Făclia, aprilie-iunie 1968 (Anul 22, nr. 6658-6734)

1968-04-02 / 6658. szám

PREOCUPĂRI NOI ÎN ACTIVITATEA U.T.C. Hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. din 29 noiembrie — 1 decembrie 1967 privind îmbunătățirea muncii educative în rîndul tineretului pornește de la premiza fundamentală că de creșterea, pregătirea și munca tineretului depinde însuși viitorul națiunii noastre. Pentru aplicarea în viață a acestei hotărîri Consfătuirea pe țară a U.T.C. din luna februarie 1968, a stabilit măsuri de o deosebită însemnătate, încredințînd organelor și organizațiilor U.T.C., sarcini noi, specifice, în privința educației moral-politice, cultural-artistice, patriotice și sportive a tineretului, urmărind dezvoltarea atitudinii noi față de muncă și învățătură, a entuziasmului, hărniciei și spiritului inovator. Activitățile destinate acestor însemnate obiective trebuie să se bazeze pe cunoașterea mai precisă a particularităților diverselor categorii de tineri, pe receptivitatea față de nou, pe stimularea inițiativei organizațiilor Uniunii Tineretului Comunist, a fanteziei tinerilor de toate vîrstele. Ce s-a întreprins sau se întreprinde în județul nostru pentru îmbunătățirea activității educative în rîndul tineretului? Iată ce ne-au relatat în această privință tovarășii Gheorghe ARDELEAN și Ioan MOLDOVAN, secretari ai comitetelor municipale Cluj, respectiv Dej ale U.T.C. Forme noi, atractive, diversificate In atenția Comitetului municipal al Uniunii Tineretului Comunist Cluj a stat și stă ca obiectiv esențial popularizarea și cunoașterea de către toți tinerii a documentelor Conferinței Naționale a P.C.R., ale Plenarei C.C. al P.C.R. din noiembrie — decembrie 1967, urmărind aprofundarea și înțelegerea clară a ideilor înnoitoare — înlăturarea oricăror formule și metode învechite, încorsetante, descătușarea largă a elanului tineresc și orientarea fluxului său creator spre idealurile cele mai înalte, demne de epoca noastră. Această orientare străbate întreaga noastră activitate în rîndurile tineretului. In acest scop, acordăm o atenție sporită informării politice a tinerilor cu principalele evenimente din activitatea partidului și statului nostru pe plan intern și internațional, poziția P.C.R. la întîlnirea consultativă de la Budapesta și activitatea partidului nostru pentru întărirea unității mișcării comuniste și muncitorești internaționale. Ne străduim ca, informării tinerilor cu probleme politice, ideologice, filozofice, economice, științifice și culturale, în viitor, să-i găsim forme noi, atractive, diversificate, care să atragă masa largă a tineretului în funcție de dorințele fiecărei categorii de tineri. Cu sprijinul organelor de partid, vom organiza pentru studenți un „Ateneu studențesc“ la Casa de cultură a studenților și în institutele de învățămînt superior, precum și alte forme, ca: tribune de păreri, cluburi de informări, cercuri teoretice etc. Pentru elevii din licee, școli profesionale și tehnice organizăm întîlniri cu personalități ale vieții politice, culturale și științifice din țară și din municipiul Cluj. In întreprinderi și instituții încercăm să promovăm forme de informare ca: întrebări și răspunsuri, jurnale de actualitate politică, simpozioane, dialoguri etc. Organizațiile U.T.C. au primit sarcina să întreprindă acțiuni interesante privind dezvoltarea înaltelor principii ale eticii comuniste, cultivarea deprinderilor necesare pentru întreaga viață, a modului de a înțelege raportul dintre individ și societate și a căilor de armonizare a intereselor proprii cu interesele societății noastre socialiste, cultivarea unei atitudini de mare frumusețe spirituală în problemele dragostei, căsătoriei și familiei, a poziției față de regulile conviețuirii sociale. Intensificarea muncii de educație moral-cetățenească se va axa în principal pe întîlniri și dezbateri cu procurori, juriști, pedagogi, filozofi. Desfășurînd activitățile culturale la o prelungire a ceea ce se întreprinde sub egida școlii, familiei și a celorlalte instituții, numeroase organizații U.T.C. din municipiul nostru au obținut unele rezultate bune, dețin o experiență meritorie, care se va completa cu noi acțiuni capabile să atragă și să suscite interes. Vom dezvolta la tineri pasiunea pentru lectură, muzică, teatru, artă plastică și cinematografică, prin prezența lor activă în cercuri și formații artistice, organizarea de acțiuni cultural-distractive, carnavaluri, duminici cultural-sportive, forme care atrag masa largă a tineretului, orientîndu-ne atenția spre organizarea de petreceri intime în grupuri corespunzătoare interrelațiilor individuale și disponibilităților de spațiu din diferite locuri de activitate și viață a tineretului. In noul context al activității Uniunii Tineretului Comunist sportul și turismul capătă noi coordonate. Vom promova în acest domeniu acele forme și mijloace care să cuprindă masa largă a tineretului de toate vîrstele și categoriile la practicarea sistematică a sportului și turismului, pentru transformarea acestora într-o îndeletnicire cotidiană a tineretului. In școli și facultăți, organizațiile Uniunii Tineretului Comunist, cu sprijinul cadrelor didactice, își vor axa activitatea în principal pe organizarea unor acțiuni sportive de masă care să se desfășoare pe tot parcursul anului: crosuri, concursuri pentru obținerea insignei de polisportiv, campionate școlare și universitare, serbări și demonstrații sportive, competiții dotate cu diferite cupe și trofee etc. Pentru educarea patriotică și cetățenească Educarea tineretului în spiritul dragostei nemărginite față de patrie și partid constituie unul din obiectivele principale ale activității Comitetului municipal Dej al U.T.C. Organizarea de excursii la locuri istorice și obiective industriale, vizitarea unor muzee, vizionări de spectacole au caracter istoria — iată cîteva din formele folosite cu succes în munca de educare patriotică a tineretului. A devenit tradiție în multe din organizațiile noastre ca, lunar, să organizeze excursii de acest gen. Numai în cursul lunii martie, peste 600 de tineri au participat la excursiile organizate la Cluj, Baia Mare și în nordul Moldovei. De altfel, aceste acțiuni fac parte din sislul de activități pentru educarea patriotică pe care și le-a propus comitetul municipal. Iată se cuprinde pe scurt acest ciclu: excursii la locuri istorice și obiective industriale, pelerinaj la muzeul orașului, vizitarea Muzeului etnografic al Transilvaniei, organizarea unui concurs gen „Cine știe cîștigă“ cu tema: „Tradițiile luptei revoluționare în Transilvania“, ce va avea loc în ziua de 2 mai și altele. Organizarea timpului liber al tineretului constituie o altă direcție a preocupărilor comitetului municipal. Cu toate că baza materială nu este pe măsura cerințelor, comitetul municipal, în colaborare cu ceilalți factori interesați, și-a propus unele acțiuni care să atragă tineretul în număr mai mare înspre cluburi și casa de cultură. Pe lîngă faptul nti /•'ir'rfanirra+iil/a 0T T1 C* înî+înv-w* 0 ^ ---ză excursii, vizionări de spectacole, seri pentru tineret, comitetul municipal și-a propus să organizeze unele acțiuni de mai mare amploare. Astfel, pentru data de 6 aprilie ne-am propus să organizăm manifestarea „Eticul și esteticul în viața contemporană“. Aceasta constă, în primul rînd, dintr-o expunere despre conduită în diferite ocazii, ținuta vestimentară în diverse împrejurări. Aspectele negative din conduita unor tineri vor fi ilustrate prin pantomime, de către artiști amatori. După aceasta, cooperativa meșteșugărească Progresul va prezenta circa 60 de modele din moda primăverii acestui an. Pentru zilele de 5, 6 și 7 aprilie, ne-am propus să organizăm, în colaborare cu casa de cultură, un spectacol-concurs de muzică ușoară, dotat cu premii. Pînă în prezent și-au anunțat participarea la „Festivalul primăverii“ 4 formații de muzică ușoară și peste 20 de soliști. Acestea sînt cîteva din măsurile preconizate îndreptate spre educarea patriotică și cetățenească a tineretului. Avem convingerea că printr-o muncă perseverentă, sub îndrumarea comitetului municipal de partid, vom reuși să contribuim din plin la formarea profilului politic și moral al tineretului nostru. în funcțiune, prima linie pentru spălarea nisipului la Aghireș A fost pusă în funcțiune, cu o lună și jumătate înainte de termenul prevăzut în plan, prima linie a noii instalații pentru spălarea nisipului de la Aghireș. Echipată cu o moară de mare capacitate, fabricată de Uzinele „23 August“ și cu alte utilaje livrate de uzinele din orașul dr. Petru Groza și Baia Mare, specializate în construcția de utilaj minier, noua linie este cea mai importantă instalație de acest fel din țară. Ea are posibilitatea să expedieze lunar circa 25 000 tone de nisip spălat, produs larg solicitat în industria constructoare de mașini pentru turnătorii. Au început, totodată, lucrările pentru montajul celei de a doua linii, care va fi pusă în funcțiune cu trei luni mai devreme decît se prevăzuse inițial. Cînd instalația din Aghireș va intra în funcțiune cu toate cele patru linii, ea va putea livra anual un milion tone de nisipuri spălate. (Agerpres) Nicolae Bălcescu (Urmare din pagia) porului său, în Țara Românească și în Transilvania, în exilul de după aceea, cînd făurea noi programe pentru alte revoluții ce aveau să aducă unirea și independența țării, oriunde și oricînd Bălcescu era inima îmbărbătătoare și mintea convingătoare a tot ce era mai bun și mai drept, pentru mulțimile nedreptățite de vitregia vremurilor și răutatea oamenilor. In mijlocul unei asemenea activități neîncetate, Bălcescu a găsit puterea necesară studiului istoriei mai ales, socotită, alături de activitatea politică practică, arma revoluționară cea mai eficientă. A fost colaborator al revistelor de avangardă, întemeietor el însuși de asemenea reviste pe care le-a înnobilat prin gîndirea sa înaripată, prin ideile sale fecunde, prin simțirea sa entuziastă. „Istoria este cea dintîi carte a unei nații“ — proclama Bălcescu —, căci într-însa ea „își vede trecutul, prezentul și viitorul“. Pe asemenea idei își clădește marele istoric și gînditor tot ce a scris la flacăra luminării, întregea cu febrilitatea ultimei licăriri a flăcării propriei sale ființe paginile eroice ale istoriei celui mai de seamă voievod și domn al românilor, Mihai Viteazul. Și-l alesese ca simbol și pildă, deoarece luptase și acesta, cu jertfirea vieții și înfăptuise cel dintîi cele două mari aspirații ale poporului român: independența și unitatea națională. MICA PUBLICITATE Adînc îndurerați, anunțăm încetarea din viață a scumpului nostru soț, tată și nepot AUREL MUREȘAN Funeraliile vor avea loc în ziua de 4 aprilie, ora 16,30 de la capela cimitirului central. FAMILIA (1872) DIVIZIA A DUELUL STEAUAF.C. ARGEȘ CONTINUĂ Cu fiecare etapă a returului, campionatul diviziei A de fotbal devine tot mai interesant. „Surprizele“, salturile și căderile în clasament dau o notă de inedit acestei pasionante întreceri sportive. Se accentuează disputa pentru evitarea locurilor 13 și 14. Printre rezultatele surpriză se înscrie cel din întîlnirea dintre A.S.A. Tg. Mureș și U.T.A. Aproape nimeni nu acorda textiliștilor arădani vreo șansă, mai ales că înainte cu o săptămînă, acasă, capotaseră fără drept de apel în fața dinamoviștilor băcăuani. La numai o săptămînă, arădanii realizează marea surpriză obținînd o victorie la sfar în fața militarilor din Tg. Mureș, aruncați în urma acestei înfrîngeri în zona periculoasă a lanternei roșii. Fostul lider, F. G. Argeș, n-a reușit să-și păstreze locul, pierzînd la limită întîlnirea cu dinamoviștii bucureșteni. Dobrin, acest superdiscutat jucător a fost un anonim oarecare „și nota de 5“ a fost acordată cu indulgență spunea după meci cronicarul Jack Berariu. Steagul roșu a stopat avîntul dinamoviștilor băcăuani, cam încrezuți după victoria realizată cu o săptămînă înainte la Arad. Rapidiștii au trebuit să lase în Valea Jiului ambele puncte, confirmindu-se încă o dată că la Petroșeni este greu de cucerit victoria de către echipele în deplasare. Duelul dintre cele două echipe studențești a revenit la sfor craiovenilor. Era și cazul după trei înfrîngeri consecutive. Adam, prin înscrierea punctului de onoare se menține în fruntea clasamentului golgeterilor. Petrolul, învingător la limită asupra Progresului a trimis echipa lui Mateianu pe ultimul loc. Steaua, grație victoriei obținută în fața Farului a trecut din nou pe primul loc. Iată, de altfel, rezultatele etapei: Dinamo București — F. C. Argeș 1-0; Petrolul — Progresul 1-0; Universitatea Craiova — Universitatea Cluj 4-1; A.S.A. Tg. Mureș — U.T.A. 1-4 (!!); Steagul roșu — Dinamo Bacău 2-0; Steaua — Farul 3-2 (disputat sîmbătă). Jiul — Rapid 2-1. CLASAMENT 1. Steaua 17 9 4 4 31-20 22 2. F.C. Argeș 17 93 5 26-14 21 3. Farul 17 8 3 7 29-21 19 4. „U“ Cluj 17 7 4 619-22 18 5. Din. Bacău 17 90 8 22-29 18 6. Jiul 17 7 3 7 24-19 17 7. „U“ Craiova 17 81 8 24-22 17 8. Petrolul 17 8 1 819-17 17 9. Din. Buc. 17 6 5 619-21 17 10. U.T.A. 17 7 28 17-16 16 11. Rapid 17 7 2821-2316 12. A.S.A. Tg.M. 17 5 5 7 19-28 15 13. St. roșu 17 53912-2213 14. Progresul 17 3 6 816-25 12 DIVIZIA B In etapa de duminică s-au înregistrat următoarele rezultate: Metalul Hunedoara — Olimpia Oradea 1—0, Politehnica Timișoara — A.S. Cugir 2—0. Vagonul Arad — C.S.M. Reșița 4—1. Crișul Oradea — Gaz metan Mediaș 1—0. Minerul Baia Mare — C.F.R. I.R.T. Arad 2—0. C.S.M. Sibiu — C.F.R. Timișoara 2—0. Industria sîrmei Cîmpia Turzii — C.F.R. Cluj 1—1. CLASAMENT 1. Vagonul 17 11 3 3 27-14 25 2. Crișul 17 9 4 4 21-12 22 3. Polit. 17 9 2 6 32-23 20 4. C.F.R. T. 17 7 5 5 24-14 19 5. Min.B.M. 17 7 4 6 19-19 18 6. Gaz met. 17 7 4 6 20-21 18 7. C.S.M. Sib. 17 6 5 6 23-24 17 8. Metalul 17 11 4 7 14-17 16 9. C.F.R. A. 17 7 1 9 22-23 15 10. A.S.Cugir 17 7 1 9 15-31 15 11. C.S.M. R. 17 5 4 8 15-19 14 12. Olimpia 17 6 2 9 17-27 14 13. Ind. sîrm. 17 4 5 8 18-23 13 14. C.F.R. Cj. 17 5 2 10 28-29 12 S PORT »©PORT Campionatele internaționale ale României la sărituri de la trambulină MONICA DELITZSCH și ION GANEA campioni internaționali Timp de două zile — sîmbătă și duminică — în bazinul „Tineretului“ din Cluj au avut loc Campionatele internaționale ale României la sărituri de la trambulină. Campionatele, aflate la a doua ediție, s-au bucurat de o participare valoroasă, fiind prezenți concurenți din șase țări: Austria, R.D. Germană, R.F. a Germaniei, R.S.S. Gruzină, Polonia și România. întrecerile au fost deosebit de atractive prin calitatea execuțiilor tehnice și incertitudinea ce a planat asupra ocupanților primelor trei locuri — atît la femei cît și la bărbați — pentru aceasta fiind necesară consumarea ultimelor sărituri la libere. In proba feminină, sportiva Monica Delitzsch (R.D. Germană) a evoluat cu multă siguranță, atît la săriturile impuse cît și la cele libere, ocupînd pe merit locul întîi. O satisfacție ne-a oferit concurenta noastră Melania Decuseară. După săriturile impuse ea se afla abia pe locul cinci. Același loc s-a menținut și după primele două sărituri la libere. La ultimele sărituri la libere ea a avut însă o revenire deosebită, săltînd astfel direct pe locul doi. In proba masculină, reprezentantul țării noastre, Ion Ganea, a dovedit o comportare bună, constantă, atît la impuse cît și la libere. Am remarcat la Ion Ganea tehnica și siguranța în efectuarea săriturilor, programul variat la libere. Un salt deosebit de spectaculos a reușit — adevărat tur de forță — concurentul Norbert Huda (R.F. a Germaniei). După impuse, unde a evoluat mult sub posibilități, el se afla pe locul 12 în clasament. La libere, în schimb, evoluția sa excelentă i-a adus un spectaculos salt de 10 locuri în clasament. O remarcă, de asemenea, pentru tînărul component al echipei României, Artur Muhlstefan, junior II, care se dovedește o autentică speranță. El a demonstrat o serie de sărituri frumos lucrate, o execuție plină de suplețe, fapt ce ne face să așteptăm cu încredere evoluțiile sale viitoare. O notă și felicitările de rigoare organizatorilor pentru modul în care au asigurat buna desfășurare a concursului. Aprecieri, de asemenea, pentru arbitrajele de calitate. Putem afirma, în încheiere, că ediția a II-a a Campionatelor internaționale ale României la sărituri de la trambulină s-a bucurat de un deplin și meritat succes. Iată și clasamentele finale: FEMEI: 1. M. Delitzsch 370,35 puncte; 2. M. Decusează 340,30 puncte; 3. Bay Doris (R.D. Germană) 319,90 puncte; 4. Sturm Ulrike (Austria) 310,15 puncte; 5. A. Kaliaghina (R.S.S. Gruzină) 299,60 puncte; 6. E. Bojarska (Polonia) 289,55 puncte. BĂRBAȚI: 1. Ion Ganea 414,80 puncte; 2. N. Huda 388,60 puncte; 3. A. Wierniuk (Polonia) 370,60 puncte; 4. W. Preslowski (R.D. Germană) 369,15 puncte; 5. Boris Polulian (R.S.S. Gruzină) 366,50 puncte; G. H. Falls (R.D. Germană) 360,00 puncte;  M. RADU MEDICINA CLUJUNIREA DEJ 5-0 (1-0) Față de campionatul trecut, în acest an mediciniștii se prezintă mult mai bine în ceea ce privește numărul de goluri înscrise pe teren propriu. Elocventă este noua victorie la scor (5—0) obținută duminică la Cluj asupra formației Unirea Dej. Paradoxal, studenții au jucat crispat în prima parte a întîlnirii, mai cu seamă în apărare, fapt care a dus, uneori, la „închiderea" jocului și la unele greșeli la pase, la imprecizia în șuturi a înaintașilor. Aspectul jocului se schimbă total în repriza secundă. Jucînd la adevărata lor valoare, clujenii au construit cîteva acțiuni deosebit de frumoase, încheiate cu șuturi și... goluri. De remarcat debutul promițător al tînărului portar al Medicinei, Folea, care s-a achitat cu cinste de sarcina încredințată. Prima acțiune mai periculoasă a studenților o consemnăm în min. 6, cînd Țarcu pătruns în care ușutează puternic (portarul ieșise în întîmpinare), iar balonul cade pe bară și iese din teren. O bună ocazie ratează Medicina în min. 18 prin Cristea. După o serie de acțiuni rapide apărarea dejană cedează în min. 31, la un corner bine executat de Popovici, Damian reia în gol 1—0. Mediciniștii atacă în continuare, dar acțiunile lor sunt uneori frînate de Nichiti care abuzează de dribling. Ei sunt pe punctul de a majora scorul în min. 39 dar Nichiti ratează o lovitură de la XI m (fusese faultat Cristea) trăgînd în portar. La reluare, în min. 52, clujenii au o ocazie deosebit de clară pe care Cristea o ratează, trăgînd pe lîngă poartă de la cîțiva metri. In min. 58, Medicina majorează scorul. Nichiti trece în driblingul său caracteristic de toți apărătorii clejeni, inclusiv de portar, și înscrie: 2—0. Peste două minute, Tarcu execută o lovitură liberă, apărătorii dejeni resping și Popovici pe fază înscrie cel de al treilea gol. Cu cinci minute înainte de fluierul final, Tarcu marchează al patrulea gol, iar în ultimul minut de joc Damian ia o acțiune pe cont propriu și... 5—0. Arbitrul Ujhely Oscar din Oradea, a condus foarte bine următoarele formații! Medicina: Folea — Popovici, Emrich, Rusu, Chira — Timbuș, Coșeriu — Cristea (Banc), Nichiti, Damian, Tarcu, Unirea, Straub — Duca, Racolța, Gáli, Kovács — Oprișiu, Bandi, Marcian — Catană, Pop (Dalmati), Silvășan. N. TODORAN RUGBI. Agronomia-Farul 3-3 (0-3) Pe terenul I din parcul sportiv „Babeș-Bolyai“ s-a disputat duminică dimineața partida Agronomia Cluj — Farul Constanța, în cadrul „Cupei primăverii“. După cîte știri s-a ținut foarte mult ca partidele divizionare să se desfășoare pe acest teren, singurul împrejmuit. Cu atît mai mare ne-a fost surpriza duminică. Cele cîteva sute de spectatori au invadat pur și simplu incinta terenului! Organizatorii ce au de spus? In general, cele două protagoniste au oferit publicului un meci interesant, plăcut, cu multe faze de calitate. Meciul a plăcut și prin desnodămîntul din finalul întîlnirii. Concret, mai rămăseseră doar cîteva secunde de joc și rugbiștii clujeni reușesc — imitîndu-i pe fotbaliști în meciul cu Steagul roșu — o încercare prin Hegete (Balint a ratat transformarea), egalînd scorul. Constănțenii deschiseseră scorul în minutul 13 prin Zamfirescu (transformarea unei lovituri de pedeapsă). A arbitrat bine, un joc care nu a ridicat probleme deosebite. I. Dumitrescu (București). R. MIRCEA FACHA PAGINA 5 DIVIZIA C BASCHET Rezultatele înregistrate in etapa de duminică: Minerul Bihor — Steaua roșie Salonta 3-1, Faianța Sighișoara — Metalul Copșa Mică 2-0, Metalul Satu Mare — Xenia Satu Mare 1- 0, Ghimba Tîrnăveni — Medicina Tg. Mureș 1-0, Soda Ocna Mureș — Metalul Aiud 2- 0, Victoria Cărei — Minerul Baia Sprie 7-0. CLASAMENT 1. Chimica 17 10 16 23-17 21 2. Med. Cluj 17 8 3 6 35-14 19 3. Met. Aiud 17 9 17 31-29 19 4. Victoria 17 8 3 6 26-26 19 5. Med. Tg.M. 17 7 4 6 35-27 18 6. Faianța 17 8 27 28-25 18 7. Met. S. M. 17 8 2 7 21-19 18 8. St. roșie 17 73 7 21-18 17 9. Soda 17 7 28 21-24 16 10. Unirea 17 7 19 24-26 15 11. Univ S.M. 17 63 8 19-19 15 12. Min. B.S. 17 7 19 18-42 15 13. Min. Bihor 17 6 2 9 25-29 14 14. Met. G.M. 17 5 4 8 20-32 14 In locul unei faze de joc am preferat-o pe aceasta, in care fotoreporterul a surprins încordarea cu care spectatorii urmăresc evoluția echipei Medicina Cluj. REMARCABILE SUCCESE ALE AUTOMOBILIȘTILOR CLUJENI Așteptată cu un deosebit interes de către amatorii de sport din localitățile pe unde a trecut traseul competiției, cea de a II-a ediție a Raliului de Vest s-a bucurat de un mare succes. Bineînțeles aceasta ar fi numai o latură — și nu chiar cea mai importantă — a concursului automobilistic, care intră cu încetul în ierarhia competițiilor de anvergură din patria noastră. Și mai îmbucurător ni se pare faptul că marea majoritate a participanților la acest raliu s-au dovedit îndemînatici, curajoși și foarte bine pregătiți din punct de vedere tehnic. Tot în această ordine de idei trebuie să adăugăm încă un fapt îmbucurător, mai ales pentru iubitorii acestui sport din județul nostru: sportivii clujeni au avut o comportare remarcabilă, reușind să ocupe locurile fruntașe în concursul mixt, să iasă învingători la două categorii de mașini, și, în plus, să se remarce cu ocazia mai multor probe de coastă și de îndemînare. Duminică dimineața s-a disputat în Sala sporturilor întîlnirea de baschet dintre echipele feminine Universitatea Cluj și Voința București, în cadrul diviziei naționale A. Au învins studentele cu scorul de 65-58 (27-28). Punctele întîlnirii au fost înscrise de Horváth (14), Păcuraru (18), Rizescu (12), Topor (8), Sereș (7), Wagner (6) pentru U, respectiv Spiridon (25), Roată (14), Magdin (7), Varga (4), Nedelescu (4), Pitrop (4) pentru bucureștence. A condus foarte slab cuplul 1. Crăciun (Constanța) , Al. Ivan (Timișoara). ★ (t. n.) Evoluînd la Tg. Mureș în compania echipei locale Medicina, tînăra echipă de baschet a Politehnicii Cluj a învins cu scorul de 69-59 (19-40). Startul raliului s-a dat duminică dimineața la ora 6, din centrul orașului Baia Mare. Participanții au pornit la parcurgerea celor 508 de kilometri pe ruta Baia Mare — Dej — Cluj — Oradea — Satu- Mare — Baia-Mare cu startul din 2 în 2 minute. Pe dealul Mesteacănului, precum și la Piatra Craiului, a avut loc o probă de viteză pe coastă, iar în orașele Cluj (în fața Sălii sporturilor), Oradea și Baia- Mare automobiliștii s-au întrecut în probe de îndemînare. — Clasamentul general l-am alcătuit pe baza punctelor primite de fiecare echipaj, conform comportării sale în probele de coastă, respectiv de îndemînare — ne-au declarat la sosirea în Baia Mare tov, D. Stegaru și N. Teodorescu, delegații A.C.R.-ului, filiala Oradea, respectiv Baia Mare. Primele locuri ale raliului au fost ocupate, în ordine, de echipajele: Borbély, Halász (Cluj) 345 puncte, Hosszú, Fancsal (Cluj) 347 puncte, Gașpar, Roșianu (Oradea) și Tonta Suciu, Bran Baliban Flaviu (Cluj) cu cîte 349 puncte. Dintre echipajele clujene. Toma Suciu și Flaviu Bran Baliban au terminat învingători la categoria mașinilor pînă la 850 cmc, iar cuplul Borbély Laurențiu, Halász Dezideriu au cîștigat cursa mașinilor pînă la 1150 cmc. Concurenții au primit premii valoroase. L. FINȚI Echipajul clujean TOMA SUCIU, FLAVIU BRAN BALIBAN, care a ciștigat cursa mașinilor pînă la 850 cmc, și a obținut cel mai bun timp dintre toți participanții în probele de îndemînare la ORADEA și BAIA-MARE. Aspect de pe traseu: la ieșirea de sub poarta maramureșeană. Volei Duminică s-au disputat la Cluj două întîlniri de volei, contînd pentru campionatul diviziei naționale B. C.F.R. Cluj a dispus cu scorul de 3—0 de C.S.U. Oradea, iar Politehnica Cluj a învins Industria sîrmei Cîmpia Turzii cu 3—1 (3, —12, 9, 3).