Evenimentul Zilei, iunie 2019 (Anul 28, nr. 8503-8522)

2019-06-11 / nr. 8509

Avem poze cu oameni din comisia de votare cu vânătăile de pe ei, avem imagini cu oameni care după încheierea votului au încercat să spargă ușa ambasadei" Declarația zilei Un bon fiscal a ajutat la returnarea unui portmoneu o bătrână de aproape 80 de ani, din Băile Tușnad, care a pierdut un portofel cu bani când se întorcea de la biserică, a fost identificată de polițiști cu ajutorul unui bon fiscal pentru un tort și niște prăjituri femeia primind înapoi portmoneul în mai puțin de trei ore. în portmoneu se găseau 1.554 lei și un bon fiscal, emis în urmă cu aproximativ 2 săptămâni de o cofetărie din localitate și păstrat de proprietară împreună cu banii. (l.M.) □an Mucenicul din temniță » Sfântul Mucenic Timotei a trăit în vremea împăratului Iulian Apostatul (361-363). Pentru sfințenia sa, a primit de la Dumnezeu darul facerii de minuni. Printre acestea, a ucis un balaur care omora călătorii pe drumul ce ducea către Prusa, aruncându-i în gură o țesătură cu care se acoperea Euharistia în Sfântul Altar, a înviat un împărat pe nume Areta și pe o împărăteasă păgână care, în urma minunii, a trecut la creștinism. Sfântul Timotei a fost aruncat în temniță din porunca lui Iulian, dar chiar și aici credincioșii veneau să-i asculte învățătura, împăratul, auzind că și în închisoare îl propovăduiește pe Hristos, a poruncit să i se taie capul. Era ziua de 10 iunie 362. (A.P.) 4,7182 C 4,7295 4,7183 4,7190 4,17476 4,1937 4,1995 4,1887 Actualitate 11.06. Evenimentul zilei, Marți, 11 iunie 2019 Armă de asalt pentru Armată și MAI. Beretta ARX 160, fabricată în România O nouă armă de asalt ar urma să intre în dotarea militarilor din MApN și a forțelor de intervenție ale MAI. Este vorba despre Beretta ARX 160 Marius Bâtcă Petrișor Oană Președintele Holdingului Beretta, Franco Gassalli Beretta a semnat ieri, la Ministerul Economiei, memorandumul care pune bazele primei producții de armament a celebrului producător in România. Memorandumul a fost semnat cu directorul general al Uzinei Mecanice Plopeni, Tiberiu Alexandru Pîrvu, in prezența ministrului Economiei, Nicolae Bădărău și a ministrului Apărării, Gabriel Leș. Așa cum au declarat oficialii Beretta și ai Ministerului Economiei, în prima fază, se va face transferul de tehnologie necesar producerii de componente pentru o armă de asalt ce urmează să intre în dotarea militarilor MApN și a anumitor structuri din cadrul MAI. La fiecare astfel de armă cumpărată, beneficiarii primesc un pistol gratuit. Prima fază a acestui memorandum prevede producția de componente la Plopeni, ce reprezintă 15% din necesarul de fabricație. A doua faza prevede creșterea la 30 la sută. Asta deoarece, deocamdată, nu avem, încă, capacitate și tehnologia necesară. „Este vorba despre un transfer gradual de tehnologie urmând ca, la final, să producem armament, în România, în proporție de 100 la sută”, a declarat Nicolae Bădărău. La rândul lui, Gabriel Leș a subliniat că armele vor fi de producție românească, chiar dacă sunt model Beretta. După eveniment, jurnaliștii și oficialii români și italieni au participat la trageri demonstrative, în Fortul 11, din Poligonul SPP. □ Otel înalt aliat și polimeri speciali Arma este dotată cu pat telescopic și pliabil și țeavă din oțel înalt aliat. Anumite părți componente sunt realizate din polimeri speciali. De asemenea, este prevăzută cu șină Mil-spec Picatinng compatibilă cu orice tipuri de aparate de ochire sau accesorii existente. Astfel, oferă posibilitate de montare a amortizoarelor de sunet, a sistemelor de ochire cu laser, a lanternelor tactice și a unui aruncător de grenade calibrul 40 mm. Lungimea țevii diferă, în funcție de modele, iar greutatea armei este de aproximatv 3,5 kg. Temperatura de operare este de la -47 grade Celsius, la +54 grade Celsius. Beretta ARX160 poate avea calibrul 5,56 x 45 mm NATO sau 7,62 x 39 mm. în ambele cazuri, capacitatea încărcătorului este de 30 de cartușe. Școlile de șoferi, gonite din cartierele Bucureștii Noi și Pajura în București, mașinile școlilor de șoferi nu vor mai avea permis să circule în Pajura și Bucureștii Noi, adică în zonele în care cursanții au programat examenul de traseu. Elevii școlilor de șoferi care vor da examenul în Bucureștii Noi și Pajura din Sectorul 1 nu vor mai avea dreptul să se pregătească pe acest traseu, în zonele cu case și blocuri. Decizia aparține prefectului Municipiului București, ca reacție la petițiile înaintate de cetățenii nemulțumiți de traficul din zonă. Ordinul Prefecturii a intrat în vigoare pe data de 3 iunie, în prezent are statutul de „proiect pilot“ și este deja intens criticat de instructori și cursanți. Instituția Prefectului susține că, înainte de a lua această decizie, a organizat consultări publice. De partea cealaltă, instructorii auto susțin că nu au fost solicitați și, totodată, promit să pună presiune pe autorități, pentru a găsi de comun acord o soluție echitabilă pentru viitorii șoferi. (Andi Miron) Vâlcov revine la înalta Curte Fostul consilier pe probleme economice al Vioricăi Dăncilă, Darius Vâlcov, este așteptat la înalta Curte, astăzi, unde magistrații Completului de 5 judecători vor lua în discuție un nou termen în apel în dosarul în care acesta a fost condamnat, anul trecut, la 4 ani de închisoare pentru trafic de influență, 6 ani pentru spălare de bani, 2 ani pentru efectuarea de operațiuni financiare incompatibile cu funcția, rezultând astfel o pedeapsă de 8 ani de închisoare. (l.M.) închisoare pe viață pentru ucigașii polițiștilor Deputatul PNL Florin Roman a depus, ieri, la Senat, un proiect legislativ în care este prevăzută închisoarea pe viață pentru cei care ucid polițiști sau jandarmi aflați în misiune. Liberalul consideră că deficitul de personal și subfinanțarea sistemului de ordine publică sunt printre principalele cauze pentru care polițiștii sunt răniți sau uciși în misiuni. (Emanoil Ursache) Robotul chinezesc a mers 213 m pe fața virgină a Lunii Robotul lunar chinez Yulu-2 a parcurs 212,99 metri pe fața îndepărtată a Lunii în cadrul misiunii de explorare științifică a teritoriului selenar virgin, transmite Xinhua. Atât modulul de explorare cât și sonda Chang’e-4 au intrat, duminică noapte (ora Beijingului), într-o perioadă de „hibernare” după lăsarea nopții selenare care aduce temperaturi extrem de scăzute, potrivit Centrului pentru Programul Spațial și Explorare a Lunii din cadrul agenției spațiale chineze Sonda chineză Chang’e-4 lansată la 8 decembrie 2018, a aselenizat la data de 3 ianuarie în craterul Von Karman, situat în bazinul Aitken din regiunea Polului Sud, pe fața îndepărtată a Lunii, transmite Agerpres. Oamenii de știință speră că Yutu-2 se va deplasa mai departe pe suprafața necunoscută de pe care va trimite mai multe imagini, va „asculta” poveștile înregistrate de rocile selenare străvechi și va descoperi mai multe urme din istoria timpurie a Lunii și a sistemului solar. (M.B.) încă o achitare definitivă într-un dosar al DNA Fostul consilier prezidențial George Scutaru și fostul vicepreședinte al Camerei Deputaților, Dan Motreanu, au fost achitați definitiv, ieri, de înalta Curte. Cei doi lideri liberali au fost acuzați de DNA că ar fi primit 250.000 de euro, respectiv 170.000 de euro pentru finanțarea campaniei electorale a PNL din 2008. Magistrații au respins apelul declarat de procurori și au menținut hotărârea instanței de fond. în ultimul cuvânt, cei doi au arătat că acuzațiile sunt bazate pe un denunț mincinos. (l.M.)