Făclia, iulie-septembrie 1972 (Anul 26, nr. 7974-8051)

1972-07-01 / 7974. szám

PAGINĂ 2 FĂCLIA Un nou spațiu? Da, dar un spațiu al ideilor! Discuție cu Vasile REBREANU, directorul Studioului de radio și televiziune Cluj Rep.: Adresez acest chestionar cu întrebări în condițiile cînd studioul pe care îl conduci trăiește un moment deosebit: o serioasă restructurare de program. Cu permisiunea directorului o să împart întrebările în două categorii, referitoare la CEEA CE ȘTIM în legătură cu acest moment, și la CEEA CE NU ȘTIM. Așadar, mai întîi, ce știm: 1. Că incepind de azi, 1 iulie, programul radiofonic al Studioului de radio și televiziune din Cluj își mărește spațiul de emisiune de la 4 la 6 ore. 2. Că incepînd de azi unda de 330 metri a Clujului debutează cu un alt semnal: 3. Că noul spațiu va aduce după sine noutăți în structura emisiunilor. Vii. Voi răspunde în aceeași ordine: 1. Da, incepînd de azi emitem timp de 6 ore pe zi, în loc de 4. Chiar și orele zilei la care avem „accesul în eter“ sunt altele, după cum s-a anunțat nu odată chiar în coloanele „Făcliei"; programul zilei a fost mutat în orele de maximă concurență, dimineața: 7,00 — 8,00, în limba română; după-amiază: 13,30 — 14,30 și 18,00 — 19,30 în limba maghiară; seara: 20,00 — 22,30 în limba română; duminică: 7,30 —19,00 în limba maghiară; 11,00 — 14,00 în limba română). Această mărire a duratei de emisiune face însă parte dintr-un proces mai vast de maturizare și definire a studioului. Am avut în ultimii ani măriri de durată, și vom mai avea. Ca unitate productivă — dacă mă pot exprima astfel — clădirea și baza tehnică sunt concepute pentru 12 ore de emisiune. 2. Exact! Avem, spre bucuria noastră, un nou semnal al postului, unul dintre cele mai frumoase din țară. Este un fragment din partea a patra a Suitei a II-a pentru pian în Re major de G. Enescu. Personal și, dacă vreți, sentimental, restructurarea de care vorbeau nu o vedeam fără schimbarea semnalului. Aceste cîteva note muzicale, acest mic preludiu este foarte, foarte important: el dă tonul psihic al întregului program. Ori, noul semnal — spre flagrantă deosebire de cel vechi! — are o ținută elevată, modernă, antrenantă (poate e mai bun termenul captivantă). 3. Da, desigur că da, vom veni cu noutăți în structura emisiunilor. De fapt, aceasta va fi adevărata noutate. Trecerea de la 4 la 6 ora este o chestiune cantitativă și ea poate să nu însemne nimic. Redacția noastră însă dorește să transforme noua conjunctură intr-o serioasă problemă calitativă. Avem un spațiu nou? Da, dar el trebuie să fie un spațiu al ideilor. Trebuie să ne impunem această exigență, intrucît este modalitatea majoră de a deveni ceea ce dorim să devenim în ordinea posturilor de radiodifuziune din țara noastră. Rep.: Mi se pare că aici pășim pe terenul AT CEEA CE NU ȘTIM. Te referi, am impresia, la un salt calitativ in perspectivă. V. K.. El constă în necesitatea de a deveni un post național, un studio radiofonic al Transilvaniei, care să circumscrie spiritualitatea acestei clasice provincii românești, să oglindească realitatea ei contemporană. Dar acest lucru să se facă în termeni calitativi care să depășească orice provincialism. Rep.: Apropos de rivalitate! Mi se pare că acum chiar, prin faptul că programul se emite — după expresia proprie — „în orele de maximă concurență“, veți avea de făcut față „rivalității“, datorită prezențelor ant de abundente in orele pline ale serii, pe toate lungimile de undă. Și apoi, mai e și televiziunea... V. R.. Deocamdată radioul își păstrează privilegiul de a pătrunde cel mai operativ și cel mai actine în toate compartimentele care secționează societatea. Să nu ne gîndim numai la citadinul instalat comod intr-un fotoliu, în fața micului ecran. Ci la sutele de mii de case țărănești în care există — deocamdată — numai aparat de radio, la mulțimea imensă a difuzoarelor instalate in cele mai insolite locuri, în galeriile de mină, în copaci la exploatările forestiere, pe ulițele satelor, peste tot, să ne gîndim cum cite „tranzistoare" se plimbă intr-o singură seară, și vom obține imaginea uriașului public al radioului, pe lingă care orice tiraj de presă pălește. Vedeți, acestui public impresionant trebuie să-i facem față, începînd de astăzi în condițiile unei concurențe mai strînse. Cum? Distribuirea nouă a orelor presupune o nouă concepție radiofonică, un program adecvat. Noul program se deosebește și mai ales se va deosebi, de cel vechi prin elevație și acuratețe. Aceste virtuți vor fi rodul cîtorva măsuri pe care le-am luat cu această ocazie: renunțarea la unele emisiuni neinteresante (sau care, să zicem, ar fi interesat la ora 11,30 dimineața), suprimarea emisiunilor-monopol de autor (nu este permis ca un colaborator să țină ani de zile aceeași rubrică, oricare ar fi valoarea lui!), degajarea tuturor emisiunilor de acel vechi și periculos bagaj de amatorism, care se manifestă fie sub haina „materialului de specialitate", lung și greoi, fie în forma emisiuniidădacă (conferință, lecție, prelegere moralizatoare), fie, în fine, prin șablonizarea unei rubrici la o formă fixă, mereu aceeași, fără suplețe, noutate și atractivitate, în noua structură a programului, ni se cer emisiuni atractive, antrenante, în care bogăția conținutului să se îmbine cu forme mereu noi, plăcute și apropiate de ascultători De fapt, colaborarea mai strânsă cu ascultătorii este în momentul de față obiectul unui plan aparte al nostru. Ne-am gîndit să organizăm o lungă serie de întîlniri cu ascultătorii, intr-o ipostază mai deosebită. Cu ocazia acestor întîlniri, vom dedica localității respective — unde va avea loc întîlnirea — cîte un program de 2 ore, cu aspect monografic. întîlnirea va prilejui spectacole cu artiști amatori, regizate și prezentate chiar de noi. în acest fel, colocviul va căpăta un aspect prietenesc. Prima întilnire de acest fel va avea loc chiar săptămina viitoare, in 1 iulie, la Cîmpia Turzii. In momentul de față — în afara preocupării de a mări agreabilitatea tuturor emisiunilor noastre — sîntem în curs de structurare oarecum definitivă a acelei laturi din activitatea noastră pe care a-și numi-o spectaculară... Rep.: ...și care nu este chiar o noutate la dumneavoastră. V. R.: Te referi, desigur, la spectacolele prezentate sporadic în sala mare a studioului, sub titlul Acusticon. Ei bine, vrem să depășim această fază, de experiență, să-i zic, și să intrăm intr-o ritmicitate a acestor spectacole. Poate chiar din această toamnă vom deschide o microstagiune teatrală: piese montate și prezentate de noi, in limbile română și maghiară. Se vor înmulți concertele-spectacol, unde avem de pe acum o oarecare tradiție. O idee excelentă, pe care o vom traduce curînd în practică, a fost aceea ca studioul să ia sub patronaj artistic două formații muzicale, una de muzică ușoară și una populară. Este o fază de trecere spre existența unor formații proprii. Rep.: Aș evidenția încă o latură a activității studioului pe care îl conduci, un aspect apreciat și binevenit. Mă refer la transmisiunile IN DIRECT sau PE VIU, care ii plasează pe ascultători în miezul unor evenimente, uneori senzaționale. V. R.: Termenul de senzațional e relativ. Lucruri importante există, dar senzaționale prin definiție nu există. Senzațional este felul cum „prinzi“ 'evenimentul,' din ce unghi și cu ce forță de pătrundere psihică. Reporterii noștri au făcut transmisiuni de-a dreptul temerare, din 5—6 locuri, lucru neînchipuit de greu. Dar ascultătorul nu trebuie să simtă această greutate, totul trebuie să decurgă prompt, degajat și... senzațional, în ultima vreme — și în săptămînile următoare — numărul transmisiunilor directe a fost, respectiv va fi, mai mare, mai ales cele cu profil politico-economic. Ele fac parte din planul nostru de emisiuni dedicate Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român, emisiuni care reflectă efervescența vieții sociale în toate sectoarele de activitate, în preajma remarcabilului eveniment politic. REPORTER 9 Iordănescu Mircea, Apahdda: La adresa indicata de dv. nu v-a găsit răspunsul Consiliului județean al sindicatelor Cluj. Poate, treceți pe la redacție ca să-l consultați . Puian Cornel, Cîmpia Turzii, în baza reglementărilor, în vigoare, nu aveți dreptul la spor de șantier ci la suma cuvenită pentru plata chiriei. Ați primit îndrumările necesare asupra formelor pe care trebuie să le îndepliniți . Makkai Mihai, Cluj, str. Nădășel nr. 54: Sperăm că problema s-a rezolvat 9 Pop Mihai, Valea Jichișului nr. 36: Prin introducerea unei curse ,lichiș--Dej. sperăm că problema s-a rezolvat 9 Unui grup, str. Vrancea și străzile învecinate: în momentul în care se va găsi un gestionar pentru unitatea solicitată de dv, aceasta se va deschide 9 Ralint D„ Cluj. I.A.P. „Someșul“ ne asigură că au fost luate măsuri pentru remedierea situației semnalate fa Mureșan Alexandru, Someșul Rece nr. 1035. Uzinele „Steagul roșu" nu informează că au fost luate măsuri de sancționare împotriva celor vinovați de situația creată. Remedierile au fost efectuate . Cruceanu Aristotel, Cluj: Dați un telefon la secția de reparat aparate de radio pentru a vi se preciza cind să veniți pentru executarea lucrării solicitate . Anonimă, Cluj str. S. Albint. Strada Albini a fost deschisă ca șantier municipal de contribuție în muncă, urmind să continue lucrările de modernizare începute . Anonimă, Cluj. Precizați unitatea de difuzare a presei de care sunteți nemulțumiți căci blocuri turn există multe... 9 Toșa Marian, Cluj. Fină la rezolvarea în mod corespunzător a presiunii apei s-a stabilit un orar pentru aprovizionarea cu apă din cisterne 9 Baro Francisc, Cluj. Aveți dreptate. Persoana respectivă a fost amendată cu 4 000 de lei. Un dublu aviz necesar „Vă rugăm nu forțați ușa și zarul. TRECEREA OPRITĂ. Ușa trebuie să fie închisă in permanență“, în moderna clădire a Policlinicii de pe strada Moților, ale cărei ferestre din culoarele de așteptare nu permit nici o modalitate de aerisire (construcția fiind ca la o vitrină fixă), un neavizat, dacă n-a mai fost pe aici, este pus în dilemă. După ce parcurgi toată clădirea, observi unele diferențieri, în special în partea centrală, pentru adulți, care dispune de un grad de finisare superior și de un confort deosebit de al secțiilor pentru copii. Mă rog, nu știm dacă aceasta a fost opinia proiectantului sau dorința beneficiarului, însă ceva indispune pe cel care vede cu ochii unui copil mai mare ambele părți. Dar consemnarea de față vizează, în principal, mijloacele de informare vizuală pentru toate categoriile de pacienți și din toate localitățile județului. Nu vrem să fim înțeleși greșit, insă ni se pare că unele propuneri asemănătoare celor prezente s-au mai făcut. Chiar dacă, să zicem, acestea n-au parvenit celor responsabili aici, considerăm că ei ar fi trebuit să vadă și unele amănunte asupra cărora ne vom opri acum. în primul rând apreciem că în spațiosul hol al intrării principale ar trebui să existe panouri îndrumătoare, cuprinzînd cele trei mari unități: Policlinica pentru adulți, Policlinica pentru copii și cea de T.B.C. Ar fi bine ca indicatoare orientative să fie plantate chiar și afară, la intrarea în clădirea centrală, în cazul în care ușa de legătură din holul famniliei pentru copii va cămine blocată. Revenind la viitoarele panduri o reușită acțiune cultural-artistică Recent. Ansamblul artistic al Liceului pedagogic „Gh. Lazăr” din Cluj a întreprins un reușit turneu prin Țara Moților, in localitățile Baia de Arieș, Lupșa, Bistra, Câmpeni și Abrud. Aceste spectacole, închinate Conferinței Naționale a partidului nostru, prin conținutul lor educativ și patriotic, au avut un puternic ecou în inimile auditorilor, care au aplaudat îndelung atît corul cit și formațiile de muzică populară, dansuri și soliști populari, de muzică ușoară, momentele vesele etc. în același timp, artiștii-elevi au vizitat Muzeul de la Lupșa, masivul Detunata și alte monumente ale naturii. Asemenea acțiuni, pe lângă faptul că sunt prețuite mai ales în lumea satelor, confirmă de fiecare dată valoarea formațiilor artistice de la Liceul pedagogic „Gh. Lazăr“ din Cluj, organizate și conduse cu măiestrie și dăruire de către profesorul Marius Cuteanu. Prof. Dumitru SICOE, Lupșa din holul central (locul unde toți acei pe care nevoile îi aduc la doctor poposesc prima dată aici sau solicită informații, neavind alt mijloc de orientare), propunem ca lângă actualul indicator pentru adulți (și la fel ca acesta sau altfel) să existe și cele pentru secțiile de copii și T.B.C., avînd înscrise precizările corespunzătoare dispunerii locului din clădire (etaj, parter, subsol, camera nr. etc.). Apoi, la ușa de intrare în secția celor mici prin holul central, ar trebui să existe și firma acesteia ■— „Policlinica pentru copii“ și mențiunea „Intrarea prin ușa centrală a clădirii din stingă ", precizare absolut necesară pentru că aici, in partea stingă, mica terasă și cele două pasarele au 3 intrări, dar numai una este de acces, și nu există nici o „săgeată“ direcționări „pe aici, la copiii“ Și cum clădirea din stingă este a copiilor, e normal ca și pe ambele ei părți vizibile să existe o firmă cu propria-i denumire „Policlinica pentru copii“, iar în micul hol de la intrare sau la afișier să se monteze indicatorul secțiilor asemănător celui de la adulți. Avînd în vedere „labirintul* de la subsolul clădirii din stingă, se cuvin amplasate cîteva table orientative în dublu sens pentru copii, pentru că, așa cum ne spunea un medic de aici, „unii oameni nu mai știau pe unde să mai iasă afară din secțiile de la subsol, iar alții se învirtesc ca sateliții în jurul clădirii, neștiind pe unde să ajungă la copii". Remarca unor cadre medicale vizează și micile „tablouri“ informative de lângă ușile cabinetelor, pe care numele medicilor și orarele de serviciu, ar trebui să fie în,o zi. Dacă, din motive obiective, la anumite cabinete lipsesc medicii, să se vadă scris undeva acest lucru, pentru ca oamenii să nu stea la rînd la „informații“ sau la fișier și apoi să li se spună: „După masa nu este nimeni la oftalmologie sau la O.R.L. Veniți mîine dimineață. Avem un singur medic la acest serviciu“. Am aflat, sau nu de ce nu este medic, însă o soră sau o asistentă medicală ar fi fost de mare folos celor care și-au adus și-și vor aduce copiii la policlinică. Dar cazul te obligă să faci ceva. Te duci la adulți. Aici însă nu ți se dă număr de consultație pentru copil. Și e normal. Totuși, pe cont propriu, ajungi la medicul pentru adulți, și, dacă ai noroc, ești primit sau ești îndrumat să revii a doua zi la specialistul pediatru. O ultimă remarcă pentru „avizul“ al cărui conținut l-are reprodus la începutul acestor consemnări. Este real și se află pe ușa prin care ar trebui să se facă intrarea din holul central la secția de copii. Dacă el justifică blocarea ușii și interzice trecerea din considerente fitosanitare, în situația de față, cind părinții vin cu copiii in holul de la adulți și apoi, afiind că nu aici trebuiau să intre, fac înconjurul clădirii și se duc la copii, care aceștia nu intră „în contact cu mediul de la adulți“? Dacă se consideră „periculoasă“ intrarea pe la farmacie, de ce nu se recurge la o soluție definitivă, fie acoperind ușa cu un panou sugestiv sau chiar zidirea spațiului? Nu vrem să se supere nimeni, însă in zilele de 19 și 20 iunie n-am observat nici o măsură preventivă, anticontagioasa, sau de triere la „trierea“ de la pediatrie. Nu era nimeni și intra cine vrea. Atunci pentru ce să amețim părinții și copiii căutînd ușa care duce la copii? (NU ne referim la dispozițiile exprese antiepidemice.) Poate și accesul la farmacie ar trebui reconsiderat sau afișată o precizare privind servirea publicului, printr-un ghișeu din interior, pentru rețetele primite de la cabinetele policlinicii, iar pentru cei care vin de la circumscripții, prin intrarea din holul de la adulți. Oricum, în condițiile prezente, o izolare strictă de adulți nu este garantată. Important rămâne faptul ca părinții sau copiii să găsească chiar la intrarea în curtea policlinicii sau în holul central indicatoarele orientative, pentru a ști în care parte a clădirii sunt situate secțiile sau medicii specialiști la care apelează sau sînt trimiși. Dorim ca direcțiunea spitalului să dispună măsurile cuvenite sau necesare, apelînd și la sugestiile cadrelor medicale de la copii, ale căror solicitudine, atenție și amabilitate le evidențiem și cu acest prilej. Sperăm ca dublul aviz de la începutul acestor consemnări să constituie și un prim mijloc de orientare a celor care nu știu încă unde se află și pe unde se poate intra la „Policlinica pentru copii". c. ploieșteanu Fiecare cu lectura preferată. Moment surprins la Biblioteca municipală din Dej Fotografia: SZABÓ TV 9,00: Deschiderea emisiunii de dimineață. Telex. 9,05: Biblioteca pentru toți. Barbu Delavrancea. 9,45: „Vis de dragoste“ — balet pe muzică de Franz Liszt. 10,10: De vorbă cu gospodinele. 10,25: Tele-enciclopedia. 11,10: Instrumente și virtuozi. 11,20: Revista literară TV. 11,50: Emisiune de divertisment. 12,30: Telejurnal. 16,30: Emisiune în limba germană. 18,15: Ritm, tinerețe, dans. 19,00: Tragerea de amortizare A.D.R.S. 19,10: Artă plastică. 19,20: 1001 de seri. 19,30: Telejurnal. 20,00: în întîmpinarea Conferinței Naționale a P.C.R. și a celei de-a 25-a aniversări a Republicii. Țara întreagă în întrecere. 20,15: Tele-encicllopedia. 21,00: Filmul serial „Schulmeister“. Episodul IV: în țara apei liniștite. 21,55: „Ur, căldurile!“ Teledivertisment cu: Stela Popescu, Coca Andronescu, Mihai Fotino, Vali Voiculescu-Pepino, Paul Sava, Rodica Mandache, Aurel Giurumia, Dumitru Rucăreanu, Dan Damian, Mihai Stoenescu, Eugen Racoți, Guță Ștefan, Mircea Grigore, Magda Popovici, Gabriel Dragan, Ileana Popovici, Dana Dumitrache, artiști ai Circului Mare din Moscova, cîntăreața italiană Maddalena Richi. 22,45. Filmul documentar „Terra Nova“. 23:00: Telejurnal Săptămîna sportivă. * RADIO Programul Studioului Cluj: Duminică, 2 iulie, 11,00 — Universitaria — emisiune pentru studenți. In sumar: Repartiția — sau între sala de curs și practică. Cu viitorii pictori pe teren — interviu cu conf. uniiv. Mircea Bălău, rectorul Institutului de arte plastice „Ion Andreescu“. Vacanța în haine de lucru. Umor studențesc. 11.30 — Contemporani cu viitorul — Cîmpia Turzii in trei timpi, ieri, azi, mîine. 13.30 — „Dragă mi-i pădurea vara“ — montaj de cîntece și versuri populare. FILME MICUL SCĂLDATOR, film franco—italian, cinemascop (8.30: 11; 13,30: 16: 18,30. 21) — Republica 9 LOCOTENENTUL BULLITT, film american (ora 20.45) — Grădina Republica 9 FETE ȘI UN MARINAR, film iugoslav (9. 11; 13: 15; 17; 19. 21) — Victoria 9 MOARA CU NOROC, film românesc (8,30; 11; 13,30; 16; 18,30; 21) — Arta 9 FLOAREA DE CACTUS, film american (9; U; 13: 15; 17; 19, 21) — 23 August 9 Filme pentru copii (ora 11): VI-L PREZINT PE BALUEV, film sovietic (15: 17; 19) — Timpuri noi . DINCOLO DE BARIERĂ, film românesc (11; 15; 17; 19; 21) — Muncitoresc 9 VENIȚI MÎINE, film sovietic (15; 17; 19; 21) —■ Steaua roșie. * MUZEE Muzeul de artă, Piața Libertății nr. 30. Miercuri, joi, vineri și sîmbătă, orele 11— 18; duminică 11—19. Luni și marți închis 9 Muzeul de istorie, strada Emil Isac nr. 2, 9—14 9 Muzeul de istorie, colecția Istoria farmaciei, Piața Libertății nr. 28. 9— 14 9 Muzeul memorial „Emil Isac“, strada 1 Mai nr. 23. 11—18 9 Muzeul zoologic, strada Clinicilor nr. 5—7. 9—13 9 Muzeul etnografic al Transilvaniei, strada 30 Decembrie 21, zilnic între orele 12—19 Secția în aer liber, de la pădurea Hoia, deschisă zilnic intre orele 11 —19. Luni închise Muzeul botanic și Grădina botanică ale Universității „Babeș— Bolyai”, strada Republicii nr. 42, zilnic între orele 9— 19. Serele deschise zilnic între 9—13 și 15—19. EXPOZIȚII 9 Cercetarea științifică în sprijinul producției. Sistematizarea teritoriului. Ma teriale noi in construcții I (Parcul municipal) 9 Produse noi în industria locală I și cooperația meșteșugărească 1 (Casa de modă, strada Barițiu) 9 Realizări social-culturale (Galeria de artă, str. 16 Martie) 9 Expozițiile de mai sus sunt deschise zilnic între orele 11—19. Lunea închise. I N VREMEA Sectorul meteorologic și hidrologic Cluj comunică timpul probabil pentru 24 de ore. Vreme călduroasă dar 1 ușor instabilă, cu cerul vaiabil și averse locale de ploaie, însoțite de descărcări electrice. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 12 și 16 grade, iar maximele între 24 și 28 grade. Vint | slab. Timpul probabil pentru următoarele trei zile: Vremea în general instabilă, cu cerul schimbător și averse de ploaie, însoțite pe alocuri de descărcări electrice. Temperatura in ușoară scădere. Minimele vor fi cuprinse între 8 și 16 grade, iar maximele între 20 și 26 grade, sunt potrivit din sectorul Nord- Vest. MICA PUBLICITATE e Dacia 1100, albastră, 41 000 km, de vinzare. Strada Cărbunari 14, colț cu Pietroasa. • Vînd excursie, prin Loto-Pronosport, pe traseul Bratislava — Budapesta — Belgrad (în luna octombrie a.c.). Informații: stud. Turcu Ioan, cămin 3, Observator, camera 110, între orele 17—19. 4109). • Vind frigider și canapea, Aleea Padiș 9, apartament 17, Gheorgheni. (4112). • Vînd turism în circulație, Ford, 4 cilindri, tip 928, cu piese de schimb, motocicletă 125 cm3 marca T.W.N., cabină de 3 persoane pentru autocamion. Strada Arieșului nr. 66. (4113). • Casă ocupabilă de vinzare: 3 camere, bucătărie, baie, spait, grădină. Cluj, strada Magaziei 23. (4140). • De vinzare 3 camere cu teren 350 m2, în centru. Ocupabile prin schimb. Strada Budai Nagy Antal 57. (4142). • Primesc colegă de cameră. Primesc 2 fete pe lunile de vară. Strada Albac nr. 8, apartament 13. (4144). • Primesc o persoană în gazdă. Telefon 1-19-35. Informații: orele 8—18. (4119). • închiriez cameră mobilată, acces baie. Strada V. Hugo nr. 3. (4099). • Meditez matematică, fizică, admiteri facultate. Telefon 8-14-86, orele 17—20. N (4139). • Pierdut cîine de vînătoare, de culoare maron, cu coada tăiată (Viilă). Găsitorului recompensă. Anunțați telefon 1-11-36. (4136). • Soția anunță azi 1 iulie 1972, un an de la stingerea din viață a neuitatului și scumpului nostru soț, tată, unchi, TOȘA VASILE, care va rămine în sufletele noastre pentru totdeauna. (4143). • Soțul și copiii, cu nemărginită durere anunță că s-au scurs 4 ani de la tragicul accident mortal al dragei lor ELENA CRIȘAN. Roagă rudeniile, prietenii, cunoscuții și pe Simon Gligor și Rozalia din Cluj, strada Cometei 41 să pătreze un moment de reculegere, duminică 2 iulie 1972, la ora 16. (4098). 9 Cu inima zdrobită de durere anunțăm încetarea din viață după o grea suferință a iubitei noastre ÁGOSTON PIRIKE Inmormîntarea va avea loc la 3 iulie, ora 16,30 din capela mare a cimitirului central. Familia îndurerată COMBINAȚII ȘI EXPLOATARE ȘI INDUSTRIALIZARE \ IMLUI CLUJ str. Horea nr. 7 organizează concurs pentru ocuparea următoarelor posturi: trei ingineri sau tehnicieni mecanici sau electromecanici pentru serviciul investiții și eterlierul de proiectare piese de schimb; un inginer în specialitatea de industrializarea lemnului produse finite din lemn, sau economist pentru serviciul O.P.M.; un tehnician instalații pentru Șantierul de construcții montaj C.F.I.L. Cluj; un tehnician de specialitatea industrializarea lemnului pentru funcția de șef depozit de cherestea la Fabrica de mobilă „Libertatea" Cluj. Condiții de angajare cele prevăzute în Legea nr. 12/1971 și cele de salarizare conform H.C.M. 914/ 1968. Solicitanții să posede buletin de municipiul Cluj sau comunele de unde să poată face naveta zilnic. Relații suplimentare în legătură cu organizarea concursului se pot obține la serviciul personal și învățămînt, telefon 306-70, interior 132. (3738) :IH IMNIPMim Dl INOUSTRIALIZAKT 1APIUUL JAPMACI CLUJ Bulevardul Lenin nr. 95-97, telefon 2-50-53 recrutează candidați (băieți) dintre absolvenții claselor VIII—X ale școlii generale, pentru școlarizare prin școala profesională și prin ucenicie la locul de muncă, în meseriile: 9 preparatori de produse lactate 9 strungari 9 lăcătuși mecanici auto-moto. Candidații se primesc din localitățile: Cluj, Turda, Dej, Huedin, Țaga și comunele învecinate acestora. Dosarele se primesc la sediul întreprinderii, compartimentul personal, pînă la data de 4 iulie 1972, iar concursul de admitere va începe la 5 iulie 1972. ★ De asemenea, întreprinderea angajează urgent: ■ un maistru frigotehnist ■ doi lăcătuși 9 doi frigotehniști I un electrician ■ un electrician automatizare ■ doi șoferi din orașul Cluj sau comunel« apropiate. Relații suplimentare, la compartimentul personal, între orele 7—15. (1975) dIPMNDEIM IARBOCHIM CIUJ recrutează tineri absolvenți a 8 clase elementare sau 10 clase, pina la vîrsta de 18 ani, pentru a-i școlariza in meseriile: ȘCOALA PROFESIONALA - INVATAMINT DE ZI 1. Frezori 2. Lăcătuși mecanici în industria siderurgică 3. Electromecanici aparate de măsură și automatizare. Durata școlarizării 3 ani. UCENICIE - INVATAMINT COMASAT 1. Operator mecanic la fabricarea și prelucrarea produselor abrazive 2. Constructor cuptoare industriale Durata școlarizării 2 ani. Pe timpul uceniciei se va plăti o indemnizație de 636 lei lunar. Examenul va avea loc in 6 iulie la Grupul Școlar Industria sîrmei - Cîmpia Turzii, înscrierile se fac la sediul întreprinderii din Piața 1 Mai nr. 3—5, la biroul personal. Alte informații se pot cere zilnic și la telefon 301-20, interior 122. (4014) | GRUPUL ȘCOLAR J \ Bl MATERIALE DE CONSTRUCTI TURDA \ | str. Aurel Vlaicu nr. 1, telefon 1945 | 1 ANUNȚA \ CONCURS DE ADMITERE | \ LA ȘCOALA PROFESIONALA ȘI UCENICIE LA ț \ LOCUL DE MUNCA \ \ pentru următoarele meserii: 1 \ 9 CERAMIST CERAMICA FINAL \ 9 SUDOR | | 9 LĂCĂTUȘ ? ’ 9 FREZOR | ) 9 STRUNGAR \ 9 ELECTRICIAN 1 ^ înscrierile se fac pînă la data de 2 iulie 1972, și la sediul școlii, pe meserii, candidații prezentînd următoarele acte: 1 . 9 Certificat de absolvire a școlii 1 ț 9 Fișa medicală completată cu examenul radio-scopic pulmonar și cu analiza sîngelui (de dată t recentă) 1 / 9 Certificat de naștere (in original și copie). 1 Concursul are loc între 2—14 iulie a.c. ț 1 Relații suplimentare la secretariatul școlii intre L 1 orele 7-15. 1 l (3705/B) } COOPERATIVA „ARIA DECORATIVĂ” CLUJ str. Șt. O. Iosif nr. 1-3 înscrie candidați pentru concursul de admitere, ucenicie la locul de muncă, in meseriile de 9 ceramîști ceramică fină Și 9 tîmplari mobilă și articole tehnice. înscrierile se fac pînă la data de 10 iulie 1972, la sediul cooperativei, pe bază de următoarele acte: • certificat de naștere • certificat de absolvire a 10 clase sau adeverință de 8 clase • fișa medicală cu analiza sîngelui și radiologie. Se înscriu numai băieți pînă la vîrsta de 18 ani. De asemenea, anunță vacant un post de 9 tehnician mecanic cu atribuțiuni de mecanic șef care se va ocupa prin concurs organizat la data de 10 iulie 1972, în conformitate cu Legea nr. 12/1971. Salarizarea conform H.C.M. 914/1968, iar solicitanții trebuie să aibă domiciliul in Cluj sau comunele apropiate. (3859)