Evenimentul Zilei, august 2015 (Anul 24, nr. 7478-7503)

2015-08-05 / nr. 7481

Declarația zilei Lunar, scoatem din piață sute de firme cu ?ful ANAF Fost șef de Poliție, în arest Cristinel Toader, fostul șef al Poliției Locale Ploiești, a fost reținut, ieri după-amiază, de procurorii DNA Ploiești, acesta fiind acuzat de mai multe fapte de șantaj și de activități incompatibile cu funcția. Toader a fost audiat de procurori anticorupție timp de aproximativ patru ore, fiind ulterior scos încătușat din sediul DNA Ploiești. □ne comportament fantomă." Tranzacții cu persoane supuse sancțiunilor UE Compania Petrotel Lukoil a efectuat mai multe tranzacții cu companii off-shore înregistrate în străinătate, controlate de persoane care se aflau sub regimul de sancțiuni impus de UE, se arată în rechizitoriul întocmit de Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Ploiești. Procurorii au dispus, luni, trimiterea în judecată a Petrotel Lukoil Ploiești și a Lukoil Europe Holdings Bratrium Olanda, pentru mai multe infracțiuni economice. De asemenea, au fost deferite justiției mai multe persoane din conducerea Petrotel Lukoil, între care se află și cetățeni ruși. nnn Ora 17.00 Invitații de astăzi ai emisiunii .Evenimentul zilei” Invitații ediției de la ora 17.00, în studioul emisiunii moderate de Mălin Bot: Sulfina Barbu, PDL; Adrian Dobre, membru PSD; Darie Cristea, sociolog, în emisiune vor fi discutate cele mai importante evenimente politice de actualitate. Puteți adresa întrebări direct pe evz.ro, pe adresa de e-mail online@evz.ro și la tel. 021.202.2000. Actualitate 05.08 Evenimentul zilei, Miercuri, 5 august 2015 Pensionarii din Capitală ar putea fi obligați să-și plătească biletul RATB Prețul unei călătorii pe liniile RATB ar putea fi majorate cu aproape 50% ajungând să coste 2 lei. Ultima dată când au fost mai tarifele a fost în 2008, de la 1,1 lei, la 1,3 lei. Pensionarii ar putea plăti unele călătorii ItC Mihai Oprea mihai.Oprea@evz.ro Șefii Regiei Autonome de Transport București (RATB), o instituție implicată în numeroase scandaluri mediatice de corupție și prost management, încearcă să- și acopere găurile din buget cu majorarea prețului biletelor. Vincențiu Daniel Antonescu, directorul general al Regiei, a solicitat Consiliului General al Municipiului București (CGMB) majorarea tarifelor de călătorie cu 50%. O călătorie, 2 lei Astfel, calatoria de la 1,3 lei va ajunge la 2 lei, iar abonamentul de 50 va sări până la 75 de lei. Mai mult, șeful RATB le pune condiții pensionarilor care au gratuitate în acest moment pe liniile RATB. Cei care au pensia mai mare de 1.500 de lei vor circula contra cost în intervalul orar 8:00 - 10:00 și 17:00 Datorii de 272 de milioane de lei la bugetul de stat. Pentru acest lucru ANAF a pus p oprire pe conturile Regiei; • Achiziții publice făcute pe brând - nu toate autobuzele au instalație de aer 19:00 și gratuit doar între orele 10:00 și 17:00. Această măsură va fi luată doar dacă CGMB aprobă solicitarea. In caz contrar, după cum a explicat, ieri, Antonescu, există și a doua versiune: „Dacă nu reușim să majorăm tarifele la biletele de călătorie, mai există o variantă, dar acest lucru ar însemna un efort suplimentar din partea Primăriei. Practic, este vorba de o suplimentare a subvenției lunare cu patru milioane de lei ce ne-ar ajuta să ieșim din condiționat. Mai mulți directori de autobază și șoferi sunt cercetați pentru că furau combustibil; • Fostul director al RATB, Viorel Popescu, a fost trimis în judecată în două dosare de corupție situația actuală. Noi am cerut în acest an o subvenție de la bugetul local de 600 de milioane de lei și am primit doar 536 de milioane de lei, dar va urma o rectificare în luna august în care poate vom obține măcar această diferență“. Antonescu a precizat că blocarea conturilor Regiei de către ANAF nu afectează în niciun fel plata salariilor către angajații RATB sau achiziția energiei necesare funcționării transportului public de persoane din Capitală. □ Problemele Regiei de transport □ □□ Pierderi de două miliarde aduse de secetă Seceta a afectat grav culturile agricole din acest an și a determinat producătorilor pierderi de peste două miliarde de euro, reprezentând investiții nerecuperabile, și va majora prețurile produselor românești, în perioada următoare, a declarat președintele LAPAR, Laurențiu Baciu. Porumbul este cea mai afectată cultură, însă seceta a adus prejudicii și altor culturi precum cele de soia, grâu, rapiță, de floarea-soarelui, dar și legumelor lor Imam, complice la „Accidentul” Cetățeanul turc prins în flagrant, ieri, la Pitești, în timp ce primea bani de la un bărbat pe care ar fi încercat să îl înșele prin metoda „Accidentul”, este Yldiz Imdat (41 de ani), imam la geamia din cartierul Eroii Revoluției din Capitală. Totul a început după ce un bărbat a denunțat că fost contactat telefonic de un deținut încarcerat în Penitenciarul Galați, care i-a spus că fiul său a provocat un accident și are nevoie de 30.000 de lei. Acesta s-a întâlnit cu Yldizimdat, venit să primească banii, cel din urmă fiind prins în flagrant □□c Perdanți și câștigători, în „Războiul audiențelor” Pentru prima dată în războiul pe locul 1 la audiență, Pro TV dă semne de slăbiciune în fața concurentului direct, Antena 1. De 10 ani, de când se măsoară audiențele, în luna iulie 2015, postul trustului din Băneasa a reușit să înregistreze, pe național doar, mai mult cu 12.000 de telespectatori decât concurentul său, Pro TV. Ambele posturi au pierdut telespectatori Totuși, Pro TV reușește să-și păstreze supremația pe urban (după media pe zi), unde devansează Antena 1 cu 8.000 de telespectatori. Pentru șefii Pro TV, ratingurile ar trebui să fie un semnal de alarmă, deoarece scăderea nu poate fi justificată doar de faptul că este rară și lumea e plecată în concedii. Și asta pentru că și față de cifrele din vara anului trecut se vede o scădere. Potrivit datelor furnizate de Kantar Media Audiences, Copyright, ARMADATA S.R.L.. In iulie 2015, PRO TV și Antena 1 au cu 40.000 de telespectatori mai puțin decât în iulie 2014. în iulie 2015, Pro TV are 406.000 de telespectatori pe național, față de 488.000, cât avea în iulie 2014. Apoi, pe urban, în iulie 2015 Pro TV are 243.000 de telespectatori, în scădere cu 40.000 comparativ cu iulie 2014 Și Antena 1 are, față de anul trecut, mai puțin cu 40.000 de telespectatori. Mai precis, în iulie 2015 are 418.000, pe național, față de 459.000, cât înregistra în iulie 2014. Pe urban, în iulie 2015 are 235.000 de telespectatori, față de 275.000, în luna similară a anului trecut. Marele câștigător Dincolo de războiul pe primul loc, câștigă telespectatorii Kanal D. în iulie 2015, pe național, turcii au 342.000 de spectatori și urcă pe locul 3, în condițiile în care în iulie 2014 erau pe locul 7, cu 267.000. Au crescut și pe urban, unde în iulie 2015 au 172.000 de telespectatori, cu 35.000 mai mulți decât în iulie 2014. (Dana Lascu]