Evenimentul Zilei, iunie 2016 (Anul 25, nr. 7734-7759)

2016-06-11 / nr. 7743

2 I Actualitate Evenimentul zilei, sâmbătă, 11 iunie 2016 Modelul Niceea In Duminica dinaintea Rusaliilor se citește Evanghelia „Rugăciunii lui Iisus”, prin care Fiul îi cere Tatălui să îi aibe în pază pe toți oamenii dați Lui, după ce El se va înălța la Ceruri. „Eu vin la Tine, Părinte Sfinte, păzește-i în numele Tău, în care Mi i-ai dat, ca să fie una precum suntem Noi.” Pogorârea Duhului Sfânt asupra Apostolilor și crearea Bisericii sunt rezultatul acestei rugăciuni; în mod firesc, această duminică este închinată Sfinților Părinți ai Sinodului I Ecumenic. Sinodul a fost convocat de Constantin cel Mare, primul împărat creștin, în anul 325, la Niceea (astăzi Iznik, în Turcia), ca urmare a tendințelor sectare ce se manifestau în interiorul Bisericii, mai ales a arianismului. La originea acestei erezii se afla Arius (sau Arie), un preot din Alexandria. El susținea că, de vreme ce Fiul a fost născut de Dumnezeu Tatăl, nu poate fi de o ființă, egal cu Acesta. Arius vedea în Iisus o ființă superioară, dar nu un Dumnezeu, ci mai degrabă un Supraom. La Niceea au participat 318 sfinți părinți, inclusiv o delegație de la Roma, a Papei Silvestru I. Printre aceștia se aflau figuri uriașe ale creștinismului precum Sfinții Nicolae, Spiridon sau Atanasie cel Mare. Cu această ocazie are loc celebrul episod al palmei date de Nicolae lui Arie sau cel în care Spiridon, prin rugăciune, descompune o cărămidă în cele trei părți componente, pământ, apă și foc pentru a demonstra Unitatea Sfintei Treimi: „Așa cum acestea trei ua sunt, la fel și Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt sunt Una!” La Niceea, arianismul este înfrânt și sunt stabilite primele șapte articole din Crezul, despre Tatăl și Fiul, precizânduse că sunt „de o ființă”. După sinodul din 325 au urmat alte șase concilii. Acum, când, după mai bine de 12 veacuri, între 16 și 27 iunie, va avea loc în Creta un nou sinod, marcat de neînțelegeri și îngrijorări că duhul globalismului ar putea pătrunde și în Biserica Ortodoxă (după ce a măcinat pe rând Catolicismul, Protestantismul și Neo-Protestantismul), Niceea ar putea servi ca model de unitate și de forță. (Adrian Pătrușcă) Meserii iMpistral celor mai marii orașe Wk Spectacole și demonstrații la „Street Delivery", festivalul de urbanism, arhitectură și arte, ce aduce împreună meseriașii noi și vechi Anca Simionescu Anca.simionescuDevz.ro Bucureștiul, Timișoara, Iașul și Baia Mare se vor transforma, în acest weekend, în spații de plimbare și spectacole, în cadrul unei noi ediții „Street Delivery“, festival de urbanism, arhitectură și arte. Anul acesta sloganul „Street Delivery” este „Meserie!” și va aduce împreună noua generație de makeri (designer de produs, de modă, ilustratori, artiști 3D etc) cu meșteșugarii tradiționali (cizmari, ceasornicari, șelari, ceaprazari) pentru un schimb de experiență. De și unde se întâmplă în Capitală, „Street Delivery“ se desfășoară pe strada Arthur Verona. Cei pasionați de muzică, între orele 18.00 și 20.30, vor putea dansa pe ritmuri de milonga și nuevo. □ Amintiri din Copilărie, în Parcul Kiseleff Zeci de locuri secrete, spectacole de animație stradală cu „Struți” și „Girafe” și numeroase demonstrații vor anima aleile Parcului Kiseleff, din Capitală, la Festivalul „Amintiri din Copilărie”. Teatrul Ion Creangă îi invită pe cei mai mici locuitori ai orașului, dar și pe părinții și bunicii lor să se bucure în familie de atelierele de teatru, muzică și dans în zonele „Umbrarului cu povești”. La Iași, astăzi și mâine strada Vasile Pogor se va închide pentru mașini și se va deschide pentru oameni. Printre surprize se numără spectacolul de tip walkad oferit astăzi de „Extratereștrii“ de la Teatrul Foolpool din Germania. • Street Delivery Timișoara părăsește pentru prima dată zona centrală, iar evenimentul se va desfășura în zona Traian. Străzile Dionisie Linția și Episcop Iosif Lonovici vor fi destinate arhitecturii și sportului, iar Parcul Poporului, concertelor, atelierelor și pieselor de teatru. Susținut de Fundația Baia Mare 2021, debutul evenimentului la Baia Mare se va da astăzi pe strada Podul Viilor, cu teatru de stradă marca Artscape. Filme premiate de public Emblema evenimentului va fi desenată de street-artistul spaniol Sabek, cunoscut pentru lucrările sale inspirate din natură, în grădina TLAB, de lângă Cărturești Verona, București, cinefilii vor fi invitați la prima ediție a Audience Award Film Festival, cu filmele premiate de spectatorii marilor festivaluri internaționale. Lecție despre cum să iubești România « Bi ■ » . Lansare în premieră la Galeria Română din Capitală! Pentru toți cei care încă se mai întreabă „ce ai putea iubi la țara asta?“, albumul „Loving România“, darul renumitului fotograf documentarist Mugur Vărzariu, aduce cele mai frumoase și interesante imagini. „Dacă până acum am găzduit expoziții și ne întâlneam pentru vernisaje, acum, la Galeria Română lansăm o carte”, după cum puncta gazda evenimentului, Emil Ene. Povestea spusă în imagini îți încălzește inima. Este despre o Românie pe care o mai putem salva. „Satul românesc este cel care ne poate salva, dar noi ne-am bătut joc de el“, spunea Mugur Vărzariu (foto), cu ocazia lansării în spectaculoasele spații ale Galeriei Române Prin „Loving Romania”, Mugur Vărzariu a intrat, așa cum mărturisea, în curțile și membm în casele oamenilor, în sufletele lor și... în bucătăriile lor. Pentru că acest volum are și imagini în care există doar o linie subțire între tradiție și modern. „Nu-mi iese din minte imaginea aceea a unor fete din Maramureș, îmbrăcate în superbele costume populare, dar încălțate cu pantofi moderni, cu toc, diverse modele și culori“, povestea autorul. Volumul are presărate și câteva rețete culinare tradiționale. (Carmen Anghel) Mireasma nopții , o încântare să parcurgi cărțile lui AnDar nu numai intriga polițistă îl captivează pe cititor. Scriitorul italian a descoperit un stil inconfundabil de a povesti. El alternează cu măiestrie momentele tensionate cu altele de un haz nebun. Curios, personajul principal, comisarul Salvo Montalbano nu este un hâtru pus pe glume și pozne. Dimpotrivă, în cea mai mare parte a timpului ne apare ursuz, îmbufnat, înfuriindu-se din orice fleac, îl enervează hainele din dulap care miros a naftalină sau devin prea mici după spălare, mâncărurile care nu sunt bine preparate - lui îi place să se îndoape până plesnește, ori de câte ori i se pun în față bucate alese. Dar mai ales îl enervează oamenii subalternii indolenți, șefii aroganți și dornici de aplauze, îl scot din sărite și capriciile iubitei. Și totuși, în ciuda comportamentului său imprevizibil și doar în aparență antipatic, Montalbano rămâne un anchetator de care te simți atașat, un profesionist care merge până-n pânzele albe pentru a încheia cu brio o investigație; în “Mireasma nopții” el are de rezolvat un caz de escrocherie financiară. Emanuele Gargano a creat un fond de investiții cu un nume ispititor - “Regele Midas”. După ce a fruierit sute de creduli care i-au încredințat economiile de-o viață, a dispărut cu banii lor și nimeni nu-i mai dă de urmă. S-a refugiat într-o insulă exotică unde brațul legii nu-l mai poate ajunge? A suferit un accident de mașină de care nimeni nu are știre și zace pe fundul unei prăpăstii? A înșelat vreun mafiot și acesta i-a pus capăt zilelor? Cercetările mai-marilor lui Montalbano acreditează ultima variantă - doar acțiunea se petrece în Sicilia! Ei văd mafioți acolo unde nu sunt, dar nu-i văd acolo unde sunt cu adevărat” - observă comisarul cuprins mereu de o umoare neagră. Lui îi revine meritul de a oferi soluția corectă. Evident, aceasta este complet neașteptată. Nu vă apucați să-l citiți pe Andrea Camilleri în timpul desfășurării Campionatului European de fotbal care tocmai a început. Riscați să nu mai vedeți niciun meci, pans au ritm, j