Evenimentul Zilei, septembrie 2015 (Anul 24, nr. 7504-7529)

2015-09-15 / nr. 7516

Declarat zilei Lipsa educației poate crea tragedii în mulți cazuri ". Actualitate 15.09 Evenimentul zilei. Marți, 15 septembrie 2015 Cum mor poeții când le vine: ’ Corneliu Vadim Tudor si Adrian Pâunescu Liderul PRM s-a stins ieri din viață la vârsta de 65 de ani, urmare a unui infarct. în urma sa rămâne o carieră îndelungată și controversată Simona Ionescu simona.Ionescu@evz.rc Două morți aproape identice. La o distanță de 5 ani. Dacă în textul jurnalistic care a anunțat decesul lui Adrian Păunescu ar fi înlocuit doar numele și data, nimeni nu ar sesiza că ar mai fi citit, cândva, o asemenea știre. Destinul întru plecarea spre ceruri a lui Corneliu Vadim Tudor s-a pliat, însă, perfect pe cel al veșnicului său rival literar, uneori și politic, Adrian Păunescu. A fost poet, publicist și om politic. Pionul principal al multor scandaluri publice. La fel cu „fratele Păunescu“, cum îi spunea Vădim, în perioadele liniștite, de împăcare! Poetul Corneliu Vadim Tudor a încetat din viață, luni seara, la Spitalul Militar din Capitală, unde a fost internat în acea dimineață cu probleme cardiace. Avea 65 de ani. Șeful spitalului a declarat că luni, în jurul orei 19.00, inima lui Vadim nuai venit să mă iei în persoană/ Prea mare onoare îmi faci/ Din toată specia asta umană/Numai pe mine mă placi?" CORNELIU VADIM TUDOR, fost președinte PRM dar a încetat să bată. Așa s-a întâmplat și cu poetul Adrian Păunescu, în 5 noiembrie 2010. „Azi, la ora 7.15, inima maestru □ Ultima poezie a lui Vadim, despre moarte Fondatorul PRM Corneliu Vadim Tudor a murit, ieri, un Centru Clinic de Urgență de Boli Cardiovasculare al Armatei, unde a fost dus după ce i s-a făcut rău. Ca și Adrian Păunescu, care a scris de pe patul de spital o poezie-testament „De la un cordial cardiac”, ultima poezie scrisă de Vadim și postată pe pagina sa de Facebook a fost interpretată, ieri, ca o premoniție. Se numește „Ultima cafea”: „Frai, Moarte, să bem o cafea /și-o fac cu caimac, aromată/ Mai leapădă-ți coasa cea grea/și mantia asta ciudată (...) Ai venit să mă iei în persoană/ Prea mare onoare îmi faci/Din toată specia asta umană/Numai pe mine mă placi?”, sunt versuri din ultimul poem. lui a încetat sa baza și nu a mai dorit să pornească. Maestrul a plecat dintre noi“, a spus atunci prof. dr. Șerban Brădișteanu. In urmă cu o zi, medicul a spus că starea poetului este „extrem de gravă“, „mai având niște stopuri“ și că boala lui Adrian Păunescu depășește resursele terapeutice ale unității. La căpătâiul lui Corneliu Vadim Tudor au venit de acasă medici și asistente, ca să-l îngrijească sau să-l resusciteze când a intervenit stopul cardiac. Două ore s-a chinuit personalul medical ca să-l readucă la viață, visa în zadar . Corneliu Vadim Tudor, surprins, sâmbătă,a isttfit la un concert de la Ito la Radio DNA a ajuns și la Gheorghe Ciuhandu Fostul primar al Timișoarei, Gheorghe Ciuhandu, a fost pus ieri sub acuzare de procurorii DNA, fiind suspectat de abuz în serviciu, într-un dosar privind finanțarea ilegală a echipei de fotbal Politehnica Timișoara, în perioada în care era patronată de Marian Iancu. Ancheta a pornit de la un raport al Curții de Conturi, care a descoperit că echipa de pe Bega, care funcționa printr-un SRL de-al lui Iancu, a fost finanțată ilegal de Primăria Timișoara, respectiv de Consiliul Județean Timiș, cu aproape 32 de milioane de lei. □□□ Violatorii din Vaslui, tamponați în drum spre proces Magistrații de la Curtea de Apel lași au menținut, ieri, măsura arestului preventiv pentru cei șapte tineri din comuna vasluiană Văleni, acuzați că, în luna noiembrie a anului trecut, au violat o elevă de 18 ani. Pe Bulevardul Păcurari, autoutilitara aparținând Penitenciarului Vaslui a fost lovită de un autoturism Volkswagen, cu numere de Galați, al cărui conducător auto nu a acordat prioritate, la ieșirea de pe o stradă secundară. Cei șapte tineri, care au primit pedepse dure pentru fapta lor, au fost transferați într-o dubă a Penitenciarului Iași, care i-a transportat la Curtea de Apel. »Evenimii6niții zilei" la B1 TV Ora 17.00 Invitații de astăzi ai emisiuni „Evenimentul zilei” Invitații ediției de la ora 17.00, în studioul emisiunii moderate de Mircea Marian; - Steluța Cataniciu, PLR; ■ Simona Ionescu, Redactor șef EVZ; -Robert Turcescu, jurnalist în emisiune vor fi discutate cele mai importante evenimente politice de actualitate. Puteți adresa întrebări direct pe evz.ro, pe adresa de e-mail online@evz.ro silatel.02L202.2000. Iohannis. despre școlile fără autorizație, o rușine națională! La începutul acestui an școlar nu au autorizații 4.000 din cele aproximativ 20.000 de școli din România. „Acest lucru înseamnă că una din cinci clădiri în care funcționează școli nu are autorizație. Este o rușine națională”, a declarat aseară președintele Klaus Iohannis. In context, el a lansat o provocare Guvernului. „Cred că este posibil să avem un plan pe trei ani care să ducă la rezultate în cazul acestei chestiuni“ a spus Iohannis: întrebat în ce va consta această provocare în mod concret, Iohannis a spus că vor fi discuții „până găsim o soluție“. Aici nu vorbim de Ministerul Educației, nu are în subordine aceste școli, sunt la administrațiile locale. Dar cauzele acestei nonperformanțe le găsim în felul în care s - a făcut descentralizarea“, a spus Iohannis. Pe de altă parte, șeful statului a declarat, cu privire la îndemnul său de reformare a Parlamentului, că, dacă liderii partidelor vor dori să discute cu el această chestiune, este dispus să aibă întâlniri. „Este o așteptare mare din partea românilor ca (reforma Parlamentului - n.r.) să se întâmple și această așteptare au vrut s-o transmit“, a punctat Iohannis. Președintele a scris, duminică, pe Facebook, că oameni își doresc „legi mai clare, mai coerente, care nu se schimbă de pe o zi, pe alta“ și că politicienii trebuie să răspundă acestei așteptări. (Carmen Vintilă]