Criza ne-a prelungit cu aproximativ 30 de ani decalajul față de statele occidentale în ceea ce privește veniturile pe cap de locuitor, conform analiștiilor agenției Moody’s. Astfel, vom ajunge să avem venituri similare cu cei din Vest abia peste 40-45 de ani.Simona Diaconul Economie. ‘ „Francesca“, față în față cu criticii Filmul „Francesca“, cu Monica Bârlădeanu (foto) în rolul principal, are premiera de gal, în această seară. Criticii români spun că e un debut surprinzător, „matur, nuanțat și autentic“. După cum recunoștea chiar regizorul Bobby Păunescu, „lumea se aștepta să fie un dezastru“. (Florentina Ciuverca) Cultură. t Negocieri sub amenințarea rachetelor iraniene Iranul este așteptat să dea socoteală astăzi, la Geneva, în legătură cu noul său centru de îmbogățire a uraniului. Rusia și China par să nu agreeze soluția sancțiunilor dure, propusă de SUA. (Carmen Gavrilă, Radio România) Internațional, t Telefonia și băncile, ofertele Moldovei Moldtelecom și Banca de Economii sunt cele mai tentante obiective din lista companiilor rămase neprivatizate în Republica Moldova. Privatizările s-au oprit acum opt ani, odată cu venirea la putere a lui Vladimir Voronin. (Ana Bâtcă) Afacerea Moldova, i< După despărțirea lui Vanghelie de Băsescu EDITORIALUL EV2, Mircea Marian „Nu contează de ce au divorțat cei doi creator ai coaliției PDL-PSD. Important este ce va face Băsescu după ce rămâne singur la guvernare?“ opinii. 4 Evenimentul contact Tei: 021-202.20.00 Fax: 021-202.20.01