Evenimentul Zilei, noiembrie 2016 (Anul 25, nr. 7856-7877)

2016-11-23 / nr. 7872

Am înțeles că domnul Dragnea e îngrijorat de posibila fraudare a alegerilor parlamentare. Știu că dumnealui este un om cu experiență în organizarea alegerilor și mai știu că, în trecut, nu totul a mers bine din acest punct de vedere" Polițiștii locali vor reducerea vârstei de pensionare Peste 1.000 de polițiști locali au protestat, ieri, în fața Guvernului, cerând reducerea vârstei de pensionare, pentru că nu pot munci până la 65 de ani. După câteva ore de la începerea mitingului, aceștia au primit promisiuni de la ministrul Muncii, Dragoș Pîslaru, că solicitarea lor va fi analizată. Totodată, se va face o analiză comparativă pentru a vedea în ce măsură parte din personalul Poliției Locale ar putea fi asimilat Politiei Nationale. nm Declar .Ui premier Fiul unui milionar, moarte suspectă Daniel Chiață, fost fotbalist la Dinamo 2, a decedat la mijlocul săptămânii trecute, la numai 29 de ani. Tragedia ar fi avut loc după ce tânărul ar fi combinat whisky cu un „praf”. Daniel este fiul lui Marian Chiață, administrator al mai multor restaurante de lux din București. Acesta a devenit cunoscut publicului larg, la sfârșitul anilor ’90, când a fost condamnat la șase ani de închisoare în celebrul dosar Țigareta 2. am Sibiul va împodobi cel mai înalt brad Cel mai înalt brad din România, de 42 de metri, a fost așezat ieri în Piața Revoluției din Cisnădie, urmând să fie împodobit până pe 5 decembrie, când va fi pornit iluminatul de sărbători. Tot pe 1 decembrie se va deschide și patinoarul din oraș, singurul acoperit din județul Sibiu, cu o suprafață de aproximativ 800 mp. Patinoarul va fi deschis în fiecare zi a săptămânii, de luni până vineri, începând cu ora 16.00 până la 21.30, iar în weekend va fi deschis de la 14.30 până la 21.30. Taxa de intrare la patinoar este de 5 lei / ora pentru copii și 10 lei / ora pentru adulți, mc Actualitate 23.11 Evenimentul zilei, Miercuri, 23 noiembrie 2016 Ce secrete ascunde ceasul lui Mihai Eminem Valorosul obiect scos la licitație i-a fost dăruit la^^^ junimiști, iar specialiștii îi susțin autenticitatea.^ Genialul poet era obsedat de timp Anca Simionescu anca.simionescu@evz.ro Licitația „Istoria Românilor“, ce a avut loc aseară și unde . Artmark a scos la vânzare un ceas de buzunar, despre care casa de licitații susține că a aparținut poetului Mihai Eminescu, a stârnit multe dezbateri. Prețul de pornire al piesei unicat a fost de 5.000 de euro, iar cunoscutul eminescolog, profesorul mi Am vă zut pentru prima dată ceasul în 1994 la o casă de licitații. Dincolo de monograma, mi-a atras atenția anul I .. în care a fost dăruit, NICOLAE GEORGESCU, prof. univ. n Seria ce ascunde adevărul istoric versitar Nicolae Georgescu, a autentificat obiectul. In catalogul licitației era trecut „Ceas de buzunar ce a aparținut poetului Mihai Eminescu, cu dedicație din partea junimiștilor: «Maestrului slovei», datat 1876. Mecanism cu armare manuală având 15 rubine, serie carcasă 12902”. Ceasul are gravat pe capacul din spate inițialele poetului, «M. E.», încadrate de motive florale și vine însoțit de cutie și cheie pentru întoarcere“. Mulți colecționari au fost însă neîncrezători în ceea ce privește autenticitatea obiectului. „Să fie clar, nu sunt evaluator. Ca istoric literar, însă, am văzut pentru prima dată ceasul în 1994, la o casă de licitații. Dincolo de monogramă, mi-a atras atenția anul în care a fost dăruit. Este 1876, an în care Eminescu a fost primit oficial în „Junimea” și a primit cadou din partea societății un baston cu mânerul de fildeș, cu monogramă stilizată și un ceas. Bastonul din bambus se află la Muzeul Județean din Pitești, din 1970, și a fost adus de la Chișinău. Așa am făcut legătura cu ceasul“, a povestit, pentru EVZ, prof. univ. Nicolae Georgescu. Ceasul din argint al lui Eminescu, mai puțin valoros decât cel primit de la tatăl său în 1881, și pe care poetul îl amaneta când nu mai avea bani, a fost purtat zilnic de poet. Despre Eminescu se știa că avea obsesia timpului și chiar folosea o expresie în limba germană: „Am să devin un ticăit!“ „Mai importantă decât monograma este seria de carcasă, 12902. Dacă seria ar fi urmărită s-ar putea să descoperim și alte ceasuri cu serii asemănătoare primite de membrii Junimii. în 1994 am arătat ceasul Muzeului Județean din Pitești. Ei au fost entuziasmați și ar fi vrut să-l achiziționeze, dar când au văzut prețul, au refuzat. Motivația a fost că nu se poate garanta autenticitatea și că oricine putea să facă monograma și gravura, în proporție de 99%, eu credcă este autentic”, a mai adăugat profesorul Georgescu. Ceasul scos la licitație provine din colecția Lucian Stanciu, care l-a achiziționat, la rândul său, cu ani în urmă, de la o altă casă de licitații osar „Prințul Pa DNA trebuie să declasifice un mandat de interceptare înalta Curte a decis să reia dezbaterile în dosarul în care sunt inculpați Prințul Paul, Remus Truică, alți oameni de afaceri și Dan Andronic, pe data de 8 decembrie. După două amânări în care instanța nu s-a pronunțat pe nicio excepție, ieri, a hotărât să repună cauza pe rol și următoarea întâlnire să aibă loc în camera de consiliu. Judecătorii au cerut DNA să li se trimită mandatul de interceptare, declasificat, pentru Tal Silberstein, in baza căruia s-a înregistrat o convorbire telefonică din data de 15.12.2011. Mai mult, avocatul Ion Cazacu a declarat pentru EVZ că dosarul a fost retrimis procurorilor DNA, la sesizarea apărătorilor, pentru a se stabili dacă există inadvertențe în redarea acestor interceptări Redăm minuta instanței 345/64/2016: „Repune cauza pe rol. Emite adresă către Direcția Națională Anticorupție - Serviciul Teritorial Brașov în vederea înaintării la dosar a mandatului nr. 005476/09.09.2011 emis de către înalta Curte de Casație și Justiție, declasificat, în baza căruia a fost interceptată și înregistrată convorbirea efectuată de numitul Tal Silberstein, de la postul telefonic nr......,la data de 15.12.2011 (ora 15:59:42), redată în cuprinsul procesului verbal din data de 16 decembrie 2015. Fixează termen în camera de consiliu la data de 8 decembrie 2016 - ora 11:00, Sala Secțiile Unite, cu citarea contestatorilor inculpați, precum și a intimatelor-părți civile. Se va asigura asistența judiciară obligatorie a inculpaților, procedându-se la încunoștințarea telefonică a apărătorilor aleși. Se va asigura prezența unui interpret de limbă engleză. Definitivă. Pronunțată în ședința din camera de consiliu, astăzi, 22 noiembrie 2016.“