Farmacia, 1963 (Anul 11, nr. 1-12)

1963-01-01 / nr. 1

populaţiei. Construirea de noi localuri de farmacii cu locuinţă pentru farmacist în mediul rural — după proiectul elaborat de Ministerul Sănătăţii şi Prevederilor Sociale — va trebui realizată în măsură din ce în ce mai mare. Prin aceasta, asistenţa cu medicamente va marca o substanţială îmbunătăţire, încredinţarea difuzării medicamentelor — produse finite ale industriei — asistenţilor de farmacie va contribui la degrevarea farmaciştilor de această operaţiune, dîndu-le posibilitatea de a asigura, într-o măsură mai mare, activitatea la receptură şi controlul calităţii medicamentelor preparate în farmacii. Pentru ca măsura aceasta să fie eficientă, trebuie ca farmaciştii, cărora li se repartizează la practică elevi ai şcolilor medii, să privească cu toată seriozitatea formarea acestor cadre, care în viitorul apropiat sînt chemate să-l ajute efectiv în îndeplinirea sarcinilor. Orientarea învăţămîntului — pe care Ministerul Sănătăţii şi Prevederilor Sociale a concretizat-o prin noua programă analitică, elaborată în concordanţă cu profilul asistentului de farmacie — trebuie aplicată cu ■sprijinul farmaciştilor care îndrumează practica elevilor pentru a putea asigura formarea acestor cadre, care vor putea răspunde eficient sarcinilor ce le revin. îmbunătăţirea difuzării medicamentelor prin farmacia de policlinică poate asigura asistenţa bolnavilor consultaţi la cabinetele de specialitate şi a celor din circumscripţiile limitrofe, în acelaşi timp realizînd pentru bolnavii din circumscripţiile excentrice o apropiere a medicamentului de locul de consultaţie şi de domiciliu. Sarcina permanentă a lucrătorilor din sectorul farmaceutic pentru ridicarea continuă a calităţii medicamentelor se realizează cu succes, datorită pregătirii şi conştiinciozităţii personalului farmaceutic. Adîncirea controlului tehnic intern în farmacii trebuie accentuată. Importanţa controlului tehnic intern trebuie apreciată în mod deosebit, iar activitatea meselor de analiză din unități trebuie să constituie baza acestui control. Mărirea controlului la masa de analiză trebuie să constituie preocuparea permanentă a Laboratorului regional pentru controlul medicamentelor și a conducerii Oficiului farmaceutic regional, care trebuie să sprijine şi să controleze activitatea cadrelor ce răspund de această muncă. Aici trebuie antrenaţi farmaciştii care au frecventat cursurile de perfecţionare şi specializare, cadre capabile să contribuie eficient la ridicarea nivelului tehnic şi al productivităţii muncii din unităţi. Cunoaşterea temenică a problemelor sectorului farmaceutic, aplicarea întocmai a actelor normative în vigoare, mobilizarea tuturor forţelor în vederea satisfacerii nevoilor de medicamente a populaţiei sînt obiective a căror realizare va contribui la îmbunătăţirea stării de sănătate a oamenilor muncii din patria noastră. Farm. V. IONESCU Director general al Direcţiei generale farmaceutice din Ministerul Sănătăţii şi Prevederilor Sociale