Făclia, iulie-septembrie 1972 (Anul 26, nr. 7974-8051)

1972-09-15 / 8038. szám

PROLETARI DIN TOATE TARILE, MIJI-VA! f----------------------------------------ORGAN AI COMITETULUI JUDEȚEAN CLUJ AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat, a făcut joi o vizită de lucru in județele Alba și Hunedoara, unde s-a întîlnit cu colective de oameni ai muncii, a analizat la fața locului căile pentru înfăptuirea obiectivelor stabilite de Congresul al X-lea al partidului, pentru făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate, pentru crederea continuă a nivelului de viață și civilizație al populației. La plecarea din București, pe aeroportul Bâneasa, au fost prezenți tovarășii Paul Niculescu-Mizil, Maxim Berghianu, Petre Lupu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Ștefan Voitec, Petre Blajovici, Miron Constantinescu, Mihai Dalea, Mihai Gere, Ion Stănescu și Ștefan Andrei. Tovarășul Nicolae Ceaușescu a fost însoțit in vizita pe care a întreprins-o în unități economice din județele Alba și Hunedoara de tovarășii Ilie Verdeț, Miu Dobrescu și Ion Dincă. Vizita secretarului general al partidului în cele două județe are loc la scurt timp de la consfătuirea de lucru de la C.C. al P.C.R., în cadrul căreia s-a analizat modul cum acționează și cum trebuie să acționeze în viitor comitetele județene, organele și organizațiile de partid din toate unitățile economico-sociale în vederea înfăptuirii în cele mai bune condiții a hotărîrilor Congresului al X-lea și ale Conferinței Naționale a partidului pentru realizarea cincinalului înainte de termen. Este încă o dovadă a consecvenței cu care se aplică în viață noul spirit de muncă, întronat în întreaga noastră activitate politică, social-economică de conducerea partidului, de secretarul său general, o confirmare ca .preocupării statornice -pentru aș trezbate la fața locului, împreună cu oamenii muncii, căile prin care obiectivele stabilite să fie îndeplinite, în așa fel încît tot ceea ce ne-am propus să devină realitate vie, spre binele și în folosul țării, al celor ce muncesc. La sosirea pe aeroportul din Sibiu, unde a aterizat avionul oficial, conducătorul partidului și statului a fost salutat cu căldură de un mare număr de oameni ai muncii. Era prezent tovarășul Richard Winter, membru supleant al Comitetului Executiv al C.C. al . P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean Sibiu al P.C.R., reprezentanți ai organelor județene și municipale de partid și de stat. Pe frontispiciul aerogării se afla portretul tovarășului Nicolae Ceaușescu, încadrat de urările: „Bine ați venit, iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu!“, „Trăiască Partidul Comunist Român!“ Tovarășul Nicolae Ceaușescu a răspuns cu căldură manifestărilor prietenești cu care oamenii muncii — români, germani, maghiari — l-au întâmpinat, ca în atîtea rânduri, exprimîndu-și astfel adeziunea deplină la politica marxist-leninistă, înalt patriotică, promovată cu consecvență de partid, hotărîrea de a o sprijini prin faptele lor de muncă, prin întreaga lor activitate. In unități industriale din orașul Sebeș Luîndu-și rămas bun de la cei veniți în întîmpinare, de la Sibiu, la bordul unui elicopter special, tovarășul Nicolae Ceaușescu, ceilalți conducători de partid și de stat au survolat zona colinară de la poalele munților Cibinului, pînă la Sebeș. Secretarul general al partidului este întîmpinat aici de multă dragoste, cu entuziasm de locuitorii orașului, de cetățeni din localitățile încinate, care își exprimă satisfacția, bucuria pentru prilejul de a se întîlni cu conducătorul iubit al partidului și statului nostru. La coborîrea din elicopter, tovarășul Nicolae Ceaușescu este salutat de tovarășii George Homoștean, primsecretar al Comitetului județean de partid Alba, Traian Bradu, prim-secretar al Comitetului orășenesc de partid Sebeș. Sunt prezenți membri ai conducerii organelor locale de partid și de stat, un numeros public, care ovaționeză „Ceaușescu- P.C.R.!“, „Ceaușescu-P.C.R.!" O gardă alcătuită din militari ai forțelor armate, membri ai gărzilor patriotice, detașamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei și pionieri prezintă onorul comandantului suprem. Fanfara intonează Imnul de stat. Doi tineri îmbrăcați în pitorescul port local oferă tradiționala pîine cu sare și ploști cu vin însoțite de urarea de bun venit pe aceste străvechi plaiuri românești. Întîlnirea tovarășului Nicolae Ceaușescu cu oamenii muncii din județul Alba este plină de semnificații. Sebeșul a cunoscut, în ultimii ani, asemenea tuturor localităților țării, o dezvoltare deosebită. Aici s-au ridicat noi cartiere de locuințe, totalized peste 700 de apartamente, școli, așezăminte de artă și cultură, alte obiective de interes general. Sunt în construcție numeroase blocuri de locuințe. Pe harta economică a orașului a apărut un mare combinat de industrializare a lemnului, au fost modernizate și dezvoltate fabricile de ciorapi și tricotaje și de articole de marochinărie. Cei ce trăiesc și muncesc aici, la Sebeș — români, germani, maghiari — asemenea întregii noastre națiuni, depun o vie și rodnică activitate pentru înfăptuirea politicii partidului, a hotărîrilor Congresului al X-lea și ale Conferinței Naționale a partidului, pentru realizarea cincinalului înainte de termen. Despre rezultatele muncii lor, tovarășul Nicolae Ceaușescu a luat cunoștință vizitînd principalele obiective industriale. î . Prima vizită: la Combinatul de industrializare a lemnului — unitate ridicată în cincinalul anterior — care contribuie la valorificarea superioară, complexă a lemnului de rășinoase și fag de pe văile Sebeșului, Ampoiului și Arieșului. Datorită strînsei cooperări dintre fabricile componente, dotării cu utilaje de înalt nivel, aici se obține un indice superior de utilizare a materiei prime, o valorificare aproape integrală a fiecărui metru cub de masă lemnoasă. La sosirea în combinat, tovarășul Nicolae Ceaușescu este întîmpinat de Vasile Patilineț, ministrul economiei forestiere și materialelor de construcții, de membri ai conducerii unității, ai comitetului de partid și U.T.C. Ing. loan Răulea, directorul general al combinatului, informează pe secretarul general al partidului că muncitorii din unitățile componente ale combinatului, antrenați în marea întrecere pentru înfăptuirea cincinalului înainte de termen, au depășit planul producției globale pe primele 8 luni ale anului cu 4,2 milioane lei și cu 6 milioane lei la producția marfă. La export, au fost livrate peste prevederile de plan diverse produse a căror valoare întrece suma de 200 000 lei valută. In aceeași perioadă de timp productivitatea muncii pe salariat a înregistrat o creștere de 400 lei. Se vizitează fabrica de plăci fibrolemnoase, cu o capacitate de producție proiectată care o situează pe primul loc în Europa, unitate înzestrată cu utilaje de înalt randament, care lucrează pe baza unui procedeu tehnologic apreciat de specialiști ca deosebit de actual și eficient. Pe parcursul vizitei, sunt prezentate preocupările specialiștilor din combinat și minister îndreptate spre ridicarea calității produselor (Continuare în pag. a ll-a) 4 pagini 30 bani Anul XXVIII - Nr. 8038 Vineri 15 septembrie 1972 VIZITA DE LUCRU A TOVARĂȘULUI NICOLAE CEAUȘESCU IN JUDEȚELE ALBA ȘI HUNEDOARA Cuvintarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU la mitingul oamenilor muncii din municipiul Alba Iulia Stimați tovarăși. Voi începe prin a vă adresa dumneavoastră, tuturor locuitorilor municipiului Alba Iulia și ai județului Alba, un călduros salut din partea Comitetului Central al partidului, a Consiliului de Stat și a Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România (Aplauze puternice, urale). Mi-a făcut o deosebită plăcere să mă pot întîlni din nou cu locuitorii acestui străvechi oraș, cu oamenii muncii din întreprinderile pe care le-am vizitat, din comunele și satele prin care am trecut. Am constatat cu deosebită satisfacție avîntul minunat cu care muncitorii, țăranii, intelectualii, toți oamenii muncii din județul Alba înfăptuiesc hotărîrile Congresului al X-lea al partidului și ale Conferinței Naționale din acest act.. Realizările din județul dumneavoastră și din municipiul Alba Iulia — în producția industrială, în agricultură, în înfăptuirea programului de investiții prin construirea în ritm rapid a noilor capacități de producție — sunt o dovadă elocventă a felului în care întregul nostru popor dă viață politicii partidului comunist, văzînd în aceasta singura cale pentru asigurarea bunăstării și fericirii națiunii noastre. (Aplauze puternice, se scandează „Ceaușescu și poporul"). In toate cele șase întreprinderi industriale pe care le-am vizitat am constatat că, sub conducerea organizațiilor de partid, colectivele de oameni ai muncii se străduiesc să obțină rezultate tot mai bune în producție. De altfel, după cum am fost informat, pe primele 8 luni întregul județ a îndeplinit în bune condiții și chiar a depășit sarcinile planului. Pentru toate aceste rezultate doresc să adresez cele mai calde felicitări muncitorilor, tuturor celor care și-au adus contribuția la aceste mari realizări și să se urez noi și noi succese. (Aplauze puternice, orale). Am vizitat, de asemenea, o întreprindere agricolă de stat, am văzut cum se prezintă culturile, am ascultat pe președintele consiliului intercooperatist din Alba Iulia care a vorbit despre realizările cooperativelor: într-adevăr, se pare că județul Alba se înscrie și în domeniul agriculturii cu rezultate bune. De aceea aș dori ca de la această tribună să adresez felicitări călduroase lucrătorilor din agricultură, tuturor cooperatorilor din județul Alba. (Aplauze puternice, orale). După cum cunoașteți, Conferința Națională a trasat sarcini în vederea realizării mai devreme a prevederilor actualului cincinal. Multe județe, răspunzînd chemării organizației de partid din municipiul București, și-au luat angajamentul de a realiza planul cincinal în 4 ani și jumătate. După cîte am văzut în întreprinderile vizitate, după cele ce citesc pe aceste pancarte cu care ați venit aici, se pare că și dumneavoastră vă angajați în această întrecere națională pentru a realiza planul cincinal în 4 ani și jumătate. Văd că față de municipiul București v-ați propus, în plus, ca realizarea cincinalului în 4 ani și jumătate să se concretizeze în produse de bună calitate. (Aplauze prelungite). In unele din întreprinderile pe care le-am vizitat astăzi am discutat cu conducerile posibilitățile de a asigura o devansare a realizării planului și în ce privește punerea în producție a noi capacități. Sper că, cele discutate aici, la Alba lulia, cît și la Sebeș nu vor rămîne numai angajamente, ci realmente se va obține o producție mult sporită, ca de exemplu la oțel de aproape 3 ori mai mult decît se gîndiseră inițial tovarășii să realizeze în 1975, la fontă turnată de aproape 2 ori mai mult, precum și la alte produse. Sunt, desigur, sarcini mari, ne-am gîndit, însă că trebuie să vă venim în ajutor în mod concret, pentru a putea realiza planul în 4 ani și jumătate; de aceea am căutat să stabilim și prin ce mijloace să realizăm planul în 4 ani și jumătate. Este de înțeles că noi dorim ca realizările suplimentare obținute în îndeplinirea cincinalului cu o jumătate de an mai devreme să fie concretizate în producție fizică, în produse care să exprime realmente valoare nouă și care să contribuie la ridicarea generală a economiei țării noastre, a civilizației României, a bunăstării și fericirii întregului nostru popor. (Aplauze puternice, urale). După cum știți, în întreaga țară se desfășoară o intensă activitate pentru a concretiza noile sarcini suplimentare pe următorii 3 ani Trebuie spus că de pe acum s-au evidențiat rezerve mari, că se relevă condiții pentru a se obține îndeplinirea mai devreme a planului cincinal și realizarea unei producții suplimentare în toate sectoarele de activitate, inclusiv în agricultură. Această preocupare constituie o expresie elocventă a hotărîrii cu care oamenii muncii, fără deosebire de naționalitate, edifică noua orînduire, înfăptuiesc societatea socialistă multilateral dezvoltată, totul pentru înaintarea cu pași mai repezi a României spre culmile înalte ale civilizației și progresului socialist, ale bunăstării și fericirii. (Aplauze puternice se scandează „Ceaușescu — P.C.R.“). Partidul nostru se preocupă continuu ca, pe măsura dezvoltării producției, a sporirii venitului național, să crească și nivelul de trai al poporului. Vedeți cum însăși în orașul dumneavoastră se făurește o viață nouă — se dezvoltă industria, agricultura, se construiesc locuințe și așezăminte culturale, instituții de învățămînt. De altfel nu există oraș, nu există localitate a patriei noastre care să nu cunoască asemenea schimbări, care fac parte din marile transformări revoluționare care, au loc în întreaga Românie. Iată de ce avem ferma convingere că sarcinile trasate de Conferința Națională vor fi realizate cu succes! Eu sînt convins că oamenii muncii din Alba Iulia din județul Alba nu vor rămîne mai prejos decît ceilalți cetățeni ai patriei și vor aduce o contribuție importantă la progresul general al poporului român. (Aplauze puternice). După cum știți, tovarăși, în anul 1974 se împlinesc 375 de ani de la intrarea lui Mihai Viteazu în Alba Iulia, de la unirea Țării Românești, Ardealului și, după un an, și a Moldovei. De aceea, aș dori să adaug la motivele întrecerii în care sînteți angajați și pe acela de a întîmpina acest moment important din istoria poporului nostru cu îndepliniri multora din angajamentele luate astăzi. (Aplauze puterinice, urale). Noi ne gîndim, încă de pe acum,să sărbătorim aici acest eveniment — și aș dori ca, la această sărbătoare să constatăm că județul dumneavoastră a obținut succese mari în toate domeniile de activitate. Eu sînt convins că vom putea constata acest lucru! (Aplauze puternice, se scandează „Ceaușescu — P.C.R.“). Tot în 1974 se împlinesc 30 de ani de la eliberarea patriei noastre de sub jugul fascist, care a deschis calea trecerii la făurirea orinduirii noi, socialiste. Iată deci două evenimente mari pe care le vom sărbători în același an. Oamenii muncii din Alba lulia, care au un trecut istoric așa de minunat, vor trebui să dovedească că știu să făurească prezentul, că știu să asigure și viitorul — viitorul copiilor lor, al copiilor copiilor lor. (Aplauze puternice, prelungite). Preocupîndu-ne de dezvoltarea cu succes a socialismului în patria noastră noi ne aducem totodată contribuția la cauza generală a socialismului, la întărirea forței tuturor țărilor socialiste, la creșterea prestigiului socialismului în întreaga lume. Este bine știut că, pînă la urmă, cu cît sînt mai mari succesele pe care fiecare popor reușește să le obțină în activitatea sa — în făurirea orînduirii noi — cu atît este mai mare contribuția sa la întărirea forței țărilor socialiste, a unității lor, cu atît este mai mare aportul său la creșterea prestigiului socialismului în întreaga lume. (Aplauze puternice). Știm că este necesar să depunem totodată eforturi mari pentru a se realiza o politică de pace, de colaborare între toate popoarele lumii, fără deosebire de orînduire socială. Tocmai de aceea partidul nostru, guvernul nu precupețesc nici un efort pentru a dezvolta colaborarea cu toate statele, pentru înfăptuirea securității europene, pentru o lume a păcii și colaborării între toate popoarele. (Aplauze puternice). Nu doresc să mă mai opresc asupra altor probleme. Conferința Națională a trasat un larg program de activitate. In recenta întîlnire cu primii secretari ai comitetelor județene de partid am discutat cum să unim mai bine eforturile comuniștilor, ale tuturor oamenilor muncii, pentru a înfăptui acest minunat program. Aș dori, și cu acest prilej, să apreciez felul în care comitetul județean, organele și organizațiile de partid din județul Alba își îndeplinesc sarcina de a întări continuu unitatea și colaborarea tuturor oamenilor muncii, de a fi permanent în mijlocul celor ce muncesc, numai și numai în strînsă legătură cu toți cei ce muncesc, fără deosebire de naționalitate, organizațiile de partid își vor îndeplini menirea lor de forță politică conducătoare a poporului pe calea făuririi unei vieți fericite, a socialismului și comunismului. (Aplauze puternice, orale, se scandează: „Ceaușescu — V.C.R."), în manifestarea călduroasă de astăzi, în felul în care am fost primit peste tot, văd o expresie a încrederii dumneavoastră, a tuturor oamenilor muncii din județul Alba — ca de altfel a întregului popor — în partidul nostru comunist, în conducerea sa, care face totul pentru a-și îndeplini cu cinste misiunea istorică asumată în fața poporului român. (Aplauze prelungite, orale). Ducem cu noi impresii deosebit de plăcute despre felul în care oamenii muncii din Alba muncesc și se preocupă de îndeplinirea sarcinilor trasate de Conferința Națională. Desigur, aceasta nu înseamnă că în județul dumneavoastră nu mai sunt lucruri de îmbunătățit. Dar nu doresc să vorbesc acum despre lipsuri; le cunoașteți singuri și sunt convins că le veți analiza și veți face totul pentru a le înlătura și a asigura astfel mersul înainte al întregii activități. în următorii ani va trebui să începem construirea de noi întreprinderi, să dezvoltăm întreprinderile miniere. Vă așteaptă deci sarcini și mai mari. De aceea, preocupînduvă să realizați programul actual trebuie să vă gîndiți totodată la perspectivă, la măsurile pe care trebuie să le luați de pe acum spre a asigura în continuare dezvoltarea economico-socială a județului. Sunt convins că organizația de partid, oamenii muncii din județul Alba — muncitorii, țăranii, intelectualii, — fiecare în domeniul său de activitate, inclusiv în domeniul educației, al creării de noi cadre, ai creșterii tinerei generații vor face totul pentru a traduce în viață spiritul Conferinței Naționale a partidului! Plecînd de aici cu încrederea că veți ști să lucrați mai iute, mai bine și mai eficient în toate domeniile de activitate, vă doresc mult mult succes în tot ceea ce veți întreprinde, multă sănătate și fericire! (Urale puternice, aplauze, se scandează: „Ceaușescu — PCR“, „Ceaușescu și poporul"). Mitingul de la Alba Iulia Mii de locuitori, vîrstnici și tineri, iau parte, în încheierea vizitei în orașul lor a tovarășului Nicolae Ceaușescu, la un entuziast miting. Sînt constructori de mașini, metalurgiști, mineri, țărani cooperatori din satele și comunele învecinate. Platoul Romanilor, din fața cetății de care-și leagă numele atîtea evenimente importante ale istoriei, trăiește astăzi momente de puternică însuflețire. Se aud cuvinte de slavă la adresa partidului, a patriei socialiste. Mulțimea scandează cu înflăcărare „Ceaușescu — P.C.R.I", „Ceaușescu și poporul!", își manifestă dragostea și atașamentul față de partid, adeziunea deplină la politica internă și externă a partidului, voința de a milita neabătut pentru înfăptuirea ei, pentru înflorirea continuă a României socialiste. Sunt simțăminte vibrant exprimate și de inscripțiile aflate pe zeci de pancarte: „Trăiască Partidul Comunist Român, în frunte cu secretarul său general, tovarășul Nicolae Ceaușescu!“, „Trăiască P.C.R., conducătorul încercat al poporului, inspiratorul și organizatorul victoriilor noastre!“, „Comuniștii, oamenii muncii din Alba Iulia sînt hotărîți să muncească mai bine, mai eficient, pentru înfăptuirea hotărîrilor Conferinței Naționale a Partidului!“, „Cincinal de calitate, în patru ani și jumătate!“. Deschizînd mitingul, a luat cuvîntul tovarășul George Homoștean, prim-secretar al Comitetului județean Alba al P.C.R. Au vorbit apoi Teodor Secară, maistru la fabrica Refractara din Alba lulia, Ioan Milaciu, președintele Cooperativei Agricole de producție din satul Șard și Emilia Gherbea, profesoară la Liceul „Horia, Cloșca și Crișan” din Alba lulia, întîmpinat cu vii și puternice urale, cu ovații Îndelungate a luat cuvîntul secretarul general al partidului, tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU. Cuvintarea a fost subliniată în repetate rînduri de aplauze entuziaste, semne ale deplinei aprobări cu care oamenii muncii din Alba lulia au primit cuvintele, indicațiile conducătorului partidului și statului. Imensul Platou al Românilor a devenit locul unei impresionante manifestări de adeziune față de partid, față de cel care, în fruntea sa, aduce contribuția cea mai de preț, hotărîtoare la edificarea unei politici creatoare, marxistleniniste, în profundă consonanță cu aspirațiile majore, cu înaltele idealuri socialiste ale (Continuare în pag. a ll-a) în cinstea Zilei metalurgistului LA INDUSTRIA SIRMEI- însemnate depășiri ale sarcinilor de plan 200 km CABLURI IN PLUS FAȚĂ DE PLAN Măsurată în kilometri, producția realizată peste plan în prima parte a lunii septembrie, de către harnicul colectiv al secției Cabluri electrice de la Industria sîrmei din Cîmpia Turzii, atinge o lungime de peste 200 km de cabluri. Pe ansamblul secției, producția marfă a fost depășită cu 24 tone, iar în sectorul bobinat cu peste 2.700 kg. In fruntea celor care au obținut cele mai bune rezultate se situează cablării: Teodor Udrea, Vasile Condou, Aurelia Suciu, Cornelia Arva, Ioan Bozdog, Ioan Mazăre, Paulina Briciu, Susana Apahidean, Cornelia Onișor II și Elena Moldovan. TREFILATORII DE LA T.O.M. AU ÎNSCRIS NOI SUCCESE Trefilatorii de la secția T.O.M. continuă să urce noi trepte pe verticala realizărilor, înscriindu-se cu succes în eșalonul colectivelor fruntașe din uzină. încă de la începutul acestei luni, datorită perfecționării organizării muncii, aprovizionării ritmice cu sîrmă laminată, s-au creat condiții favorabile desfășurării la un nivel înalt a întrecerii socialiste, ceea ce a făcut ca bilanțul primei decade să fie rodnic, planul de producție fiind depășit în această perioadă cu 40 tone. Au contribuit în mod deosebit la realizarea acestei depășiri muncitorii din schimbul condus de maistrul Ioan Turean cît și cei din schimbul maistrului Lazăr Hopîrtean. ACȚIUNE MERITORIE A UTECIȘTILOR OȚELARI în cadrul acțiunilor de muncă patriotică inițiate de către comitetul U.T.C. din Oțelărie, acțiuni închinate Zilei metalurgistului, tineretul secției a participat, într-una din zilele trecute, la o largă activitate de colectare a fierului vechi împrăștiat în fața stației de conexiuni, adunind și predînd la I.C.M., într-o singură zi, 20 tone. Deosebit de harnici s-au dovedit a fi tinerii Aurel Biriș, Iuliu Neamțu, Vasile Rusu, Marin Moldovan, Ioan Sașa, Petru Kiss și Simeon Bolboș, secretarul comitetului U.T.C. din secție 48,3 TONE FLUX DE SUDURĂ Continuînd cu însuflețire întrecerea socialistă ce se desfășoară în cinstea celei de a XXV-a aniversări a proclamării Republicii și în întâmpinarea Zilei metalurgistului, colectivul de muncă de la secția Flux de sudură obține zi de zi noi și însemnate succese în realizarea angajamentelor asumate, încheind astfel bilanțul lunii trecute cu un spor de producție de 48,3 tone peste prevederile planului și de 11 tone în primele 12 zile ale lunii septembrie. La obținerea acestor rezultate au contribuit în mod deosebit operatorii Zaharia Pașca, Simeon Dan și Ilie Alexandru. Vasile ALBU Începe noul an școlar 15 septembrie 1972. Și iarăși, pentru a câta oară în istoria ei, ȘCOALA încearcă cea mai înfiorată trăire a sa. Veșnică aidoma unei zile de început și gravă prin ochii celor care îl trec pentru prima oară pragul. Este un ritual firesc de inițiere, de drum continuat perpetuu de către cei care trec, fără întrerupere, prin luminile școlii. Este în obiceiul nostru ca în ziua acestei sărbători, gândurile cele mai alese și hotăririle cele mai cutezătoare să ne adune și să ne deschidă calea mărturisirilor. Școala are cu timpul marilor și intenselor concentrații contemporane afinități de structură și de ideal. Vocația ei pentru creația autentică și durabilă este una singură, cu menirea-i însăși. Ea este un permanent generator de prospețime în universul spiritual al țării, angajarea-i totală și definitivă la transpunerea in viață a mărețelor sarcini fixate la Conferința Națională a partidului fiindu-i cea dinții preocupare și cel mai important moment contemporan de biografie. In fața școlii stă acum, la început de an, un program clar și complex. Adică datoria de a asigura tinerilor o pregătire corespunzătoare pentru a se integra la sfîrșitul școlii de 10 ani sau al liceului în acele sectoare de activitate care sînt cerute de nevoile generale ale țării, datoria să i pregătească multilateral, să se lărgească orizontul de pregtire profesională. Acțiunea de legare mai strînsă a școlii de activitatea practică va cunoaște în acest an o nouă etapă. Practica tehnico-productivă a elevilor va fi organizată in așa fel, incit aceștia să lucreze și să înveț totodată. Generalizarea atelierelor-școală, completarea dotării lor, inceterea acțiunii de organizare a patronării tuturor școlilor de către întreprinderi, profilarea atelierelor-școală în concordanță cu necesitățile de cadre ale economiei județului, desfășurarea activității practice a elevilor din ateliere, din uzine, de pe lotul școlar, după un plan de producție — sunt coordonatele principale ale unei organizări calitativ superioare, este direcția dinții a perfecționării școlii românești Diversificarea liceului de cultură generală, schimbarea raportului dintre acesta și cel de specialitate ilustrează schimbările de structură ale învățămîntului nostru, în concordanță cu cerințele acestei etape de dezvoltare a societății noastre. (Continuare in pag. a II a) De azi, din nou la școală ELŐRE-XXV „Előre”, cotidianul politic central de limbă maghiară împlinește 25 de ani de apariție. Activind și muncind vreme de un sfert de veac în unul din domeniile cele mai pasionante și dinamice ale vieții spirituale și materiale contemporane, „Előre” constituie una din cele mai pregnante permanențe în activitatea de râspîndire în rindul oamenilor muncii de naționalitate maghiară a cuvintului partidului, mobilizîndu-l la lupta pentru făurirea vieții noi. Tribună a dialogului politic intre redacție și cititori, tribună a experienței înaintate, în coloanele ziarului „Előre”, metodele, procedeele, formele avansate corespunzătoare momentului istoric de construire multilaterală a socialismului sunt împărtășite maselor, devin un bun larg al opiniei publice. Desfășurînd o susținută activitate de evidențiere a tradițiilor înaintate ale naționalității maghiare, ziarul „Előre” aduce prețioase contribuții la cultivarea acestor tradiții, la educarea patriotică, internaționalistă, în spiritul patriotismului și dragostei față de patria comună. " Alăturăm urărilor noastre de noi succese in viitor, convingerea fermă că „Előre", toți redactorii și colaboratorii săi vor continua, în cel de al 26-lea an al ființării, pe planuri superioare, pasiunea și dăruirea în traducerea în viață, prin mijloacele specifice presei, a programului partidului, prin mobilizarea tuturor oamenilor muncii de naționalitate maghiară pentru a participa cu întreaga sa capacitate, în mod creator, la opera de construire și întorire a viitorului patriei noastre comune, Republica Socialistă România. „FĂCLIA”