Farmacia, 1958 (Anul 6, nr. 1-6)

1958-01-01 / nr. 1

Pentru aputea răspunde acestor numeroase obiective, Institutul a fost organizat pe şase secţii. Prin sprijinul permanent acordat de conducerea Ministerului Sănătăţii, secţiile respective au primit o dotare corespunzătoare, fiind în acelaşi timp încadrate cu un număr satisfăcător de specialişti. Credem interesant să arătăm că din totalul de tehnicieni care îşi desfăşoară astăzi activitatea în Institutul nostru, majoritatea este constituită din farmacişti (77,54%), restul specialiştilor (22,46%) avînd următoarea componenţă: medici (6,74%), chimişti (6,74%), ingineri agronomi (5,62%), naturalişti (3,37%)In ce priveşte biblioteca Institutului, ea dispune de un bogat material documentar, care este completat periodic cu ultimele noutăţi ştiinţifice (cărţi şi reviste) din domeniul farmaciei, chimiei, biologiei etc., care apar în întreaga lume. încă de la începutul acestei reorganizări, conducerea Institutului a fost preocupată în primul rînd să asigure prin verificări riguroase, efectuate după metode din cele mai moderne, calitatea medicamentelor puse în consum. In acest sens, Institutul a iniţiat o acţiune de verificare a asortimentului de medicamente existent, spre a scoate din producţie preparatele perimate sau necorespunzătoare. Concomitent cu aceste obiective s-a urmărit revizuirea unor norme interne şi, în general, s-a mers pe linia suprimării normelor privind preparatele înscrise în F.R.VII, în scopul încadrării produselor respective în condiţiile prevăzute de Farmacopee. Toată această activitate s-a desfăşurat prin colaborarea directă a tehnicienilor de specialitate, care s-au folosit de testele cele mai obiective, chimice sau biologice , menţionăm că acolo însă unde testele cunoscute nu dădeau satisfacţie, s-au stabilit altele noi. Astfel, în cadrul unor comisii mixte, compuse din reprezentanţi ai Institutului de cercetări chimico-farmaceutice şi din delegaţi ai industriei de medicamente, s-a hotărît scoaterea din producţie a următoarelor preparate : colutoid (fiole), folicalcinovar (fiole), glandă mamară (fiole şi drajeuri), pluriglandol feminin (fiole), timuitrin (fiole), urmînd ca, tot în baza hotărîrilor luate de această comisie, de la 1 ianuarie 1958 să înceteze fabricarea altor produse ca: antefolin (fiole), corp galben (fiole), folicalcinovar (drajeuri), fosfocalcin vitaminat (emulsie), hemosistan (fiole), lacticalcin II (comprimate), laxativ (comprimate), ovarii (fiole), peptosulfit (granule), picături contra tusei, placentol (fiole), testifort (drajeuri), tonic amar, tonic vegetal. Hotărîrea de a scoate unele medicamente din producţie nu a fost chiar atît de uşoară, mai ales în cazul anumitor preparate. Am avut situaţii cînd cercetările Institutului erau în contradicţie cu unele certificate clinice. Astfel, pentru hemosistan şi ergotină (fiole) s-au adus mărturiile clinicienilor, care confirmau valoarea terapeutică a unor serii găsite necorespunzătoare de către Institut. In asemenea cazuri s-au întreprins cercetări largi, în care s-au utilizat teste biologice cît mai obiective şi uneori, în lipsa acestor teste, s-au pus la punct în Institut noi metode biologice prin care să se obţină rezultate mai concludente decît cele realizate prin procedeele cunoscute. Aşa, de exemplu, pentru controlul activităţii hemosistanului normele interne prevedeau o metodă incertă, care conducea la rezultate neconcordante. Datorită activităţii depuse de colectivul condus de farm. dr. Margareta Constantinescu s-a putut stabili o nouă metodă de control biologic pe „coadă de şobolan“, care a clarificat 2