Evenimentul Zilei, septembrie 2019 (Anul 28, nr. 8567-8587)

2019-09-19 / nr. 8580

Guvernul Dăncilă rămâne în funcție și dacă nu primește votul de încredere. Nu pleacă de la guvernare. Singura șansă să cadă Guvernul este moțiunea de cenzură. președinte PNL Deel« Atenție la munca suplimentară Angajatorii care nu respecta prevederile legale privind munca suplimentară vor plăti amenzi mai mari, după ce Camera Deputaților a adoptat un proiect de lege în acest sens. Amenda este cuprinsă între 1.500 și 3.000 de lei pentru fiecare angajat identificat ca prestând muncă suplimentară. Conform datelor European Working Conditions Survey (EWC5) din 2016, citate în cercetarea menționată, peste 35% din angajații români muncesc mai mult de 40 de ore pe săptămână.(C.D.) SFÂNTUL ZILEI Trei contra lui Apollo Sfinții Mucenici Trofim, Savatie și Dorimedont au trăit în timpul împăratului roman Probus (276- 282), un persecutor al creștinilor. Cei trei sosesc în Antiohia în timpul unor serbări păgâne dedicate zeului Apollo. Pentru că refuză să aducă jertfe zeului, sunt torturați și apoi aruncați în temniță. Savalle își dă duhul în celulă, iar Trofim și Dorimedont sunt uciși prin tăierea capului, pedeapsă rezervată doar cetățenilor Imperiului Roman. (A.P.) 4,7354 E 4,7354 4,7340 4,7352 4,2876 E 4,2654 4,2803 4,2979 Nivel concentrație H2S in aerul ambiental din cartier Bucureștii Noi Medie zilnică concentrație H,S 0,00480 mg/m (pentru ziua de 18.09.2019) Echipament de măsurare: Analizor automat Serinus 51 Limita maxima admisibila legal: 0,008 mg/m! Sursa datelor/măsuratorilor: IRIDEX GROUP RIDL.\ Actualitate 19.09. Evenimentul zilei, joi, 19 septembrie 2019 de Ovidiu Drugă POLITICALLY INCORRECT Pax Europae între Franța și Italia! Macron merge la Roma ca să-și fructifice “victoria”! Schimbarea coaliției de guvernare a adus Italia înapoi în tabăra proeuropeană și progresistă. Imediat după ce premierul Conte și susținătorii săi din Mișcarea 5 Stele au bătut palma cu Partidul Democrat (de stânga) și au format un nou executiv (fără Salvini), porturile s-au deschis pentru imigranți, iar prioritățile politice s-au schimbat cu 180 de grade. Toate centrele dintre Italia și Franța au dispărut ca prin farmec. Emmanuel Macron a uitat că, în vreme ce Salvini o sprijinea pe Marine Le Pen contra sa, șeful 5 Stele, Luigi di Maio, era cel mai mare susținător al „vestelor galbene“. La rândul lor, noii guvernanți sunt gata să îl primească cu brațele deschise pe președintele francez, primul lider care vizitează Roma după marea schimbare. Ce înseamnă această Pax Europae între Franța și Italia? Simt interesele celor două țări compatibile sau e vorba de o pace cu învinși și învingători? Să vedem ce scriu două publicații serioase aflate în tabere diferite- prestigioasa revistă progresistă Foreign Affairs (editată de celebrul Council on Foreign Relations) și ziarul italian ilgiornale.it, care îi susține pe populiști. Alexander Stille, profesor la Columbia Journalism School din Sao Paulo, scrie în Foreign Affairs că triumful progresiștilor în Italia ar putea fi efemer. Ca sa aiba șanse sa mențină coaliția și să-l împiedice pe Salvini să se întoarcă la putere, politicienii din Mișcarea 5 Stele și Partidul Democrat trebuie să rezolve probleme dificile. „Oprirea ascensiunii populismului de dreapta va depinde de capacitatea sa (a guvernului Conte bis n.r.) de a îmbunătăți nivelul de trai italian și de a inversa unele tendințe negative care au făcut din țară una dintre cele mai slabe verigi din Uniunea Europeană“, scrie Alexander Stille. Nu e deloc o sarcină ușoară. La începutul anilor 1990, scrie Stille, PIB-ul italian era similar cu cel al Marii Britanii. Acum este cu peste 30% mai mic. „Datoria publică a Italiei este egală cu 132% din PIB -ul său (...) ceea ce lasă țării o marjă de cheltuieli foarte mică pentru a stimula creșterea“. Mai mult, ratele de impozitare italiene sunt printre cele mai mari din lume. Ca să nu mai spunem că Uniunea Europeană ar putea băga bețe în roate. Potrivit lui Stille, populismul de dreapta a crescut din cauza „birocraților orbi“ ai UE, care sunt „mai preocupați de rigoarea fiscală“ decât de „calitatea vieții țărilor membre“. Ca să nu mai vorbim de imigrația masivă. Va aduce vizita lui Macron o rază de speranță pentru premierul Conte și susținătorii săi? Greu de crezut, susțin ziariștii de la ilgiornale.it. „ In primul rând, în ceea ce privește industria, trebuie discutate nu numai enorma penetrare franceză în Italia, ci și afacerile Six-Fincantieri (unde Macron a făcut totul pentru a opri Italia), problema Tav și nodul Fea-Renault, niciodată rezolvat. Sunt divergențe enorme, la care se adaugă principala problemă a politicii noastre externe: Libia. Franța are două fețe. Colaborează cu Italia (pentru că i-ar fi imposibil să nu o facă), dar este clar că interesele sale sunt complet divergente. Și, cu siguranță, nu este o coincidență faptul că Nicolas Sarkozy a lansat atacurile asupra Libiei lui Muhammar Gaddafi în timp ce Italia era primul partener comercial și energetic al regimului de la Tripoli. Așadar, președintele francez are nevoie ca noul guvern de la Roma să funcționeze ca o cutie de rezonanță a politicilor sale și să-l ajute să-i smulgă Angelei Merkel conducerea Uniunii Europene. Ce va primi Italia în schimb... Asta e mai greu de spus - poate puțină înțelegere în aplicarea „constrângerilor bugetare europene“, poate „o soluție continentală pentru imigrație“... Sau, pur și simplu, nimic... Nu de alta, dar o coincidență stranie face ca fostul premier democrat Renzi (mare prieten al Franței) să anunțe, tocmai în aceste zile, că își face partid, dar va continua să sprijine executivul Contebis. Deocamdată, Crimele din Caracal, ziua 55. Ce ascundea Dincă în gropile din curte Gheorghe Dincă rămâne în spatele gratiilor până pe 24 octombrie, după ce magistrații Tribunalului Olt s-au prelungit, ieri, cu încă 30 de zile mandatul de arestare. DIICOT a dat un comunicat în care arată care sunt concluziile finale ale legiștilor în cazul rămășițelor umane găsite în data de 5 august la marginea unei păduri din Caracal, despre care se crede că ar aparține Luizei, dar care erau arse atât de tare încât nu s-a putut extrage ADN din ele: „fragmentele osoase și fragmentele dentare expertizate provin de la scheletul unei singure persoane de sex feminin la care se estimează vârsta biologică la momentul decesului de circa 15-19 ani”. Legiștii au comunicat și rezultatul expertizei antropologice pe fragmentele osoase descoperite în curtea lui Dincă în urma săpăturilor din perioada 12-28 august, „întregul material osos examinat este de origine animală”. (Ionut Mureșan) 5e cer condamnări grele pentru torționarii disidentului Ursu Ultimul termen pe fond în procesul în care foștii ofițeri de Securitate Marin Pîrvulescu (maior la data faptlor) și Vasile Hodiș (locotenent) sunt acuzați de infracțiuni contra umanității în legătură cu moartea în închisoare a disidentului anticommunist Gheorghe Ursu a avut loc, ieri, la Curtea de Apel București. Procurorul de ședință a cerut judecătoarei Mihaela Nițu ca torționarii disidentului să fie condamnați la câte 25 de ani de închisoare pentru crime împotriva umanității. Procurorii susțin că, în perioada ianuarie - noiembrie 1985, inginerul disident Gheorghe Ursu a făcut obiectul urmăririi informative și judiciare pentru acte sau fapte considerate ostile regimului comunist, fiind arestat la 21 septembrie 1985. A murit pe 17 noiembrie 1985, în Spitalul Penitenciar Jilava, (Ionut Mureșan) Un bărbat din India s-a confruntat cu o situație șocantă, s-a crescut un corn în frunte cu o lungime de aproximativ 10 centimentri. Cornul este din keratină, din același material cu unghiiile. Indianul a suferit o intervenție chirurgicală de îndepărtare a cornului. în termeni medicali, această afecțiune rară se numește cornul sebaceu (cornul diavolului). (c.D.) 'ftflirEinini ■VnjjHil hLj mHIj în frunte S-a înființat Asociația Judecătorilor pentru Apărarea Drepturilor Omului AJADO s-a lansat, public, ieri la Oradea. Membrii fondatori ai asociației sunt Florica Roman (judecătoare la Curtea de Apel Oradea), Raluca Cuc (președinta Secției a II-a civile de la Tribunalul Bihor) și Traian Munteanu (fost magistrat la CA Oradea, pensionat în 2013). AJADO are printre obiective apărarea independenței justiției și a judecătorilor, îmbunătățirea relației dintre cetățean și justiție, apărarea judecătorilor și procurorilor împotriva oricăror intruziuni de natură să le afecteze independența și/ sau imparțialitatea, precum și promovarea, consolidarea și apărarea demnității profesiei de judecător și procuror. (Cătălin Dumitrescu) Președintele Transelectrica n-are facultate Președintele Transelectrica, Marius Dănuț Carașol, și-a falsificat CV-ul, spunând că a absolvit Facultatea de Electrotehnică din cadrul Universității Politehnica București. Universitatea Politehnica din București a răspuns, pentru Edupedu.ro, următoarele: “Persoana menționată de dumneavoastră în solicitarea transmisă a fost student al UPB, dar nu a finalizat studiile”, întrebat dacă a absolvit Politehnica din București, așa cum scrie în CV-ul public, Marius Dănuț Carașol a răspuns: “Nu pot să vorbesc, mulțumesc mult”. (C.D.)