Femeia, 1980 (Anul 33, nr. 1-12)

1980-01-01 / nr. 1

! Frumoasă e viaţa, şi clipa fierbinte anul cel nou este tulburător timpul şi patria merg Înainte purpura arde in Tricolor iată, zăpezile vin in fantasme munţii par zei de argint, uriaşi apele-s limpezi, cimpul de basm e pacea pogoară pe sat şi oraş dulce-i belşugul, voia e bună dragostea lumii ne dă înconjur pomii de iarnă scinteie-n lună pruncii colindă, totul e pur totul e cintec şi slavă adincă fiii poporului meu sint curaţi vocea istoriei nu şi-a spus incă tot ce avea mai înalt, nu uita fi astăzi, de aceea venim cu urare imnic să spunem ce mult mai iubim Ţara, Partidul şi Ctitorul care veghează, viteaz, idealul sublim! II. E sărbătoare-n ţară! pe munţi şi bărăgane prin aşezări de oameni uniţi şi suverani sub flamurile mindre, pe veci republicane noi vă urăm din suflet, prieteni, «La mulţi ani!» acum, cînd se sfirşeşte un an şi-ncepe altul şi-un nou deceniu, iată, se naşte in ţării ne pregătim cu toţii din plin să dăm asaltul şi-un viitor de aur aici vom plăsmui. Aducem închinare noi, muncitorii-fauri din mine, şantiere şi din cetăţ de foc şi noi, tiranii vrednici ai holdelor de aur trudind să fie-n ţară belşug şi mult noroc aici suntem, alături, statornic fiecare ai ştiinţei şi culturii tovarăşi devotaţi şi noi, ce stăm de strajă cu arma la hotare din Dunăre şi pină în piscuri de Carpaţi. Acum, la înflorirea acestei ierni bogate pe ale ţării plaiuri serbările-s în tot o pace creatoare şi-o sfintă demnitate pulsează-n România acestor vremuri noi acest an bun şi rodnic rămîne-n amintire cu dor şi nostalgie ni-l vom reaminti prin el suntem mai liberi şi mindra Românie am dus-o mai departe, cu fiecare zi. A fost un an al muncii şi-al viselor măiastre făgaş al devenirii în pace şi progres marcat de jubileul Eliberării noastre şi-ncununat cu lauri de marele Congres imensul sfatei ţării ne este viu in minte talazul lui de inimi azi are-n noi ecou cînd prin voinţa obştii, al patriei părinte- - a fost ales in fruntea partidului, din.nou! li datorăm atîtea o salbă de victorii pe care nici un vise nu le puteam zidi această revărsare de energii şi glorii şi acest timp eroic gravat în bronzuri vii industrializarea, agricultura vastă temeiul nou a! şcolii, al ştiinţelor avînt democraţia, traiul mai bun şi-apoi această creafie a unui om nou pe-acest pămînt. Şi pentru toate astea, deci, l-am ales noi iară pe Ceauşescu-al nostru iubit conducător pentru a fi puternici, stăpîni la noi în ţară spre a zidi sub soare un falnic viitor şi-alăturea de dinsul, tovarăş şi sofie se află-n cinstea ţării un chip frumos şi blind ca azi întruchipează nobleţea pururi vie a marilor românce născute pe pămînt! Aceasta e voinţa de fier a-ntregii naţii să fim cu el in frunte, pe veci biruitori — trăiască, prin urmare, Danubiul şi Carpaţii şi maica Românie, şi sfintul Tricolor! trăiască timpul ţării, iar anul nou să nască doar bucurii, şi roade, şi cintec triumfal Partidul, şi Poporul, şi Pacea să trăiască trăiască Ceauşescu. Erou naţionali CORNELIU VADIM TUDOR