Făclia, ianuarie-martie 1969 (Anul 23, nr. 6893-6967)

1969-01-03 / 6893. szám

Răspunsul Institutului politehnic din Cluj (Urmare dîn parlamente de partid și de stat care marchează o nouă eră în dezvoltarea învățămîntului românesc. In Institutul politehnic Cluj, creație a regimului nostru, corpul profesoral, studenții și întregul personal — români, maghiari, germani și de alte naționalități, — au înțeles și sprijină prin activitatea zilnică de educare și instruire, prin activitatea de cercetare științifică, politica realistă, creatoare, profund științifică, umanitară și internaționalistă a Partidului Comunist Român, însuflețiți de avîntul general care a cuprins întregul nostru popor, răspundem chemărilor adresate și ne angajăm să realizăm următoarele obiective: I. In cadrul obiectivelor generale urmărite, ne angajăm la următoarele acțiuni concrete: — Pe linia orientării tematicii de cercetare științifică pe aspecte economice și ale materializării rezultatelor acestora vom rezolva în cadrul unui număr de 50 convenții de colaborare tehnico-științifică în valoare de 1.500.000 lei cu diferite întreprinderi de producție, probleme importante pentru activitatea acestora. Dintre acestea menționăm: — scurtarea cu un trimestru a definitivării procesului tehnologic de fabricare a pulberilor de fier prin ■ reducerea oxizilor de fier direct cu gaz metan, pe stația industrială de la Uzina Industria sîrmei din Cîmpia Turzii; — îmbunătățirea proprietăților pulberilor de fier destinate fabricării electrozilor de sudură de mare randament la Uzina Industria sîrmei din Cîmpia Turzii; — definitivarea cercetării pentru elaborarea bucșelor sinterizate autolubrifiante pentru mașini agricole fabricate de Uzina „Semănătoarea“ București; — finalizarea în anul 1969 a tehnologiei de fabricație îmbunătățite a roților dințate cilindrice pentru mașina de frezat universală pentru sculării la Uzina „înfrățirea“ din Oradea; — stabilirea parametrilor principali ai preciziei rorilor dințate conice cu dantură curbilinie în scopul îmbunătățirii tehnologiei de fabricație a lor la Uzina mecanică Cugir. — încheierea lucrărilor de cercetare privind rigiditatea mașinii de danturat FD 320 A la Uzina mecanică Cugir. — cercetările întreprinse în domeniul angrenajelor se vor aplica la compresoarele și pompele elicoidale fabricate de Uzina „Tehnofrig“ Cluj și Uzina mecanică Cugir. — rezultatele cercetărilor în domeniul vibrațiilor vor fi aplicate la calculul arborilor cotiți ai compresoarelor fabricate de Uzina „23 August“ București; — cercetarea rigidității preselor mecanice fabricate de Uzina mecanică Sibiu, în vederea micșorării greutății acestora; — cercetarea deformabilității la cald a unor oțeluri elaborate de Uzina Industria sîrmei Cîmpia Turzii; — îmbunătățirea condițiilor de încercare a motoarelor de autocamioane prin standul proiectat și realizat la întreprinderea de reparații auto Cluj; — studiul cauzelor care produc deteriorarea motorului de tractor la exploatarea în condițiile de teren specifice județului Cluj, pentru Întreprinderea de mecanizarea agriculturii Cluj. — studiul hidraulic al robinetului cu dublu , reglaj fabricat de întreprinderea industrială de stat „Armătura“ Cluj, în vederea îmbunătățirii caracteristicilor sale funcționale. — studii termotehnice privind comportarea arzătoarelor cu cupă rotativă fabricate de întreprinderea industrială de stat „Metalul Roșu“ Cluj, la trecerea de la combustibilul de calorifer indigen la păcură cu conținut ridicat de sulf din import, în vederea adaptării arzătoarelor existente și crearea de noi tipuri adecvate; — introducerea în producție a unui element lenticular cu caracteristici tehnico-economice avantajoase pentru acoperirea halelor industriale la extinderea Uzinei de reparații pentru material rulant din Cluj; — introducerea ca element de serie la întreprinderea de prefabricate din Aiud, a unui tip de cheson reticular pentru acoperirea halelor industriale universale; — reducerea greutății proprii a clădirilor de locuit și a construcțiilor industriale prin aplicarea in producție a cercetărilor efectuate referitoare la betoanele ușoare din granulit, zgură expandată Și scorie bazaltică, în cadrul întreprinderii nr. 9, construcții montaj Cluj. Trustului regional de construcții și întreprinderii de construcții montaje în vederea valorificării superioare a lemnului se vor introduce în practică, în cadrul Consiliului Superior al Agriculturii și DREF Cluj, elemente de acoperiș din lemn încleiat pentru construcții agrozootehnice și forestiere; reducerea lucrărilor aferente finisajelor la clădiri prin aplicarea în practică a cercetărilor efectuate privind folosirea betoanelor aparente. Se va acorda asistență tehnică pentru executarea în 1969 a cel puțin 1000 mc. de betoane aparente în cadrul întreprinderii nr. 9 construcții montaj Cluj, întreprinderii de construcții montaj și Trustului regional de construcții Cluj — rezolvarea problemelor de mai sus va duce atît la realizarea unor produse industriale cu indici tehnicoeconomici superiori, dt și la reducerea importului pentru unele piese sau a unor materiale semifabricate. In afara obiectivelor amintite vom rezolva și 25 teme de inovații legate atît de necesitățile unor întreprinderi industriale, cît și de desfășurarea procesului de învățămînt și de cercetare în cadrul institutului nostru. De asemenea, cadrele didactice de la institutul nostru vor acorda asistență tehnică la cererea întreprinderilor pentru rezolvarea unor probleme proprii și vor participa activ la organizarea științifică a producției acestora. Sîntem conștienți că prin îndeplinirea acestor angajamente colectivul institutului nostru își aduce și el contribuția la traducerea în viață a Directivelor de partid și a noii Legi a învățămîntului, documente care, stimulînduiri în muncă, fie profilează în același timp și perspetiva apropiată a succeselor cu care întregul popor va întîmpina Congresul al X-lea al P.C.R. „Terapia" temeinic pregătită .Urmare din pogra zia cercetătorilor, după un studiu amănunțit, a fost că scopul urmărit — asimilarea completă de organism — poate fi asigurată prin prezentarea cloramfenicolului în capsule gelatinoase, sub formă injectabilă (cloramfenicol hemisuccinat) sau ca adaos în sirop (palmitat de cloramfenicol). Ultima formă de condiționare este destinată în special copiilor. In programul întreprinderii a și fost inclusă fabricarea a 1200 kilograme de hemisuccinat. Un exemplu de receptivitate la sugestiile și concluziile practicii. Altul este pantotenatul de calciu racemic. Substanța este solicitată de economia națională pentru accelerarea creșterii animalelor. In noua instalație, pusă în funcțiune în aceste zile, se realizează un produs care corespunde farmacopiei internaționale. De aceea, o parte a producției care urmează să se obțină în 1969, împreună cu o cantitate de hidrazidă a acidului izonicotinic, este oferită pentru export. Cu cele două produse, „Terapia“ intenționează să îmbogățească gama sortimentelor livrate pentru export. Cu ocazia prelucrării cifrelor de plan s-au discutat modalitățile satisfacerii unor astfel de cerințe. Este vorba de schimbări calitative, schimbări în sensul satisfacerii unor cerințe superioare. Multe sortimente au fost cedate altor fabrici din țară. Se obține astfel un deziderat, majoritatea covîrșitoare a produselor se realizează în fabrică de la producerea substanței și pînă la condiționare. După cântărirea posibilităților, colectivul a hotărît depășirea planului producției globale cu 1.700.000 lei, a planului producției marfă cu 1.500.000 lei, depășirea beneficiului planificat cu 500.000 lei etc. Cifrele nu sunt spectaculoase. Realizarea lor însă presupune folosirea la capacitate a instalațiilor, exploatarea fiecărei posibilități de obținere a unui randament superior. In fabrică s-a introdus de mult bunul obicei de a programa în așa fel fabricarea sortimentelor încot să fie preparate șarje minime economice. Cum se înțelege aceasta? La „Terapia" se produc aproximativ 150 de sortimente care trec prin 10—12 procese intermediare. La rîndul lor, acestea constituie procese de producție separate, independente. Din unele sortimente beneficiarii solicită cantități infime — 100—200 grame pe an. Din altele zeci și sute de tone. Dar nici un sortiment nu poate fi livrat dintr-odată, ci eșalonat, în decursul cîtorva luni. Programarea fabricării de mai multe ori a acelor sortimente care se cer în cantități mici ar fi neeconomică pentru întreprindere. De aceea s-a încetățenit obiceiul de a fabrica în întregime cantitatea care este economică. Și tocmai menținerea acestui sistem de programare este în pericol. întreprinderile beneficiare, în special cele exportatoare, încă nu au depus comenzile. O viziune asupra consumului intern, în fabrică, există. Se cunosc stocurile și necesarele posibile. Fabrica este în permanentă legătură cu oficiile farmaceutice din țară. Ce se solicită pentru export? Nu se cunosc încă comenzile, deși ele pot avea influență asupra întregii producții. Din acest motiv considerăm justificată cererea colectivului de muncă adresată forurilor competente prin care solicită depunerea urgentă a comenzilor. Altfel, cum ne confirmă și angajamentele, „Terapia“ se va achita de sarcinile sale și în anul 1969. INTILNIREA DIN CUȘETĂ (V) M-am întors la reședință tăcut și gîzuditor. O melancolie adîncă pusese stăpînire pe mine. Evenimentele din cursul dimineții mă dezechilibraseră moral, provocând o mare dezordine in conștiința mea. îmi trecea prin minte să dau bir cu fugiții și să mă întorc cu primul avion acasă. Vroiam prin asta să șterg orice urmă a aventurii de dimineață, iar Viața să-și reia cursul normal. — Nu trebuie să iei lucrurile prea în tragic, căută să mă liniștească Klarisse, citindu-mi frământările. Cine nu se petrec în lume! Este neplăcut ceea ce ți s-a întîmplat, dar te asigur că nu te paște nici un pericol. Precauția ta nu are nici un temei. Dar dacă ești nerăbdător, nu te împiedică nimeni să pleci... — Eu așa cred, că cel mai bun mijloc de a-mi calma neliniștea, ar fi s-o șterg de aici. — Mă rog!... N-ai deciz, dar eu te sfătuiesc să-ți joci rolul pînă la sfârșit... Toată noaptea n-am putut dormi. Gândurile mi se învălmășeau în minte. Deși eram decis să nu îndeplinesc sarcinile colonelului Tauffer, îmi făceam procese sufleteștii subterane. A doua zi, m-am sculat cu noaptea-n cap. După cum mă înțelesesem cu Winkler și Gazinsky, la ora 9 m-am prezentat la întâlnire. I-am găsit așteptând. Cînd am intrat, amîndoi se ridicară în picioare ca la comandă. Dădură mîna cu mine, răspunzîndu-mi respectuos la salut, apoi mă poftiră să ocup loc într-un fotoliu de catifea vișinie. Mă întrebară cum am petrecut seara precedentă, apoi am intrat direct în miezul problemei. — Vă vom da un plic — a început Winkler — pentru domnul Inginer Arieșan din Cluj, pe care vă rugăm să-l vizitați imediat după întoarcere. Rentam luarea legăturii veți folosi parola „F. 729“. El o să vă spună exact ce aveți de făcut. In privința transmiterii și a asigurării legăturii cu noi, asta este altă problemă, pe care o s-o aflați la momentul oportun. Deocamdată, doar atît vă pot spune ca va trebui să vă creați, iar unde aveți, să intensificați relațiile în rîndul unor categorii de intelectuali... Nu ar fi exclus ca în primăvară să vă fac o vizită sub un nume pe care o să-l aflați ulterior. Sîntem convinși câ munca dumneavoastră va da randamentul dorit... Nu sînt primele greutăți prin care treceți și avem toată încrederea în forța și capacitatea dumneavoastră. Povestire de FLORIAN OPREA — Am înțeles și o să mă străduiesc să fac tot ce depinde de mine, pentru a-mi îndeplini angajamentul și a nu vă dezamăgi, răspunsei eu scurt și prompt, ca un soldat care în fața comandantului vrea să pară disciplinat și bine instruit. Winkler și Gazinszky radiau de bucurie. Nu se așteptau probabil, ca lucrurile să evolueze tocmai așa. Se apropiară, dădură mîna cu mine pe rînd, bătîndu-mă amical pe umăr, apoi, îmi arară „Drum ban" și mă expediază. A doua zi dimineața, am părăsit orașul Radossy, de care nu mă lega nimic, în afară de simțul umanitar pentru Klarissa, îndreptîndu-mă, cu avionul spre patrie. Deși hotărît să nu întreprind nimic prin care aș putea leza propriile-mi sentimente patriotice, stăpîn pe situație, m-am decis ca, odată intrat în horă, să nu abandonez, ci să joc pînă la capăt. ★ L-am sunat la telefon pe inginerul Tătaru. Mi s-a răspuns că este la serviciu. Am format numărul dat — Cu domnul inginer Emil Tătaru, vă rog. — Da, imediat. — Ing. Tătaru la aparat. Poftiți... Cu cine am onoarea? — Dinu Bunea vă deranjează. Bună ziua. — Vă salut — Domnule Tătaru, aș dori să discutăm împreună o prounțați« — Bine, bine, dar prima dată spuneți-mi cine sînteți. — „Sînt trimisul Lui M. 229 și aș dori să ne întâlnim la Mimi și să bem o cafea“. — O, ce bine-mi pare! De ce nu mi-ați spus de la început. De cînd sînteți venit? — Ce ieri dimineața. «— Perfect Atunci rămâne să ne vedem diseara. Dar la Mimi întotdeauna este plin, ce mai... uneori chiar înghesuială. Propun să ne retragem în altă parte. — N-am nimic împotrivă — Atunci rămîne să vă iau cu mașina de la Mimi la ora opt și să găsim un locșor unde putem discuta în tihnă... Ca să mă cunoașteți, notați-vă numărul mașinii. — Este în ordine. La revedere. — Numai bine! A doua zi, seara, Dinu, adică eu, și Emil își făcură aparițiia la restaurantul „Privighetoarea" din pădurea Băneasa. — Bună seara, domnilor, ii întâmpină chelnerul. Ați ales ceva? — Da, răspunse Emil, adune două cotlete. — Bine. Doriți și ceva vin? — Alege dumneata unul, mi se adresă Tătaru, poate ești mai priceput. — Stați să vedem. Are Murfatlar, Odobești, Riesling... *— Cred că tot Miurifatlarul e mai bun... — Bine, atunci adă-ne o butelie de Murfatlar, se adresă Emil chelnerului. (va urna) Sportul clujean în 1968 In contextul sportului de s^n țara noastră, Jiul ocupă un loc important Incercînd o retrospectivă a rezultatelor obținute de sportivii clujeni în 1968, an recent încheiat, ne vom opri la atletism, mai precis la Ileana Silai, această minunată atletă din orașul nostru, care la Jocurile Olimpice din Mexic a cucerit medalia de argint în cursa de 800 metri plat, într-o cursă de neuitat care a reunit la start cele mai valoroase steler ale fondului feminin din întreaga lume. Argintul Ilenei Silai este prima medalie cucerită de o sportivă româncă în probele de alergări. Ca o completare a succesului obținut de Ileana Silai trebuie consemnată contribuția unuia din principalii factori, omul care a pregătit-o pe Ileana, antrenorul Gheorghe Biro. Tot la atletism amintim pe Curt Sokol, campion balcanic și internațional al României la decatlon, sportiv clasat în ordine ierarhică în primele 10 locuri în lume. Ghinionul unui accident stupid l-a împiedicat de a fi prezent la Mexic în confruntarea cu elita decatlonului mondial. Și sîntem convinși că Sokol ar fi cinstit cum se cuvine participarea sa, știute fiind calitățile lui: seriozitate, corectitudine și totala dăruire pentru atletism în general, și decatlon în special. Trebuie amintit la atletism și campionul balcanic la săritura în lungime, Vasile Sărucan, la ora actuală „șeful" săritorilor români Renunțînd la o „inventarierii", alfabetică a celorlalte discipline sportive ne vom opri la câteva nume de sportivi care în anul trecut au reprezentat cu cinste Clujul, la un scurt bilanț cifric al rezultatelor obținute de ei. Subliniem comportarea talentatului ciclist Ion Sălăjan, cîștigător al criteriului internațional de ciclism al juniorilor, competiție desfășurată la Constanța, amintim comportarea boxerului Arpad Majai, finalist al categoriei sale, cîștigător al unor turnee internaționale de box desfășurate la Sofia și Balaton. In anul trecut, sportivii județului Cluj au cucerit 79 de titluri de campioni — 19,la seniori și 60 la juniori. Au fost îmbunătățite 49 de recorduri republicane și 120 de recorduri județene. In acest bilanț sumar este cuprinsă comportarea excelentă a echipei de tenis de masă a C.S.M. Cluj, care în anul trecut a cucerit pentru a 11-a oară consecutiv titlul de campioană, a atleților Rusu Radu, Francisc Ghedeon, Iuliu Crișan, Dorin Damian, Székely Csaba, a luptătorilor Ioan Marton și Vitán Dóréi, a halterofilului Simion Deușan, a înotătorilor Zeno Oprițescu, Gabriela Gonos, Zita Erdély, Arina Boroș, Kokai Csaba și al multor altora. Ca o încheiere subliniem faptul că numărul sportivilor clujeni incluși în anul trecut în diferitele loturi republicane a trecut de 100. In această retrospectivă trebuie menționată la loc, de cinste contribuția acelora care i-au îndrumat și pregătit cu pricepere pe sportivi — antrenorii. Alături de Gheorghe Biro, mențiuni și felicitări pentru activitatea desfășurată adresăm antrenorilor Ion Arnăutu, Parkas Paneth, Tiberiu Roman, Octavian Mladin și tuturor celorlalți. Adresăm felicitări acelor oameni necunoscuți, anonimi, consecvenți însă în dragostea lor totală față de sport, activiștilor voluntari. In mod voit am lăsat la urmă fotbalul. Felicitînd comportarea echipei divizionare B, C.F.R. Cluj — care a încheiat turul pe locul întîi în seria a II-a, cu un avans de patru puncte față de a doua clasată — gîndurile noastre, ale tuturor celor care urmărim duminică de duminică desfășurarea diviziei A, se îndreaptă spre reprezentanta Clujului în această competiție, Universitatea. Sîntem siguri că militanții de ieri ai acestei echipe de tradiție în sportul universitar clujean și în fotbalul românesc, alături de cei care azi se îngrijesc de destinele echipei, vor găsi căile pentru a reașeza „U“ Cluj pe locul ce i se cuvine, că sărbătoarea semicentenarului existenței formației „alb-negrilor” va fi întîmpinată cu succese de fotbaliștii iubiți ai Clujului. In încheiere, adresăm tuturor cluburilor și asociațiilor sportive din cuprinsul județului, sportivilor și antrenorilor, salariaților, uzarea de noi succese în 1969! Nicolae MUREȘAN, președintele G.J.E.F.S. Cluj PRONOEXPRES Tragerea specială a Revelionului din 1 ianuarie 1969. Extrageri obișnuite: II 18, 36, 19, 6, 41, 34 Il 39, 3, 31, 12, 18, 40, 24 Extrageri suplimentare: II 28, 39, 37, 9, 1 IV 17, 32, 21, 43, 8 V: 41, 20, 4, 36, 35 VI: 21, 44, 18, 38, 4 VII: 31, 34, 28, 7, 3 VIII: 30, 4, 18, 24, 3 Extragerea pentru premiile specialei IXl 19, 15, 16, 41,-42, 21, 26 Fond de premii: 4 350 000 lei rrifca. publicitate • In ziua de 31 decembrie 1968 a încetat din viață Dr. ONEA VIRGIL OVIDIU conferențiar la Facultatea de medicină veterinară Cluj. Corpul neînsuflețit va fi depus luni, 6 ianuarie 1969, în aula Institutului agronomic, strada Mănăștur nr. 3, între orele 10 și 12. Ceremonia funebră va avea loc în aceeași zi, la ora 13, la capela cimitirului central din Cluj. FAMILIA ÎNDURERATA (4024) • Cu adîncă durere anunțăm încetarea din viață a iubitului nostru soț, tată, frate și rudă GHERGHEI EMERIC salariat al întreprinderii „Libertatea" Cluj. înhumarea va avea loc la cimitirul central din Cluj, în ziua de 3 ianuarie 1969, ora 14, capela 1, FAMILIA ÎNDURERATA (4021) • Cu nemîngîiată durere anunțăm încetarea din viață, în urma unui accident, a scumpului nostru soț, tată, frate și unchi în vîrsta de 37 de ani DRAGOȘ TEODOR FAMILIILE DRAGOȘ ȘI TAMAȘAN (4013) • Vînd Fiat H00 D. Stare perfectă. Telefon: 1-16-56 Cluj. (4019) IMPORTANT! Noi sortimente de vinuri din Bulgaria au sosit în magazinele ALIMENTARA din TURDA și CÎMPIA TURZII. Vinurile roșii de masa ȘIPKA și GAMZA, demised, cu tărie de 14 grade, costă 14 lei butelia. Se pot consuma cu și fără sifon sau cu apă minerală. Sticlele se recuperează prin centrele de achiziții I.R.V.A. (3894) FĂCLIA PAGINA 3 I.C.S. ALIMENTARA CLUJ strada Budai Nagy Antal nr. 1 angajează urgent: • UN TINICHIGIU AUTO; • UN ELECTRICIAN AUTO. Condiții: să posede calificare de categoriile V-VII și buletin de Cluj. Informații suplimentare, zilnic la biroul personal, telefon 226-40. (4025) SECTORUL SE DISTRIBUTEE A ENERGIEI ELECTRICE CLUJ aduce la cunoștința consumatorilor că, în vederea unor reparații importante de cablu și rețea, va întrerupe furnizarea curentului electric in ziua de 7 ianuarie 1969, intre orele 7 și 15, după cum urmează: strada Doja (numere cu soț și fără soț cuprinse intre centru și podul Poștei), Piața Muzeului, strada Petroșeni, strada Paul Chinezu, strada Poștei, strada Emil Isac, strada Roosvelt, strada Emil Zola, strada Matei Corvin, strada Toplița, strada Agnita și strada Săvinești. (2015) ÎNTREPRINDEREA de legume Și FRUCTE CLUJ oferă consumatorilor, prin magazinele sale de desfacere. UN SORTIMENT VARIAT DE MURATURI ȘI PRODUSE DESHIDRATATE. Legumele și fructele deshidratate au proprietăți ca și cele proaspete și oferă avantajul unei păstrări îndelungate. (2011) ÎNTREPRINDEREA comunală turda anunță următoarele: In vederea reducerii risipei de apă potabilă prin instalațiile interioare, întreprinderile, instituțiile și persoanele particulare - chiriași sau proprietari de case — au obligația de a lua măsuri de reparare a tuturor defecțiunilor instalațiilor de apă și de încălzit. Cei interesați sunt rugați a se adresa întreprinderii comunale Turda pentru executarea acestor reparații prin secția sa de specialitate. (3863) ȘANTIERUL DE INSTALAȚII I.C.S.T. BUCUREȘTI LOTUL CLUJ strada Constanța nr. 12 telefon 1-17-40 angajează urgent. • UN MAISTRU INSTALAȚII ELECTRICE cu 5 ani vechime, • UN MAISTRU INSTALAȚII SANITARE ȘI ÎNCĂLZIRE cu 5 ani vechime, • UN TEHNICIAN I INSTALAȚII cu 10 ani vechime. • DOI INSTALATORI CALORIFERIȘTI caTegOriA VII de salarizare, • CINCI INSTALATORI CALORIFERIȘTI caTegOriA V—IV de salarizare, • TREI CALORIFERIȘTI caTegOriA IV de salarizare, • DOI INSTALATORI ELECTRICIENI caTegOriA VI de salarizare, 9 PATRU ELECTRICIENI caTegoriA V—IV de salarizare, 9 ZECE MUNCITORI NECALIFICAȚI. Se asigură lucrări în municipiul Cluj și în raza județului. Idem cazare. Relații suplimentare la serviciul personal. (1994) FABRICA DE PIELE Șl I01IAMINÍE „CLUJEANA“ Piața 1 Mai nr. 4-5 telefon 1-23-10 angajează pentru centrala electrică de termoficare: 9 ELECTRICIENI MECANICI AUTOMATIȘTI categoria VIII, 9 ELECTRONIȘTI categoria VIII, 9 UN TEHNICIAN A.M.C. Informații suplimentare la serviciul personal. (1996) I.G.C.L. HUEDIN strada Stadionului nr. 19 telefon 260 execută pentru sectorul socialist și pentru populație. •REPARAȚII DE CONSTRUCȚII ȘI INSTALAȚII SANitARE, 9 MONTĂRI DE ÎMPREJMUIRI DIN PREFABRICATE, 9 PROIECTE Plata acestora se poate face prin virament, iar pentru salariați și un rate. Relații la serviciul producție. (3930) INDUSTRIA CĂRNII CLUJ Piața Abator nr. 1 recrutează candidați pentru a fi calificați la locul de muncă in meseriile: 9 MACELAR-CIONTOLITOR, 9 MATAR. Cei interesați să posede 7 clase elementare (primare) și să aibă virsta de la 18 la 35 de ani. (2002)