Familia, 1871 (Anul 7, nr. 1-52)

1871-09-19 / nr. 38

Pesta 19 septemvre (I optomvre.) Va ceî in fiacare domineca. Redact.: strad’a pălăriei nr. 7. Nr. 38. Anulu VII, — 1871. Pretiulu pe anu 10 fl., pentru Romani’a 2 galbeni. Regin’a. De unu timpu incóce cetimu multu despre unu nume, pe care-lu admira multi si-lu amintescu cu recunoscintia. Numele acest’a lu porta o tierana italiana, fara invetiatura, care nu sei nici ceti nici scrie si care toata vietia si-o petrece cu vindecarea morbosiloru. Regina Dal-Cin locuesce in Vittorio, unu orasielu situatu in Italia septemtrionala. Ea se ocupa de operatiuni chirurgice si vindeca totu feliulu de sclintituri (luxatio foemoris, caxalgia) va sa duca atari morburi , pe care sciinti’a medicala le-au dechiaratu de necurabile pana acuma. Pentru resultatele ajunse prin operările sale, Dal-Din a devenitu renumita nu numai in orasiulu unde locuesce si ingiurulu aceluia, fara renumele ei a strabatutu mai departe, chiar si pana pe la noi, de unde multi părinți isi ducu pruncii sei, multi oameni indruma pe cunoscuții D a l-C i n si amicii sei la operatricea susu numita,ca se se reintorca vindecați de sclintiturele sare caroru sese a corpului seu. Regin’a Dal-Din s’a nascutu in 1819 lun’a lui aprile. Părinții sei Laurentiu Marchesini si Maria Zandonella a fostu ospetari. Mum’a Reginei inca s’a ocupatu in viéti’a sa cu multu succesu de vindecarea sclintitureloru si Regin’a de la ea si-a insusitu primele cunosciatie in aceasta arta de vindecare. Dal-Cin in etate de 18 ani s’a maritatu după unu omu foarte saracu, cu numele Laurentiu Dal-Cin. Atunci asie de bine se pricepea la operațiuni chirurgice, câtu precum ea insa-si spune, in diu’a cununiei sale a operatu patru morbosi, si cu onorariulu capetatu de la acestia si-a acoperitu spesele cununiei sale. Acum e de 52 de ani, femeia de o statura mediocra si are o espresiune inteligenta. Regina Dal-Din.