Familia, 1865 (Anul 1, nr. 1-21)

1865-06-25 / nr. 3

Foia enciclopedica si beletristica cu ilustratiuni. ✓ . Ese iu îie-care luna de trei ori adeca in 5. 15. ' Pcst’a ( si 25. după c. v. contienendu doue cole. I* ret iu Iu pentru Austria pe Jun. — Sept.............................2d. — \ (7 JiiIiii ) pe Jun.—Dec.............................. 8 fl. 50 er. Pentru Romani« pe Jun. — Dec. unii halbeni. Cancelari’a redactiunei Strat’a lui Leopoldu Nr. 18, unde sunt a se adresa manuscriptele si banii de prenumeratiune. Epistolele nefrancate nu se primescu si opurile 25 Junin 18ti5. Publiculu nostru primesce portretulu unui raru barbatu de sciintie, unui adeveratu preutu alu Museloru in genere, era alu Museloru romane prin escelintia. Dinsulu e totodată unulu din cei mai mari filologi romani. Scopulu nostru astadata nu e de a scrie biografia lui; acestu lucru, ca se fie deplinu, ar cere unu studiu adancu alu vietiei bărbatului nostru ; asemenea întreprindere va fi missiunea altor’a in viitoriu. Ne marginimu cu acesta ocasiune a impartesî câteva date si trasure din vieţi’a invetiatului nostru , amesuratu programului acestoru foie Timoteiu Cipariu e nascutu in Panade pe Ternavia-Mica, la anulu 1805, din părinți liberi, cari locuindu in apropiarea Blasiului, pe fiiulu loru in etate frageda lu duseră la scólele de acolo, unde densulu in 1823 termină cursulu filosoficu , era peste trei ani celu teologicii, după care indata fu numitu profesorii antâiu gimnasiale , apoi la dogmatica, mai tardîu de filosofia si la studiulu bibiicu si limbele orientali , carile propuse pana in 385*/, din care amu incependu 5 Timoteiu Cipariu.