Evenimentul, octombrie-decembrie 1899 (Anul 7, nr. 1927-1996)

1899-10-24 / nr. 1943

1941 atențiunea ce d-nii învățători arătau în timpul explicărilor, interesul și dorința ce dl. inspector Viorescu avea spre a fi înțeles de toți, fac aceste cursuri de pomologie și viticultură foarte interesante și merită a fi asistate de cît mai mulți vizitatori. De relevat este faptul că la pepiniera din Vișan s’a recoltat anul acesta peste cinci mii decalitri de vin, admirabil in calitate, și aceasta numai din opt pogoane vie tînără, ceia ce vine aproape cîte 700 decalitri la pogonul de vie. Modul de fabricațiune al vinunului, cît și mașinile perfecționate întrebuințate merită a fi văzute. O curiositate demnă de relevat este și o rădăcină de nuc ce are o lungime de peste 21 metri pe care d. Viorescu a scos-o de la un nuc odată cu desfundarea terenului. Aceasta este o probă mai mult de greșala ce se face prin podgoriile noastre unde se plantează nucii chiar printre tufele de viță, ceia ce strică considerabil viilor. In fine după o ședere de 6 ceasuri am plecat după ce-am mulțumit d-lui Viorescu și incîntați că grație bunăvoinței unui guvern capabil și patriot multe se pot face și in țara noastră. Ceva mai puțină politică și mai multă interesare de chestiunile economice ce trebuie să prepondereze la noi și nimeni oricît de pesimist va fi in aprecieri nu va avea curajul să dispereze de viitorul țărei noastre. Să sperăm că a sosit timpul de mult așteptat. ___________Sebastian Manules u. CRONKIA ZILEI Prefectura jud Iași a făcut cunoscut revizoratului școlar de Iași, că in Tg. Țibana nu se află nici o casă disponibila și accesibilă pentru instalarea localului de școală. A . Dl. Radian inspectorul serviciului viticol al ministeriului Domeniilor, alalta eri, a inspectat pepiniera Vișan de sub inducerea harnicului inspector dl. Viorescu. D sa a ramas foarte satisfăcut de nudul inteligent cum se conduce pepiniera. Dl. Radianeri a plecat in inspecția larinei model Laza din județul Vaslui. D-nele institutoare Hanrieta V. Muntanu, Emanul și Natalia G. Zaharia din localitate, care din cauza de boala nu s’au prezntat în ziua de 6 Otombre la examenul de definitivat, sunt desemnate a depune acest examen pentru ziua de 9 Noembre. Prefectura jud. Iași face cunoscut revizoratului solar da Iași, că dl. Daulia învățătorul școalei din Cârpiți neurmand regulat cursurile face prin aceasta a se despopula școala, și cere a se lua in contra lui măsurele cuvenite de îndreptare. Revizoratul școlar a mai primit și plângeri orale contra acestui învățător din partea mai multor locuitori din Cârpiți. & D. institutor C. Carare de la școala primară Adamachi, va preda pe viitor cursurile la clasa IV, iar d-ra Vasiliu la clasa III. a . M. S. Regele a semnat decretele pentru numirea d lor Al. Ghica-Brigadier și Edgard Mavrocordat miniștri plenipotențiari, cel dintăiu la Constantinopol, iar cel de al doilea la Belgrad. Consiliul permanent de pe lîngă ministerul instrucțiunei publice, a opinat să se schimbe articolul 314 din actualul regulament al școalelor secundare, inlăturînd notarea cu predicate și continuînd a se nota cu cifre de la 1 până la 10. X In „Monitorul Oficial“ de ori a apărut regulamentul pentru aplicarea legei impozitului asupra zahărurilor și a primei de fabricațiune. „ La timp am dat cetitorilor, disposiția luată de ministerul instrucțiunei in înțelegere cu ministrul Domentelor, ca în fiecare an de la 15 - 30 Octombri la pepinierele statului să se întrunească pe toți învățătorii de prin podgorii unde se li predea metodele noi asupra viticulturei, pomologiei hortiulturei, etc. Dăm azi numele învățătorilor, preoților și locuitorilor podgoreni din județul Iași întruniți la pepiniera Vișan unde primesc lecțiuni practice de la d-nui Mihai Viorescu șeful acelti pepinuri: Ion Bunescu învăț, școalei din Osoi, Constantin Podihalschi învăț, școala Comarnia com. Poeni, Const. Miron școala Buciumi, Constantin Grigoriu învăț, școala vorovești, Constantin Negrui învățător cor.* Mogoșești, Dimitrie Bota-Gracu , școala din Curea, Șefan Velișcu școala Galata, Neculai Gavrilescu învățător școala Cucuteni, preotul Neculai Patrașcu din Tomesti, Savastian Manolescu mare podgorean din Tomești, Anton Tataru locuitor Galata etc. Până in prezent d-nul Viorescu inspectorul pepinierei au ținut conterinți și lecții practice din pomologie și viticultură, explicindu-le foarte lămurit diferitele varietăți de vite și pom, altoirea pomilor duupă cele mai noi invenții. La via statului .,Paraclis“ din cotnari, sunt adunați învățătorii din podgoriele acele regiuni primind explicații de la d-nul Grigoriu inspector acelei vii. I n Rubrica cârâtoriior Sosiți in Iași HOTEL TRAIAN Ștefan Șendre Locu, 1. Ioanin Piatra” C. Popovici preot Cernăuțz, Lt. Roșev an militar Bârlad, Constanța Niculescu proprietară Barlad, I. Marcus București, G. Kron voiaj Botoșani, I. Dulberger București, B. Șnirer București, I. Lehel Galatz, M. Novak București, O. Braunstein București, Zadic Roman. ‘ • Corespondentul nostru din Botoșani ne comunică următoarele : O copilițâ în vrîstă de 12 ani al locuiitorului I. Din striță în lipsa părinților d’acasă, jucîndu-se pe lângă un butoiu cu apa și pscind întrînsut s’a înmiat. Mana copiii întorcîndu-se» acasă văzîndu-și singurul ei copilași mort, a înebunit. I NCI Săteanul Thoad r Duducesei din comuna Hudeștii-Mari județul Btoșani, nutrind o cumplită vrăjmășie înpotriva satanului Gh. I. Negru, întîlnindu-l toi la crișma, i-a tras un foc de pistol in cap Victima scăldată ’n singe după cîteva ceasuri, a încetat din vieată. X D-nul dr. Emil Pușcariu secretarul general al ministerului de instrucțiune, măine va sosi in orașul nostru. X D-nul colonel N. Alexandrescu inspectorul general al jandarmăriei zilele aceste a inspectat compania Botoșani, remînînd pe deplin mulțumit. XC O bandă alcătuită din 10 hoți înarmați cu pistoale și puști, au pradat pe mai mulți locuitori din com. Fintînele. S’au format potere pentru prinderea îndrăzneților bandiți. ” MIȘCAREA POPULAȚIEI Dela 10 16 Octombrie Născuți 44 19 creștini 25 evrei. Morți 39 25 „ 14 „ O Dl Duium comerciant din Durdujeni, venind intr’o căruță in comuna Sălăgeni a fost intimpinat de o femee voinică, la brîu cu pistoale și cuțite și’n spate cu o carabină. După ce ameninițindu-l cu-l omoară, i-a luat tot ce a avut la ?.«ftW2r £ W»g1a ■< wp9C# r‘«esuwiw-EVENIMENTUL dînsul indrăsneața bandită s’a făcut nevăzută in desișul din marginea soselei. S’a luat măsuri pentru descoperirea misterioasei bandite. ori se telegrafiază din Botoșani urmatoarea crimă, petrecută in comuna Mănolești: Cîrcimarul N. P. Butnariu seara pe cînd număra la tejghea in crîșmă, niște bani, un glonte venind prin geamul de la o fereastră din față la nimerit drept in frunte. Nenorocitul cîrcimar, a murit instantaneu. Criminalul in urmă a dispărut in întunericul nopței. Se fac minuțioase cercetări pentru descoperirea misteriosului criminal, institutorul Sebastian Neculai, de la școala primară de băeți, „Principele I Ferdinand,“ fiind bolnav, a întemenit la inspectorat cerînd un concediu de 1 : 10 zile. ^ II-l inspector al invățămîntului primar, dl Grigore Buțureanu a adresat un ordin circular, tutulor revizorilor a pune in vedere directorilor de școale unde se practică „lucrul manual“ a se trimite direcției inspectoratului, cîte un exemplar de pălărie de paie, pentru a se constata, unde acest lucru a propășit mai mult . Împrumutul roman Ziarul „Gene Freie Presse“ apărut azi dimineață, spune că tratativele guvernului romn pentru contractarea unui imprimut in Berlin, vor izbuti cu siguranță in curînd Guvernul român va contracta acest imprumut prin emitere pe termen de 5 ani a bonurilor de tezaur, cu care se va acoperi toată datoria flotantă internă și externă, și se va face față creduințelor curente Școlare. — D-ra M. Vasiliu a fost numită suplinitoare la școala primară No 3 din Botoșani, in locul decedatului institutor V. C. Nădejde. Dl L Donca detașat, de la școala primară din corn. Cîrja, la școala Normală, din Bârlad, va fi suplinit de dl S. Cataranu. — In jud. Suceava s’a făcut următoarele numiri: Dl M. Simionovici a fost numit învățător la școala din com. Pașani, comuna Valea-Seacă și dl I. A. Manoliu la școala din Boroaia, in locul d-lui T. N. Geoseanu demisionat. Școala mixtă din comuna Andia com Hangu din cauza epidemiei de anghină difterică ce bîntue printre copii locuitorilor, va fi închisă până la 1 Noembrie, frațiIip Proicie l in Botoșani. Corespondență specială. Anexistă In ziua de 18 Octombrie a fost in Botoșani D-l inspetor al lucrărilor publice, Zahariade, pentru a ancheta niște fapte denunțate la minister in contra D-lui inginer Brăilescu. In urma anchetei ce Dl inspector Zahariade a făcut’o a constatat că denunțarea e falșă, și că denunțătorul * un interesat in cauză nu e decît un calomniator ordinar, prin faptul că a adus calomnii și D-lui prefect. După terminarea anchetei, la plecare, Dl. inspector a mulțumit D-lui inginer Brăilescu, pentru exactitatea ce a găsit in lucrări. Coresp. X In urma raportului D-lui dr. Onciul, inspectorul școalelor private, s’a aprobat instalarea azilului confecționat a lui Mendel Hamovici in str. Pantelimon, încăpător pentru 35 copii, mai mici decît 7 ani și repartizați in două clase.  Ministrul a anunțat revizoratul ca să inspecteze bibliotecele populare înființate pe lîngă școalele rurale și să raporteze ministrului buna lor funcționare și foloasele ce aduc intru luminarea și instrucțiunea populațiunei rurale. la D-șoara Elena Vasiliu, absolventă cu diplomă de capacitate, a fost numită suplinitoare, la școala de băeți Adamachi din str. Albă Iași, in locul foastei suplinitoare D-șoara Maria Vasiliu, numită cu titlul provizor la altă școală. D-șoara Elena Vasiliu va suplini pe Dl. C. Dafinescu, care ocupă postul de revizor școlar la Roman. X X ’"- 'TțâȘWRȘ&WRRÉB&SBtSffiF.r- ~'y?P- «8 vedea pe cineva in calea sa striga puneți mina pe hol arătînd cu mina înainte. Prinderea pungașului Fener fiind un om în etate aprope de 64 ani, nemai puțind fugi se aruncă în grădina d-lui Velescu unde fu prins de ordonanță și de sergentul de punct Munteanu și adus la casa d-lui maior Haret, luîndu-i din buzunar toate juvaerurile furate, aplicîndu-i dl. maior Haret cuvenita corecție. La poliția siguranței Pungașul Sand Fener, de la dl. maior Haret, fu dus la poliția de siguanță și interogat. Dl. Botez șeful siguranței, pe care Tara văzut azi dimineață la biuroul d-sale, mi-a comunicat că pe numitul pungaș pănă in present nu l-a avut niciodată ca mușteriu. D-sa ne spune că Sand Fener, după telegramele primite de la toate polițiele din țară a fost marcerat în toate penitenciarele pentru asemenea tâlhării pe care le a comis sub următoarele nume : In penitenciarul Văcărești unda a stat aproape 3 ani a fost sub numele de Alexandru Sander. Poliția din Pitești îl cunoaște sub numile de Sander Fesner. Exprimând dorința d-lui Botez pentru a-1 vedea, un ordin a fost destul pentru că pe acest pungaș să-l pot vedea, adus de 2 gendarmi. Sand Fener, zis Sandu Fesner, Alexandru Sander etc, e un om de talie mică, părul și barba mica albe, fața blondă roșcovana, ochii căpru, iar bracat cu haina noi negre foarte elegante insă pa ele fără nici o etichetă căci le-a scos pungașul pană și landul pălăriei care e foarte fină și elegantă e lipsit de eticheta fabricantului și aceasta pentru a nu fi confruntată la un caz când va fi prins adaogă dl. Botez. Azi se așteaptă sosirea telegramelor din țară pentru a se cunoaște unde a mai pungașii. Vom tin,a in curent pe cetitori___________________Bol. 1899 I . I. N. Fleva, pregătește un important proect de lege asupra societăților cooperative. Acest proect de lege va veni in discutiunea oamenilor chiar în viitoarea sesiune. 15 C. inspector domenial G. Manolescu a fost insărciat de d. ministru de domenii să asiste la vînzarea in loturi a moșiei Șeapte oameni, din județul Iași. „Voința Națională“ intr’o informație spune că d. Take Ionescu este președintele societăței Steua Romană. „Voința Națională“ se inșală. Prezident al societăței Stella Romănă este d. loan G. Boambă. D. Take Ionescu s’a retras din ziua in care a intrat în guvern, cum îi impunea legea comulului, și nici n’a ținut vacant locul seu, pe căt stă în guvern, căci n’a voit să urmeze pilda ce i-a dat dl. Sturdza, care și a păstrat vacante ani întregi locurile sale de la Creditul funciar rural și altele. Asemenea pilde bune pentru liberali nu se pot urma de conservatori. Furtul de la d. maior Haret era 12 din zi.—Sosirea pungașului. In casă. Furtul de juvaeruri. Surprinderea. D-na Haret. Fuga hoțului Alarma. Prinderea. La poliție.— Cine-i pungașul. Amănunte. Individul S nd Fner, da origină evreu din Ungaria, un pungaș forte abil, vechi puș uriaș, de vr’o cîteva , zi se sosise în 1, și pentru ași promia din juvaeruri, bani necesari pentru iarnă. Eri pe la ora 12 din zi, acest punc Agas Fner, se duce la casa d-lui maior Hint din strada Coroanescu, deschide ușa antretului și de acolo trecu la dreapta în atacul de culcare. Sâni Fener, văzînd că nu e nimeni în casă, căci în acel moment d-na Hint se afla la bucătărie, dar ordonanță în ogradă ocupat cu treabă, trage capacul beesetelei și cu iuțeala fulgerului fură 2 bîtele de aur, o pereche cercei de aur, 2 inele de aur, o salbă cu napolioni și le pune în buzunar. Surprinderea în timpul cînd Fener vroia să iasă din anunț numai eacă că sosește de la bucătărie d-na Haret, întrebîndu’l că ce caută în casă. Pungașul Fener, respunde d-nei Haret că pe dl. Dimitrie Dimitriu inginer, la acel respuns d-na Haret a și bănuit că e vreun hoț și iute se duce în etac și vede cheeseteaua descuiată. Fuga hoțului D-na Haret imediat ce a dat de lipsa juvaerilor a chemat pe ordonanță și-i ordonă se pună mina pe hoț,care atunci o rupse de fugă. Pungașul fugind o ia prin strada Lățescu urmărit de ordonanță care striga la trecători se pună mina pe pungaș. Sand Fener, pungaș rafinat cînd Săptămână amuzantă Delegarea șaradei cupon No. 97 este 1 Parmiere V. Marinescu și A. Goilav Botoșani, Sub-locotenent Eugeniu Rusu Rg. 8 calarași Botoșani, Mademais de Lucie Stere avec sessonas Helene et Marie, Soeur Michelina la plus Rile soeur de l’Estenuat de notre Dime de Sion, Theodor Gh. Ghyki Botoșani, Nicușor din str. Spinzi, Braustein Avram, D-ra Sophia Musteați Tatarași, Nui căsătoriți Ec. Gh. Popovici Iași, M-elle Ludovica Ruser adorata a doi ochi negri, Zalaria Paul Stefanovici, Caporal Secretar, Jorj Sudiiu adorator lui Ștefan din București-Hărlău, C. G. Adoratorul ciuda i S. C. Deleni Hârlău, Nicușor din strepinzi, Ghesu- Jica Munteanu, adoratorul Președinței dr. Th. Herzl, Cocheta Lezariade M-ello Eleonora Rămureanu, Piatra- Neamț, Bosc simplat str. Eternitate Rebeca Huși, D-ra Ecaterina Ionescu Huși, Adoratoarea V. B Bulevardul Ferdinand, D-ra Agripina Sion-frumoasa și incîntătoarea din Str. Lătescu Geanetuța Hagiescu, Elena Vasiliu Odobești, loan D. V. Mihailescu Botoșani, Pruf D. Prosper str. Vasile Lupu-Roman, d-na Maria Gradinariu născută Dipott și d-ra Maria Grădinaru, Andeta Godhetis, Costică Dobrovici, Basile N. Bedreag Bd. Ferdinand, Maria V. G. născută Dippoldt Mult plăcută d-șoară Dolora Leibovici Fălticeni, S. H Bebzi. Complimente D rei Mihai. Huși, Buescu Munteanu, D-ra Melania Manolovici Sărutări d-rei Palade, Herman Rechler elev, Margat R. și Victor Popp Didilica G. Mihailescu d-ra Maria P. și duduia Gemma Cirillo, Goga Juliette Francaise Caufmann. d-ra A. El. adoratoarea Johan Rau, Gim. Al. Tinerica Beți, Lobelsohn Piatra-N. Stamati Constantin și Ioan Axenti, Eva Friedman Iași-Huși. Iorgu contabil la Rânghilești, L’adorateur L’aimable Olguța B. Roman, Bandes junior Botoșani, H. Ghipsadoratul d-rei Anetta Tran, D-ra Tutulică-Botoșani M. adoră doi ochi negri-Botoșani, M. Goldhamer Carni, salută Axler, Myosotis Burdujeni, Sincerul răspunde d-relor Goldhamer situația actuală D-rele Tonny și Mina Margulies Roman, Carol Hirsch, Roman, M-elle Cleopatra Vioreanu Piatra N. Soram M. Ceprezaru-Piatra N., Mulțumiri profunde d-relor E. G. A. N. * P- S. Piatra N., Bejan Gh. D-ra Ortansa care dorește mult Botoșanii, Helene G Botez ce adora pe cumnatul Jean M. și sora Euphrosina Gara Pașcani, Eleonora siiitoarea Conservatorului, H. Buiumovici adora pe d-ra R. Gutman Piatra N., D-ra Friederica Mohnblatt Botoșani, Maria cu ochi copái, loan G. Munteanu soldat compu geand, Detașamentul Burdujeni, Vasile I. Olanescu, Maria Stefanescu din Huși, I. L. Hab. Falíiceni, Adorator și devotatul vecinic al onorab. d-rei Fanny Lustgarten Deleni, Miluță și țărăncuța din Bădeni, D-ra Maria Andrieșanu, Fanny Silberstein Bertha Schneuer Botoșani, Eduard Tuftli cl. I Liceul Național, Iordache Crepușu Bulevardu Ferdinand București,Bernhard Botoșani cu d-ra L. Spiler Cernăuți, R. Mondenach Botoșani, Solomon Lustgarten Hírlau, Dumitru P. Țaranu ce adoră pe d-ra M. F. Botoșani, D-ra Marie Wechsler Botoșani, Myosotis sărută pe d-ra R. Daboimo pectore, D ra Cleopatra Vioreanu Piatra.Nu respunde domnișoarelor Goldhamer,Dorohoianul e trist causa plecărei ingeraăului Amenca, Ladorateur de charmante M-me Mané Callagani Roman, D-ra V. Gh. I. pianistă Tg. Neamț, Const Vasiliu Botoșani, Adio, Nicu’ce iubește pe Aglăița, E. S. O. șatena str. Tiopești Fălticeni, D ra M. O. și blondina A. G Botoșani, Gheorghe Mihail Str. Suliței Botoșani, Eleonora Ghițișor Burteanu, Leonică din Botoșani Falciu, d-ra Helene L. o frumoasă blondină Miclești. Există nu mă uita Ștefan București, Jeanette Cahane Huși, Gupidon de Gărăpcești doi amici din Fălticeni ce ador emigroarea, d-ra Goldhamer, Drăguța Anette Popovici și Sofia M. Mind’ăsescu, Herman și Benjamin, D-ra Sophia N. Filipescu admiră inteligența și calitățile amicei R. B. Botoșani, Anastasia Idriceanu Huși, La dame qui vive au Sculeni, B. Z. Grussi Gusta Noua suliță Leon Gurin ce iubește pe d-rele Argintaru Botoșani, Henry Rosenbaum Stella Huși, Meleh Miehel, Eutmaiher S. Luias S. Tg. Frumos serutări de la Jean, Miss Wandasa Maria Țiga și Elena Atanasu Tg.Frumos, Anette Andonache Huși, iubitul meu Jean, Anghel Seineanu, D-ra Fanny Horovitz Stefanești și d-na Pauline X. născută Rosenstok Stefanești, Moriț Solomon Huși, Coca Beca Braunștein, D-ra Rosa Bercovici Botoșani, Trăiască societatea Poarta Zionului, Ilius Amsner-Arcu 4, Nicu Wexler secretar la Poarta Zionului, Societatea Lehnare Zion, Meiles Virgine M. Marie D. et Marie I. Lesbonnes amies Botoșani, Evghenoi Munteanu, Duduia Rebeca Șiraga iubitoare de șaradă, Duduia Babella Șaraga, Elena Gîrja și Nicolae Cîrjă Ștefan I. Anghel, Constantin Irimia Bodescu, L’adorateur de M-elle Solomon, Sigismund Goluran, Sesensibil, D-rag. Șrailovici Pașcani, Fanny luster Varuna curtesan al D rei Daria F. din Bucecea Hareta, Anna, Stefan îți mulțumesc, Duduia Gemma Cirilor adora valsul I. D. W. Reghina Bercovici, Adoratorul D-rei Adela str. Crucei, Costică Dunea Str. Stejar ,Bernhard Zuckerman, Luța, Speranță, Margareta, Aurelia, Mița, Aneta, Florica, Crina, duduia din Buchetul Botoșincen, cărora le trimite salutări Ionel, L. Samuel adoră pe D-șoara Mariea Gr. Str. Palatului 35. d-șoara Hélène L, o frumoasă blondină din Miclești. Pentru numărul viitor cupon No. 98 propunem următoarea șaradă a drăgălașei dudui Elenuța Gh. Bogdan din strada Carol, Iași, Furtul ^ 3oooaoooooo3ooooooaoo3ocx3c O ADEVĂRATĂ BĂCANIIA ROMANA Piața Sf. Spiridon No. 2 Subsemnatul aduc la cunoscința atît a onorabilelor mele cliente și clienți, cît și a domnilor cetitori, că cu începere de astăzi fac cunoscut că prin mare sacrificiu am isbutit să înzestrez magazinul meu de coloniale cu toate mărfurile de calitatea cea mai bună, mai curată, și cu prețurile cele mai avantagioase. — Pentru orice Client — Totodată vă mai rog doamnelor și domnilor atît clienți cît și cetitori a mă incuraja. Și că pentru a vă convinge de cele zise mai sus bine voiți a visita magasinul meu. Cît privește despre serviciu atît este de bun încît puteți fi serviți chiar trimițînd o carte poștală cu comanda, și arătîndu-mi numele, pronumele strada și numărul locuinței. Mulțumind clientele noastre pentru bine voitorul, concurs ce așteptăm cu suma N. I. Olănescu OJ33333333333333300300I100030 JACQUES GOLD j BUGURESCI str. DOAMNEI 2325 Silicon T**cll**Kc pentru construcțiuni de Mori și furnisări de ori-ce Mașini industriale și agricole. Representant General a celor d’ttei fabrici pe continent ft. IfILF. Magdeburg pentru Locombile și Cazane, Qabri*ai © s' pentru construcțiuni de Mori automatice, F. Weginarrtai Zürich pentru Valțuri sichtere etc. Reiff Fram&k Zürich pentru Gaze de Mantase. Cal mai mare Dspost de : CURELE VRITABILE ENGLEZEȘTI PIETRE DE MORI La fertée sous jouarre Pompe de incendiu. Grădini și Cantate automatice Mașini de ffescojit și spalat Grâu Furnituri de Cauciuc, Asbest țevi, frânghii de cânepă și sârmă, Cabluri, Roți Manșoane etc Instalațiuni de Lumina Electrica Toate accesorile Teehnice CEA MAI EFICACE APĂ FortU'GiniOASA-ARSEN înpotriva lipsei de sînge, Boale de Femei, Boale de Nervi și de piele, Ape minerale, Farmacii și Droguerii De vînzare la toate Magazinele de Drogba L Kaîzlasi Articole principale : Văpsele de Oloiu speciale preparate ca Oxid de Fer, Plumb sau Zink pentru acoperiminte garantat calitatea bună. Catran englezesc pentru acopereminte. Dozele preparate în oloi dublu j fiert cu sicatit pentru uși, ferești, dușarmele, etc. garantat nelipicioase. Oloiu mineral rusesc și indigen pentru mașini agricole și industriale. Unsoare specială pentru ossii Patent și */* Patent. Unsoare pentru hamuri, copite burduf, etc. Vopsele pentru mătăsuri, lănă și bumbac Vernis englezesc licid pentru păreți nu se spală de Ploaie și nici nu se șterge. Vaci vegetal pentru cisme. 1 Parfumuri franceze triplex extrafort cu gramul. Articole de Pansamente și Caput dhouc , Irigatoare, Injectoare, Gaze, Fești etc. Carbolineum pentru uns lemnărie în contra putreziciunei. 1 Lacuri pentru trăsuri și dușumele. 2 Praf de Dalmația pentru insecte garantat efect sigur. Dactilul pentru stărpirea șorecilor. Phenix de spălat rufe. Un taié-lemn special pentru masă cu K. Ape Minerale proaspete franceze. Germane și indigene. eu stima L. KATZ. Un inchiriet Un apartament compus din 4 odăi, bucătărie, atenanse din casele def. Z. Feiz strada Sărărie No. 34 Un apartament compus din trei odăi strada Sf. Theodor No. 35. Mai multe apartamente din strada Sf. Lazar No. 30. Trei apartamente din Strada Frecau No. 26. Pentru condițiuni a se adresa subscrisului. ______________Str. Bărboi 12 De inchiriet Un apartament din imobilul de pe strada Păcurari Nr. 97 compusă din 2 odăi, o bucătărie, un beciu și atenanse. Tramvaiu din lața casei. M. C. Drăcșineanu. Str. Bărboi 12 M. C. Drăcșineanu Dr. Pip Margies S’A MUTAT Strada Lăpușneanu 6 Casa Walter LA MACASSIN LI de .NOUTĂȚI M. I. FRIEDMAN IAȘI Au sosit mătăsuri albe, colorate și negre pentru rochii, Catifele, Bluze de postav și catife, dantele, pasmanterie, garnituri de rocii etc. Toate se vănd cu prețuri foarte convenabile, cu stima M. I. Friedman. „ gă smul de nord” FANIORESTöTEIN Str. Golia No. 71 Au sosit un mare transport de pălării modele cele mai frumoase din Paris. Prețuri convenabile. % iei v*£ ° inul de ieiu‘ I yfj 110 gara Iași, cântărit ani W 10.000 kig- fag și carpăn. Comenzile se primesc la administrația Evenimentului. 4