Evenimentul Zilei, mai 2014 (Anul 23, nr. 7093-7117)

2014-05-08 / nr. 7097

Nu am mai văzut atâta manipulare, PSD are panouri electorale cu lucruri pe care nu le-a realizat. " S-a furat poezia de debut a lui Eminescu Conducerea Bibliotecii Județene Bihor a descoperit că poezia de debut a lui Mihai Eminescu a dispărut. Pagina din revista Familia din 25 februarie/9 martie 1866, cu poemul „De-aș avea”, a fost ruptă pur și simplu. Bibliotecarii din Oradea încearcă de un an și jumătate să rezolve misterul dispariției unor volume rare. Circa 500 din cele 130.000 de cărți ce fac parte din fondul special al bibbiotecii sunt de negăsit. Inventarul volumelor se va termina în 2015. Abia atunci va putea începe ancheta poliției. „De-aș avea” reprezintă „al doilea debut” al lui Eminescu, după „La mormântul lui Aron Pumnul”, publicată într-o broșură de liceu în 12/24 ianuarie 1866. non Declarația zilei ^ Actualitate Evenimentul zilei, Joi, 8 mai 2014 08.05 Premiile Revistei Capital pentru mediul de afaceri Gala premiilor Oskar Capital 2014, care a avut loc, ieri, la Hotelul Marriott din Capitală, a oferit distincții celor mai performante afaceri și celor mai buni antreprenori români Categoriile luate în calcul la acordarea premiilor au fost: fermierul anului, industrie, construcții și imobiliare, retail, IT&C, energie, sistem bancar, inovație, responsabilitate socială, export. Marile distincții oferite de Capital au fost pentru „Investiția anului“, „Compania anului“ și „Omul de afaceri al anului“. Lideri de domenii La începutul manifestării, s-au acordat distincții oamenilor de afaceri și companiilor care s-au detașat ca lideri în propriile domenii. Astfel, premiul Oskar Capital la categoria „Fermierul anului” a fost obținut de Dimitrie Muscă - Directorul Combinatului Agroindustrial Curtici (CAI), în timp ce compania din industrie care și-a adjudecat titlul la această categorie a fost Automobile Dacia Pitești, în domeniul construcții și imobiliare. Capital a premiat New Europe Property Investments, iar compania Dedeman a obținut titlul „Cea mai bună companie din retail”. Prospecțiuni a fost desemnată „Cea mai bună companie din energie“, iar Bitdefender, „Cea mai bună companie IT&C “ Raiffeisen, banca anului Raiffeisen a câștigat premiul Oskar Capital 2014 „Banca anului”. La aceeași categorie, au fost acordate două premii speciale: Băncii Comerciale Române, pentru că a reușit cea mai bună restructurare, și Volksbank, pentru cel mai de succes rebranding. Roboscan este compania care și- a adjudecat premiul la categoria „Inovația anului“ în timp ce Bancpost, „premiul special pentru responsabilitate Socială”. De asemenea, Rompetrol a obținut distincția „Exportatorul anului“ Marile premii Ulterior, au fost acordate marile premii ale Revistei Capital. Gheorghe laciu este omul de afaceri care a câștigat premiul pentru „investiția anului”, acesta reușind întrun singur an să tripleze valoarea unei companii listate la bursă, Impact SA. La categoria „compania anului”, premiul a fost câștigat de Petrom, în timp ce distincția „omul de afaceri al anului” a revenit lui Gabriel Comănescu, „un om de afaceri care a reușit, cu discreție, să se impună într-un domeniu rezervat până acum campionilor mondiali ai industriei petroliere“, potrivit organizatorilor „Dacia”, lider al industriei ” „Dedeman”, cea mai bună companie din retail PUBLICITATE Abonează-te la Evenimentul zilei și Capital direct de pe tabletă, prin aplicația eChiosc disponibilă acum în AppStore. je Chiosc Scanează cu tableta imaginea de mai sus --—"»» ASÇÇNH Diana Nemeș, adusă din DNA și arestată tot Diana Nemeș (38 de ani), cercetată împreună cu soțul ei, Radu Nemeș (39 de ani, foto), cu Codruț Marta și cu Sorin Blejnar, în dosarul de evaziune fiscală de 15 milioane de euro, a fost adusă, ieri, din Statele Unite, audiată la DNA și apoi arestată printr-o decizie a Curții de Apel București. Diana și Radu Nemeș au fost prinși de FBI în SUA, pe 20 martie, ea a fost de acord cu extrădarea, în schimb, el a contestat-o. Dosarul de evaziune fiscală îl vizează pe Codruț Marta, fost șef de cabinet al lui Sorin Blejnar, fostul președinte al ANAF. Marta este dispărut din luna iulie a anului 2012 și e dat în urmărire internațională, după ce a fost găsit vinovat în „Dosarul motorina“. Soții Nemeș dețin proprietăți în Yelm, SUA. Cei doi sunt suspectați de investigatori federali că au utilizat suma de trei milioane de dolari, în urma unor operațiuni de spălare de bani, pentru a cumpăra o locuință și că ar conduce mai multe firme-paravan la Washington. Potrivit unor documente judiciare,FBI descoperit un buncăr, în cursul unor cercetări la proprietatea de peste 21 de hectare din Yelm. Anchetatorii au apelat și la un georadar, pentru a căuta aur despre care se crede că a fost îngropat pe proprietate. La percheziții au găsit patru pistoale și două puști de asalt