Evenimentul Zilei, mai 2016 (Anul 25, nr. 7709-7733)

2016-05-04 / nr. 7710

i Tyyrîf nîj; Tn0T;?! o Condamnare definitivă pentru șefa Siveco . Fostul președinte Siveco România, Irina Socol, a fost condamnată, ieri, de magistrații Curții de Apel București la 2 ani și 6 luni de închisoare cu executare în dosarul în care este acuzată de evaziune fiscală în domeniul comercializării de programe informatice, în iulie 2015, magistrații Tribunalului București au condamnat-o pe Irina Socol la 2 ani și 6 luni de închisoare. Irina Socol a fost trimisă în judecată în noiembrie 2014 pentru infracțiuni economice cu un prejudiciu de 3 milioane de euro. (Ionuț Mureșan) iar Penitenciarele, evaluate de o delegație ONU O delegație a Organizației Națiunilor Unite (ONU) se află în România, începând de ieri și până în data de 12 mai, pentru a evalua condițiile de detenție din mai multe penitenciare și centre de arest preventiv, potrivit unui comunicat al Ministerului Justiției. La începutul lunii martie, Raluca Prună, ministrul Justiției, declara că România ar putea fi obligată, printr-o decizie pilot, să plătească aproximativ 80 de milioane de euro pentru întreținerea deținuților. (Ionut Mureșan) nin Declarația zilei „Evenimentul zilei" la B1 TV Ora 17.00 Invitații de astăzi ai emisiunii „Evenimentul zilei” Invitații ediției de la ora 17.00, în studioul emisiunii moderate de Mălin Bot, Ștefan Vlaston, PMP Daniel Gheorghe, PNL ■ Urian Tudorel, publicist Principala temă de discuție: cele mai importante evenimente politice de actualitate. Puteți adresa întrebări direct pe evz.ro, pe adresa de e-mail online@evz.ro și la tel. 021.527.lt.il Actualitate 04.05. Evenimentul zilei, Miercuri, 4 mai 2016 Deputatul care ■HUI vrea să interzică*« limita de viteză«Qa pus la zid de 11^^ polițiștii nineri HH La scurt timp după ce deputatul PSD Cătălin Rădulescu anunța că va cere desființarea radarelor, o inițiativă aspru criticată de cititori, o altă propunere a unui parlamentar naște controverse. Deputatul UDMR Marton Arpad cere interzicerea limitării vitezei autovehiculelor sub 50 de km/h, în localitățil □ Marton Arpad Petrișor Cană Detrișor.cana_evz.ro Deputatul UDMR Marton Arpad vrea să schimbe Codul Rutier. Parlamentarul a înaintat Senatului, pe 25 aprilie a.c., o propunere legislativă de modificare a Codului Rutier în care cere ca în localități, limita de viteză să nu fie mai mică de 50 km/h. In expunerea de motive, Marton Arpad susține că „legislația din domeniul circulației este plină de ambiguități și lacune, și, din cauza acestor neclarități, în anumite zone există limitări de viteză exagerate, pe o lungime exagerată și semnalizări interpretabile. Aceste limitări sunt, în opinia deputatului, motivul pentru care se formează coloane lungi de mașini și conduce la accidente rutiere, deoarece mulți șoferi intră în depășire. O altă nemulțumire a lui Marton Arpad simt indicatoarele pe care, uneori, drumarii le uită în locul în care efectuează reparații pe șosele, iar limitatoarele de viteză nu își mai au rostul. Sau cazurile în care indicatorele arată începutul unei limite de viteză, dar nu există un altul care să indice unde se termină această restricție. Printre cele cinci puncte de modificare a Codului Rutier propuse de Marton Arpad, cea mai controversată este cea în care cere interzicerea limitării vitezei la mai puțin de 50 de km/h. Deputatul UDMR susține că o restricție de circulație de 30 de km/h, de exemplu, să nu mai fie valabilă pe tot parcursul localității și să se specifice pe ce distanță e valabilă. Apoi, în afara localității restricțiile să nu fie mai lungi de 3 km. Legislația europeană limitează viteza Vestea că un deputat cere renunțarea la limita de viteză pe drumurile naționale care străbat comunele sau orașele i-a bulversat pe polițiștii rutieri chestionați de „Evenimentul zilei“. în primul rând, suțin oamenii legii, România aplică legislația europeană din anul 2003. Directiva privind siguranța rutieră (Directiva 2015/413/UE) prevede că viteza în localitate este de 50 de kilometri pe oră. în plus, în statele membre UE simt limite de viteză și mai mici, în Ungaria, de exemplu, în localitatea Mako, limita este de 30 de kilometri la oră. Scopul limitărilor: reducerea accidentelor Apoi, ne-a spus un alt polițist, pe DN1, de exemplu, sunt localități care au curbe periculoase pe distanțe lungi. „Este aberant să nu limitezi viteza în acele zone unde se pot produce accidente rutiere grave. Mai ales că scopul acestor limitări este prevenirea lor“, ne-a explicat ofițerul. Apoi, sunt drumuri naționale care trec prin localități unde casele și, implicit, copiii sau animalele se află în apropierea carosabilului. Spre exemplu, comuna Ciorani, din județul Prahova, care are 14 kilometri de drum național, o localitate care are și curbe periculose. Limitările de viteză sunt făcute cu un scop, susțin oamenii legii, în punctele în care au avut loc deseori, de-a lungul anilor, accidente rutiere. Statisticile arată că, de 13 ani, de când au fost impuse aceste limitări, numărul evenimentelor rutiere a scăzut; în plus, sunt segmente de drum în care limita de viteză a crescut la 70 de km/h în localități, acolo unde există pasarele de trecere, de exemplu, . Fără consultarea Poliției Române Oficiali din Poliția Română au declarat, pentru „Evenimentul zilei", că deputatul UDMR nu s-a consultat cu specialiști de la Direcția Rutieră în acest demers. „Așteptă un demers oficial pentru a răspunde acestei inițiative”, au precizat aceleași surse Toți agenții de circulație din Reghin rămân în arest în urma arestării preventive a celor șapte angajați de la Poliția Rutieră, orașul Reghin a rămas fără niciun agent de circulație. Curtea de Apel Târgu Mureș a respins, ieri, ca nefondate, contestațiile celor șapte agenți, urmăriți penal pentru infracțiuni de luare de mită abuz în serviciu și fals intelectual, toate în formă continuată, depuse împotriva încheierii Tribunalului Mureș, prin care s-a dispus arestarea lur preventivă pentru 30 de zile. Pe 18 aprilie, ofițerii Direcției Generale Anticorupție Mureș, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Tribunalul Mureș, au efectuat 11 percheziții, din care una la sediul Poliției Municipiului Reghin, pentru probarea unor infracțiuni de luare de mită, abuz în serviciu și fals intelectual, Suplimentare de la județ Potrivit unui comunicat de presă dat publicității atunci de DGA Mureș, în cauză erau vizați șapte agenți de poliție din cadrul Biroului de Poliție Rutieră, asupra cărora exista suspiciunea că, din 2015, ar fi pretins și primit diverse sume de bani de la conducători auto pentru a nu aplica măsurile legale în cazul unor abateri constatate în trafic. După reținerea celor șapte agenți, Serviciul Județean al Poliției Rutiere Mureș a fost nevoit să-și suplimenteze echipajele in zonă. (Cătălin Pena)