Evenimentul Zilei, ianuarie 2018 (Anul 27, nr. 8149-8169)

2018-01-17 / nr. 8159

Evenimentul zilei • Adresa: Romexpo (intrarea B), Pavilionul GA, bd. Marăști nr. 65-67, sector 1, cod 011465, București; e-mail ro Românul care a „invadat” Marea Britanie pp*a murit într-un bolid de zeci de mii de euro Victor Spirescu, primul român care a ajuns în Marea Britanie după ce aceasta și-a deschis piața muncii pentru cetățenii din România și Bulgaria, a murit luni într-un accident de circulație. Pe data de 1 ianuarie 2014, el a fost așteptat, pe aeroportul din Londra, de câteva zeci de jurnaliști englezi și un parlamentar, după ce la finalul anului 2013 publicațiile britanice creaseră o adevărată isterie susținând că țara va fi invadata de muncitorii din estul Europei MMéMON Vlad Alexandru vlad.Alexandru Nu am trăit degeaba. Am trăit viața la maxim“, i-a spus Victor Spirescu (34 de ani) unui prieten cu trei luni înainte să moară. Și se pare că a trăit la maxim până la capăt. Românul a murit într-un accident de circulație produs în timp ce făcea drifturi cu un Audi TT la mai puțin de un kilometru de casa sa din apropiere de Londra. Prețul unei astfel de mașini pornește de la 40.000 de euro, dacă este cumpărată nouă. Spirescu se afla cu un prieten în mașină, care a scăpat cu viață, și a lovit o bordură cu una din roțile mașinii, a pierdut controlul bolidului, care s-a răsturnat, oprindu-se întrun copac. Românul a murit pe loc. In România lucra cu ziua în construcții . De altfel și viața lui pare desprinsă dintr-un film. Victor Spirescu a trăit până la finalul anului 2013 în condiții modeste în satul Pelișor din județul Sibiu. El locuia cu iubita lui din acel moment într-o cameră, pe care o cumpăraseră cu 2500 de euro și pe care o amenajaseră ei. El muncea cu ziua în construcții, iar iubita lui pe la gospodăriile oamenilor din sat și la biserică. Niște prieteni stabiți în Anglia i-au găsit un loc de muncă la o spălătorie din Londra, iar Victor Spirescu a plecat la muncă cu gândul de strânge bani și a se întoarce în satul său pentru a-și întemeia o familie cu iubita și a pune pe picioare o firmă de construcții. Avea propria firmă La spălătoria din Londra a rezistat doar câteva săptămâni, după care s-a angajat la o firmă specializată în instalații de încălzire și sisteme de ventilație. A lucrat acolo un an de zile, timp în care ajunsese să câștige între 6.000 și 7.000 de lire lunar, după care și-a făcut propria firmă. Cât despre iubita sa din România, Carmen Crucean, acesta a adus-o la Londra în vara anului 2014, dar tânăra nu a rezistat în capitala Angliei, acuzând aglomerația și gălăgia din oraș. Cei doi s-au despărțit și, la începutul anului 2015, Victor Spirescu a cunoscut-o pe Suzana Mates (foto), cu care urma să se căsătorească. Con Cri Evenimentul special 3 Cum s-a desfășurat „invazia" din 2014 Victor Spirescu a devenit celebru la începutul anului 2014, când a fost primul român care a ajuns la muncă în Marea Britanie, după ce această țară și-a deschis piața muncii pentru locuitorii Bulgariei și României. Spirescu a fost așteptat la aeroportul Luton din Londra de zeci de jurnaliști și un parlamentar britanic. El a fost prezentat atunci ca unul dintre „invadatorii” din est, după ce la finalului anului 2013 tabloidele din Marea Britanie au creat o adevărată isterie, susținând că Regatul va fi invadat de români și bulgari. Pe data de 1 ianuarie, când englezii se așteptau ca țara să fie luată cu asalt, Londra a fost invadată de românul Victor Negrescu. El le-a declarat pe aeroport jurnaliștilor englezi că a venit să muncească într-o spălătorie. n vre*m w ^ toi i-Jr Procesul oilor care perturbă Scutul Comandamentul Scutului American de la Deveselu se războiește deocamdată cu un cioban ale cărui oi îi perturbă instalațiile militare. Cele circa 250 de oi ale lui Dumitru Bleja au păscut acolo din 2007 unde au și un saivan, înainte de venirea americanilor în 2013. „Oile nu sunt ca oamenii. Ele nu respectă regulile, intră în zona de acțiune a senzorilor de securitate, ating gardul și declanșează sistemele de alarmă”, a explicat primarul comunei vecine, Stoenești, pentru France Press. Astăzi, înalta Curte de Casație și Justiție ar urma să se pronunțe în procesul în care ciobanul cere daune de 18.000 de euro în cazul demolării saivanului, care măsura 132 de metri pătrați Rușii au dat băutura pe sport Consumul de băuturi alcoolice a scăzut în Rusia cu 80% în ultimii 5-7 ani, a declarat ieri ministrul rus al sănătății, Veronika Skvorțova. „Am reușit să reducem cu 80% consumul de ---------— ------------băuturi alcoolice pe cap de locuitor”, a spus ea. De asemenea, grație politicilor guvernamentale „a crescut cu 40% numărul persoanelor care practică activ sport”, a adăugat ministrul rus, subliniind în plus și progresele făcute împotriva tabagismului: „în cinci ani am reușit pur și simplu să reducem cu 22% numărul fumătorilor adulți”, în rândul copiilor și adolescenților scăderea fiind și mai mare, de peste 60%, a precizat Skvorțova. Britanic judecat pentru atac rasial la adresa unei românce Un englez din Guildford este judecat pentru atac rasial agravant după ce a proferat cuvinte jignitoar la adresa fostei sale iubite, de origine română și a mamei acesteia. James Ellis a avut o relație cu românca timp de 18 luni, când femeia a decis să se despartă de el, în ianuarie 2017. Numai că Ellis a continuat să o contacteze pe româncă, fără consimțământul acesteia, ceea ce procuratura consideră a fi un act de hărțuire. Mai mult decât atât, britanicul a avut și un „ton rasist”, într-unele dintre mesajele adresate fostei iubite: „Sunt un tip serios, drăguț, care este prea bun pentru o româncă ieftină”. Apărarea susține că între cei doi „exista încă iubire” atunci când Ellis o vizita pe româncă, iar contactele au fost acceptate de aceasta. nnr Dan Gabriel Sandu, un ieșean de 33 de ani, a fost găsit mort într-o baltă de sânge, pe scara blocului în care locuia, de către vecinii săi. Moartea lui este încă un mister atât pentru familie cât și pentru autorități, principalul tânăr din Iași a fost ucis în Anglia, iar părinții nu pot să-l aducă acasă lul suspect fiind deja eliberat după 24 ore de arest. Tânărul este de loc din comuna ieșeană Tomești. El avea o relație de câțiva ani cu o tânără care i-a dăruit un copil. Plecase din țară pentru a-i oferi fetiței sale un El stătea cu un alt bărbat în casă, care a fost reținut pentru 24 de ore de către poliția de acolo, dar mai apoi a fost eliberat pentru că nu aveau adunate suficiente probe împotriva lui”, a declarat, ieri, fratele tânărului ucis, viitor mai bun. Cei care l-au cunoscut, l-au caracterizat drept un bărbat muncitor și respectuos, de aceea nimeni nu înțelege cum de a avut o moarte atât de violentă. „Cazul a fost trecut cu vederea de presa din Marea Britanie. In urma ieșeanului rămân multe semne de întrebare. Fiica sa în vârstă de doi ani nu se va bucura niciodată de ambii părinți. Familia tânărului are acum nevoie de ajutor pentru a-i repatria trupul. (Valentina Adam) ........................i.......................... Miercuri, 17 ianuarie 2018