Evenimentul Zilei, septembrie 2017 (Anul 26, nr. 8065-8085)

2017-09-15 / nr. 8075

Pentru mine, fermierii sunt cei care mă trezesc și mă încânți și îmi păstrez această forță și această energie de muncă pentru că eu sunt ministrul lor. " ministrul Agriculturii Declarația zileia Loto - șanse duble de câștig Loteria Română a anunțat, ieri, că următoarele extrageri loto vor avea loc duminică, 17 septembrie 2017, sub titulatura „Tragerile Speciale Aniversare 111 ani”, cu prilejul aniversării a 111 ani de la înființarea Loteriei Române. Toți jucătorii vor avea șanse duble de câștig, deoarece pentru fiecare din jocurile Loto 6/49, Joker și Loto 5/40, cu același bilet, se va participa la două trageri: principală și tragerea suplimentară. □an SFÂNTUL ZILEI Clopotele lui Iosif Sfântul Iosif cel Nou de la Partoș s-a născut în 1568, în orașul Raguza din Dalmația. După moartea tatălui său, se mută cu mama sa la Ohrida, în sudul Dunării. La 15 ani intră la Mănăstirea de aici, apoi, după cinci ani, ajunge la Athos, unde se călugărește la Mănăstirea Pantocrator, cu numele de Iosif. Este trimis de patriarhul Constantinopolului ca egumen la marea lavră Sfântul Ștefan din Adrianopol. După șase ani, ajunge stareț la lavra românească Cutlumuș. Tot Patriarhia Constantinopolului îl trimite ca mitropolit la Timișoara, în 1653 se retrage la Mănăstirea Partoș de lângă Timișoara, unde moare după trei ani. Când își dă duhul, clopotele încep să bată singure. Este înmormântat în naosul bisericii, dar în 1956 moaștele îi sunt strămutate la Catedrala din Timișoara. Este canonizat în 1992. (A.P.) 4,5984 C 4,5980 4,5978 4,5986 3,8657 E 3,8381 3,8116 3,8421 Actualitate 15. 09. Evenimentul zilei, Vineri, 15 septembrie 2017 Numele unui fost premier denunțat, înlocuit deliberat în actele DNA Procurorii Mihaiela Moraru Iorga și Doru Țuluș și-au susținut punctul de vedere în plenul CSM, unde au contestat decizia din 4 iulie a Secției pentru procurori, de revocare din DNA, la solicitarea Laurei Codruța Kovesi Ionuț Mureșan ionut.muresan@evz.rc Procuroarea Mihaela Moraru Iorga a declarat în fața plenului Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) că solicitarea șefei DNA, Laura Codruța Kovesi, de revocare a sa din DNA este „un adevărat fals intelectual“, după careta aruncat „bomba“: „în cererea de revocare se precizează că denunțătorul Pescariu Dinu Mihail a denunțat la data de 14.10.2016 o persoană pe nume Vanesalusuf și pe martor și pe cumpărătorul de influență Florică Claudiu, aspect neadevărat. Dacă Inspecția Judiciară ar fi verificat sau dacă Secția de procurori ar fi solicitat acest document, ar fi văzut că Pescariu Dinu Mihail, și nu voi merge mai departe să dau date, a denunțat o cu totul altă persoană, a denunțat un posibil trafic de influență săvârșit de un fost prim-ministru și s-a denunțat pe el ca și cumpărător de influență“, a declarat Mihaela Moraru Iorga. Potrivit unor surse judiciare, premierul în cauză ar fi Emil Boc. Rolul lui Pescariu Dinu Pescariu este unul din personajele-cheie ale dosarului Microsoft, denunțător în cauză. Potrivit DNA, Pescariu a fost „cel care trebuia să asigure susținere financiară și relaționarea cu persoane ce aveau in Acuzații i'Jliti|U=M^T ¥ lT incendiare □ Mihaela Moraru Iorga a fost „mazilită” de șefa DNA FOTO: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU □ CSM respinge cererile CSM a respins,ieri, contestațiile formulate de procurorii Doru Țuluș și Mihaiela Moraru Iorga împotriva deciziei de revocare a acestora din funcții. Pe data de 29 iunie, Laura Codruța Kovesi a cerut CSM aviz pentru revocarea celor doi, motivând că primul ar fi „soluționat dosare penale în care era implicată o persoană cu care avea raporturi civile”, iar a două „nu a înregistrat un denunț conform dispozițiilor legale” fluență asupra unor membri ai Guvernului, să asigure deschiderea unor conturi în străinătate din care să fie efectuate plăți către miniștrii sau funcționarii implicați“. Dinu Pescariu, împreună cu Dorin Cocoș și Gheorghe Ștefan „Pinalti” au asigurat susținerea financiară și relaționarea cu persoane care aveau influență asupra membrilor Guvernului Emil Boc, prin deschiderea unor conturi în străinătate din care să fie efectuate plăți către miniștrii sau funcționarii implicați. UNJR vrea pedepse de până la 10 ani pentru „robele cu epoleți” Uniunea Națională a Judecătorilor din România (UNJR) a propus Consiliului Superior al Magistraturii (CSM) ca racolarea sau tentativa de recolare a magistraților de către servicii să fie pedepsită cu închisoare de la 5 la 10 ani. De asemenea, UNIR a propus ca și comisiile parlamentare de control al serviciilor să poată verifica dacă acestea au acoperiți în justiție sau nu. Textul propus de UNIR este: „Serviciilor de informații le este interzis să racoleze persoanele prevăzute de aliniatul 1 ca lucrători operativi, inclusiv acoperiți, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informații, încălcarea acestei interdicții este infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 5 la 10 ani”. Pedeapsa aplicată lucrătorilor serviciilor de informații vine ca o completare la interdicția care deja îi privește pe magistrați și personalul auxiliar, cărora le este interzis să fie lucrători operativi ai serviciilor de informații. Islamistul Bîrzu voia să facă „BUF!”cu tot cu mascați Cristian Bîrzu (foto), bărbatul din Roman care a devenit islamist în timp ce executa o pedeapsă în Germania, a fost interceptat în repetate rânduri în timp ce amenința că va arunca în aer mascații în cazul în care aceștia ar veni să-l salte. Bîrzu a îmbrățișat ideologia musulmană extremistă, după ce a fost închis în Germania, acesta având un cazier bogat. Odată eliberat, Bîrzu s-a arătat hotărât să nu se mai întoarcă viu la închisoare și voia să se răzbune pe mascați: „Le dau pace să intre în casă, da, da. Mă pun și pe burtă și nici nu știe de unde-i dau drumu’ la ăia. BUF! îi lăs să mă ridice și, cum m-a ridicat în picioare - hai, băga-mi-ași...-n voi acuma cu mine și voi! BUF!”