Evenimentul Zilei, ianuarie 2014 (Anul 23, nr. 6995-7017)

2014-01-14 / nr. 7002

Sport 14.01.1* 1avromentul zilei, marți, 14 ianuarie 2014 Vasile Stângă: „Am ajuns de la sliciipi! dar sper într-ommune! Fostul mare jucător și selecționer al României critică situația în care a ajuns handbalul românesc, dar își dorește ca naționala lui Eliodor Voica să producă surpriza și să meargă la Campionatul Mondial de anul viitor Adi Dobre adrian.Kohrp(3)PV7.1o Naționala masculină de handbal a României a obținut în week-end calificarea la barajul pentru accederea la Campionatul Mondial de anul viitor, din Qatar. Elevii lui Eliodor Voinea așteaptă acum să afle numele adversarului din baraj, lucru ce se va întâmpla abia la finalul Campionatului European care se dispută în aceste zile în Danemarca. Vasile Stângă, 56 de ani, omul care a calificat ultima oară România la un Mondial, Suedia 2011, crede că misiunea tricolorilor e una foarte grea. Evenimentul zilei. România e la baraj! Vasile Timil Este un prim pas. Am avut o grupă destul de ușoară. Bine că s-a ținut într-un nou sistem, tur-retur, și nu sub formă de turneu. Ar fi fost mult mai greu. Cu ce echipă avem șanse de calificare? Poate vom avea noroc să dam peste un adversar accesibil, îmi e teamă însă că acest cuvânt, „accesibil“, e perimat în handbalul de azi. Poate de Macedonia, poate de Austria, de Cehia, de Belarus. Dar nici ele nu sunt chiar atât de accesibile. „E greu să se repete” De ce ne facem în ultimii ani atâtea probleme? Pentru că în ultimii ani noi am stagnat. Cauzele? Sunt multiple. Am putea sta de vorbă până mâine dimineață Nici nu știu cu ce să începi vorba de baza materială, de selecție. în handbal, în sport trebuie să investești. E ca într-o afacere. Alții au investit iar acum culeg roadele. Nu e păcat? E păcat. Handbalul a fost pentru România un sport reprezentativ. Acum am ajuns de râsul lumii! Pentru noi, foști jucători, e foarte greu. Ca se vedem handbal, am ajuns să ne uităm doar la televizor. Acum patru ani, România a reușit o minune! Naționala masculină de handbal Under 18 a României s-a calificat duminică la turneul final al Campionatului European din 2014. România a încheiat pe primul loc în Grupa a 8-a preliminară, cu 4 puncte. Pe locurile următoare s-au clasat Turcia, două puncte, și Armenia, niciun punct. Turneul final al CE din acest an va avea loc în Polonia, în perioada 14-24 august.  La barajul cu Rusia nimeni nu ne dădea vreo șansă. Pierdusem meciul de acasă la patru goluri diferență, dar am învins în Rusia la cinci! Echipa a prins o zi fantastică. E greu să se mai repete. Eu îmi doresc din tot sufletul să ne calificăm. Actualul sistem competițional e însă foarte dur. Ajungi greu în elită. Am impresia că e mai ușor să rămâi acolo, decât să ajungi. N-a renunțat ușor la anumiți jucători? Cred că da. Mă refer aici la Ghionea, la Jurcă, la Stamate, care la Campionatul Mondial din Suedia, din 2011, a fost unul dintre cei mai buni interi, la Novano. Chiar și la Sania, care, dacă ar fi continuat, încă ar fi fost util echipei naționale. „Sunt scârbit de ce se întâmplă” Alții procedează altfel. Mă uit la alte echipe și văd aceiași jucători, aceiași antrenori de ani buni. Ca să ai o echipă națională competitivă trebuie să ai constanță și continuitate. E greu să construiești o echipă la fiecare campanie. Asta se face în timp. S-a schimbat antrenorul, automat s-a schimbat și echipa. De ce? Echipe ca Franța, Croația, Suedia, care au dominat handbalul mondial, au fost construite în timp, nu s - a renunțat la jucători. Pe Suedia, pe la sfârșitul anilor ’80, când își construiau acea echipă fantastică, îi băteam de-i scoteam din sală! Acum e invers... Franța a avut același antrenor timp de 15 ani. Asta e continuitate. De ce nu candidați la președinția federației? Pentru că sunt scârbit de ce se întâmplă în handbalul românesc. Se întâmplă atâtea și nimeni nu ia nicio măsură, îmi dau seama că, dacă aș candida, aș lupta cu morile de vânt. Nu pot face compromisuri, mai bine stau de o parte. E asta o soluție? r - Am avut intenții frumoase. Am vrut să fac ceva pentru handbalul românesc, dar dezamăgirile pe care le-am avut m-au dezarmat. Mi-am dat seama că nu se dorește nicio schimbare, că n-are rost să lupt și că trebuie să-mi văd de treabă. Eu sunt un tip incomod. N-am înșelat handbalul. Sunt ardelean, dintr-o bucată. De ziua nașterii poetului național citiți dezvăluiri senzaționale despre controversata lui moarte, făcute de eminescologul Constantin Barbu. Evenimentul zilei a intrat în posesia documentului care atestă eroarea medicală. Caută mâine, 15 ianuarie, la toate chioșcurile de presă Suplimentul «Misterul morții lui Eminescu», distribuit gratuit împreună cu Evenimentul zilei