Evenimentul Zilei, ianuarie 2013 (Anul 22, nr. 6688-6712)

2013-01-08 / nr. 6692

Piteșteanul nu prea are cu ce se lăuda prietenilor de pe facebook. Agoniseala lui de trofee încape intr-o poză FOTO: ARHIVA PERSONALĂ . A jucat la două Europene După retragerea lui Gică Hagi, Adrian Mutu a fost considerat drept noul star al echipei naționale a României, unde a debutat în 2000, sub mandatul lui Emeric Ienei. Atacantul de la Ajaccio nu a putut deveni fotbalistul care să-l facă uitat pe „Rege”. A participat cu tricolorii la două Campionate Europene (în 2000 și în 2008) și îi mai trebuie un singur gol pentru a egala recordul lui Gică Hagi de cel mai bun marcator al tricolorilor (34, respectiv 35). Mutu a lăsat însă deseori impresia că profită de convocările la echipa tricoloră pentru a-și face de cap. A fugit de mai multe ori din cantonament, a bătut un ospătar la Constanța, înaintea unui meci, iar în toamna lui 2009, a fost fost suspendat o perioadă de fostul selecționer Răzvan Lucescu, din cauză că, după meciul Serbia - România 5-0, a părăsit lotul fără să anunțe pe nimeni și a petrecut într-un club. □ □ □ Româncele cuceresc Australia Jucătoarele de tenis Sorana Cîrstea, Monica Niculescu și Simona Halep s-au calificat, ieri, în „optimile” turneului WTA de la Hobart (Australia). Cîrstea s-a impus în fața rusoaicei Nina Bracikova, scor 3-6, 7-5, 6-3. Niculescu a câștigat cu 6-4, 6-3 la Luxemburgheza Mandy Minella, iar Halep a întrecut-o pe Lara Arruabarrena-Vecino (Spania) cu 6-3, 6-2. în turul următor, Sorana va juca împotriva americancei Lauren Davis, Monica va da piept cu învingătoarea din meciul Hsieh Lu Wei - Peng Shuai, iar Halep o va înfrunta pe americanca Sloane Stephens. (Andrei Călin) Dan Petrescu, desființat Stanislav Namașco, fost jucător antrenat de Dan Petrescu la formația Kuban Krasnodar, l-a criticat foarte dur pe „Bursuc”, despre care a spus că e dictator. „Când m-am întâlnit, Petrescu mi-a zis să-mi dau jos cerceii. Nu înțelegeam ce vrea de la mine! Din alt fotbalist din echipă, care avea părul lung, a fost obligat să se tundă! E un antrenor bun, dar are un caracter urât! Cine se crede românul ăsta? Mi-era rușine mie de comportamentul lui!”, a spus Namașco. (Andrei Călin) „Kaiserul” îi atacă pe șefii „câinilor” Ionuț Lupescu, fost jucător la Dinamo, crede că „roș-albii” au ajuns într-o situație fără ieșire, din cauza datoriilor financiare acumulate. „Kaiserul” este de părere că formula cu mai mulți acționari este neinspirată. „Modelul cu mai mulți acționari, care a fost mereu la Dinamo în ultimii 10-12 ani, nu a dat roade. Mereu se ajunge la dispute verbale, care dăunează. La Dinamo, problema este alta. S-au făcut credite mari, s-au acumulat multe datorii și s-a ajuns într-o situație critică”, a spus Lupescu, la GSP TV. (Andrei Călin). SPORT LA TV 20.30 -Digi Sport 2 - FOTBAL Malaga - Eibar 21.30- Dolce Sport 2 - BASCHET LA Clippers LA Lakers 22.30- Digi Sport 1 - FOTBAL Valencia - Osasuna 01.00-Digi Sport 1-FOTBAI Rezumate Italia Evenimentul zilei, marți, 8 ianuarie 201E Fotbal Sport I 23 Reghe s-a făcut încă o dată „preș” în fața lui Gigi Becali Mugur Băileșteanu mugur.bailesteanu@evz.ro Steaua este prima echipă din Liga I care a terminat vacanța. Jucătorii „militari” s-au întâlnit în dimineața zilei de ieri la Institutul Național de Medicină Sportivă, pentru efectuarea testelor medicale, după care au intrat în cantonament la Baza Sportivă Olimpică „Sydney 2000”, de la Izvorani. în perioada 10-24 ianuarie, steliștii vor efectua un stagiu de pregătire la Marbella (Spania), unde vor juca partide amicale cu Celtic Glasgow (15 ianuarie), cu FC Basel (18 ianuarie), cu Ferencvaros Budapesta (21 ianuarie) și cu Dinamo Kiev (23 ianuarie) Deși patronul Gigi Becali s-a lăudat în toată perioada vacanței de iarnă că va întări serios lotul, singura achiziție a Stelei din această perioadă o reprezintă mijlocașul Gabriel Iancu (18 ani). De asemenea, au mai revenit Valeriu Lupu și Ionuț Năstăsie, care au fost împrumutați în toamnă la „U“ Cluj In plus, la Steaua se va întoarce și brazilianul Tatu, atacantul care a marcat 5 goluri în tot sezonul trecut Dacă a cerut până acum cu insistență un fundaș dreapta, antrenorul Laurențiu Reghecampf s-a „sucit“ între timp și spune că nu mai are nevoie de niciun jucător nou. „Nu am adus jucători unde am fi avut nevoie, dar nu e o problemă. Nu mai aștept niciun transfer. Avem un lot numeros și valoros, cu care putem să ducem la bun sfârșit ceea ce ne-am propus. Avem variante pentru postul de fundaș dreapta. Paul Pârvulescu poate juca pe acest post. Mai este și Lupu, dar nu trebuie să punem presiune pe un jucător tânăr“ a spus „Reghe“ ieri. Recent, Gigi Becali a spus că Steaua nu mai are nevoie de un fundaș dreapta și i-a dat antrenorului soluția: „La Amsterdam, o să-l bage titular pe pe valeriu Lupu. Dacă joacă bine, i dat lovitura, dacă nu, o să-l schimbe după 10 minute”, sin :<•-}:{ir-4-ntu ifi țHOnB-3a?teiStrrir^ 3toîM4m?4trrîint iar Steaua s-a reunit Tatăl „Maturilor” abandonează Gloria Bistrița după 49 de ani! Jean Pădureanu (foto, 11 de ani), președintele echipei Gloria Bistrița, a anunțat că va renunța la fotbal. Cel poreclit „Lordul“ va pune capăt unei cariere de 49 de ani în care a condus clubul ardelean, cu un scurt intermezzo la Rapid. Afectat de problemele de sănătate, doborât de criza financiară în care se zbate Gloria, grupare aflată aproape de insolvență, Pădureanu va spune adio fotbalului: „Mă gândesc să mă retrag. Am spondiloză și diabet și nu prea mai pot face față. Mă întristează acest lucru, dar nu am ce face. Am convenit cu directorul general (n.r. - Constantin Sănduță) să preia el toate atribuțiunile președintelui. Rămân președinte onorific“, a declarat „Lordul“. Jean Pădureanu a devenit cunoscut prin jocurile de culise pe care le-a orchestrat. „Tata Jean“ a recunoscut că a făcut „reciprocități“ și s-a tot văitat, de câțiva ani încoace, că din fotbal au dispărut „oamenii de onoare“. „Lordului 11 i-a plăcut mereu fotbalul relaxat și a fost chiar șeful celebrei „Cooperative“ care ani buni a tăiat și a spânzurat în Liga I. (Andrei Călin]