Evenimentul Zilei, noiembrie 2019 (Anul 28, nr. 8611-8631)

2019-11-25 / nr. 8627

Evenimentul zilei România lui Cristoiu Duminică, 24 noiembrie 2019, n-a avut loc al doilea tur al prezidențialelor. A avut loc Ceremonia de întronare a lui Klaus Iohannis Mereu Intîiul, primul președinte monarh din Istoria României . PAGINA 1( SPECIAL Ziaristul care a dat pixul pentru un tirbușon Șomelierul bun nu-ți toarnă vinul pe gât, ci ți-l bagă-n cap OPINIE - Simona Ionesco Victimele neștiute din spatele otrăvirii de la Timișoara ? or. Ione Cotidian national Citit zilnic de 108.000 de români (SNA) □ vizitatori unici pe luna octombrie evz.ro, 3.671.242 [SATI] și 3.740.288 (Google Analytics ACTUALITATE Avertizare de Crăciun. Atenție la pesta porcină! S PAGINA ; INTERVIU CRISTIAN PÂRVULESCU, POLITOLOG: „Organizația de partid a PSD la nivel local este îmbătrânită, rigidă și conservatoare. Doar carieriștii mai pot intra într-un astfel de partid!” ... . MaMfflfega_____________ Klaus Iohannis a zdrobit-o pe Viorica Dăncilă! Klaus Iohannis este noul președinte al României. Rezultatele exit poll-urilor de la Antena 3 și Realitatea, respectiv Cursa Avangarde, îl indică pe actualul președinte ca fiind câștigătorul cursei prezidențiale cu un scor de aproximativ 65%. Dacă luăm în calcul și voturile din Diaspora, acestea vor depăși procentul de 70% în favoarea actualului președinte, având o prezență record în Diaspora. Pentru că acest tur al alegerilor prezidențiale poate fi considerat unul al recordurilor, respectiv o prezență uriașă în străinătate, peste un milion de voturi - un procent mai mare pentru actualul și viitorul președinte, o victorie mai categorică decât cea pe care Ion Iliescu a avut-o în confruntarea cu Corneliu Vadim Tudor. Se poate spune că această cursă prezidențială a fost una fără istoric, dar așa cum se poate vedea din dinamica cifrelor s-au înregistrat câteva recorduri, în ce măsură acestea vor fi confirmate în perioada următoare, rămâne de văzut. Dar, în mod cert, Klaus Iohannis a zdrobit-o pe Viorica Dăncilă! Conform Curs-Avangarde, Klaus Iohannis a obținut 64,8%, iar Viorica Dăncilă, 35,2%. IRES îl dă câștigător pe Iohannis cu 66,5%, iar Sociopol, cu 67%. (Dan Andronic] Turul II, la Brănești: „Am votat, ca să votăm. La noi, primarul este important!” IMAGINA C Animalele vor avea SMURD-ul lor! Locuitorii Capitalei vor fi obligați, începând cu 2020, să își declare, prin mail sau corespondență, animalele de companie către Autoritatea pentru Supravegherea și Protecția Animalelor (ASPA). Totodată, Bucureștiul va avea, din decembrie, un Smurd pentru animale, care va interveni cu două ambulanțe veterinare în cazul celor fără stăpân și rănite pe raza municipiului. Autoturismele sunt achiziționate deja și sunt în curs de echipare. (Dan Coravu) -TIMEUȚÎîBl Suspect de tâlhărie, evadat din sediul Poliției Caracal Polițiștii din Caracal, care au stat o noapte la poarta lui Gheorghe Dincă în timp ce acesta ardea cadavrul Alexandrei Măceșanu, fac tot ce potea să nu-și dea cu firma-n cap. Ieri dimineața, în jurul orei 7,30, au arestat un tâlhar care a jefuit o casă de pariuri de 9.000 de lei, amenințând casiera cu o sticlă. La câteva ore, mai vigilenți decât colegii lor din Caracal, cei de la Inspectoratului de Poliție Județean Olt au emis următorul comunicat: „în urmă cu aproximativ 15 minute, bărbatul bănuit de săvârșirea infracțiunii de tâlhărie din această dimineață a fugit din sediul Poliției Municipiului Caracal. Forțe sporite din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Olt siunt angrenate în activități de căutare“ (R.C. Pena) Mitul anului câinesc a fost spulberat de americani Teoria potrivit căreia un „an câinesc" reprezintă echivalentul a șapte ani umani este un mit, potrivit unui studiu realizat de o echipă de cercetători de la Universitatea California din Los Angeles. De asemenea, cercetătorii americani afirmă că exemplarele canine de doi ani sunt deja animale de vârstă mijlocie, deși câinii au tendința de a îmbătrâni mai încet decât oamenii în a doua jumătate a vieții lor. Atunci când ajung la vârsta de trei ani, câinii s- ar apropia de fapt de echivalentul unei persoane care are 50 de ani. Experții americani au descoperit că exemplarele de labrador în vârstă de 10 ani aveau o vârstă biologică echivalentă cu aceea a unui om de 68 de ani. (A.V.)