Familia, 1969 (Anul 105, nr. 1-12)

1969-01-01 / nr. 1

Vom trăi un an istoric!... Intrăm cu această convingere pe poarta troienită a noului an, pentru că am gîndit și cunoaștem marile momente ale desăvîrșirii lui. Se vor lega în '69, cu puterea dintotdeauna a continuității noastre, firele a două cincinale, perioadele a două Congrese ale partidului, luminîndu-ne mai adevărat în veac și vreme crezurile de pace și mai bine. Am făcut obicei din a ne trăi anii cu siguranță, realism și entuziasm, trecînd de la gînd aptă gospodărește, înțelept. Ne făurim singuri istoria, conștienți de sensurile ei, cu înalt devotament și respect pentru faptele mari ale altora. Mari, trei evenimente dau de pe acum distincție noului an, împlinind primul sfert de veac liber, țara, oamenii ei se simt mai puternici, mai uniți în jurul comuniștilor, al partidului comunist. O adevărată explozie de entuziasm a marcat trecerea dintr-un an într-altul. De la un capăt la celălalt de țară plenarele comitetelor județene de partid anunțau chemări și răspunsuri de întrecere. Primele semne bune ale anului au apărut o dată cu urările plugușoarelor străbune, fierbinți și pline de hotărîre pentru a da sărbătorii din august decorul pe care îl merită. Niciodată nu ne-am simțit mai aproape unii de alții, niciodată n-am gîndit mai unitar. De-a lungul unui sfert de veac am reușit să ne cunoaștem inima și crezurile. Din anul ce a trecut poporul nostru a ieșit mai încercat. Dorința tuturor ca țara să înflorească sub soarele comunismului dă sens existenței fiecăruia. Rostul României în lume i-l dăm noi, prin munca noastră, prin creația noastră. Primăvara va debuta cu sărbătoarea alegerilor. O selecție firească va aduce pe cei mai destoinici pe listele de candidați, răsplătindu-le dăruirea cu încrederea noastră. Viața publică, profund democratică, aduce în rîndul dintîi al societății pe cei ce înțeleg mai bine ce trebuie să facem, pe iubitorii inițiativei, pe consecvenți, pe creatori. Anul 1969 va consfinți încă o dată acest principiu de aur al societății noastre. Ințelegînd rolul său de conducător, partidul comunist va da năzuințelor poporului nostru ertitudini prin lucrările și hotărîrile Congresului al X-lea. Va fi al treilea mare moment care va da anului 1969 sens și însemnătate istorică. Va fi locul de unde se va vedea peste ani, de unde idealul pe care ni-l am propus — comunismul — va căpăta contururi mai precise, de unde viitorul de aur al țării se va arăta mai strălucitor. . . Mircea BRADU Primul și hotărîtorul pas spre unificare statală l-a constituit unirea Moldovei cu Țara Românească, în ianuarie 1859. Victorie remarcabilă a maselor de țărani, meșteșugari, lucrători și tîrgoveți, a cărturarilor progresiști și patrioți, Unirea Principatelor a reprezentat actul care a pus bazele statului național român modern, NICOLAE CEAUȘESCU (Expunere la ședința jubiliara a Marii Adunări Naționale consacrată sărbătoririi semicentenarului unirii Transilvaniei cu România).