Evenimentul Zilei, septembrie 2016 (Anul 25, nr. 7813-7834)

2016-09-15 / nr. 7823

Declarația zilei Adică până acum ai mâncat zece fripturi, dacă acum mănânci numai șapte, e bine Pensii mai mari pentru ambulanțieri Senatul a adoptat ieri un proiect de lege prin care se reglementează statutul personalului angajat în serviciile de ambulanță, aceștia urmând să beneficieze de pensii speciale de 80% din media salariilor brute, inclusiv sporurile legale, din ultimele 12 luni. Angajații de la ambulanță se vor putea pensiona la vârsta de 57 de ani sau dacă au muncit minimum 20 de ani în sistem. Proiectul trebuie votat și de Camera Deputaților. mc RATB cumpără autobuze supraetajate Regia Autonomă de Transport București vrea să cumpere patru autobuze supraetajate pentru traseul turistic Bucharest City Tour, valoarea licitației fiind estimată la 3,9 milioane de lei fără TVA. Vehiculele care vor avea platformă deschisă mai trebuie să aibă podea complet coborâtă pe toată lungimea, fără trepte, și vor fi destinate transportului turistic în București, potrivit anunțului de licitație. Capacitatea minimă acceptată este de 75 de persoane, iar mașinile trebuie livrate în două luni de la semnarea contractului. □□□ „Evenimentul zilei" la B1 TV ora 11.00 invitații de astăzi ai emisiunii "Evenimentul zilei" Invitații ediției de la ora 11.00, în studioul emisiunii moderate de Silviu Sergiu: - Clotilde Armand, politician; - Daniel Ionecin--avocat. Principala tema de discuțier cele mai importante evenimente politice de actualitate. Puteți adresa întrebări direct pe evz.ro, pe adresa de e-mail online@evz.ro și la tel. 021.527.11.11 Actualitate 15.09 . Când s-a întâlnit hoțiil cu porcuriil I și IMBBMBI infractorului cu pim picior în pușcăriil din cauza unui om care nu s-a lăsat. Un inculpat analfabet, arestat la domiciliu pentru două furturi, s-a trezit într-un scenariu de film horror. Cum a acționat de i-a făcut pe procurori să ceară arestarea lui preventivă Ionuț Mureșan mureșan@evz.ro ntr-o sală de judecată aproape goală de la Tribunalul București, o JL avocată pledează cu patos pentru admiterea contestației clientului ei și desființarea încheierii prin care s-a dispus înlocuirea măsurii arestului la domiciliu cu arestul preventiv. Dincolo de jargonul avocățesc, povestea pare desprinsă dintr-un film. Povestea porcului Clientul ei, Iulian Liviu Balșa, este un hoț analfabet cercetat pentru două furturi mărunte. Stă ca pe acela pupitru lângă avocată, se uită când la ea, cu speranță, când la judecătoare, cu îngrijorare, când la inculpații din boxa arestaților cu groază. „Clientul meu dormea când a auzit țipete pe stradă, țipete de copii. Și s-a gândit la fetița lui, de 7 ani, fiu cu arestul preventiv, era într-o situație de urgență!41 îl apără avocata pe amărâta care se vedea deja cu un picior în pușcărie. Procuroarea cere, la rândul ei, plasarea lui Iulian șicare se afla printre Procurorii cer încarcerarea acei copii, unui bărbat cercetat în arest Speriat, la domiciliu, prins de poliștti , la tăiatul porcului imobilul in _________ viu Balșa în arest preventiv pentru 30 de _______________ zile. „Incare stătea în arest la domiciliu și a ieșit în stradă, unde a văzut un porc fugind cu un cuțit înfipt în gât. Vecinul lui de vis-a-vis încercase să taie porcul în curte. Este un exces de zel al instanței de fond faptul că i-a înlocuit măsura arestului la domiciculpatul a încălcat cu reacredință obligațiile arestului la domiciliu. A beneficiat de clemența judecătorului cu toate că este autoru a două infracțiuni de furt și mai are șapte amenzi administrative pentru acelaș gen de fapte." Versiunea hoțului Judecătoarea ia cuvântul amenințător, citind din dosar: „Ați mers în curtea vecinului, să îl ajutați să taie porcul!” „Nu, doamna președinte! Nu-i adevărat. Eu nu știi să citesc, nu știu ce scrie acolo. Eu dormeam și m-am trezit că urlau copiii. Și soție urla. Și porcul ăla urla, cu cuțitul în gât! Vă dați seama putea să o lovească pe fetiță să-i sară cuțitul ăla... Nu am mai putut judeca! L-am ajutat apoi pe vecin să-l taie, ce am zis că nu...Și apoi au venit milițienii! Milițienii mî așteptau!“, strigă inculpatul precipitat, în ultimul său cuvânt Un hoț mărunt riscă o lună de arest pentru că a plecat să-l ajute pe vecinul său oste ïi să taie porcul Giovanni Becali scapă de pușcărie fără să dea un leu din prejudiciu Magistrații de la Tribunalul Ilfov au decis definitiv, ieri, eliberarea condiționată din închisoare a fostului impresar Ioan Becali (foto), zis „Giovanni“,care avea de executat o pedeapsă de 6 ani și 4 luni închisoare primită în dosarul transferurilor din fotbal. Pentru că are peste 60 de ani, legea îi permite lui loan Becali să execute doar o treime din pedeapsă. Astfel, loan Becali a executat efectiv doar 2 ani și 6 luni de detenție. Inițial, Judecătoria Sectorului 4 a respins, în luna iulie, cererea de eliberare a lui Ioan Becali, însă acesta a făcut contestație la Tribunalul Ilfov, având câștig de cauză. De-a lungul timpului, Ioan Becali a făcut mai multe cereri de eliberare, susținând că are probleme mari de sănătate și a avut un comportament bun în închisoare. Unul dintre argumentele procurorilor prin care s-au opus eliberării lui loan Becali a fost cel al faptului că acesta „nu a plătit un leu sau un dolar” din prejudiciul produs prin transferurile frauduloase de jucători. în martie 2014, loan Becali a fost condamnat definită alături de Gheorghe Copos, Victor Becali, Jean Pădureanu, Gică Popescu, Gheorghe Nețoiu și Cristi Borcea, pentru un prejudiciu de 1,5 milioane de dolari în dauna statului și 10 milioane în dauna a patru cluburi de fotbal. (Ionut Mureșan) .condiționate