Evenimentul, iulie-septembrie 1899 (Anul 7, nr. 1854-1926)

1899-09-19 / nr. 1917

1916 mutvM* I pietre în Andrei și ca să-i sfârna cea9ta. Lucrurile ajunseră la cercetările autorităților ; lipsiau însă dovezile, nimeni nu știea și nu văzuse nimic. Popa făcu o rugăciune pentru mort și’n cimitir se adăugi o cruce neagră. Această lovitură mărini mult familia lui Lebrinn. Erau din firea lor oameni liniștiți și numai batjocurile și ocările l’au înfurieat atîta pe Andrei. Și familia Rapoto cînd văzură că s’a făcut moarte de om, încetată cu sudalmile și ocările...Cu toate acestea o ființă nu uita pe mort și aceea era Aura, care avea curajul bărbătesc în toată familiea ei. In haine de jele și răgușită de plîns dinsa arunca priviri încruntate, pline de ură, către cei de a lui Raposo. Și ’n vara următoare cînd spicurile bogate și frumoase fură snopite, se întîmplă că ’ntr’o noapte hambarul familiei Raposo isbucni în flăcări, făr’ a se ști cum și din ce causă, și focul se ’ntinse atîta că cuprinse grajdurile și casa. Raposo cari dormiau adînc abia scăpară cu viață ; unul din feciori, Roman, principalul care a ucis pe Andrei Lebrina, fu găsit ars cenușă printre ruine, fără ca cineva să fi putut pricepe cum un flăcău atît de vînjos să nu se fi putut scăpa. Toate acestea s’au întimplat pentru că Raposo n’au vrut s’ajute pe Lebrina la seceră.. Traducere de C. Săteanu. CRONICA ZILEI SCOLARE Cursurile teoretice de la școala de Bele-Arte vor începe în ziua de 22 Septembrie. * » * D-ra Elena Petrescu de la școala din comn. Bălinași jud. Ialomița și dra A. Gh. Navrea de la școala din com. Șerbești jud. Bacău au fost mutate una în locul celelalte. I * 1 4 4 Iată numele absolvenților școalei de Arte si Meserie. Seria I anul 1899. I. Pintel, N. Stîngaciu, A. Melinte Gh. Mitescu și I. Dimitriu. * ♦ * D-nul Grigore Buțureanu inspectorul învățâmintului primar zilele aceste se va întoarce din inspecțiuni reluind dirijarea inspectoratului*. * * * Direcțiunea Liceului Național a primit din partea Ministerului instrucțiunei publice, un ordin circular prin care este invitată a îngădui elevilor sărăci să se slujească de hainele din anul trecut. Numărul elevilor sărăci lipsiți de carte, în anul acesta se neînchipuit de mare. Fondurile societăței ÎNVĂȚĂTURĂ POPORULUI, destinate pentru acest sfint scop, sunt cu totul insuficiente pentru a intimpina sutele de cereri a nevocșilor elevi.* * * Direcțiunele școalelor particulare de băiți din localitate, au primit un ordin din partea ministerului instrucțiunei, prin care le invită a introduce uniforme pentru elevi după modele admise la școalele publice. INTIM. Inspectorul jandarmeriei a fost încunoștiințat că criminalul Simion Grigorie a extrǎdat din Bulgaria poliției noastră, la Giurgiu pe cînd mergea excordat de jandarmul M. Baciuc, la cotitura unei străzi s’a făcut nevăzut. Un ordin circular a fost lansat tuturor companielor pentru prinderea criminalului. Jandarmul M. Baciuc a fost dat judecatei. X Agenții colectiviști răspîndesc prin mahalalele Bucureștilor și prin județe faima că guvernul ar avea intennțiunea să creeze taxe asupra vi 3QQQ30QOQQOQOOOOOOQOŰOOQC O A DE VÉR A TĂ X BĂCANIA BOB«Aüffi h Piața Sf. Spiridon No. 2 Subsemnatul aduc la cunoscința atît a onorabilelor mele cliente și clienți, cît și a domnilor cetitori, că cu începere de astăzi fac cunoscut că prin mare sacrificiu am isbutit să inzestrez magasinul meu de coloniale cu toate mărfurile de calitatea cea mai bună, mai curată, și cu prețurile u cele mai avantagioase. " — Pentru orice Client — Totodată vă mai rog doamnelor și domnilor atît clienți cît și cetitori a mă încuraja. Și că pentru a vă convinge de cele zise mai sus bine voiți a visita magasinul meu. Cît privește despre serviciu atît este de bun încît puteți fi serviți chiar trimițînd o carte poștală cu comanda, și arătîndu-mi numele, pronumele strada și numărul locuinței.* Mulțumind clientele noastre pentru bine voitorul concurs ce așteptăm, cu suma Ö N. 1. Olănescu Ö ju Q^OOOCXXX3QOCXX300CX3aOOOOOOOO ! nului identice cu taxele actuale asupra alcoolului. Dăm acestei faime cea mai categorică desmintire.X Rubrica călatorilor Sosiți in Iași HOTEL TRAIAN Colonel Teișanu militar Bărboi, Principe Conte de Roma Misi, D. Tutoianu Dorohoiu, T. Cartian București, C. Mavromati Gaitz, Otto Aron Botoșani,, I. Savastopol București E. Hotti ‘București, D. Millas Brăila, G. Staver București, Ru Weiseler București. X M. S. Regele se întoarce în țară pe la 25—26 Septembrie. Suveranul este pe deplin restabilit. M S. Regina va mai continua, probabil cîtva timp, cura începută la München. Exemenele de definitivat a învățătorilor și Institutoarelor au fost fixate pentru zilele de 1—15 Octombrie. Cantinelor școlare din localitate și județ vor începe a funcționa de la 1 Noembrie dacă timpul va fi bun, iar daca vremea se va schimba cantinele vor începe din Octombrie. D D-nul Eugeniu Dimitriu a fost numit preparator la laboratorul fizicochimic de la școala comercială grad. II din localitate. Eri s’a început la Comandamentul corpului IV de Armată examinul sergenților aspiranți la gradul de elevi de administrație. XI . D Noul local al Gimnaziului din Roman va fi inaugurat în ziua de 15 Octombrie, cu o deosebită solemnitate. Serviciul religios va fi oficiat de Arhiereul Conon Bacauanul, deaseminea ministerul instrucțiunei va delega un ispector pentru a asista la solemitate.· Societatea de binef acere „Fraternă Romina“ din Iași dind un bal la 28 August a. c. pentru sporirea fondului, au obținut resultatul următor: 672 lei 95 bani venit bruto 255 » 95 * cheltueli X 411 » Un venit neto Atît comitetul cît și toți societari, aduce viile mulțumiri tuturor de binevoitori care au contribuit la formarea bazarului, fapt care societății au produs un mare folos, iar domniilor sale o laudă pentru care și dăm publicităței numele persoanelor care urmează. Doamnele și domnișoare Natalia Gorovici, Adela Neculau, Iacopceanu, Zoie Florescu, Aneta Antoniade, Alexandrina Mavrodi, Gazaciuc, Maria Danu, Sofia Gheorghiu, Maura Cozma, Hana Grinberg, Maria Gafencu, Profira Luscanu, Sofia Rotariu, Balașa Botez, Maria Vrancovici, Rebeca Marcovici, Paehița Nicolau, Ecaterina Theodor, Smărăndița Lascar, Olga Iorga, Leocadia Vasiliu, Elize Turculeț, Gorovei, Aglae Gafencu, Elena Theodor, Elena Mihailescu, Zoița Neculau, Maria Neculau, Elena Rtodie, Maria Menta, Lința Crupenschi, Paulina Crupenschi, Elena Lupescu, latinca Theodor, Elena Ionescu, Elena Munteanu, Elena Theodor, Profira Dodiță, Aglae Popovici, Ecaterina Ivanov, Cristina Serdovschi, Aglae Botez, Catinca Ionașcu, Elena Dabija, Elena Duca, Zanfira Vasiliu, Afindale, Olga Burchi, Maria Popescu, Natalia Troia, Aneta Constantinescu, Emilia Paladi, Natalia Hoisescu, Zoița Munteanu, Elena Pavulescu, Maria Mihailescu, Maria Siminov, Ținca Ionescu, Ținea Popovici, Marie Delescu, Smaranda Dumitriu, Zinca Mardar, Lența Dragos, Maria Puiu, D-nii Grigori Gonța, Dabija, Costache Popovici, Clement Apostol, B. Landman, M. Barcovici, I. Golner, S. Braunstein, I. Wittner, I. M. Goldștain, M.Wechsler, Ițic Ițicovici, Rai Rechter, Bartfela, N. I. Olonescu, M. Brauchfeld, Meier Vass, Lazer Berman, A. B. Gridingher, Iosub Lehrer, S. Samoil Zolin, Bizic Rudic, M. Lupu, Tudor Rustic, M. Lupu, Marcus Rosenberg, S. Bercovici, Iancu Antoniu, Goldner, Solomon Gral, I. Florescu, Dobrovici, V. Doroftei, Ștefan Matei, C. Popovici, X., P. Simionescu, Frantz Buzișca, Pascu Gh., Gh. Theodor, Zacopo*eanu, D. Popa, M. Landman, Frații Rothenberg, G. Daida, C. Finche, D. S. Barasch, M. Frangerhut, M. Zilberman, Dragos, V. lonescu, Mihai lonescu, Moritz Diamandi, Stefan Ghinea, Iosef Gukman, G. Mavropol, S. Micler, Th. Șerban, C. D. Popovici, I. S. Cuperman, S. Fischoff, Moise Singhor, Grinberg, A. Talisman, Nicu Vasiliu, V. Haulică, V. Macovei, Leib Becher, Rasei Moscovici, Grigori A. lonescu, A. Cahane, C. Hoisescu, C. Mircea, Gheorghiu, Olivenbaum, Frații Polingher, Iulian Hoisescu, Aitalpern, Catz Bernștain, Frații Șaraga, H. Braunștain, Cota proprietar, G. Lupu, D. Vasilescu, A. Livadidi, D. Scînteie, Gh. Pistol, Gh. Theodor, C. Stanciu, Isidor Leibovici, Leon Zuberman, I. Gugiman, V. Munteanu, I. Ellp, A. Ungureanu, T. G. lonescu, I. Smarand, I. Drumber, C. lonescu, N. Petrariu, Grinberg, I. lonescu, I. Goldner, H. Polingher, F. L. Startz, N. Șternberg, Iulies Cohnfeld, Iliescu și Grosu, P. Gold, Jean Polingher, Frații Goldenberg, F. Sifres comp., Alexiade, Goldenberg, Tanențapf, Leib Vaizer, V. Colța, M. Fingherhut, Froiza Lázár, D. Porușten, Iancu Crășmariu, Leon Haimovici, Frații Smirnov, I. Ițicovici, Vrînceanu, Leon Șeptelici, Leon Eisner, Iancu Sulștein, N. Gafencu, I. Tămpescu, preot C. Grigoriu, Pavel Gardaș, G. Giosanu, V. Paraschi, M. Ionescu, Grupu. Tot odată aducem și viile noastre mulțumiri și onor, public care în sala balului, ne-au dat concursul seu, în speranța că și pe viitor vom fi încurajați cu concursul binavoitor al oi lor sale. Comitetul. KD. Prim-procuror tribunalului Iași cu adresa No 8907 din 16 Septembrie, a cerut dii epitropiei generale a spitalelor Sf. Spiridon, ca de urgență a-i trimite un raport medico-legal, privitor la gravitatea leziunelor pacienților Iohan Laigrer și Iohan Freis, victimile accidentului de la Frumoasa, intîmplat azi 8 zile. O Casa de depuneri și consemnație, a făcut ori cunoscut epitropiei generale a spitalelor Sf. Spiridon, că, i-a încuviințat plata ratelor de la 3 și 15 August 1899, pentru 10 Octombrie data cerută, cu condițiune se-i plătească dobînda de intîrziere. X La ministerul de războiu se lucrează la stabilirea tabloului mutărilor și înaintărilor ce se vor face pe ziua de 1 Octombrie. EVENIMENTUL D. colonel Hîrjeu a fost atașat pe ziua de 16 Septembrie la direcția geniului de la Ministerul de războiu, iar in locul seu a fost mutat la Galați d. colonel Boteanu.A Șease elevi din școalele militare din București a fost trimiși să-și facă studiile militare în Germania, iar elevii Trailescu și Tipaneanu au fost admiși a urma școala militară de la Fontanbleau. Sub-locotenenții Palada și Popescu din arma artileriei, au fost trimiși la Charlotenbourg, pentru a urma școala de Artilerie și Geniu. O încercarea de sinucidere a d-rei Metaxa . D-ra Metaxa, o tânără și frumoasă fată in vrăstă de 17 ani și aparținînd uneia din famiile noastre aristocrate JACQUES GOLD BUCURESCI str. DOAMNEI 23 -25 ISIurou Teculilîc pentru construcțiuni de Mori și furnisări de orice Mașini industriale și agricole. Representant General a celor d’trei fabrici pe continent S3. WOLF, Magdeburg pentru Locomobile și Cazane, Gebrüder Israel pentru construcțiuni de Mori automatice; F. Wegsmaon Zirich pentru Valțuri sichtere etc. Steiff Franck Zirich pentru Gaze de Mantase. Cel mai mare im eposit d.® . CURELE VERITABILE ENGLEZEȘTI PIETRE DE MORI La fértéé, sous jouarre Pompe de incendiu, Grădini și Cantare automatice Mașini de Descojit și spațiat Grâu Furnituri de Cauciuc, Asbest țevi, frânghii de cânepă și sârmă, Cabluri, Roți Manșoane etc Instalațiuni de Lumina Electrica Toate accesorile Tehhnice De Timre saiie iicUrlet Una casă compusă din 5 camere bucătărie, pivniță, șură, ogradă, și grădină, situată in stradela Drăghici 2. A se adresa la dl. D. Arghiropol, strada Carol 45, sau la Preotul D. Garofeanu, strada Stejar 45. Haimhirlei 2 apartamente unul vordul II oi cu 5 camere altul in 4, avînd fiecare cameră, bucătărie, pivniță, șură ogradă separată și cu condiții igienice. Strada Sărărie No. 405 in vecinătății cu școală primară de la Sf. Haralamb, a încercat eri sala să se sinucidă, trăgăndu-și un foc de revolver in tâmpla dreaptă. Faptul acesta a fost ținut in cel mai mare secret. Emins că, îndată ce s’a putut afla despre această tragică incercare de sinucidere, sute de persoane alergară in calea Dorobanților unde locuește familia Metaxa. Cauza care a impins pe această și frumoasă d ră casa și curme viața e o scrisoare primită de d-na Metaxa, prin care locotenentul de roșiori, .d. Prodan.. îi făcea cunoscut că nu poate lua in căsătorie pe d-ra Metaxa, după cum fusese vorba, din cauză că se opun părinții d-sale. Atunci de desperare, d-șa Metaxa care iubea pe d. locotenent Prodan a incercat să se sinucidă. • D-nul. Jean Ghica, magistrat din Iași și căpitan in rezerva, a venit in capitală spre a- și trece examenul de aspirant la materie. Examenul in scris l’a trecut deja in mod strălucit.X D. ministru de domenii a constatat, pe lingă hoțiile descoperite in administrația pescăriilor și o absolută neglijență și incapacitate in administrația acestui important serviciu din partea unor funcționari inferiori și mai ales din partea d-lui Antipa șeful acestui serviciu. Desigur că d. ministru de domenii nu va mai tolera această stare îngrijitoare de lucruri și va pedepsi și înlătura din serviciu" pe toți cei vinovați. E probabil chiar că dl. ministru de domenii va introduce importante modificări in organizația actuală a serviciului pescăriilor. Astfel, serviciul central al pescăriilor din ministerul de domenii va fi redus și atașat la serviciul industriei și comerțului de sub direcția d-lui Lázár Teodoru. Serviciul central va cuprinde numai un Șird biurou și ajutoarele necesare. In schimb se va creia la Tulcea un serviciu mai mare de administrație, căci adevărata administrație acolo își are rațiunea de a fi căci acolo se fac toate exploatările. Serviciul central nu va avea nici o atribuție mai de seamă, ingreuia mult budgetul, și apoi d. Antipa nuși îndeplinea nici măcar neînsemnatele atribuții ce singur își luase. Mișcarea in magistratură Următoarele numiri și transferări in magistratură s’au făcut pe ziua de ieri: D. George I. Coculescu, actual judecător la trib. Teleorman, in aceiași calitate la trib. Romanați, după cerere in locul d-lui Constantin Scorțeanu, care nu s’a prezintat la post. D. Constantin Tănăsescu, actual judecător la ocolul T.Măgurele, judecător sindic la trib. Teleorman, după cerere, in locul d-lui George Coculescu permutat. D. Radu Bălescu, actual judecător de instrucție la trib. Buzeu, judecător la ocolul T.Măgurele, după cerere, in locul d-lui Constantin Tănăsescu, trecut in alt post . D. Constantin Mariețeanu, fost magistrat, judecător de instrucție la trib. Buzeu, in locul d-lui Radu Bălescu. D. Nicolae N. Davidescu, actual ajutor la judecătoria ocolul Sulina, jud. Tulcea, [*in aceiași calitate la ocolul Pătîlagele, jud. Buzeu, in locul d-lui I. D. Rîpeanu, care trece in postul ocupat de dl Davidescu. D. Niclae Dumitriu, actual ajutor la judecătoria ocolului Podgoria jud. Muscel, in aceiași calitate la ocolul Vida, județul Vlașca, in locul d-lui loan Zaharia, care trece in postul ocupat de d. Dimitriu; D. George M. Vlasto, fost magistrat, judecător la trib. Ilfov, in locul d-lui Victor D. Miclescu, dimisionat; D. Alexandru Voicescu, fost ajtor de judecătorii, portărel la trib. Govurlui, in locul dlui Haralamb Conachi inaintat. D. Constantin Meniu, bacalaureat, VINDECAREAiA^te desordinele cari o însoțesc prin CALGARINELE PRINCE Rezultă din observațiunile făcute de somitățile medicale in spitalele din Paris în special în serviciele prof. Dujardin-Beaumetz Tison etc. căpilulele Cascarine Leprince au superioritate Incontestabilă asupra tuturor preparațiunilor pe basa Gascarei Sagrada și altele. Deposit în toate farmaciile și drogueriile principale din Romînia. nO vindirîpt casele din strada Bu Ue llLilii IIIItu No. 28 compuse din 4 camere in etajul de sus și 2 in etajul de jos precum și atenansele necesare. A se adresa D-lui I. Gorjescu str. Ghica-Vodă No. 37 sau la Dr. 1 Rechler administratorul pieței Sf. Spiridon. Hormhiripf un apartament La mobllilul din 7 odăi atenanse, pivniță etc. în etajul de jos A caselor mele strada Panu No. 7 a se adresa la sub-semnatu Neculaide, *-Q hortăreț la trib, Covurlui, in locul d-lui Nicolae Grigoriu decedat. D. Nicolae Constantinescu actual ajutor de grefă clasa II-a la curtea de apel din București, ajutor de grefă clasa I la aceiași curte, in locul d-lui Nicolae D. Alexandrescu, inaintat.X Dl general Iarca a semnat raportul prin care consiliul de războiu sub presidenția energicului colonel V. Alexandrescu, este convocat pentru ziua de 23 Septembrie spre a judeca procesul năpăstuitului locotinent Dragu Iacobescu.* După cum suntem informați locotinentul 1. Iacobescu va fi aparat in afară de avocatul militar Teodorescu si de dl profesor de filosofie Stati Dragomir. X Suntem pozitiv informați că in curînd se vor înființa cantine școlare in toate comunele unde se simte neapărată trebuință. Ministerul instrucțiunei va da tot concursul posibil. Pe teritorul comunei Mironeasa ieri s’a găsit de cătră primarul acelei comuni corpul săteanului Constantin Căprarul. Dl prim procuror astăzi va pleca la fața locului. Starețul M-rei Neamtz și Starețile mănăstirelor Agapia și Varatic au cerut ministerului instrucțiunei de a li se asigura mănăstirile pentru cazuri de incendiu. Aceste cereri sunt drept și sperăm că dl. ministru le va aduce la indeplinire deoarece in mai multe rânduri hoții au incercat se dea foc pe la casele călugărilor și a amicilor. In cursul sezonului la băele Slănii (Moldova) proprietatea casei spitalelor Sft Spiridon, numerul băilor au fost calde 3M4, hidroterapie 7089, aer comprimat 556 băi minerale reci 49 și recoreli 365. S’au încasat de la băi 26.299 lei afară de veniturele eratelor, restaurantelor și a cazinului regal. Din inchirierea hotelurilor s’au incasat suma de lei 46,372 și din taxa de cură 11.610 lei. Linia ferată P Iloaei Hărlâu Aproape de 12 ani, locuitori din Comunele Borlești, Bolcești Ceplenița Cotnari, Băiceni și Hârlău, luptă pentru facerea unei linii ferate intre Podul Iloaei și Hârlău. Această linie e cît se poate de necesară deoarece pune in comunicație orașele mari cu Belcești renumit in grăne, Cotnari, Ceplenița, Buhalnița etc. cu renumitele vii și cu Hărlăul debușeul principal de vinuri. Am aratat la timp, cum acum 10 ani statul a făcut studiul acelei linii, votîndu-se creditul necesar in cameră remînînd ca se fie votat si desenat și de atunci și pănă azi nu s’au mai făcut nimic. Anul acesta insă toate comunele pe unde va trece această linie au făcut cereri semnate de obîtiere locuitorilor și care se vor presenta la cameră prin dl. deputat Ghika-Deleanu unul din marii proprietari de păduri de lingă Hârlău. Se sperăm că de astă dată guvernul va da satisfacție cererei locuitorilor in această privință . Important pentru părinți Un student dorește a da preparații in o familie in schimbul unei gazde convenabile. A se adresa la administrația ziarului. D'-lut&Latanei Strada LozonscJcy No. 10 Ord. de la 1 -3 p.m. institutele-Unite - IAȘI — Anul al 34-lea. Cursurile se deschid la 9 Septembrie, înscrierile se fac pănă la 15 Septembrie. Se trimete după cerere anuarul. Director: Eugeniu 1. Melik. foaÜU ! ne mai văzut! MUU . Pentru scurt timp este expus PÂIÂNJEN MISTERIOS CU CAMP DE OM Str. Lăpușneanu la Hotelul Traian, alăturea de ziarul „Evenimentul“. Intrarea generala numai 30 tani Soldați și copii 15 bani Ocasiune Favorabilă Din causa mutărei in streinatate, de vînzare o frumoasă sufragerie compleactă din stejar vechi sculptat, 4 Phylodendrum mari și diferite alte mobile și obiecte. Gerbel str. Seulescu No. 3 1899 Sâptâmina amuzantă Deslegarea șaradei cupon No. 91 este: Cerneala Au deslegat următoarele persoane Henriette A. Timotescu-Lehr, Violete de parme, Melles Mîtza și Corina Cristescu-complimente tantei Flora căpitan Gorgos Roman, Mariera Elenutza și Constance Lucie Valentine Stere-Burdujeci, M-elle Margot G. Genoi str. Bata, M-elle Wilhelmina și surioara ei Amalie Rick Iași, loan Mihailescu, d-ra Floarea Rotărescu gara Ungureni, d-ra Maris Vasiliu gara Ungureni, Jijică Harmenopol, M-me Helene Mond, Ion I D. Mihailescu Botoșani, Gh. N. Vlaicu str. Goroi, Totah, Petru Vasiliu elev cl. VII. N., D. C. F., V. Tanasiu pictorul Todireștilor, Lucia din str. Buzdugan, Leonora Bâraureanu Pintea-IV Rudolf Pottschal, Anette Ionescu, Vasile St. Bossie, S. și G. doi amici eterni, M. O. și R. D., Măricel S. adoră pe Ortansa M. Tincuța lui Buref, Berbantul str. Stejar, O garofiță din Botoșeni, d-ra Sophie N Filipescu indiferentă Botoșani, Gostache C. Vasiliu Botoșani, <3-rele Elena Anastasiu și Eugenia Stoian-Tg- Frumos, duduia Gemma Girillo-iubitoare de musică, Victor Dimitriu din Dorohoi, Vasilica Brebenel gara Sîrca, Sabinius-Sipotele, Ilaria M. Dimitriu- Dorohoiu, Anette și Hortansa, d-ra Olga Rădulescu-Dorohoi, Otilia F. Tg. Neamtz, Elise amica Annei din str. Păcurari, Miss Vanda Adoratorul vecinei sale, G. Zama, Jorjică Gospodaru Businescu, Alexandru Gărbea, S. Entmacher, Blondina din Codăiești, d-ra D. R. din Pașcani, Deux Beautes de Botoschany Ioan Mihailescu, Antonaș Marino, dra I. G.lasă doliul, d-ra Anette V. Tăzlăuanu-Botșani, Alutu și Costică Botoșani, Ecaterina Baiu, Rașela Șaraga, Adoratoarea drăgălașelor Gemma și Ermina Cirillo, Nicu Pascu, Laura G. Lendbiița din Roman, Iohan Smilovici, Biroul telegraf gara Iași, Haralamb Chiriac, Costică Dobrovici, Adolph Solomon. Neunoscut dar cunoscut-București, Weinberg Copoi str. sst. Gheorghe P. N., Rebeca Lobd, Luptătorul d-rei Grețu Piatra-N., Tinerica Ernestine din P. N. d-ra Pepi Vecsler-Botoșani, Admiratoarea preafrumoasei Nina-Botoșani, O inimă sîngerată de un plop- L’adorateur de Betty-Roman, M-elle Saphie Olănescu, Lența, Emilia, Gully și Jenică, Frumoasa Eleonora Dimitriu, loan C. Jurescu-funcționar Tg-Frumos, A. Davidescu dorește Strunga Fălticeni, adoratorul și iubitorul unei bonete, Grigoriu Fălticani, d-rele Botoșenene cele mai frumoase, d-rele Argintariu, Adoratorul Marghiolitei str. Jelea, Grațiile din str. Domnească Piatra N. (n*u se pute Adorator a doi ochi negri mîngăere Vavita L, Adorator al d-rei L. R. Moara de foc, Călătoarea ochilor din Mălini, dl. Casti, Constantin și Nicu Marino, d-ra D. R. din Pașcani, Mariutza de la Copalău, Lica Theodorescu, Gocuța cu ochi căprii, d-șoara Fanny Monlath, Marie B. str. Suliței Botoșani, Doi ochi negri rîzîtori Costică Danțuș-Lespezi, Adoratorul d-rei Marie din str. Slăineanu Fălticeni, Barta și Emma Goldhammer, d-rele Șmilovici Pașcani, Doresc Evenimentul, d-ra Tonny Argintariu Botoșani, David Brill fturdujeni, Radhtle Șmilovici I dansatoare Botoșani d-ra Evgheniia Racoviță, Zie Condurato simpatică și dragaiașa artistă, Marielutza, Mademoisele Rosa Camenitzer frumoasa brunetă din strada Golia, Lența Solovin, Jean Grunfeld, Dragaiașa Tina S. str. Veche, Ghisella Heitinger Botoșani, Adoratoarea caselor cu plopi, Georges A. Ionescu et sa consine, Melle Cornelie lonescu, Mademoiselle Marie Schuster simpatica prietenă din str. Golia Moses Moscovici, Regret plecarea drei F. L.Manchester, Max Rosentals voare Epureni, Fanni Marcovici, Bernhard Rotenberg, Meladieux pour lassy, Otty Lobel, Lazare Recler Coca Melanie Manolovici, d-ra Mina Segall, Samuil Nasculea, d-ra Sveiger București, Oscar Burdujeni. Er- Important pentru Podgoreni La magazinul de farert © și mașini agricole frații Goldenberg strada de Sus 139. Au sosit un mare transport de teascuri și zdrobitoare sistematice pentru poama, din renumitele fabrici „Mayffarth** și Umrath“ și se vind cu prețuri foarte moderate. Prima Franzelărie și Cofetărie G. KLEIN Furnisorul Cartei Regale —Iași Str. Veche 37— Recomandă onorari. Public, și numeroasei sale clientele, renumitele Crafle Regale umplute cu dulceață in fiecare Joie și Duminică proaspete, Prăjituri, Cozonaci, Bișcoturi pesmeți, Gornuri cu mac și nucă zilnic proaspete de o calitate neîntrecută.