Evenimentul, octombrie-decembrie 1899 (Anul 7, nr. 1927-1996)

1899-11-25 / nr. 1968

1968 cat de cătru jubiliar in sănătatea Țarului și a familiei imperiale și acoperit de cîntarea imnului național și sunarea tuturor clopotelor. Al doilea toast a fost ridicat de senatorul Sablei, pentru Sf. Sinod. Al treilea, de mitropolitul Moscovei, pentru ilustrul jubiliar, toasturi de asemenea acoperite de cîntarea „mulți ani” și sunetul clopotelor. Serbarea s’a continuat și a doua zi, cînd a avut loc și plecarea erarhilor și a deputațiunelor. Numărul telegramelor de felicitare a fost peste 3000, printre care se remarcă a patriarhilor orientali, a exarhului bulgar din Constantinopol, a mitropolitului Serbiei, a mitropolitului Petersburgului, a marelui Duce Serghie, și altel e. Zephirine. CRONICA ZILE! Dl. General L. Iarca însoțit de dl. colonel Pavle și de dl. colonel dr. Corvin se găsesc acum in inspecția trupelor din Botoșani, Dorohoi și Fălticeni. După ce vor isprăvi inspectarea garnizoanelor din aceste orașe, se vor reîntoarce in localitate, spre a proceda la inspectarea trupelor din garnizona locală. In ziua de 2 Decembrie, va avea loc la Botoșani, recepția cazarmei regimentului 35 Infanterie din acel oraș, de curănd construită. Din Botoșani ni se scrie că și in acel oraș specula cu gologanii a ajuns la culme. Așa pentru 1 fr. gologani se iau 10 bani la schimbat. Mersul trenului 385, care circulă intre Vaslui și Iași, sosind in stația Iași la Orele 10 35, a fost modificat pe ziua de 28 Noembrie. De aci înainte va sosi in Iași la orele 11 și 10 m. O Alegerea suplementară pentru comitetul Național studențesc din localitate, care a avut loc Duminecă, va fi contestată. ” Contrariu știrei publicate de ziarul „L’Independance Roumaine, d. Al. Catargiu vice-președinte al Camerei, va fi numit ministru plenipotențiar la Roma, și nu la Petersburg. Acest decret de numire va apare in Monitorul Oficial după răspunsul la Mesagrul Regal.* In cursul săptămînei precedente s’au protestat in Capitală 606 polițe. X Primăria de Iași, a intervenit cătră epitropie a spitalelor Sf. Spiridon de a primi in cura spitalului central pe pacienta Magdalena Weis din azilul Comunal. M. S. Regele a primit in audiență pe d. Carp și Al. Marghiloman. D. P. Carp a prezintat Suveranului pe fiul său. O In urma intervenției ministerului de instrucție publica, d Grigorescu, inspector financiar, a deschis o anchetă in contra fostului primar din Mizil, d. Isaia Georgescu, care e acuzat că ar fi comis neregularități in administrația „școalei loan Crăciunescu“. D. general Manu, ministrul finanțelor, a depus eri pe biuroul Camerei : a) . Proiectul de lege asupra taxelor de timbre și înregistrări ; b) . Proiectul de lege pentru modificarea unor disposițiuni din legea patentelor ; c) . Proiectul de lege pentru infiintarea unui al doilea post de sub-director in administrația Casei de depuneri ; d) . Proiectul de lege relativ la înființarea taxei de 5 la sută asupra retribuțiunilor funcționarilor publici, și impigaților stabilimentelor particulare. IJ.Cj . D. George Lahovary, președinte al Curței de Compturi și secretar general al societăței geografice, a fost primit in audiență de M. S. Regele, căruia i-a remis medalia bătută cu ocazia inaugurărei noului palat al Curței și i-a supus un raport asupra congresului internațional de geografie ținut la Berlin. Balul din Podul Iloaei care avea sa se dea Sîmbătă 27 Noembrie, a fost amînat definitiv pentru sata de 5 Februarie 1900 și aceasta din cauză că nu s’au plasat toate biletele. O babrica călătorilor Sosiți in Iași HOTEL EUROPA. S. Grunștein Dorohoi, I. lanasescu Botoșani, căpit. Veterinar Murgescu Rusia, d-na Elisa Dimitriu Berlad, Colonel Mageru Vaslui, locot. Mageru Vaslui.HOTEL TRAIAN M. Resmănu Roman, A. Dargean București, I. L. Spartal București, Lt. Gr. Jurist Braila, sub lot. N. Negură Brăila, G. Ulea București, I. Marcus București, L. Kas Botoșani, L. Culescu București. X ȘCOLARE Învățătorul școalei din comuna Mînjești comuna lîlogoșști, printr’un raport, cere revăzoratului școlar, de a i se trimete suma necesară pentru cumpărarea celor trebuitoare spre înființarea cantinei-internat la acea școală.* D-na Maria Guțu institutoare definitivă din Hărlau, pe ziua de 1 Dechembre, e transferată la școala din Trg. Frumos in jocul devenit vacant prin transferarea d-rei Elena Harnagea.* * * Ministerul instrucțiunei a aprobat demisia d-nei Maria Silvestru din postul de învățătoare de la școala din comuna Păun, comuna Buciumi, pe ziua de 1 Decembre. * D-nii Gheorghe Th. Popovici învățătorul școalei No. 2 din Buciumi și Lupescu de aigintele școalei din Bivolari, au fost notați de revizorul școlar de Iași, ca cei mai buni învățători și aceasta in urma inspecțielor făcute pe la scoale. * învățătorul suplinitor Constantin Grigoriu de la școala din comuna Frumușele comuna Popești jud. Iași pe ziua de 1 Dechembre, a fost exclus din invățămint pentru incapacitate și purtare incorectă. * Dl. Constantin Dimitriu absolvent a 4 clase gimnasiale, pe ziua de 1 Dechembre, a fost numit învățător suplinitor la școala din Fructușine in locul d-lui Grigoriu indepărtat din invățămînt. Bel. 9)Circîțîsc ! copac xxx jocxx)osocixxxxx>na O ADETERATĂ U a 3ADAMIA «OMAHA | Piața Sf. Spiridon No. 2 Subsemnatul aduc la cunoscința atît a onorabilelor mele cliente și clienți, cît și a domnilor cetitori, că cu începere de astăzi fac cunoscut că prin mare sacrificiu am isbutit să înzestrez magasinul meu de coloniale cu toate mărfurile de calitatea cea mai bună, mai curată, și cu prețurile cele mai avantagioase. — Pentru orice Client — Totodată vă mai rog doamnelor și domnilor atît clienți cît și cetitori a mă încurajași că pentru a vă convinge de cele zise mai sus binevoiți a visita magasinul meu. Cît privește despre serviciu atît este de bun încît puteți fi serviți chiar trimițînd o carte poștală cu comanda, și arătîndu-mi numele, pronumele strada și numărul locuinței.jjj Mulțumind clientele noastre pentru binevoitorul concurs ce așteptăm. cu suma N. I. Olănescu BSooooooooaaoooaoaocxxaooa Cererea lui Dreyfus Dreyus a trimis o scrisoare foarte mișătoare senatorului Glamagran președintele comisiunei de amnistie. Și această scrisoare, fostul căpitan spune că a fost condamnat de două ori pe nedrept și vrea proclamarea invenții sale in numele Republicei franceze. Dreyfus mai cere să nu i se ia orice mijloc de a urmări revizuirea procesului său. O D. Haralamb G. Carandino, consul onorar al Romîniei in Cefalonia, a fost revocat din postul său pentru neregularități grave și pentru abuzuri in scriptele de comptabilitate ale oficiului. £ 5 D. Ministru de domenii va depune azi pe biuroul Camerei următoarele proecte : 1) Pentru înființarea unei taxe de 2 la sută asupra venitului brut al pădurilor spre a se creia un fond de rezervă, destinat ibunătățirei stărei pădurilor ; înștiințare Mercuri 10 Noembre incepe vînzarea mobilierului d-lui Finke, prin licitație de bună voe. Speculanții și telalii sunt excluși. Strada Albă No. 15 casele d-nei Luca. Licitația are loc în fiecare zi de la 9 12 a. m. 2—6 p. m. Prima franzeiarie și Cofetărie I. SZ&SKift. Premiată de două ori cu Medalie d’Aur la și strada de sus 168 Recomand onorab. public și numeroasei mele clientele, Crafle regale umplute cu dulceață, Prăjituri, Cozonaci, Babe și Cornuri cu mac sau cu nucă, Feluriți Pesmeți, Turtă dulce etc. Calitatea excelentă, in toate zilele proaspete. Doctor A. Horowitz de la facultatea din Viena s’a mutat str. Lapușneanu 51-54 (visa-vis de Hotel Traian) și tratează in special boli interne, de piele și lumesci, consultații de la 9—11 a. m. și de la 3—5 p. m. FVTCîvTMENTUL 2) Cedarea unui tteren de patru hectare pădure orașului Pitești pentru înființarea unui parc . 3~1 Un credit extraordinar de 750000 lei pentru reziliarea contraclor de furnituri de furaje pentru vite. n. Concertul d-rei O. Popovici Cu inimele pline de bucurie și cu cea mai mare satisfacere sufletească Ieșenii, aseară la Teatrul Național au avut fericita ocazie de a asculta concertul mult așteptat, a d-rei Onoria Popovici. Ieșenii, aseară mai mult decit oricînd,’ s’au putut convinge ca și o romîncă poate dacă nu și mai mult decit o străină, să ne procure farmecul și dulceața unei voci in adevar artistice . D-ra Onoria Popovici in execuția bucăților grele din repertoarele celebrilor compositori străini, ns-au dovedit că posedă un talent, o voace dulce, fermecătoare, o voce da un timbru metalic mai cu samă in notele de sus. Ca cronicar sincer, pentru a putea face o dare de samă nepărtinitoare asupra acestui concert am întrebat pe mai multe persoane competente, in arta muzicală și de la care am primit respunsuri că d-ra Popovici in curînd s’au mai târziu va deveni o celebritate una din stelele Imrei muzicale. D-ra Popovici, pe lingă voacea-i dulce și sonoră, mai posedă și un joc de scenă admirabil fără de care o cîntăreață nu te poate prezenta publicului ; ținuta și toate mișcările îi sunt in perfect acord. D-nul Penel artist al Teatrului Național care a dat concursul său concertului d-rei Popovici în recitarea monologurilor . Reformele și actorii a fost sărbătorit de public, nu mai puțin și orchestra teatrului condusă cu multă dibăcie de dl. capel-maistru Lehr ce ș’a făcut datoria. Din sala arhiplină am putut distinge in loje pe d-nele Hortansa Droso, Marie Morțun și dl. Gh Morțun, d-na G. Bogdan, cu d-rele Catargiu, d-na Mavrodni, d-na Gananău, d-na Greceanu d-rele Greceanu, d-na A. Scorțescu, d-na și dl. Gh. Gh. Mărzescu, d-rele Mărzescu, d-na și dl. Hina, d-na și dl. Capitan Cristescu, dl. Ioan Haleriu inginer silvic, d na Popovici, dl. inginer Rusu, d-na și d-rele Huber, d-na și d-rele Linke, d-na și dl. C. Grigoriu, d-na și d-rele Gazaban, d-na și dl. maior Burghelea d-na și dl. N. Manu, d-ra Sculy, d-ra Lina A. Brînză, d na și dl. Marino, d-na și dl. Chirița Atarnasiu, d-rele Tudori, d-ra Maria Teofănescu d-rele Buicliu, d-rela Neușotz, d-na și dl. Ghica, d-ra Mirioara Cerchez, d-na Donici, d-na și dl. Popovici. Instale : d na d-ra și dl. Colonel Stamatopol, d-na și *d-rele Gane, d-na și dl. Cucu Starostescu, d-na și dl. Inginer Florinescu, d-na și dl. N. Pogonat, d na și dl. avocat Tanase Gheorghiu, d-na și d-r avocat Cristofor, d-na și dl. Stravolga d-ra Elena Buznea, d-na și dl. Dimitriu, d-na și dl. Istrati, d-na și dl. căpitan Stratilescu, d-na și dl*, dl. Bogdan d-na și d-rele Dimachi, d-na Ruxanda T. Oprîșann, d-ra Maria Arghiropol, d-na și d ra Kieser, d-na și dl. Petrozoli, d-na și dl. dr Bălăceanu, d-ra Botez, d-na și dl. Ion Gheorghu, d-na și dl. Vartic, d-na, d-ra și dl. Chirița, d-na și dl. sublocot. L. Popovici, d-na și*dl. Iurm. Herzmberg, d-na și d*i. dl. Bogea, d-na și dl. Niculeanu, d-na Stamati, d-na și dl. I. Vași, d-ra Cozina Gr. Buțureanu, d-na și dl. Bagonos, d sora Sutzu, d-na și dl. M. Vidrașcu, d na și dl. Ștefărașu, d-na și dî Muller, d-na și dl. Velismann, d-ra Olga A. Velciu, dl Octav Veleni, d-na și dl. Crupenschi, d-na și dl. A. Dabija, d-nii Lefter Dimitrescu, D. Zarifopol Livadidi, Daniel, Petriceanu, Zdrobiri, căpitan Lelescu, D. Gavrilescu, Paniță, <azaban, etc. REL. X Prefectura județului Tutova a trimes epitropiei spitalelor sft. Spiridon suma de 60 lei spesele de întreținere in azilul Golia a pacientei Anica din orașul Bârlad’ O Dl. Sion intendentul spitalului din Galați, raportează epitropiei spitalelor sft. Spiridon, că fostul intendent s’a dat in sumă între celelalte bunuri a spitalului, și suma de 240 lei, rentase de la un bolnav incă din 1897 decedat in acel spital. Anuneiu Subsemnata Iosefina Deker fost restauratora in gara la și fac cunoscut onor. Public că de la 5 Noembrie a. c. deschid un restaurant in str. Arcu in casele d-lui Ghiersen Horn unde se va găsi in totdeauna telurile mâncăruri cu prețuri convenabil. Primesc și abonamente atăt in rest uituit căt și pentru familie la domiciliu, cu toată suima _____________losefing Decreer Creme Simon fără rivală [>entru a proalbi țleatifela pelea obrazului și a mă»ițelor .IPULd Lipsb Mi SĂPUNUL SIMON j Complectează minunatele efecte ale CIEMEI SIMON A, se rofuza imilapunile »# vhuare’ țpretuOudeni cr. 3 i ibAL o :. r f» Bne iS Ur. M\m Mammies S’A MUTAT Straia L#paășn<e«m«8 Âp. 6 Cassa Walter O donație . Epitropia spitalelor sft. Spiridon in cursul Iunei Septembria. c. a primit de la d-na Efrosina Maican născută Buznea, din orașul Botoșani ca donație suma de 32 mii lei in efecte publice de ale statului Eriepitropia e cerut ministerului de interne a interveni pe lingă consiliul de miniștri spre ai da cuvenita autorizațiune pentru a putea primi regalminte acea donație. In ziua de 22 Noembrie s’a făcut recepția provizorie a unei magazii de orz și ovăs, construită anul acesta la depozitul de turagi din garnizoana Bă rad. Ca supraveghetor din partea Ministerului de răsboi al acestei lucrări a fost dl. sub-locotenent Guardgeniu Labini. Comisiunea de recepție a fost compusă din d-nii colonel Teișanu, comandantul regimentului 12 iianterie ca președinte, Maior Văleanu din administrația centrală a răsboiului și maiorii Petrescu șeful serviciului de geniu al corpului IV de armată ca membri. Lucrarea fiind executată in bune condițiuni, a fost primita o astă sală dl. inginer Ioan Haleriu inspectorul silvic a casei str. Spiridon, a plecat, la Silnic pentru proectarea înstalărei a două turbine necesare ferestraelor spre exploatarea pădurei, precum și spre alegerea unui loc convenabil pentru cultura păstrăvilor. Dl. Haleriu e însoțit de un inginer silvic special în aceste întreprinderi. Ambele proecte se vor realiza chiar în primavara viitoare. • Imediat după sărbătorile nașterei Domnului, comitetul cantinelor școlare din orașul și județul Iași, va începe a lucra pentru darea de baluri, serate și representanții teatrale in folosul și sporirea fondului necesar pentru înființări de cantine și cantine internate pe la școalele urbane și rurale.—Cu aceste mijloace, vom ajunge peste cîțiva ani se avem cantine internate mai la fiecare școală rurală. X Gandidații la examenul de admitere în Universitate, astăzi, vor trece probele scrise la limba romînă și elină. Sîmbătă vor începe examenele orale. Dn cauza epidemiei de anghină difterică care a început să bâutua cu mare furie printre copiii comunei Bubalnița cursurile școalei din acea comună au fost suspendate pînă la 1 Dcembrie. X CARITATE Lista de subscripție în folosul orbului Eduard Flache: Leon Gerin 5 lei Valerie M. 5 „ Josef Josef Sohn 5 „ H. U. 5 „ Moșu Costache 1 D-na E. H. 10 „ N. Cananău 5 „ O franceză 5 „ 0l s. sulbugir De la facultatea, din Viena mutînduse în Strada de Sus 193 sau str. Lăpușneanu 25. CASELE MAVROCORDAT Dă consult, de la 14 p. m. în boale chirurgice, interne, de femei, copii și boale secrete. De véndare Pe moșia Ruginoasa (Cuza) Întreagă gospodărie compusă din : 4 garnituri mașini de treer, 6 mașini de secere, 7 mașini de semănat, 16 moriști diferite sisteme, 5 cilindre pentru grău, Un curățitor nou pentru grău, 100 pluguri diferite sisteme, 7 boroni cultivatori, 8 tăvăluci de stejar cu dinții de feri, 80 boroni, 40 hărăbăli și furgoane, 6 săcăli cu cotiugele lor, Un atelier complect de ferezte, Un atelier complect pentru mașinist, 120 boi jugari, 5 buhai, 16 juncani, 80 mănzar și gonitori, 78 vaci cu viței, 80 cai de plug, 1 trăsură o cupea, un docar, 2 săni, 4 perechi hamuri, Poloboace, căzi, cazane ș . pin articole de gospodărie. A se adresa la D-na Ruxanda A. Dumitriu, Gara Ruginoasă. de vînzare sau de inchinet de pe acum casele din strada Albă No. 15. A se adresa D -nei Ecaterina Luca Strada Romînă Iași. Mare expoziție do c.mln d. m$in Secția Comercială a Evenimentului Corpurile Legiuitoare a AMKIIl Ședința de la 23 Noembrie 1839. Ședința se deschide la ora 1 și 45 minute, sub președinția d-lui Const. Olănescu. Deputați prezenți 102. Asistă la ședință d-ni miniștrii doctor Istrate, general Lihovari, general Afanu și N. Fleva. D. general Manu depune mai multe proiecte financiare. Se pune la vot indigenatul d-lui Gotsman și se admite. Se citește proiectul de lege pentru recunoașterea cetățeniei d-lui D. Sernici și, punîndu-se la vot, se admite cu mare majoritate. D. P. Brătășescu dă citire proectului de lege pentru indigenatul cu dispensă de stagiu a d-lui Guillaume Berbhier, student in farmacie. D. Al. Marghiloman cere d-lui ministru de finance a i se pune la dispoziție textul legilor pentru creditele de 83 000 000 anulate prin contractarea împrumutului de 175.000.000 I. N. Fleva depune proiectul de lege pentru reorganizarea ministerului domeniilor. D-sa mai depune și un proiect pentru valoarea pădurilor Statului. La orele 2 și 30 minute, Camera trece in secțiuni. Ultime Informații De la Consiliul Comunal Diferite Chestiuni. Împrumutul pentru școli. Pentru ele după cum am anunțat consiliul Comunal era convocată în ședință extraordinară, pentru a discuta o serie de chestiuni urgente. Ședința se deschide la ora 5 p. m. sub presidenția. d-lui Bădărău primarul orașului. Membrii prezenți : d-nii Mihail, Ștefănescu, Costăchescu, Dr. Culianu, Brandea, Daraban și Maior Jippa. Comisione de Apel. In Comisiuue ue apei ponta u narile comunale, se alege pe d-nii Jippa, Daraban șl dr. Guliano. D'p. fpeivnhev'ff si carnea. Primarul cinste o prupumre de altfel foarte originală pe care d. Ire Grimberg o face comunei. D. Grimberg cere să i se acorde dreptul exclusiv de a vinde carne în oraș și atunci se obligă ca în tot timpul contractului să vîndă cu 50 bani carne pentru creștini și cu 65 bani carne pentru evrei. Tăerea vitelor se obligă s-o facă la abator cu hahamii comunei, dar va avea un haham supraveghetor. La rindul ei comuna să fie obligată a încasa bani de la truncheri și apoi să-i mandateze prin Casieria, d-lur Ire Grumberg. Pentru executarea sfîntă, d. Ire Grimberg va depune o cauțiune de 25.000 lei. Primarul zice că a adus chestia la cunoscința Consiliului, dar o va discuta într-o altă ședință. D. Daraban crede că propunerea merită a fi discutată, deoarece pană azi atît carnea cît și gazul continuă a fi scumpe. *■ ' * *• Se admite eliberarea garanției d-lui Vasile Goroi, fost administrator pe moșiele comunale. Pence stil Paii.no. Pentru a pleu» in proc esul Raiano d. avocat Sculy Logothides a fost angajat de administrația comunală literală în următoarele condițiuni : D. Sculy va pleda la toate terminale la tribunal și curte și va primi 3000 lei în cas cînd comuna cîștigă procesul, sau 1500 cînd comuna va pierde procesul. La Tribunal procesul a fost cîștigat de comună, iar la curtea de apel s-a numit o comisiune de experți și a fixat un alt termen. D. Sculy a încasat suma de 1500 lei. După ce curtea a numit experții, d. Sculy a adresat o cerere comunei in care zice că după părerea d-sale procesul se terminat și inapoind actele cere să i se mandateze restul din onorariu ce i se cuvine. D. Bâdârău arătând toate acestea, adaugă că legal d. Sculy n’are dreptate, deoarece procesul nu se terminat și după contract d-sa ie obligat de a pleda la toate terminele înaintea Curței. In particular, zice d. Bâdârău, vorbind cu d. Sculy, am înțeles că socotește onorariul prea mic față cu munca ce are de depus în acest proces. D. Brandia crede că adresa d-lui Sculy ie foarte semnificativă, deoarece d-sa socotește procesul ca pierdut. Consiliul autoriză pe d. Primar de a trata cu d. Sculy în privința adausului la onorariu. Școala Pencess Maria. Se citește laponul communei care a făcut recepțiunea provizorie a școalei Princesa Maria, clădită de antrepenorul d. Hălăceanu. Din raport rezultă că Tâmplaria e rea și că sunt o serie de defecte, pentru care să se facă antrepenorului o reținere de 10 la sută din garanție. In finul acestei comisiuni d. Brandia a făcut părere deosebită. D-sa expJică aceasta consiliului, zicând că in afară de celel’ate defecte, apoi năsipul iede calitatea cea mai rea, din care cauza pâreții se năruesc. N’a trecut zice d. Brandia —două săptămâni, de li recepțiunea clădirilor școlare făcute de dl. Velesen și mi se afirmă că la una din ele s’a năruit deasupra ușii. Trebue termină d. Brandia să se pue capăt unei atari stări de lucruri, aplicănd antrepriorilor amenda cuvenită. După cererea Primarului, chestia se amână până ca serviciul tehnic vă prezintă un raport detailat. Buna conduită D. Patrognet, profesor la Liceul Internat, cere să i se elibereze un certificat de bună conduită, spre a-i servi la indigenat. Cererea se recomendată de d-nii Nădejde, Lascar, Raket și Hogaș. Primarul roagă a se acorda certificatul, d. Patrognet meritînd aceasta din toate punctele de vedere, iar in alte privinți nu se poate rîdica nici o obiecțiune, d. Patrognet fiind și catolic. Consiliul acordă certificatul cerut. k ■ ¥ [UNK] iți Urmează o serie de scăderi de taxe, rămase pe urma insolvabililor și dispăruților. Imprumutul pentru școli. In IU Mai 1»y6 Consiliul comunal liberal a obținut la Parlament o lege pentru un imprumut de 1,200,000 lei necesar pentru clădiri școlare Administrația comunală liberală insă nu a luat măsuri pentru a putea realisa acest imprumut, așa că a întreprins lucrări fără a ști de unde se vor achita. Din împrumutul pentru școli s’a realisat numai 400.000 lei. Acum insă zice d. Bădărău noi trebuie să achităm pe antreprenorii cari au gătit cele patru școli, cu toată clasa ce a domnit și deși comuna nu le plătea situațiunele. Aceasta nu numai de prestigiul comunei, dar și spre măgulirea noastră, de nevoie Consiliul Comunal conservator a fost acela cari a decis in primul rînd clădiri de școli primare in Iași. Se insă o chestie de observat. Plătind datoria către antreprenori ni remîne o sumă disponibilă de 400.000 lei. Ce să facem cu această sumă ? Continuînd d. Bădărău spune că restul de școli ce are a se mai ridica in Iași deși tot poate utile, totuși nu sunt de așa mare urgență ca terminarea lucrărilor de la Calcavia și Ripa galbenă. Am crezut să găsim o combinație ca să plătim lucrările in rate, dar crisa intervenind această combinație n’a putut reuși. Sunt clar de părere ca acești 400.000 lei să-i întrebuințăm pentru a termina lucrările de la Calcavia și Ripa galbenă, căci altfel s’ar ruina lucrările deja făcute. In privința contractărei împrumutului, d. primar zice că a primit o adresă din partea casei de consemnațiuni, după care această casă arată că nu poate efectua imprumutul in con casia de rară Intors s din străinătate, rep. ueu soț Marcus Schwamm își procurase articole cele mai moderne și elegante pentru magaziile de palanterie și încălțăminte situate in strada Mare, casele numite Ghemișu lângă,cofetărie Alexiades, fac de cunoscut onor, public că am redeschis magazia și sunt dispusă din causa morței soțului meu să vănd, cu orice preț de ieftin Pe lăngă bogatul asortiment de nenumărate articole ce sa află in magazinul meu am și primit acuma un mare asortiment de Galoși și Șoșori galoși adevărați Busești și se vînd cu prețuri nepomenit de eftine. In speranță că oricine se va convinge îndată de încredere ce avantagii pot să fac pentru cumpărătorii, rog dar pe onor. Public să mă onoreze cu comenzele sale in Str. Ștefan cel Mare No. 1820 vis r-vis de Motei Dacia și se vor convinge de ieftinitatea și calitatea superioară a mărfei. cu suma Rascheil Schwamm 1899 Na peletio castira 18 40,0001. elitig: Mare Loteria',,SINAIA“ cu câștiguri de Eter 409W&0 Președintele comitetului Loterie de Sinaia face cunoscut o. p. că tragerea loteriei nu va mai avea o altă amânare conf ordinului d-lui Prefect al jud. Prahova No. 11538" prin urmare noi am fixat ultimul termin și irevocabil pentru ziua de 33 dec*mbe*© LS9S cănd se va trage negreșit in ori-ce condițiuni, și ne obligăm a plăti lei 20 pe fiecare bilet dacă tragerea va fi amînată. Președ. Comit. Primar G. Manolescu Prețul Redus 1 Bilet numai 80 bani 10 Bilete numai Lei 7.50 Depou general de bilete este la d-na E. Brumer, și se află de vînzare și la toate chioșcurile de ziare și in vinzători pe strade. Una odae mobilată de inchiriet Strada Gărei No. 7 casa Motăș etajul II