Evenimentul Zilei, iunie 2014 (Anul 23, nr. 7118-7142)

2014-06-10 / nr. 7125

Declarația zilei Cer PNL o primă dovadă că respectă Justiția: ridicarea imunității parlamentarilor prin vot public, rapid și proceduri simplificate. Europarlamentar PD Noi trenuri spre Litoral și Deltă CFR Călători va introduce, din 14 iunie, Trenurile Soarelui, spre Litoral și Deltă, care vor asigura legături directe dus-întors cu stațiunile de la Marea Neagră și facilități turistice din Delta Dunării. „Până pe 15 septembrie, turiștii vor avea la dispoziție o serie de trenuri care vor asigura legături directe cu stațiunile de la Marea Neagră și Delta Dunării, în fiecare zi, toate regiunile țării vor fi conectate cu destinațiile de vacanță cele mai căutate în perioada verii”, se arată într-un comunicat al companiei. „ Cel mai bătrân bărbat din lume a murit la 111 ani Alexander Zunich, imigrant polonez recunoscut drept cel mai bătrân bărbat din lume, a murit duminică, în Manhattan, la 111 ani. La ultimul recensământ din luna aprilie, existau 66 de femei mai în vârstă decât Imich, cea mai bătrână având 116 ani, potrivit AFP. Moartea lui Imich a fost anunțată de o nepoată, Karen Bogen, și de un prieten, Michael Mannion. □□□ Actualitate 10.06. Evenimentul zilei, Marți, 10 iunie 2014 Dosarul ICA „Ziua Z” pentru Dan Voiculescu Mogulul află astăzi dacă dosarul său rămâne în pronunțare sau se amână până în toamnă. Dacă vor fi aduse modificări noului Codul Penal, procesul se prescrie în decembrie Virgil Burlă virgil burla.evz.ro Dan Voiculescu ar trebui să se prezinte astăzi la procesul în care este judecat în dosarul privatizării frauduloase a Institutului de Cercetări Alimentare (ICA). Dezbaterile sunt programate începând cu ora 9.00, când sunt așteptați cei 13 inculpați, acuzați de producerea unui prejudiciu de 60 de milioane de euro. Acest caz se judecă din 2008. Noul Cod Penal implementat la începutul anului a scăzut pedepsele, inclusiv pe aceea pentru spălare de bani, de care este acuzat Dan Voiculescu. în acest moment, în interiorul sistemul judiciar se dezbat două chestiuni de drept care se contrazic. Ele vizează aplicarea legii penale mai favorabile. O parte dintre juriști consideră că această lege ar trebui aplicată global, strict pe prevederile noului sau vechiului Cod, în timp ce altă parte susține că, în cazul unei condamnări, se vor aplica cele mai favorabile preve milioane de euro a fost prejudiciul stabilit în acest caz. La momentul privatizării ICA, Voiculescu a cumpărat 3,5 hectare și construcții în Băneasa, cu 110.000 de euro, deri din ambele Coduri. Dacă se ajunge la un consens pentru ultima variantă, Dan Voiculescu are mari șanse să scape de acuzații la sfârșitul anului, faptele pentru care este acuzat fiind în pragul prescrierii. Cum se trage de timp La termenul de astăzi, cei doi judecători trebuie să se pronunțe pe o serie de cereri făcute de avocații celor 15 inculpați încă de acum două luni. Astfel, apărătorii au cerut ca dosarul să fie trimis pentru verificări în camera preliminară a Curții de Apel București, pe motiv că instanța inferioară, Tribunalul București, nu a fost de acord în aprilie 2013 cu trimiterea cauzei la DNA pentru refacerea urmăririi penale. Voiculescu vrea reexaminarea cererii de atunci, deși a fost condamnat între timp la 5 ani de închisoare și la plata prejudiciului de 60 milioane de euro. Președinta completului de judecată este Luminița Cristiu - Ninu. Ea l-a înlocuit pe Stan Mustață, judecătorul corupt arestat de DNA. Colegul ei este Florică Duță. Potrivit unor surse judiciare, cel din urmă este pe cale să se pensioneze, Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) fiind înștiințat deja de acest lucru. Dacă cererea sa va fi aprobată, un nou judecător va trebui să-i ia locul. Ascensiune de invidiat Luminița Cristiu - Ninu a venit în București de un an și jumătate, după ce a ocupat funcția de președinte al Tribunalului Teleorman. Soțul ei, Răzvan Cristiu-Ninu, este funcționar public și, din 2008, este consilier în cadrul Consiliului Județean Teleorman. 60 □ Mogulul Dan Voiculescu a fost condamnat deja la 5 ani de închisoare cu executare în acest caz FOTOGRAFII: - NICU DÎRDÎIAC Abonează-te la Evenimentul zilei și Capital direct de pe tabletă, prin aplicația eChiosc disponibilă acum în AppStore. je Chiosc scaneaza cu tableta imaginea de mai sus „Prăpastia” Mogulului valorează câteva zeci de milioane de euro Ultima oară când a fost la Curtea de Apel, mogulul media a declarat că ar prefera să se anuleze privatizarea Institutului de Cercetări Alimentare (ICA), iar el să primească banii investiți pe respectivul teren. „Să facă bine Parchetul să-și ia înapoi clădirile minunate care stau să cadă, terenul care e prăpastie, nu e nimic acolo, să-mi dea banii înapoi pe care i-am băgat în ICA în ultimii 12 ani“, a declarat atunci Dan Voiculescu. Informatorul dovedit al Securității a ales numai ce i-a convenit din acestă afacere. N-a scos o vorbă despre chiriile pe care le-a încasat ani la rând de la diverse firme. Astfel, în turnul din imagine a stat în chirie Compania Romtelecom. Societatea a plătit 1,2 milioane de euro pe an. Romtelecom a avut birourile în clădire timp de 3 ani. Apoi, Voiculescu a primit bani din chirie și de la Grivco; în prezent, spațiul este ocupat de Trustul Intact; în septembrie anul trecut, Dan Voiculescu a fost condamnat la 5 ani închisoare în dosarul privatizării frauduloase a ICA. Decizia Tribunalului București nu este definitivă, în caz că va fi păstrată de instanța superioară, condamnarea este executorie. □ Pe terenul fostului Institut de Cercetare, expertul în fuga de Justiție a construit un imobil gigant, care a fost închiriat câțiva ani