Familia, 1973 (Anul 109, nr. 1-12)

1973-01-01 / nr. 1

pasiune luciditate Intr-un climat creator, de realism lucid îmbinat cu pasiune generoasă, au avut loc și au pe întreg întinsul patriei, conferințele organizațiilor județene de Partid. In acest mîndru colț de țară, de glorioase tradiții revoluționare și neasemuite perspective, supremul for al comuniștilor din Bihor a dezbătut cu principialitate și spirit combativ revoluționar, a analizat riguros științific, cu competență și cu simț critic și autocritic, rezultatele meritorii obținute, deficiențele ce trebuie înlăturate și a trasat totodată perspectivele dezvoltării viitoare, sarcinile complexe și multiple ce stau în fața comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii, indiferent de naționalitate, vîrstă sau sex, din frumoasele meleaguri bihorene. încă o dată frumusețea naturală a acestor plaiuri a fost încununată de frumusețea omenească, de priceperea, hărnicia, simțul de răspundere și spiritul de sacrificiu al comuniștilor de pe acest pămînt strămoșesc. Atît Darea de seamă, prezentată de tov. Victor Bolojan, prim-secretar al Comitetului județean Bihor al P.C.R., cit și numeroasele luări la cuvînt au relevat înainte de orice, sentimentul de adîncă și legitimă mîndrie patriotică a comuniștilor, adeziunea lor organică și deplină față de politica internă și externă a partidului și statului nostru, decizia lor nestrămutată de-a se dărui, și pe mai departe, cu aceiași abnegație și capacitate, uniți în cuget și simțiri, înfăptuirii, zi de zi, a obiectivelor noastre majore în toate ramurile de activitate umană, de-a realiza țelul măreț a întregului popor: realizarea cincinalului in patru ani și jumătate! Din adîncul inimii toți vorbitorii, reprezentanți ai tuturor comuniștilor bihoreni, și-au exprimat, totodată, profundele lor sentimente de stimă și recunoștință pentru sprijinul multilateral și neprecupețit, primit din partea Comnenului Central, al conducerii de stat și de partid, al tovarășului Nicolae Ceaușescu personal, acest exemplar bărbat de stat ,care prin personalitatea sa dinamică și luminoasă a ridicat prestigiul României Socialiste în concertul națiunilor de pe întreaga noastră planetă, care prin activitatea sa prodigioasă și aplicarea creatoare a marxism-leninismului, a îmbogățit tezaurul gândirii revoluționare, fiind promotorul și făuritorul principal al societății noastre socialiste multilateral dezvoltate, și care ca orice figură de majore dimensiuni istorice este cel mai devotat fiu al poporului, simbol reprezentativ al națiunii socialiste române. Secretarul general al partidului este întotdeauna prezent, prin exemplul său esențial, în cugetul și mintea tuturora, în ideile și cuvintele fiecăruia, în contextul muncii intense de educare socialistă a conștiințelor, de înțelegere cit mai aprofundată a concepției noastre materialist-dialectice a tuturor fenomenelor, de instaurare plenară a principiilor eticii și echității socialiste, și revistei noastre îi revin sarcini de onoare. Va trebui să acordăm o atenție sporită activității spirituale din județ, va trebui să reflectăm cit mai viguros și pregnant efortul și viața oamenilor care lucrează nemijlocit în domeniul economic, social și politic. Totul într-un spirit de înaltă principialitate și exigență calitativă, spre a surprinde tot ce este novator, prin mijloace cât mai variate și atrăgătoare, accesibile maselor de cititori, adevărații noștri beneficiari. Revista „Familia””, reapărută în veșmînt nou, creator, datorită grijii părintești a partidului, salută cu profundă satisfacție noul organ de partid județean, își exprimă mulțumirea față de ajutorul neobosit dat pînă acuma, se angajează să depună eforturi sporite spre o cit mai optimă îndeplinire a sarcinilor ce-i incumbă în edificarea politicii partidului, în militarea consecventă pentru idealurile singurei noastre filozofii, cea marxist-leninistă. FAMILIA Tovarășul . Este o extreme de dificilă misiune de a surprinde în toată complexitatea și multitudinea aspectelor ei creatoare, personalitatea exemplară de mare bărbat de stat a tovarășului secretar general al partidului nostru, Nicolae Ceaușescu, simbol al prezentului nostru luminos, al nobilelor noastre năzuințe de mîine, cel mai devotat fiu al națiunii socialiste române, sinteză reprezentativă a cetățeanului României Socialiste de astăzi. Se cunoaște prea bine inflexibilitatea revoluționarului din anii crînceni ai ilegalității. De asemenea cunoaștem rolul său de conducător al partidului și statului nostru, luminoasele sale indicații cu privire la viitorul țării, aplicarea creatoare a filozofiei marxist-leniniste la realitățile concret-istorice ale României contemporane, aportul său fundamental ca promotor și făuritor al politicii noastre interne pentru înfăptuirea cît mai grabnică a societății socialiste multilateral dezvoltate în patria noastră. Știm de asemenea creatoarea sa contribuție în materie teoretică, în elaborarea unor teze deosebit de prețioase, de dimensiuni istorice, pentru revoluția noastră, îmbogățirea permanentă prin forme și generoase idei a gîndirii marxist-leniniste. Nu numai cetățenii României Socialiste, dar omul simplu sau cel politic de pe toate meridianele planetei noastre, cunosc foarte bine faptul esențial că politica externă a patriei noastre, prestigiul ei, nevisat odinioară, în concertul universal al națiunilor și statelor lumii se identifică cu numele mult stimatului și mult iubitului nostru conducător dle partid și de stat, cu acest nume care electrizează mulțimile: Nicolae Ceaușescu! Astăzi, la virsta maturității rotunjite — la 26 ianuarie a împlinit 55 de ani de viață și 40 de ani de activitate în rîndurile mișcării comuniste — a personalității multilateral dezvoltate, ca un desăvîrșit cristal, bărbatul de stat Nicolae Ceaușescu nie înfățișează o biografie vie, dialectică în același timp, o biografie care se contopește cu istoria poporului său. Gîndirea acestui om atît de stimat, e dialectică în toate articulațiile ei, iar viața sa așișderea, pentru că Nicolae Ceaușescu constituie o indestructibilă unitate între om și operă, între teorie și practica adine revoluționară. Ceea ce te impresionează la acest om de stat este totalitatea prodigioasă a personalității sale. Este imposibil să desprinzi și să izolezi o trăsătură a acestei personalități vii și dinamice prin excelență fără să te referi sau măcar să subînțelegi toate celelalte aspecte ale bogatei sale vieți și gîndiri, gîndite într-o indisolubilă unitate de natură autentic dialectică. De aceea este extrem de anevoios a cuprinde in cîteva rînduri o atît de complexă personalitate. Orice biografie a tovarășului Ceaușescu este prin definiție incompletă, incompletă pentru că o multitudine atît de mare de trăsături nu poate fi epuizată practic niciodată. Cu toate acestea am dori să relevăm în personalitatea multilaterală a celui sărbătorit o trăsătură, care Radu ENESCU (Continuare în pag. 20). NICOLAE CEAUSESCU , la 55 de ani „Acesta este omul. Acesta este conducătorul politic. Acesta este președintele care nu acceptă altă onoare decit aceea de a-și conduce poporul, asemenea lui Moise, către pămîntul făgăduit al bunăstării și independenței... De la copilul din Scornicești la șeful de stat, nimic nu s-a schimbat în caracterul și comportamentul lui. Poate doar înalta conștiință a misiunii sale. Așa cum își îndemna altădată frații la pădure spunîndu-le: „Mergeți cu mine. Nu vă fie frică de nimic ..pășește și astăzi în fruntea poporului său pe drumul greu al puterii supreme ..." MICHEL P. HAMELET fondator IOSIF VUICAN dialog continuu