Familia, 1871 (Anul 7, nr. 1-52)

1871-05-16 / nr. 20

Pesta 16128 maiu. Va esî in fi acare domineca. Redact. : strad’a pălăriei nr. 7. Nr. 20. Anulu VII, 1871. Pretiulu pe anu 10 fl, pentru Romani’a 2 galbeni. Capo I. Scopulu, titlulu si midilacele. § 1. Se institue o Societate pentru crearea unui fondu, din care cu timpulu se fia posibila infiintiarea unui teatru nationalu romanu. § 2. Societatea poarta numele: „Societate pentru fondu de teatru romanu.“ § 3. Midiloacele sunt: a) contribuirile si ofertele membriloru Societății ; b) alte oferte, legate si c) orice feliu de daruri si venituri menite scopului Societății. Cap. II. Membrii Societății. § 4. Membrii Societății sunt: a) fondatori, carii dau odata pentru totude-una in bani sau in obligațiune formala celu pucinu 500 fl. b) ordinari, carii seu dau odata pentru totude-una in bani sau in obligațiune formala suma de celu pucinu 100 fl.; aceștia sunt membri pe viétia; sau se oblega a da câte 6 fl. pe trei ani celu pucinu; aceștia sunt membri pe timpulu , in câtu corespundu obligamentului luatu facia cu Societatea. c) ajutători, carii contribuescu mai pucinu decâtu membrii ordinari. Capu III. Adunarea Societății. § 5. Societatea si manifesta activitatea prin adunarea generala, prin comitetulu centrala si prin functionarii sei. § 6. Adunarea generala o compuna membrii fondatori, si membrii ordinari — cu votu decisiva, —ar cei ajutători cu votu consultativa. § 7. Adunarea generala se tiene celu putinu odata pe anu. § 8. Decisiunile se făcu prin majoritatea de voturi a celoru de fatia. § 9. Agendele adunării generale sunt: a) a alege unu presiedinte si unu vice-presiedinte pentru unu periodu de trei ani; aceștia sunt totodată presiedinte si vice-presiedinte comitetului (§ 11.) b) a alege unu comitetu pentru administrarea afaceriloru sale; c) a esamina reportulu comitetului si a decide asupra lui. Statutele Societății pentru crearea unui fondu de teatru nationalu romanu. (Aprobate de ministeriulu de interne sub nr. 8491/871.)